Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja wychodzę z założenia, że lepiej mieć niż nie mieć. Koszt przy zakupie auta żaden, a jak komuś się znudzi to zawsze można wyłączyć. W drugą stronę to nie zawsze zadziała, bo doposażanie po fakcie jest albo niemożliwe albo 5x droższe. Asystenci w G30 LCI działają bardzo dobrze.

Opublikowano

Podepnę się pod temat pytając:

Czy komuś udało się doposażyć auto po zakupie w Asystentów Pro albo chociaż w Aktywny tempomat Stop&Go ?

Mam asystentów plus i kamery 360 stopni  (asystent parkowania), z tego co się orientowałem to trzeba dołożyć radar, wymienić dolną część zderzaka gdzie jest radar, wymienić kierownicę (pytanie czy całą czy może tylko jej fragment z przyciskami i diodami), dodatkowe wiązki, tak sobie myślę że pewnie zamontować na zegarach kamerę uwagi kierowcy (mam standardowe zegary analogowe czyli bez wyświetlacza proffessional - nie wiem czy się w ogóle da).

Koszt pewnie spory - ale jak tak zachwalacie to pewnie warto, ale czy się da ?

Opublikowano (edytowane)

jedynie co to na autostradzie kwestia ustawienia odległości od poprzedzającego pojazdu , o ile dobrze pamiętam są 3 stopnie , oczywiście znajdzie się  zawsze jakiś kretyn ,  co zjeżdżając na twój pas  wjedzie  Ci wprost przed maskę i wówczas asystent auto wyhamuje aby zachować dystans, od razu wyjąłbym kij z bagażnika i walnął takiego w łeb 😄😄😄

Edytowane przez Woytas
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też myślę że lepiej mieć niż nie mieć 🙂 jednak nie chciałbym aby mnie ograniczały systemy tak jak ma to miejsce w Tesli lub Audi jak ostatnio jeździłem.

Dzięki za odpowiedzi, wezmę tych asystentów aby był już komplet.

Opublikowano

Kierunkowskaz ma dwie, a w zasadzie trzy pozycje. Zero to wiadomo, pierwsza to dotykasz, aby kierunkowskaz mrugał (albo mrugnął określoną liczbę razy), a trzecia to przełączenie na tryb ciągły. I teraz jeżeli jadąc i na tym pierwszym poziomie przytrzymasz dłużej to zacznie zmieniać pas. To "przytrzymanie dłużej" to u mnie dłużej niż trzy mrugnięcia kierunkowskazu. Nie wiem czy warunkiem koniecznym (ale raczej tak) jest "widoczność" pasów dla systemu, ani nie zastanawiałem się jaka jest prędkość minimalna gdyż w mieście z tego nie korzystam, a na drogach ekspresowych i autostradach to i owszem. Działa. Nie zawsze z tego korzystam ale możliwość jest. Próbujcie 🙂

  • Moderatorzy
Opublikowano

U mnie działa to na podobnej zasadzie, tzn. nie wystarczy kierunkowskazu "musnąć", żeby mignął 3-5x (w zależności od ustawień w iDrive) tylko trzeba trzymać dopóki nie zacznie zmieniać pasa. Warunkiem jest oczywiście widoczność pasów, a także możliwość bezpiecznej zmiany pasa ruchu, czyli np. brak samochodów zbliżających się do nas docelowym pasem oraz takich w martwym polu. W mieście funkcja słabo przydatna, bo pasy zmienia się jednak bardziej dynamicznie i szybciej. Ale na ekspresówkach czy autostradach można się tym posiłkować jak ktoś lubi jeździć "w automacie" 😄 Z asystentów u mnie nie działa jedynie rozpoznawanie świateł sygnalizacji świetlnej (bo nie działa w naszym kraju) oraz rozpoznawanie i stosowanie się do znaków STOP oraz ustąp pierwszeństwa przejazdu (bo w PL to też nie działa). Niby można coś pokombinować i to odblokować, aby działało również w naszym kraju, ale jeszcze nie próbowałem.

Opublikowano

A ten asystent zmiany pasa nie wymaga przypadkiem prędkości powyżej 70 km/h, żeby działał? 
Więc w mieście jest bezużyteczny. Poza miastem też, prędkość, z jaką asystent zmienia pas wręcz usypia

  • 2 tygodnie później...
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
W dniu 20.11.2023 o 13:32, s0nar napisał(a):

U mnie działa to na podobnej zasadzie, tzn. nie wystarczy kierunkowskazu "musnąć", żeby mignął 3-5x (w zależności od ustawień w iDrive) tylko trzeba trzymać dopóki nie zacznie zmieniać pasa. Warunkiem jest oczywiście widoczność pasów, a także możliwość bezpiecznej zmiany pasa ruchu, czyli np. brak samochodów zbliżających się do nas docelowym pasem oraz takich w martwym polu. W mieście funkcja słabo przydatna, bo pasy zmienia się jednak bardziej dynamicznie i szybciej. Ale na ekspresówkach czy autostradach można się tym posiłkować jak ktoś lubi jeździć "w automacie" 😄 Z asystentów u mnie nie działa jedynie rozpoznawanie świateł sygnalizacji świetlnej (bo nie działa w naszym kraju) oraz rozpoznawanie i stosowanie się do znaków STOP oraz ustąp pierwszeństwa przejazdu (bo w PL to też nie działa). Niby można coś pokombinować i to odblokować, aby działało również w naszym kraju, ale jeszcze nie próbowałem.

Dziwne, u mnie rozłącza asystenta kierowania (robi się szara kierownica na HUDzie). Działa tylko adaptacyjny tempomat. Chyba coś źle robię. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 20.11.2023 o 14:07, durin90 napisał(a):

A ten asystent zmiany pasa nie wymaga przypadkiem prędkości powyżej 70 km/h, żeby działał? 
Więc w mieście jest bezużyteczny. Poza miastem też, prędkość, z jaką asystent zmienia pas wręcz usypia

Jak mialem G30 to chyba zakodowalem zeby dzialal od 30km/h

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.