Skocz do zawartości

jakie ładne felgi do X5 na lato do 20 cali?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ale po co komu wyważarka, zakładając w garażu komplet kół (zakładam ze wyważony)?

Skąd ma być wyważony, kiedy nie widział wulkanizatora? No chyba, że są jakieś nowe koła samowyważalne ;).

Opublikowano

Mowa o kołach wyważonych. No chyba nie jeździsz na wyważenie kół co 6 miesięcy?

(pomijając jakaś ekstremalną eksploatację, jest to całkowicie zbyteczne)

Oczywiście wyważenie należy sprawdzić okresowo lub przy zauważonych objawach, no ale nie co sezon.

Opublikowano

Przepraszam a Ty kolego te 314km/h to osiagnąłeś na niewyważonych kołach przykręconych w garażu? Jakoś trudno mi w to uwierzyć :roll:

A co to Cię obchodzi?

Chyba wolę być "panienką" niż martwym twardzielem ubrudzonym smarem :nienie:

Twój wybór, szanuję :cool2:

Opublikowano
Mowa o kołach wyważonych. No chyba nie jeździsz na wyważenie kół co 6 miesięcy?

(pomijając jakaś ekstremalną eksploatację, jest to całkowicie zbyteczne)

Oczywiście wyważenie należy sprawdzić okresowo lub przy zauważonych objawach, no ale nie co sezon.

 

"Ale biorąc pod uwagę pakowanie kół, wyciąganie fotelików z auta, dojazd na wymianę, rozważam, żeby sobie przekręcić koła samemu, pewnie pójdzie mi szybciej niż z całą akcją wybierania się na wymianę" - czyli koła zimowe zabrane po zmianie na letnie (chyba, że wulkanizator wyważył te zmienione koła, ale wątpię)- widzisz gdzieś wyważenie ich?


"Oczywiście wyważenie należy sprawdzić okresowo lub przy zauważonych objawach, no ale nie co sezon." - Twoja teoria, ale ja się z nią absolutnie nie zgadzam. Za każdym razem zmiany kół u mnie koła są wyważane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Ogołem panowie lekko mnie zaskoczyła dyskusja tutaj. Nie spodziewałem sie że możliwe jest takie podejscie do tematu przy bardzo szybkich i serwisowo wymagajacych samochodach jak BMW. Edytowane przez Michael1916
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przepraszam a Ty kolego te 314km/h to osiagnąłeś na niewyważonych kołach przykręconych w garażu? Jakoś trudno mi w to uwierzyć :roll:

A co to Cię obchodzi?

Chyba wolę być "panienką" niż martwym twardzielem ubrudzonym smarem :nienie:

Twój wybór, szanuję :cool2:

 


Co mnie to obchodzi jak inni uzytkownicy drog podchodza do wzgledow bezpieczenstwa?! Ktos wyżej pisał ze Polska to jednak stan umysłu :mad2:

Opublikowano

Ile osób widziało w zakładzie wulkanizacyjnym żeby ktokolwiek używał klucz dynamometryczny, no ile?


Kto w zakładzie wulkanizacyjnym ma czas żeby bawić się w dokręcanie kluczem dynamometrycznym


Jeden raz udało mi wymusić użycie klucza dynamometrycznego ale to było w salonie Forda.


Na moje pytanie z jaką siłą dokręcają śruby usłyszałem ze taką jaką daje klucz pneumatyczny.


Dla przykładu w X5 siła dokręcania wynosi 140Nm a w Honda CRV 108Nm


Nie widziałem żeby ktoś zmieniał ustawienia klucza pneumatycznego.


Mam klucz dynamometryczny, mam podnośnik i dwie sprawne ręce dlaczego maiłbym gorzej wymienić koła niż sezonowy pracownik zakładu wulkanizacyjnego.


Mam 3 auta do wymiany, 2x w roku . Co się komu opłaci sam musi zdecydować.


Sprawdzanie wyważania wykonuje raz na jakiś czas w serwisie przy okazji innych czynności serwisowych.


Jedno chcę podkreślić mówimy o wymianie kompletnych kół nie o wymianie opon letnich na zimowe wtedy zawsze trzeba wywarzyć koła.

Opublikowano
Ile osób widziało w zakładzie wulkanizacyjnym żeby ktokolwiek używał klucz dynamometryczny, no ile?


Kto w zakładzie wulkanizacyjnym ma czas żeby bawić się w dokręcanie kluczem dynamometrycznym


Jeden raz udało mi wymusić użycie klucza dynamometrycznego ale to było w salonie Forda.


