Skocz do zawartości

Pneumatyka - czy warto czekać?


Stashek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

od jakiegoś czasu przeglądam forum w poszukiwaniu przydatnych opinii.

Planuję przesiąść się (najchętniej w tym roku) z f10 520D na G05 30D w Mpakiecie.

Przy konfiguracji zatsanawiałem się nad pneumatyką, ostatecznie doszedłem do wniosku, że dopłata 6000zł nie jest warta zastanawiania się, że pneumatykę trzeba wziąć.

Pomimo tego co słyszę w salonach, że zawieszenie adaptacyjne "robi robotę" i tak naprawdę pneumatyka nie jest czymś w rodzaju "must have", to mam obawy, że opinia wynika z braku możliwości konfiguracji z pneumatyką na ten rok, a zastanawia mnie, że wszystkie auta testowe właśnie pneumatykę mają. Samochód kupuję na 4-5 lat no i oczywiście nie chciałbym żałować, ale też obawiam się, że na pneumatykę będę musiał czekać z rok.

Z drugiej strony, na pewno robię przeskok jakościowy z f10 na g05, więc na pewno odczuję różnicę.

Będę wdzięczny za opinie osób które miały okazję pojeździć z pneumatyką i zawieszeniem adaptacyjnym włąśnie w G05.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Największym problemem będzie rzetelne porównanie osoby, która jeździła z pneumatyka i bez. Ja nie mam i nie narzekam. Może gdybym teraz pojeździł z pneumatyka, to uznałbym to za musi have. Raczej nie znajdziesz osoby, która ma dwie x5: bez i z..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, wiem, że nie znajdę raczej osoby która będzie narzekać na pneumatykę. Raczej chodzi mi o opinię jeśli ktoś miał styczność z jednym i drugim zawieszeniem, czy brak pneumatyki jest czymś bez czego można żyć ;)

No i tak jak Twoja opinia, która jest dla mnie cenna, że nie masz i jesteś zadowolony.

Jeszcze jak mogę dopytać, masz zawieszenie zwykłe, czy adaptacyjne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez pneumatyki można żyć, ja żyje i się cieszę,ale na opinie musisz uważać.

Dla mnie 21 cali koła i zawieszenie M adaptacyjne jest całkiem komfortowe a ktoś inny powie, że to beton. Ktoś jeszcze inny powie, że pneumatyka buja jak na statku.

Wiec finalnie polecam pojeździć takim i takim i wyrobić własne zdanie bo to bardzo subiektywna rzecz.


P. S. Gdyby nie to, że do pneumatyki musiałbym brać skretna tylna os to brałbym pneumatykę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Musisz się przejechać żeby ocenić, bo to zbyt subiektywne i raczej prawie każdy kto wybrał pod siebie powie ze jest zadowolony i by nie zmienił wyboru :-) I ja np koniecznie chciałem oś skrętna bo dużo wygodniej się manewruje nim, a negatywnych odczuć nie mam podczas jazdy.


Z moich subiektywnych odczuć po przesiadce z f11 z edc i 19 RFT na g05 M Proff 21 RFT mogę powiedzieć ze jestem bardzo zadowolony. M prof to chyba jest to co M adaptacyjne ale ze stabilizacja przechyłów. W F11 brakowało mi twardości nawet na sport, a tutaj na comfort jest już bardzo stabilnie i zaskakująco komfortowy jak na twardość zawieszenia, rozmiar opon i rtf. Na trasach szybkiego ruchu jest rewelacyjne szczególnie ze stabilizacja przechyłów. Po mieście komfort jest dla mnie zadowalający i lepszy niż się spodziewałem, a rodzina nie narzeka :-) Oczywiście na pneumatyce podczas testów było duzo bardziej komfortowo szczególnie dużo drobnych nierówności typu tory tramwajowe i mocno dziurawa droga, ale za to bujanie było dla mnie zbyt mocne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skrętna tylna oś i pneumatyka to jest głowny postęp w komforcie jazdy i prowadzeniu w stosunku do poprzedniej generacji X5.

