Skocz do zawartości

Przy puszczaniu sprzęgła lekko szarpie??????


Dzzik528

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Kiedy zapne bieg i powoli puszczam sprzęgło to wtedy zaczyna lekko szarpać wózkiem ? Najczęsciej wyczówlane to jest na wstecznym i jedynce. I zasadniczo przy malych predkosciach bo jak puszcze gwaltownie to nic sie nie dzieje. Wymienilem niedawano łozysko oporowe na nowe ale objawy były wczesniej juz delikatne.Tarcze są spoko widziałem przy wymianie łożyska. I dochodzi lekki stuk przy zmianie biegu ze skrzyni. Opini już widzialem kilka . Ale strasznie rozbieżnych więc rzucam temat tutaj. Aha.. jak ruszam ostro z wysokich obrotów to idzie bez szarpania? No ale nie mogę na wsteku dawac w pedał ciągle. I mam wrazenie ze podaczas jazdy kiedy wcisne sprzeglo powinienem odczekać 1-2 sek. i dopiero wrzucać bieg bo wchodzi łagodnie. Tak jakby skrzynia potrzebowała z 2 sek zeby wychamowac i wtedy wchodzi łagodnie bieg. Czy to normalne ? Becia jest E39 528i w manualnej skrzynce 5 -biegów. :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Team rzeka jak falujace obroty na biegu jalowym.

ja mam e36 i tez mam to ale nie zawsze i jak sie nagrzeje samochod.1 i R polsprzeglo i kangor :cry2: nie wiem , nie wiem mam lekko zjechany przegub elastyczny wal-skrzynia musze go wymienic, moze to to i sie cos poprawi, a jesli ni eto to moze byc sprzeglo na wykonczeniu.Cieka sprawa ale jest to irutujace zeby w acie takiej klasy( kiedys wypromowalo marke) walilo po wale skokowo

 

http://img314.imageshack.us/img314/9448/pawlazdjecia012fa6.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam e36 316 i tez tak mi sie czasem zdaza coprawda na r nie zauwazylem ale na jedynce odczuwalne to jest do teko stopnia ze potrafi nie zle zdenerwowac np jak w korku stosz... u mnie to wyglada tak ze nawet jak mu daje tak do 1500 obr/min przy ruszaniu to go tak lekko szarpie nie zawsze ostatnio zdazylo mi sie tak w krakowie po przejechaniu okolo 110km ale zgasilem wozek na 30 minut i jak przyszedlem to uz wszystko bylo w porzxadeczku

 

 

aha u mnie czasem sie tak dzieje jak by sie sprzeglo przy samym dnie przycinalo nie przy wciskaniu a przy puszczaniu...czasem czuje tak jak bygo cos lekko przyblokowalo a potem puscilo... zupelnie nie rozumiem macie jakies koncepcje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no witam panow..

ja to samo mam!!

jak sie bawara nagrzeje (np. jak są korki, ciągłe podjeżdzanie do swiateł) to krotko mowiąc - masakra! tak szarpie ze nie da sie wytrzymac.. wsciekam sie przez to tylko:P na wstecznym tez tak samo.. i tylko jak jest mocno rozgrzany.

wie ktos moze co trzeba zrobic, co wymienic, co naprawic zeby to ustało?? prosze niech sie znajdzie jakis magik:)

 

PEACE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś mechanior mówił mi dziś że to morze być wina którejś poduszki silnika. Że jak padła to drgania są. No ale to by były cały czas :idea:

A jak ja już rusze i jade to nic się nie dzieje !!! Bunia gładziudko cichutko prawie jak poduszkowiec :cool2: Śmiga po ulicach !! Teraz mam 16" z nówkami zimówkami 225/55/16 to po letnich 17" 225/40/17 to mam odczucie jakbym na łóżku wodnym jechał..a raczej płynął :cool2: Więc to szarpanie na półsprzegla występuje. I tylko na półsprzęgle drgac zaczyna samochod.Bo jak już puszcze całkowicie to nic się nie dzieje i gładko idzie :shock: I to jest zagwozdka :doh: Pozdro !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie taki feler kiedyś, w Skodzie.

 

Start bez szarpania był możliwy dopiero powyżej 1600 obr/min.

Szarpanie było odczuwalne tylko przy rozgrzanym silniku.

 

Staranne odpowietrzenie sterowania sprzęgła, połączone z wymianą płynu na świeży, pomogło jak ręką odjął.

 

Ale uwaga - nie wiem jak to się wykonuje w E36, ale może być tak samo jak w E30, gdzie układ sterowania sprzęgła odpowietrzało się odwrotnie - wtłaczając świeży płyn do siłownika przy sprzęgle, przez odpowietrznik. (Ciśnienie tłoczące uzyskuje się podłączając wężyk do zacisku hamulcowego i pompując pedał hamulca).