Na moje pytanie z jaką siłą dokręcają śruby usłyszałem ze taką jaką daje klucz pneumatyczny.


Dla przykładu w X5 siła dokręcania wynosi 140Nm a w Honda CRV 108Nm


Nie widziałem żeby ktoś zmieniał ustawienia klucza pneumatycznego.


Mam klucz dynamometryczny, mam podnośnik i dwie sprawne ręce dlaczego maiłbym gorzej wymienić koła niż sezonowy pracownik zakładu wulkanizacyjnego.


Mam 3 auta do wymiany, 2x w roku . Co się komu opłaci sam musi zdecydować.


Sprawdzanie wyważania wykonuje raz na jakiś czas w serwisie przy okazji innych czynności serwisowych.


Jedno chcę podkreślić mówimy o wymianie kompletnych kół nie o wymianie opon letnich na zimowe wtedy zawsze trzeba wywarzyć koła.

 

Jak nie widziałeś klucza dynamometrycznego u sezonowego pracownika zakładu, to zmień zakład wulkanizacyjny. Naprawdę w XXI wieku i przy takiej konkurencji są takie; które zawsze używają klucza dynamometrycznego, nawet te mobilne.

Rób jak uważasz (sam uwielbiam majsterkować), ale są rzeczy na których nie oszczędzam - dotyczą bezpieczeństwa mojego, mojej rodziny i innych użytkowników dróg. Jeździsz do serwisu, gdzie mają wyważarkę, a nie mają klucza dynamometrycznego? ;).

Piszę cały czas o wymianie kół a nie opon.

Opublikowano

No nie Panowie..... dorośli faceci dyskutują o tym, czy potrafia przełożyć samodzielnie koła w aucie, jakby to bylo zadanie z chemii molekularnej :duh:

Ktoś kto ma problem z samodzielną wymianą kół w garażu, niech tego broń Boże nie róbi! Powinien również udawać się do serwisu w celu uzupełnienia płynu do spryskiwaczy, czy wymiany wycieraczek :mrgreen: No i nie piszcie pierdół w stylu, że wymiana kół, zrobiona samemu, powoduje zagrożenie na drodze :mad2:

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ten klucz dynamometryczny to widzę jakiś mityczny złoty gral dla niektórych.

Posiadanie go przez warsztat ma takie samo znaczenie jak prezerwatywa w kieszeni na baletach, czyli żadne dopóki prawidłowo nie użyjesz.

Sprawdzacie, czy ma aktualny certyfikat kalibracji? Czy pracownik jest przeszkolony i prawidłowo go używa? Wiecie jak go się prawidłowo używa? Czy po użyciu jest wyzerowany?

Bo ja widziałem jak takie klucze są używane w niektórych warsztatach i zapewniam Was, że po jednym dniu nie trzyma on już żadnych parametrów, a po tygodniu winien trafić na złom.

Nie neguję potrzeby używania takich narzędzi, sam ich używam, ale fakt, że „jest” niczego nie gwarantuje.

Także trochę luzu panowie inżynierowie :cool2:

Opublikowano

No chyba logiczne, że koła są wyważone, nie przekładałem opon sam na felgę. Już nie róbmy komedii z tego. Koła mam nowe, fabrycznie wyważone.


Bezpieczeństwo? - właśnie jeśli zależy Wam na bezpieczeństwie, to właśnie warto mieć klucz dynamometryczny w garażu i od czasu do czasy sprawdzić dokręcenie kół, każdy szanujący się warsztat to potwierdzi. Ile razy w roku sprawdzacie?


Wyważanie bez potrzeby? - to jestem ciekawy, który z Was, przed zmianą kół wydłubuje wszystkie kamyczki które dostały się do opony? Bo na warsztacie nigdy nie widziałem żeby to robili. I teraz wyważą ci koła z kamyczkami, zaraz Ci wypadnie, wejdzie inny i znowu możecie jechać na wyważanie. Dajecie sobie wmawiać takie bzdury, że trzeba co sezon wyważać i najlepiej pompować azotem.

W UK ludzie jeżdżą na dedykoiwanych na tamten rynek wielosezonówkach i nikt nie jeździ na wyważanie jak auto dobrze się zachowuje na drodze.


Nie sądzę też, żeby szeregowy pracownik wulkanizacji bardziej dbał o moje bezpieczeństwo niż ja sam, a teksty typu, że ktoś kto zmieni koła nie dba o bezpieczeństwo mnie całkiem rozbawiło.

