Skocz do zawartości

jakie ładne felgi do X5 na lato do 20 cali?


flint

Rekomendowane odpowiedzi

Mowa o kołach wyważonych. No chyba nie jeździsz na wyważenie kół co 6 miesięcy?

(pomijając jakaś ekstremalną eksploatację, jest to całkowicie zbyteczne)

Oczywiście wyważenie należy sprawdzić okresowo lub przy zauważonych objawach, no ale nie co sezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam a Ty kolego te 314km/h to osiagnąłeś na niewyważonych kołach przykręconych w garażu? Jakoś trudno mi w to uwierzyć :roll:

A co to Cię obchodzi?

Chyba wolę być "panienką" niż martwym twardzielem ubrudzonym smarem :nienie:

Twój wybór, szanuję :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowa o kołach wyważonych. No chyba nie jeździsz na wyważenie kół co 6 miesięcy?

(pomijając jakaś ekstremalną eksploatację, jest to całkowicie zbyteczne)

Oczywiście wyważenie należy sprawdzić okresowo lub przy zauważonych objawach, no ale nie co sezon.

 

"Ale biorąc pod uwagę pakowanie kół, wyciąganie fotelików z auta, dojazd na wymianę, rozważam, żeby sobie przekręcić koła samemu, pewnie pójdzie mi szybciej niż z całą akcją wybierania się na wymianę" - czyli koła zimowe zabrane po zmianie na letnie (chyba, że wulkanizator wyważył te zmienione koła, ale wątpię)- widzisz gdzieś wyważenie ich?


"Oczywiście wyważenie należy sprawdzić okresowo lub przy zauważonych objawach, no ale nie co sezon." - Twoja teoria, ale ja się z nią absolutnie nie zgadzam. Za każdym razem zmiany kół u mnie koła są wyważane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ogołem panowie lekko mnie zaskoczyła dyskusja tutaj. Nie spodziewałem sie że możliwe jest takie podejscie do tematu przy bardzo szybkich i serwisowo wymagajacych samochodach jak BMW. Edytowane przez Michael1916
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przepraszam a Ty kolego te 314km/h to osiagnąłeś na niewyważonych kołach przykręconych w garażu? Jakoś trudno mi w to uwierzyć :roll:

A co to Cię obchodzi?

Chyba wolę być "panienką" niż martwym twardzielem ubrudzonym smarem :nienie:

Twój wybór, szanuję :cool2:

 


Co mnie to obchodzi jak inni uzytkownicy drog podchodza do wzgledow bezpieczenstwa?! Ktos wyżej pisał ze Polska to jednak stan umysłu :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile osób widziało w zakładzie wulkanizacyjnym żeby ktokolwiek używał klucz dynamometryczny, no ile?


Kto w zakładzie wulkanizacyjnym ma czas żeby bawić się w dokręcanie kluczem dynamometrycznym


Jeden raz udało mi wymusić użycie klucza dynamometrycznego ale to było w salonie Forda.


Na moje pytanie z jaką siłą dokręcają śruby usłyszałem ze taką jaką daje klucz pneumatyczny.


Dla przykładu w X5 siła dokręcania wynosi 140Nm a w Honda CRV 108Nm


Nie widziałem żeby ktoś zmieniał ustawienia klucza pneumatycznego.


Mam klucz dynamometryczny, mam podnośnik i dwie sprawne ręce dlaczego maiłbym gorzej wymienić koła niż sezonowy pracownik zakładu wulkanizacyjnego.


Mam 3 auta do wymiany, 2x w roku . Co się komu opłaci sam musi zdecydować.


Sprawdzanie wyważania wykonuje raz na jakiś czas w serwisie przy okazji innych czynności serwisowych.


Jedno chcę podkreślić mówimy o wymianie kompletnych kół nie o wymianie opon letnich na zimowe wtedy zawsze trzeba wywarzyć koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile osób widziało w zakładzie wulkanizacyjnym żeby ktokolwiek używał klucz dynamometryczny, no ile?


Kto w zakładzie wulkanizacyjnym ma czas żeby bawić się w dokręcanie kluczem dynamometrycznym


Jeden raz udało mi wymusić użycie klucza dynamometrycznego ale to było w salonie Forda.