 

Przypuszczam, że w E30 nie było innej skutecznej metody na całkowite usunięcie pęcherzyków powietrza.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam ten bol... juz kupile z tym auto.... dokladnie korki + bardzo dobrze rozgrzany silnik za powiedzny 6-7 razem przy ruszaniu zaczyna poszarpywac. Nastwialem sie na wymiane sprzegla ale pewien mechanik powiedzial ze ostroznie! Powodem moze byc wlasnie przypalone kolo dwumasowe. Mianowicie mozliwe ze w wyniku przegrzania kola dwumasowego pojawily sie na nim regiony zmienione jesli chodzi o przewodnosc termiczna (pod wplywem temperatury rozszerzaja sie niejednakowo z reszta). W wyniku takiego przypalenia ponoc powierzchnia na kole dwumasowym rozszerza sie nierownomiernie co powoduje nierowne branie sprzegla w zetknieciu z tarcza. Ma to w zasadzie sens jak dla mnie. Nie mniej jednak rozna literatura podaje ze moze to byc rowniez wlasnie element tlumiacy drgania laczacy most ze skrzynia - moze to byc zuzyte lozysko, nieprecyzyjnie skrecona skrzynia z silnikiem... skrzynia i wogole... mozliwosci jest wiele. Fakt wkurzajace to jest maxymalnie. Dobrze ze zdarza sie w naprawde ciezkich warunkach. Edytowane przez Krzysiek_O
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo E39 523 `98r.

Zauważyłem że problem szarpania nie występuje gdy ruszam z rana, zawsze gdy było w nocy zimno, zero szarpania!!!! zauważyłem też że pedał sprzęgła ma wyraźnie krótszy skok i nie szarpie mi autem przy zmianie biegów - super płynnie, wystarczy jednak że się nagrzeje i szarpanie, haczenie skrzyni itp. wraca :doh:

czasami aż dwójka zazgrzyta, myślałem że to wina tego że sprzęgło jest tak ustawione że łapie dosłownie jak puszczę pare milimetrów ale chyba jednak nie o to chodzi skoro jak po zimnej nocy ruszam jest elegancko....

 

pozdrawiam

Yaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

w serwisie wymienili mi sprzęgło i problem minął. Przed rozebraniem auta powiedzieli mi że możliwą przyczyną może być także koło zamachowe. Acha tarcza sprzęgła była miejscowo spalona choć nie wykazywała zasadniczego zużycia (była nadal gruba)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=39710

Powyzej takze problem z szarpaniem przy ruszaniu. Tutaj ustal po wymianie pompy wody (dziwne).

U mnie takze wystepuje problem - ale pojawil sie dopiero (!) po wymianie sprzegla.. W takim razie z tego co piszecie - albo pompa wody, albo kolo dwumasowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeabialem podobny troche temat w e34. nagle zaczelo cos szarpac podczas ruszania w pewnym przedziale obrotow potem ten przedzial sie powiekszyl otwieram maske a tam same blyskawice glownie dookola jednego kabla. okazalo sie ze 4 na 6 kabli sa zgryzione przez jakies nocne zwierzatko :duh: :duh: :duh:

i kup tu teraz komplet nowych kabli :mad2: :mad2: :mad2:

 

 

oczywiscie wymiana pomogla i teres jest wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

oblukalem znowu z wyszukiwarka szarpanie przy puszczaniu sprzegla i zaczynam kleic jeden motyw

mianowicie zauwazylem ze w dziwnum stopniu slycze z rana przy paleniu siukanie ( jakby woda gdzies leciala) co lepsza termostat wymienilem plyn uzupelnilem i tu ZONK płyn u mni egdzies ginie jest wlany do stanu odpowiednigo i go ubywa nie wiem skad i gdzie -wszedzie suchutko i nie ma zadnych plam pod autem wiec moze to szarpanie wizac sie jak piszecie w jakis sposob z pompa wody co jest przyczyna znikania plynu chlodzacego????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szarpanie szarpaniu nie równe.Mogą być też wyjechane poduszki skrzyni biegów.Mam tak i też szarpie,ale nie na rozgrzanym a ciągle przy zmianie z 1na2.Najmocniejsze biegi i niestety poduszka licha i ......sami wiecie.

czas pomyślec o poduszkach(po zimie)hehe...pozdrawiam all

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczepiam sie. U mnie problem pojawil sie po wymianie sprzegla - nowa tarcza, docisk, lozysko. Nowe sa rowniez poduszki skrzyni i lacznik elastyczny skrzyni z walem. Problem, jak u wiekszosci pojawia sie po nagrzaniu. U mnie wrazenie jest takie, jakby sprzeglo/tarcza nie przylegala rownomiernie. Ruszyc sie da bez problemu, jednka na polsprzegle czuc to wyraznie. Zastanawiam sie jeszcze nad silownikiem sprzegla, ew. kolem dwumasowym. Ktos sugeruje, ze pompa paliwa - jak mam malo paliwa w baku to wyraznie czuje, ze auto gorzej sie zbiera. Dodam jeszcze, ze poprzednia tarcza sprzegla byla mocno przypalona, a docisk podobno nacinany. Nie wiem, czy to o czyms moze swiadczyc (procz tego, ze ktos katowal autko).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Ja mam szarpanie tylko na zimnym silniku i tylko na 1 lub R, ale po dłuższej jeździe mam drgania na luzie trzęsie mi całą budą, ale nie zawsze czasem przygazuje i spokój. Myślę że to raczej poduszka ale pewności nie mam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.