Może jak ktoś ma 2 lewe ręce i nie potrafi takich rzeczy, to faktycznie. To nie lot rakietą w kosmos, oszczędność czasu jednak jest gwarantowana.

Czujesz się lepiej mentalnie jak wyważysz, rób to. Nie zapominaj też brać lewoskrętnej witaminy C by żyć w zdrowiu ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

klakierek +1

jedyny zakład w którym widziałem dobrze używany klucz dynamometryczny to warsztat w którym pracowałem za gówniarza na wulkanizacji, co ciekawe szef wiedział, że tak trzeba.

Tak to nawet jak warsztaty używają to ustawiony raz na 1 wartość, rzucony w kąt i wyciągany, żeby "kliknąć" przy kliencie. Oczywiście najpierw dowalone pneumatem aż felga soki puści.


Jak przekładałem koła sam i raz zawiozłem na wyważanie z ciekawości to odchyłka na jednym kole była 5 gramów. Niektóre maszyny mają podobny błąd pomiaru - bo zaokrąglają. W ustawieniach zaawansowanych da się lepiej wyważyć ale nikt tak nie robi.


Popatrzcie też na drifrowozy: mają tanie opony, zakładane na szybko bez wyważania, na prostych zanim się złamią mają na Kielcach 180. Jakoś żyją

Na Brnie na prostej startowej jeździliśmy 200+. Oczywiście nic nie wyważone: koła nie odpadały :lol:

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
No chyba logiczne, że koła są wyważone, nie przekładałem opon sam na felgę. Już nie róbmy komedii z tego. Koła mam nowe, fabrycznie wyważone.


Bezpieczeństwo? - właśnie jeśli zależy Wam na bezpieczeństwie, to właśnie warto mieć klucz dynamometryczny w garażu i od czasu do czasy sprawdzić dokręcenie kół, każdy szanujący się warsztat to potwierdzi. Ile razy w roku sprawdzacie?


Wyważanie bez potrzeby? - to jestem ciekawy, który z Was, przed zmianą kół wydłubuje wszystkie kamyczki które dostały się do opony? Bo na warsztacie nigdy nie widziałem żeby to robili. I teraz wyważą ci koła z kamyczkami, zaraz Ci wypadnie, wejdzie inny i znowu możecie jechać na wyważanie. Dajecie sobie wmawiać takie bzdury, że trzeba co sezon wyważać i najlepiej pompować azotem.

W UK ludzie jeżdżą na dedykoiwanych na tamten rynek wielosezonówkach i nikt nie jeździ na wyważanie jak auto dobrze się zachowuje na drodze.


Nie sądzę też, żeby szeregowy pracownik wulkanizacji bardziej dbał o moje bezpieczeństwo niż ja sam, a teksty typu, że ktoś kto zmieni koła nie dba o bezpieczeństwo mnie całkiem rozbawiło.

Może jak ktoś ma 2 lewe ręce i nie potrafi takich rzeczy, to faktycznie. To nie lot rakietą w kosmos, oszczędność czasu jednak jest gwarantowana.

Czujesz się lepiej mentalnie jak wyważysz, rób to. Nie zapominaj też brać lewoskrętnej witaminy C by żyć w zdrowiu ;)

 


W pełni popieram


Dodam jeszcze że przed wyważaniem powinny być usunięte stare ciężarki a tego też nikt nie robi


BTW nie jestem inżynierem.

Opublikowano
klakierek +1

jedyny zakład w którym widziałem dobrze używany klucz dynamometryczny to warsztat w którym pracowałem za [bAD] na wulkanizacji, co ciekawe szef wiedział, że tak trzeba.

Tak to nawet jak warsztaty używają to ustawiony raz na 1 wartość, rzucony w kąt i wyciągany, żeby "kliknąć" przy kliencie. Oczywiście najpierw dowalone pneumatem aż felga soki puści.


Jak przekładałem koła sam i raz zawiozłem na wyważanie z ciekawości to odchyłka na jednym kole była 5 gramów. Niektóre maszyny mają podobny błąd pomiaru - bo zaokrąglają. W ustawieniach zaawansowanych da się lepiej wyważyć ale nikt tak nie robi.

 

Cała prawda o zakładach wulkanizacyjnych.