Na moje pytanie z jaką siłą dokręcają śruby usłyszałem ze taką jaką daje klucz pneumatyczny.


Dla przykładu w X5 siła dokręcania wynosi 140Nm a w Honda CRV 108Nm


Nie widziałem żeby ktoś zmieniał ustawienia klucza pneumatycznego.


Mam klucz dynamometryczny, mam podnośnik i dwie sprawne ręce dlaczego maiłbym gorzej wymienić koła niż sezonowy pracownik zakładu wulkanizacyjnego.


Mam 3 auta do wymiany, 2x w roku . Co się komu opłaci sam musi zdecydować.


Sprawdzanie wyważania wykonuje raz na jakiś czas w serwisie przy okazji innych czynności serwisowych.


Jedno chcę podkreślić mówimy o wymianie kompletnych kół nie o wymianie opon letnich na zimowe wtedy zawsze trzeba wywarzyć koła.

 

Jak nie widziałeś klucza dynamometrycznego u sezonowego pracownika zakładu, to zmień zakład wulkanizacyjny. Naprawdę w XXI wieku i przy takiej konkurencji są takie; które zawsze używają klucza dynamometrycznego, nawet te mobilne.

Rób jak uważasz (sam uwielbiam majsterkować), ale są rzeczy na których nie oszczędzam - dotyczą bezpieczeństwa mojego, mojej rodziny i innych użytkowników dróg. Jeździsz do serwisu, gdzie mają wyważarkę, a nie mają klucza dynamometrycznego? ;).

Piszę cały czas o wymianie kół a nie opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie Panowie..... dorośli faceci dyskutują o tym, czy potrafia przełożyć samodzielnie koła w aucie, jakby to bylo zadanie z chemii molekularnej :duh:

Ktoś kto ma problem z samodzielną wymianą kół w garażu, niech tego broń Boże nie róbi! Powinien również udawać się do serwisu w celu uzupełnienia płynu do spryskiwaczy, czy wymiany wycieraczek :mrgreen: No i nie piszcie pierdół w stylu, że wymiana kół, zrobiona samemu, powoduje zagrożenie na drodze :mad2:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten klucz dynamometryczny to widzę jakiś mityczny złoty gral dla niektórych.

Posiadanie go przez warsztat ma takie samo znaczenie jak prezerwatywa w kieszeni na baletach, czyli żadne dopóki prawidłowo nie użyjesz.

Sprawdzacie, czy ma aktualny certyfikat kalibracji? Czy pracownik jest przeszkolony i prawidłowo go używa? Wiecie jak go się prawidłowo używa? Czy po użyciu jest wyzerowany?

Bo ja widziałem jak takie klucze są używane w niektórych warsztatach i zapewniam Was, że po jednym dniu nie trzyma on już żadnych parametrów, a po tygodniu winien trafić na złom.

Nie neguję potrzeby używania takich narzędzi, sam ich używam, ale fakt, że „jest” niczego nie gwarantuje.

Także trochę luzu panowie inżynierowie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba logiczne, że koła są wyważone, nie przekładałem opon sam na felgę. Już nie róbmy komedii z tego. Koła mam nowe, fabrycznie wyważone.


Bezpieczeństwo? - właśnie jeśli zależy Wam na bezpieczeństwie, to właśnie warto mieć klucz dynamometryczny w garażu i od czasu do czasy sprawdzić dokręcenie kół, każdy szanujący się warsztat to potwierdzi. Ile razy w roku sprawdzacie?


Wyważanie bez potrzeby? - to jestem ciekawy, który z Was, przed zmianą kół wydłubuje wszystkie kamyczki które dostały się do opony? Bo na warsztacie nigdy nie widziałem żeby to robili. I teraz wyważą ci koła z kamyczkami, zaraz Ci wypadnie, wejdzie inny i znowu możecie jechać na wyważanie. Dajecie sobie wmawiać takie bzdury, że trzeba co sezon wyważać i najlepiej pompować azotem.

W UK ludzie jeżdżą na dedykoiwanych na tamten rynek wielosezonówkach i nikt nie jeździ na wyważanie jak auto dobrze się zachowuje na drodze.


