Skocz do zawartości

Wymiana turbiny 525D


FelcestPl

Rekomendowane odpowiedzi

Wracając do serii straciłeś ponad 40 koni i okolo 80 niuta. Te silniki po chipie maja 220-225 koni i 500-520 niuta. Na serii to nie jedzie wcale.


E60 E61 one sa jeszcze bardziej awaryjne po chip tuningu. Gotuja sie wody w ukladzie pojawiają sie wycieki węże nie wytrzymują zwiększonego cisnienia puszczają uszczelki o ringi turbiny zaczynają pluc olejem łapać nieszczelności. Pękają pompy wody chlodniczki egr termostaty czasem nawet glowice. Te silniki mają juz 15 lat i one swoje złote czasy maja juz za sobą. Nie jeden co zrobi mocnego chipa zapłaci za to własnym portfelem i to nie raz.


Musisz wybrać chip i dynamika ale bądź pewny, ze za jakiś czas juz cos trzeba będzie robić czy seria taczka z punktu a do b ale nie będzie nic padać. Na serii tez cos czasem padnie ale te usterki będą znacznie rzadziej.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

No rozumiem .. czyli po prostu nie bede szukał dziury w całym .. ale jestem w głębokim szoku ze taki silnik a on wlecze sie jak opel w gazie ... paranoja ..

No nic zostaje po prostu sprzedaz i kupienie albo 3.0d albo szukac benzynki min 2.5 albo 3.0 bo ja jestem z tych co lubia miec zapas pod nogą a nie redukowanie i piłowanie do granic możliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Silnik masz na żeliwnym bloku praktycznie niezniszczalny. Trochę szkoda, że nie zdecydowałeś się zostawić tej hybrydy, bo to nie są wysilone silniki, na pewno po lekkim chipie nie wybuchają.

Na szybko to żeby wyeliminować subiektywne odczucia odpal sobie jakąś apkę do mierzenia prędkości 0-100, powinno być chyba katalogowo coś kolo 8sec, więc jakiś dramat to nie jest, jeśli wyjdzie Ci jakiś kosmos w stylu 10, 12 czy więcej to pewnie coś masz źle zrobione.


Poszukaj, może znajdziesz podobne zestawienie dla swojego silnika do porównania.

https://accelerationtimes.com/models/bmw-530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rozumiem .. czyli po prostu nie bede szukał dziury w całym .. ale jestem w głębokim szoku ze taki silnik a on wlecze sie jak opel w gazie ... paranoja ..

No nic zostaje po prostu sprzedaz i kupienie albo 3.0d albo szukac benzynki min 2.5 albo 3.0 bo ja jestem z tych co lubia miec zapas pod nogą a nie redukowanie i piłowanie do granic możliwości

 

Podjedz do kogos niech ci zrobi delikatna mape bezdymna na 210-215 koni i auto bedzie normalnie dynamicznie jezdzic.


Majac 177 koni w E61 co wazy 1750kg to auto to slimak na drodze i sie ledwo toczy. Jakbys mial zwykle E60 wazace 1580 kg to moze jeszcze jakos by to jechalo, w E61 nie ma szans. To bedzie mialo cos 9 sekund do 100.


Na katalogowe czasy nawet nie ma co patrzec, to czasy 0-100 jak auta mialy nowe silniki osprzet i wyjezdzaly z fabryki, a nie 17 letni piec jak w twoim przypadku.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podjedz do kogos niech ci zrobi delikatna mape bezdymna na 210-215 koni i auto bedzie normalnie dynamicznie jezdzic.


Na katalogowe czasy nawet nie ma co patrzec, to czasy 0-100 jak auta mialy nowe silniki osprzet i wyjezdzaly z fabryki, a nie 17 letni piec jak w twoim przypadku.

 

Znowu sam się orzesz mówiąc, że niesprawny samochód najlepiej zaczipować żeby mieć więcej mocy, bez sprawdzenia czy wszystko jest sprawne, ani jak samochód ma się do fabrycznego stanu :duh:


Dla przykładu w e39 530i czas mi wyszedł 2x to co powinno być na 0-100, więc zacząłem szukać i robić, a po uszczelnieniu, regeneracji i wymianie kilku niesprawnych rzeczy czasy wróciły do zbliżonych katalogowo, samochód nastoletni z 300 tysięcy km na liczniku, od Ciebie na forum zadając pytanie usłyszałbym, że fura stara i tak ma być - no dramat i brak słów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gosc jak napisalem zrobil mi fabrycznie jak powinna być wieć zmienił rownież te muszle na oryginaly. Pojechalem do tunera zeby oryginalnego softa wgrał i nie wiem czy wszystko jest git ale ten samochod go muł jal cholera ...