Opublikowano
Bez jaj - wulkanizacja nie umiejąca używać klucza? Zmieniam opony z aucie żony i wcześniej swoich w jednym punkcie od lat - używają klucza dynamometrycznego (i żeby nie było zmieniają siłę), myją przed założeniem opony i wyważają na nowo opony. Kwestia znalezienia odpowiedniego zakładu - ja znalazłem ich kiedyś po biły mi koła przy 80-100 w nowym aucie i serwis nie był w stanie usunąć usterki (też wyważali koła, zmieniali tuleje, etc.) - a tutaj doważono mi koła na aucie i problem od ręki zniknął. Płacę za wymianę kół 140zł W TYM magazyn letnich/zimowych.
Opublikowano
Bez jaj - wulkanizacja nie umiejąca używać klucza? Zmieniam opony z aucie żony i wcześniej swoich w jednym punkcie od lat - używają klucza dynamometrycznego (i żeby nie było zmieniają siłę), myją przed założeniem opony i wyważają na nowo opony. Kwestia znalezienia odpowiedniego zakładu - ja znalazłem ich kiedyś po biły mi koła przy 80-100 w nowym aucie i serwis nie był w stanie usunąć usterki (też wyważali koła, zmieniali tuleje, etc.) - a tutaj doważono mi koła na aucie i problem od ręki zniknął. Płacę za wymianę kół 140zł W TYM magazyn letnich/zimowych.

 

Mam dokładnie to samo i namawiałem wcześniej do takiego rozwiązania (koła zostają w warsztacie po wymianie, są myte i suszone, i pakowane do worków, jak jest problem z felgą to oni się tym zajmują a nie ja, umawiam się na godzinę i dzień telefonicznie; no ale jak ktoś lubi samemu to jego sprawa.

Opublikowano
...W tym wątku chodzi o wyważenie kół, przed ich założeniem....
Nie, Nie, nie. Zakładając ten wątek totalnie nie chciałem dowiadywać się jak, kto, gdzie, u kogo, z użyciem jakich narzędzi oraz z jaką filozofię stosuje przy wymianie opony :lol: Zmieniłem 21 lato na 20 zima (wzór m 740 - świetny, ale strasznie opatrzony) i szukam ładnej felgi na 20 na lato - liczyłem na podpowiedzi/ sugestie. Dlatego zapytam, co sądzicie (macie jakieś doświadczenie w użytkowaniu?) o zakładaniu przykładowo takich felg?

04842ed1a648f475med.jpg

https://allegro.pl/oferta/felgi-20-5x112-bmw-5-g30-g31-6-gt-g32-7-g11-8-g14-11819391091


e75524b1d0398bdbmed.jpg

https://allegro.pl/oferta/felgi-20-5x112-bmw-x5-g05-x6-g06-audi-a5-s5-a7-a8-11110566677


https://allegro.pl/oferta/4x-felgi-aez-20-5x112-apa0m8fp33e-12316656831

swoją drogą ciekawy konfigurator -> https://www.alcar.pl/3DKonfigurator/index.php?lcs=rpkjdhla2a


albo poniższe (sprzedający pisze: "Jest to zamiennik Niemiecki MaM Felgen O tych samych parametrach co OEM")

https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-g05-g06-x5-x6-felgi-kola-zima-zimowe-mpakiet-rsc-nowe-wawa-20-cali-CID5-IDR9Xoz.html

93ecdca207a6407amed.jpg

Opublikowano

Sam jestem na etapie rozkminy jakie felgi kupić na zimę do mojej X5.Fajnie wyglądają te z niebieskiej 3er??.

Cena oryginalnego kompletu kół na zime w salonie to od 22k za 20 cali. masakra jakas.

Opublikowano
Sam jestem na etapie rozkminy jakie felgi kupić na zimę do mojej X5.Fajnie wyglądają te z niebieskiej 3er??.

Cena oryginalnego kompletu kół na zime w salonie to od 22k za 20 cali. masakra jakas.

Na allegro od dealerów BMW jeszcze taniej da się znaleźć. A jakbym miał kupować teraz 20, to wziąłbym w tym malowaniu:

d2508debfb1a52eamed.jpg

https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-20-x5-g05-x6-g06-m-740-nowe-CID5-IDPeXFQ.html?reason=extended_search_extended_category&isPreviewActive=0&sliderIndex=1

Opublikowano

na lato zamowilem 22 cale czarne. A to czy będą praktyczne i czy bedzie sie komfortowo prowadziło auto to druga sprawa hahah.

Te Y-spoke utargowalem na 19k netto wiec myśle ze jest git.

Opublikowano

wyskakują co jakiś czas wyprzedaże do -50%.

ja kupiłem na wiosnę koła z rabatem około 40%, do tego ubezpieczenie BMW, w sumie dobry deal.

polecam poszukać na alledrogo czy gdzieś się wystawiają ciągle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.