Nie sądzę też, żeby szeregowy pracownik wulkanizacji bardziej dbał o moje bezpieczeństwo niż ja sam, a teksty typu, że ktoś kto zmieni koła nie dba o bezpieczeństwo mnie całkiem rozbawiło.

Może jak ktoś ma 2 lewe ręce i nie potrafi takich rzeczy, to faktycznie. To nie lot rakietą w kosmos, oszczędność czasu jednak jest gwarantowana.

Czujesz się lepiej mentalnie jak wyważysz, rób to. Nie zapominaj też brać lewoskrętnej witaminy C by żyć w zdrowiu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klakierek +1

jedyny zakład w którym widziałem dobrze używany klucz dynamometryczny to warsztat w którym pracowałem za gówniarza na wulkanizacji, co ciekawe szef wiedział, że tak trzeba.

Tak to nawet jak warsztaty używają to ustawiony raz na 1 wartość, rzucony w kąt i wyciągany, żeby "kliknąć" przy kliencie. Oczywiście najpierw dowalone pneumatem aż felga soki puści.


Jak przekładałem koła sam i raz zawiozłem na wyważanie z ciekawości to odchyłka na jednym kole była 5 gramów. Niektóre maszyny mają podobny błąd pomiaru - bo zaokrąglają. W ustawieniach zaawansowanych da się lepiej wyważyć ale nikt tak nie robi.


Popatrzcie też na drifrowozy: mają tanie opony, zakładane na szybko bez wyważania, na prostych zanim się złamią mają na Kielcach 180. Jakoś żyją

Na Brnie na prostej startowej jeździliśmy 200+. Oczywiście nic nie wyważone: koła nie odpadały :lol:

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba logiczne, że koła są wyważone, nie przekładałem opon sam na felgę. Już nie róbmy komedii z tego. Koła mam nowe, fabrycznie wyważone.


Bezpieczeństwo? - właśnie jeśli zależy Wam na bezpieczeństwie, to właśnie warto mieć klucz dynamometryczny w garażu i od czasu do czasy sprawdzić dokręcenie kół, każdy szanujący się warsztat to potwierdzi. Ile razy w roku sprawdzacie?


Wyważanie bez potrzeby? - to jestem ciekawy, który z Was, przed zmianą kół wydłubuje wszystkie kamyczki które dostały się do opony? Bo na warsztacie nigdy nie widziałem żeby to robili. I teraz wyważą ci koła z kamyczkami, zaraz Ci wypadnie, wejdzie inny i znowu możecie jechać na wyważanie. Dajecie sobie wmawiać takie bzdury, że trzeba co sezon wyważać i najlepiej pompować azotem.

W UK ludzie jeżdżą na dedykoiwanych na tamten rynek wielosezonówkach i nikt nie jeździ na wyważanie jak auto dobrze się zachowuje na drodze.


Nie sądzę też, żeby szeregowy pracownik wulkanizacji bardziej dbał o moje bezpieczeństwo niż ja sam, a teksty typu, że ktoś kto zmieni koła nie dba o bezpieczeństwo mnie całkiem rozbawiło.

Może jak ktoś ma 2 lewe ręce i nie potrafi takich rzeczy, to faktycznie. To nie lot rakietą w kosmos, oszczędność czasu jednak jest gwarantowana.

Czujesz się lepiej mentalnie jak wyważysz, rób to. Nie zapominaj też brać lewoskrętnej witaminy C by żyć w zdrowiu ;)

 


W pełni popieram


Dodam jeszcze że przed wyważaniem powinny być usunięte stare ciężarki a tego też nikt nie robi


BTW nie jestem inżynierem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klakierek +1

jedyny zakład w którym widziałem dobrze używany klucz dynamometryczny to warsztat w którym pracowałem za [bAD] na wulkanizacji, co ciekawe szef wiedział, że tak trzeba.

Tak to nawet jak warsztaty używają to ustawiony raz na 1 wartość, rzucony w kąt i wyciągany, żeby "kliknąć" przy kliencie. Oczywiście najpierw dowalone pneumatem aż felga soki puści.


