Skocz do zawartości

Asystenci PLUS


dziaraGC4

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Ja wychodzę z założenia, że lepiej mieć niż nie mieć. Koszt przy zakupie auta żaden, a jak komuś się znudzi to zawsze można wyłączyć. W drugą stronę to nie zawsze zadziała, bo doposażanie po fakcie jest albo niemożliwe albo 5x droższe. Asystenci w G30 LCI działają bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat pytając:

Czy komuś udało się doposażyć auto po zakupie w Asystentów Pro albo chociaż w Aktywny tempomat Stop&Go ?

Mam asystentów plus i kamery 360 stopni  (asystent parkowania), z tego co się orientowałem to trzeba dołożyć radar, wymienić dolną część zderzaka gdzie jest radar, wymienić kierownicę (pytanie czy całą czy może tylko jej fragment z przyciskami i diodami), dodatkowe wiązki, tak sobie myślę że pewnie zamontować na zegarach kamerę uwagi kierowcy (mam standardowe zegary analogowe czyli bez wyświetlacza proffessional - nie wiem czy się w ogóle da).

Koszt pewnie spory - ale jak tak zachwalacie to pewnie warto, ale czy się da ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedynie co to na autostradzie kwestia ustawienia odległości od poprzedzającego pojazdu , o ile dobrze pamiętam są 3 stopnie , oczywiście znajdzie się  zawsze jakiś kretyn ,  co zjeżdżając na twój pas  wjedzie  Ci wprost przed maskę i wówczas asystent auto wyhamuje aby zachować dystans, od razu wyjąłbym kij z bagażnika i walnął takiego w łeb 😄😄😄

Edytowane przez Woytas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Też myślę że lepiej mieć niż nie mieć 🙂 jednak nie chciałbym aby mnie ograniczały systemy tak jak ma to miejsce w Tesli lub Audi jak ostatnio jeździłem.

Dzięki za odpowiedzi, wezmę tych asystentów aby był już komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierunkowskaz ma dwie, a w zasadzie trzy pozycje. Zero to wiadomo, pierwsza to dotykasz, aby kierunkowskaz mrugał (albo mrugnął określoną liczbę razy), a trzecia to przełączenie na tryb ciągły. I teraz jeżeli jadąc i na tym pierwszym poziomie przytrzymasz dłużej to zacznie zmieniać pas. To "przytrzymanie dłużej" to u mnie dłużej niż trzy mrugnięcia kierunkowskazu. Nie wiem czy warunkiem koniecznym (ale raczej tak) jest "widoczność" pasów dla systemu, ani nie zastanawiałem się jaka jest prędkość minimalna gdyż w mieście z tego nie korzystam, a na drogach ekspresowych i autostradach to i owszem. Działa. Nie zawsze z tego korzystam ale możliwość jest. Próbujcie 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie działa to na podobnej zasadzie, tzn. nie wystarczy kierunkowskazu "musnąć", żeby mignął 3-5x (w zależności od ustawień w iDrive) tylko trzeba trzymać dopóki nie zacznie zmieniać pasa. Warunkiem jest oczywiście widoczność pasów, a także możliwość bezpiecznej zmiany pasa ruchu, czyli np. brak samochodów zbliżających się do nas docelowym pasem oraz takich w martwym polu. W mieście funkcja słabo przydatna, bo pasy zmienia się jednak bardziej dynamicznie i szybciej. Ale na ekspresówkach czy autostradach można się tym posiłkować jak ktoś lubi jeździć "w automacie" 😄 Z asystentów u mnie nie działa jedynie rozpoznawanie świateł sygnalizacji świetlnej (bo nie działa w naszym kraju) oraz rozpoznawanie i stosowanie się do znaków STOP oraz ustąp pierwszeństwa przejazdu (bo w PL to też nie działa). Niby można coś pokombinować i to odblokować, aby działało również w naszym kraju, ale jeszcze nie próbowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy
W dniu 20.11.2023 o 13:32, s0nar napisał(a):

U mnie działa to na podobnej zasadzie, tzn. nie wystarczy kierunkowskazu "musnąć", żeby mignął 3-5x (w zależności od ustawień w iDrive) tylko trzeba trzymać dopóki nie zacznie zmieniać pasa. Warunkiem jest oczywiście widoczność pasów, a także możliwość bezpiecznej zmiany pasa ruchu, czyli np. brak samochodów zbliżających się do nas docelowym pasem oraz takich w martwym polu. W mieście funkcja słabo przydatna, bo pasy zmienia się jednak bardziej dynamicznie i szybciej. Ale na ekspresówkach czy autostradach można się tym posiłkować jak ktoś lubi jeździć "w automacie" 😄 Z asystentów u mnie nie działa jedynie rozpoznawanie świateł sygnalizacji świetlnej (bo nie działa w naszym kraju) oraz rozpoznawanie i stosowanie się do znaków STOP oraz ustąp pierwszeństwa przejazdu (bo w PL to też nie działa). Niby można coś pokombinować i to odblokować, aby działało również w naszym kraju, ale jeszcze nie próbowałem.

Dziwne, u mnie rozłącza asystenta kierowania (robi się szara kierownica na HUDzie). Działa tylko adaptacyjny tempomat. Chyba coś źle robię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 20.11.2023 o 14:07, durin90 napisał(a):

A ten asystent zmiany pasa nie wymaga przypadkiem prędkości powyżej 70 km/h, żeby działał? 
Więc w mieście jest bezużyteczny. Poza miastem też, prędkość, z jaką asystent zmienia pas wręcz usypia

Jak mialem G30 to chyba zakodowalem zeby dzialal od 30km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.