Już nie ma tego efektu wciskania w fotel , na 3 biegu pedal w podłoge i idzie bo idzie ... te obroty idą niczym podczas jadzy 50km/h na 5 biegu .. myslałem ze te 2.5d majac 177km idzie jakos ale jest kompletne dno .. ciezko wyprzedzic tym cokolwiek i pytanie czy jest tak seryjnie czy cos z moją jest nie tak

kolego e61 w dieslu to dopiero 535d jedzie tam powiedzmy jakos poprawnie auto zalane do pelna z kierowcą na pokladzie waży 2T i jak sam napisałeś 177KM szału nie zrobi

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedz do kogos niech ci zrobi delikatna mape bezdymna na 210-215 koni i auto bedzie normalnie dynamicznie jezdzic.


Na katalogowe czasy nawet nie ma co patrzec, to czasy 0-100 jak auta mialy nowe silniki osprzet i wyjezdzaly z fabryki, a nie 17 letni piec jak w twoim przypadku.

 

Znowu sam się orzesz mówiąc, że niesprawny samochód najlepiej zaczipować żeby mieć więcej mocy, bez sprawdzenia czy wszystko jest sprawne, ani jak samochód ma się do fabrycznego stanu :duh:


Dla przykładu w e39 530i czas mi wyszedł 2x to co powinno być na 0-100, więc zacząłem szukać i robić, a po uszczelnieniu, regeneracji i wymianie kilku niesprawnych rzeczy czasy wróciły do zbliżonych katalogowo, samochód nastoletni z 300 tysięcy km na liczniku, od Ciebie na forum zadając pytanie usłyszałbym, że fura stara i tak ma być - no dramat i brak słów...

 

3.0i mnie nie interesuje. To wolnoosacy mul co ma 300 niuta na krzyz. To bys ode mnie uslyszal. Mnie interesuja silniki doladowane diesle co w trasy mozna zasuwac, a pala jakby chcialy , a nie mogly. E61 tak jak koledzy pisza rowniez powyzej poprostu nie jedzie majac te 177 koni czy nawet poliftowe 197 koni nadal bedzie slabo, bo to duzo wazy i tego nie przeskoczy. To co pisalem to ja zakladam, ze jego auto jest sprawne turbo po regeneracji jak pisze.


Mam tylko nadzieje, ze chlop nie jezdzi na kompletnie zapchanym DPF-ie , a nawet o tym nie wie - zakladam, ze w miare ogarniety pojazd i mozna softa robic na moc zeby to jechalo. 220 koni 500 niuta tam wychodzi po sofcie - o wiele lepsze parametry niz 3.0i co 300 niuta ma.


I pisz te wypowiedzi jak normalny czlowiek, bo ja nie mam czasu na wojenki o jakies stany techniczne cudzych aut, bo nawet ty ich nie znasz nie widzac auta - bedziesz dalej jakies bzdety pisal to nawet juz ci nie odpisze.


Normalnie pogadac zawsze mozna ale z kultura i luzno - od tego te fora sa , a nie jakies przebitki kto madrzejszy - jestes kotem w mechanice otwieraj warsztat ja smarowac sie nie mam zamiaru codziennie i klocic z Januszami czemu tak drogo.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

I pisz te wypowiedzi jak normalny czlowiek, bo ja nie mam czasu na wojenki o jakies stany techniczne cudzych aut, bo nawet ty ich nie znasz nie widzac auta - bedziesz dalej jakies bzdety pisal to nawet juz ci nie odpisze.

 

Moim zdaniem stan techniczny to podstawa, tak samo jak odczucie czy coś ma kopa czy nie - bez twardych danych możesz mówić komuś, że muł, a może nie masz świadomości, że muł jest bo ma sterowanie turbo uwalone i nie ma doładownia, a zmierzenie czasu nawet amatorsko da już jakieś pojęcie o tym czy to muł fabryczny, czy muł poprzez usterkę... Ale jak widać zawsze na wszystkim znasz się najlepiej i dalej jedyną Twoją radą jest "wywal dpf-i zrób czipa", a zaraz w innym komentarzu piszesz, że to "silniki nastoleptnie i do czipa się nie nadają bo się grzeją" gdzie tu logika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt nic nie robił w aucie przez 15 lat, przy przebiegu 400k Polak kupił „igle” z 180k najechane, pierwsze co, pojechał na czipa, po tygodniu płacz na forum ze e60 to syf i wezystko się psuje, układ chłodniczy nie wyrabia, bo nigdy nie był wymieniony płyn, chłodnica z tona betonu na żeberkach, termostat nie działa od 5 lat, wszystkie węże, kolanka tak sparciały ze puszczają płyn od samego patrzenia, Turbina pluje olejem, puszcza ciśnienie przy IC, dpf dawno zapchany, ale nieee po co doprowadzić auto do stanu używalnosci, lepiej wyciąć wszystko w chuj i jechac na chipa :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemcy serwisują jeszcze gorzej niż Polacy, przekraczanie interwałów wymiany oleju o 10k to norma, jeżdżą do czasu aż przechodzi tuv, kiedy sa zastrzeżenia i trzeba wlozyc siano w auto, wjeżdża się w typa, zgarnia kasę z ubezpieczani i magicznym trafem trafiają do polski z przebiegiem nie większym niż 200k, wiec z tym serwisowaniem w Niemczech to bym uważał, bo są większe trupy niż nasze polskie perełki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dodatkowo wywaliło podczas tego przyspieszania błąd:

4530 (1297) - zwiększona regulacja ciśnienia, odstępstwo od normy

Co tym razem się jej dzieje...

Z dołu jest dość słaba ale na filmiku widać że po przekroczeniu 3tys od szybciej się zbiera i prędkość też szybciej idzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dodatkowo wywaliło podczas tego przyspieszania błąd:

4530 (1297) - zwiększona regulacja ciśnienia, odstępstwo od normy

Co tym razem się jej dzieje...

Z dołu jest dość słaba ale na filmiku widać że po przekroczeniu 3tys od szybciej się zbiera i prędkość też szybciej idzie

 

Wedlug mnie ta buda poprostu za duzo wazy w odniesieniu do mocy tego silnika i sie silnik meczy caly czas, tez widze masz naprawde duze spalanie jak na 177 koni.


Pomyslalbym o sprzedazy i zmianie na 3.0d 218 koni ale buda e60, a nie ta ociezala e61 co nie chce jechac. Z tego co masz juz duzo nie wymodzisz.


Zerknij jeszcze na wartosc zadana doladowania i otrzymywana - niby zregenerowali turbine ale czy profesjonalnie ja wystroili na maszynie ? Wyglada to tak jakby turbina dzialala na max 80-90% ale moze jak mowie, moze ta buda poprostu nie jedzie i to norma.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dodatkowo wywaliło podczas tego przyspieszania błąd:

4530 (1297) - zwiększona regulacja ciśnienia, odstępstwo od normy

Co tym razem się jej dzieje...

Z dołu jest dość słaba ale na filmiku widać że po przekroczeniu 3tys od szybciej się zbiera i prędkość też szybciej idzie

błąd wskazuje na turbo nie laduje ile komputer oczekuję.

sprawdź szczelność jak wszystko w porządku to turbo źle zregenerowane/skalibrowane.

Tak jak wcześniej pisalem tych magików od regeneracji jak grzybów po deszczu mamy. Ne obedzjdz się bez demontażu turbo jeszce raz chyba.

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wymyj wewnątrz intercooler bo pewnie oleju w pytę.

Sprawdź szczelność połączeń.

Sprawdź ile masz nagaru w egr i czy się domyka?

A jak nic to nie da to turbo do poprawki.


Zapewne ne masz klapek w kolektorze a to też pogarsza dół.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymyj wewnątrz intercooler bo pewnie oleju w pytę.

Sprawdź szczelność połączeń.

Sprawdź ile masz nagaru w egr i czy się domyka?

A jak nic to nie da to turbo do poprawki.


Zapewne ne masz klapek w kolektorze a to też pogarsza dół.

 

Znalazłem dziurkę w przewodzie intercoolera, druga sprawa to fabrycznie nie miałem klapek kolektora, egr jest wyczyszczony a z jego praca to jest tak że na odpalonym silniku od razu zasysa podciśnienie tak że nie idzie zdjąć wężyka z króćca egr, po zgaszeniu schodzi lekko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie za mało. Przy pełnym obciążeniu doładowanie wraz z ciśnieniem atmosferycznym powinno wynosić grubo ponad dwa bary. Nie wiem jakie jest nominalne ciśnienie zadane w 525 d ale wydaje mi się, że powinno to być w okolicach wartości między 2.3 - 2,5 bara.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Potwierdzam. Za mało.

Może czujnik ciśnienia sprawdź ? Może zapchany i kłamie?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś próbowałem zrobić test ciśnienia wstecznego i nie pokazuje żadnych wartości same zera.. A wcześniej test doładowania to przy pedale wciśniętym na maxa pokazało 1600 a zadane 2.600.. Coś czuję że turbina będzie do oddania na reklamację i ten tunner który zmieniał mi mapę na fabrykę coś popierdzielił może.. Bo przed oddaniem na zmianę mapy robiłem pomiary ciśnienia wstecznego i pokazywało a dziś juz nie... Ręce opadają a samochód ledwo się toczy.. Nawet MPK mam ciężko wyprzedzić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.