Jak przekładałem koła sam i raz zawiozłem na wyważanie z ciekawości to odchyłka na jednym kole była 5 gramów. Niektóre maszyny mają podobny błąd pomiaru - bo zaokrąglają. W ustawieniach zaawansowanych da się lepiej wyważyć ale nikt tak nie robi.

 

Cała prawda o zakładach wulkanizacyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez jaj - wulkanizacja nie umiejąca używać klucza? Zmieniam opony z aucie żony i wcześniej swoich w jednym punkcie od lat - używają klucza dynamometrycznego (i żeby nie było zmieniają siłę), myją przed założeniem opony i wyważają na nowo opony. Kwestia znalezienia odpowiedniego zakładu - ja znalazłem ich kiedyś po biły mi koła przy 80-100 w nowym aucie i serwis nie był w stanie usunąć usterki (też wyważali koła, zmieniali tuleje, etc.) - a tutaj doważono mi koła na aucie i problem od ręki zniknął. Płacę za wymianę kół 140zł W TYM magazyn letnich/zimowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez jaj - wulkanizacja nie umiejąca używać klucza? Zmieniam opony z aucie żony i wcześniej swoich w jednym punkcie od lat - używają klucza dynamometrycznego (i żeby nie było zmieniają siłę), myją przed założeniem opony i wyważają na nowo opony. Kwestia znalezienia odpowiedniego zakładu - ja znalazłem ich kiedyś po biły mi koła przy 80-100 w nowym aucie i serwis nie był w stanie usunąć usterki (też wyważali koła, zmieniali tuleje, etc.) - a tutaj doważono mi koła na aucie i problem od ręki zniknął. Płacę za wymianę kół 140zł W TYM magazyn letnich/zimowych.

 

Mam dokładnie to samo i namawiałem wcześniej do takiego rozwiązania (koła zostają w warsztacie po wymianie, są myte i suszone, i pakowane do worków, jak jest problem z felgą to oni się tym zajmują a nie ja, umawiam się na godzinę i dzień telefonicznie; no ale jak ktoś lubi samemu to jego sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...W tym wątku chodzi o wyważenie kół, przed ich założeniem....
Nie, Nie, nie. Zakładając ten wątek totalnie nie chciałem dowiadywać się jak, kto, gdzie, u kogo, z użyciem jakich narzędzi oraz z jaką filozofię stosuje przy wymianie opony :lol: Zmieniłem 21 lato na 20 zima (wzór m 740 - świetny, ale strasznie opatrzony) i szukam ładnej felgi na 20 na lato - liczyłem na podpowiedzi/ sugestie. Dlatego zapytam, co sądzicie (macie jakieś doświadczenie w użytkowaniu?) o zakładaniu przykładowo takich felg?

04842ed1a648f475med.jpg

https://allegro.pl/oferta/felgi-20-5x112-bmw-5-g30-g31-6-gt-g32-7-g11-8-g14-11819391091


e75524b1d0398bdbmed.jpg

https://allegro.pl/oferta/felgi-20-5x112-bmw-x5-g05-x6-g06-audi-a5-s5-a7-a8-11110566677


https://allegro.pl/oferta/4x-felgi-aez-20-5x112-apa0m8fp33e-12316656831

swoją drogą ciekawy konfigurator -> https://www.alcar.pl/3DKonfigurator/index.php?lcs=rpkjdhla2a


albo poniższe (sprzedający pisze: "Jest to zamiennik Niemiecki MaM Felgen O tych samych parametrach co OEM")

https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-g05-g06-x5-x6-felgi-kola-zima-zimowe-mpakiet-rsc-nowe-wawa-20-cali-CID5-IDR9Xoz.html

93ecdca207a6407amed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem na etapie rozkminy jakie felgi kupić na zimę do mojej X5.Fajnie wyglądają te z niebieskiej 3er??.

Cena oryginalnego kompletu kół na zime w salonie to od 22k za 20 cali. masakra jakas.

Na allegro od dealerów BMW jeszcze taniej da się znaleźć. A jakbym miał kupować teraz 20, to wziąłbym w tym malowaniu:

d2508debfb1a52eamed.jpg

https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-20-x5-g05-x6-g06-m-740-nowe-CID5-IDPeXFQ.html?reason=extended_search_extended_category&isPreviewActive=0&sliderIndex=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.