Skocz do zawartości

Jaki płyn chłodzący na zime ??


davidzior

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytnie odnosnie plynu do chłodnicy. podobno silnikom M40 nie słuzą płyny borygo i petrygo wiec jaki wlać na zime ??bo szczerze nawet nie wiem jaki mam wlany do chlodnicy. wiem tylko tyle ze jest jego wystarczajaca ilosc i ma barwe żółta. auto mam poł roku.

 

z góry dzięki za info i rady. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytnie odnosnie plynu do chłodnicy. podobno silnikom M40 nie słuzą płyny borygo i petrygo wiec jaki wlać na zime ??

 

Ubolewam, ale to prawda.

 

Chociaż nie każde Borygo jest be.

 

Petrygo lepiej omijać szerokim łukiem - jest zbyt zjadliwe wobec aluminium. Bardzo przyspiesza proces jego utleniania. Niby nic, ale produkty reakcji fruwają potem po całym układzie chłodzenia :duh:

 

Borygo warunkowo do przyjęcia, ale tylko wersje specjalnie dedykowane do współpracy z chłodnicami (i silnikami) aluminiowymi.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam DYNAGEL (jakoś tak się pisze), jest jako gotowy płyn do zalania lub jako koncentrat. A szczerze to Petrygo lub Borygo kojarzy się mi ze Starem lub Jelczem i napewno ja bym tego nie wlał do chłodnicy.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja osobiście popieram "teze Valvoline" może i trochę droższe ale przynajmniej jakość wyższa niż w pet. i bor.!

Słyszałem jeszcze teze że płyny zimowe lepiej odprowadzają ciepło nawt latem!! Kumpel jeżdzi cały rok (tylko na lato robi rzadszą proporcje) i zadowolony jak cholera!

Pozdro

Piotrek

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest jakiś szczególny problem z wymianą płynu chłodzącego w autach z instalacją gazową (instalka II gen.) :?:

 

Słyszałem, że można sobie nieźle namieszać przy tego typu operacjach.

 

Niestety nie słyszałem już co takiego złego się może stać ale efekt końcowy był w postaci wymiany silnika. Szczegółów nie znam. No, może poza tym, że sytuacja dotyczyła poloneza :mrgreen:

 

I jak samemu wymienić ten płyn jeśli nie będzie żadnych problemów przy gazie :?: - Nie znam się kompletnie na mechanice ale uparłem się aby to co się da naprawiać lub wymieniać samodzielnie.

 

Pozdrawiam.

www.ifp.pl

www.bmw-e30.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuszczasz płyn z chłodnicy. Ja mam niebieski koreczkek na spodzie chłodnicy. Wykrecasz go, płyn sie leje. Z bloku nie spuszczałem bo nie mogłem zlokalizować korka. ale podobno jest gdzieś pod kolektorem wylotowym. Osobiście miałem wode (oczywiście destylowaną)w lecie i jeśli został 1 litr w bloku wody to płyn ma teraz do ok. -30 stopni. A u nas nie syberia :hand:
Pozdrawiam !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest jakiś szczególny problem z wymianą płynu chłodzącego w autach z instalacją gazową (instalka II gen.) :?:

 

Problemem w silnikach M40 jest dobre odpowietrzenie ukłądu, tak aby silnik się nie przegrzewał. Szczegułowe instrukcje odpowietrzania silnika znajdziesz na forum w sporej ilości :search:

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To ja sobie pozwole wrzucić tu mały teścik :

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img338.imageshack.us/img338/526/plynuj0.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img244.imageshack.us/img244/7166/plyn1wu6.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img205.imageshack.us/img205/3205/p322ynydt5.jpg

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Prestone ma jeszcze tą wielką zalete że można go mieszać z innymi płynami :)
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez zaleje teraz PRESTONE. Nie mam zaufania do koncentratów bo trzeba je mieszac z wodą a nigdy tak naprawde sie nie wie czy to dobra destylowana czy zwykła kranówa. Prestone to firma z duzym doswiadczeniem , takze sadze,ze nie bedzie problemów. TEz musze zalac ponad 12 litrów, uszczeleczke pod korek spustu z bloku zamówie jednak w ASO :D

 

P.S. Juz kupiłem tester jakosci chłodziwa PRESTONE :D zobaczymy jak sie bedzie spisywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borygo warunkowo do przyjęcia, ale tylko wersje specjalnie dedykowane do współpracy z chłodnicami (i silnikami) aluminiowymi.

 

i tu jest chyba sprawa najważniejsza jeśli chodzi o płyny...

 

koncentrat w ASO - 11,80 za litr - chyba warto i mamy problem z głowy :cool2:

www.ifp.pl

www.bmw-e30.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.