Bez tych opcji nowa X5 nie miałaby startu do Audi czy Mercedesa ktore oczywiscie tez to oferuja. O mozliwosci regulowania przeswitu i korzyści z tego tytułu na autostradzie czy w terenie pisałem tyle razy ze nie bede sie powtarzał. Co do adaptacyjnych amortyzatorow mam je w obydwu 6-stkach i rownie dobrze mogłoby ich nie być. Nic to nie daje. Majac do wybory pneumatykę a pozostać przy zawieszeniu jak w poprzednich generacjach to duży błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam adaptacyjny zawias M w X4, a w X5 miałem pneumatykę. Jakby do X4 była pneumatyka to bym brał. W X4 z adaptacyjnym zawieszeniem różnice są symboliczne, prawie niewyczuwalne. W trybie sport ciut twardsze, ciut stabilniej przy większej prędkości, ale tylko ciut. Na szczęście zawias adaptacyjny wymagał niewielkiej dopłaty do zawiasu sportowego. Aha (jakby kto pytał) X5 dla mnie zbyt duże i zbyt komfortowe, jeździłem cały czas na trybie sport.

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też w swojej f10 mam zawieszenie adaptacyjne i różnice rzeczywiście są kosmetyczne. Oczywiście sprzedawca zapewnia, że w g05 to już inna epoka i różnice są wyczuwalne.

Co do wyboru pneumatyka czy bez to jest właśnie dość wątpliwy, bo po prostu teraz pneumatyki kupić nie można i nie ma gwarancji czy będzie w tym roku. Biję się z myślami czy zamawiać i cieszyć się nowym autem już we wrześniu, czy czekać na pneumatykę przynajmniej do nowego roku lub dłużej, a biorąc pod uwagę „ssanie” na rynku luksusowych SUWów być może z pneumatyką złapać kolejną podwyżkę cen.

Skłaniam się, żeby z pneumatyki zrezygnować, ale boję się, że będę miał niedosyt przez 4 lata.

Cieszą mnie opinie, zadowolonych osób które pneumatyki nie mają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....., a biorąc pod uwagę „ssanie” na rynku luksusowych SUWów być może z pneumatyką złapać kolejną podwyżkę cen.

W Nowym Ładzie to "ssanie" może być mniejsze.

Choć.....władza lubi BMW to może będzie jeszcze większe.

Cieszą mnie opinie, zadowolonych osób które pneumatyki nie mają ;)

Też nie mam pneumatyki i jestem zadowolony, ale z nią będę (kiedyś) jeszcze bardziej zadowolony :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pneumatyka na pewno warto wziąć , zwłaszcza jeżeli często jeździsz po drogach gorszej jakości i nie mam myśli terenu czy wogole zjeżdżania z asfaltu , nawiększa różnica jest na kiepskich , starych połatanych drogach asfaltowych.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując, bez pneumatyki jest ok, ale z pneumatyką jest tylko lepiej. Coś jak z wyborem pomiędzy 30d lub 40d.

....., a biorąc pod uwagę „ssanie” na rynku luksusowych SUWów być może z pneumatyką złapać kolejną podwyżkę cen.

W Nowym Ładzie to "ssanie" może być mniejsze.

Choć.....władza lubi BMW to może będzie jeszcze większe.

Cieszą mnie opinie, zadowolonych osób które pneumatyki nie mają ;)

Też nie mam pneumatyki i jestem zadowolony, ale z nią będę (kiedyś) jeszcze bardziej zadowolony :cool2:

 

Moim zdaniem "nowy nieład" spowoduje jeszcze więcej zakupów nowych, samochody przez to zrobią się tańsze w ogólnym rozrachunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Reasumując, bez pneumatyki jest ok, ale z pneumatyką jest tylko lepiej. Coś jak z wyborem pomiędzy 30d lub 40d.

 

Nie mogę się zgodzić z tym stwierdzeniem, bo dla mnie i pewnie paru innych osób jest dokładnie odwrotnie, chociaż jestem pewnie w mniejszości :-)


Jeśli już szukać analogii silnikowych to bardziej tak jak wybór pomiędzy m50d a m50i :-) Ten pierwszy wybierze większość i jest jednak praktyczniejszy w większości zastosowań, a ten drugi droższy w eksploatacji ale w pewnych zastosowaniach zdecydowanie lepszy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może podejdę do tematu inaczej. Zawieszenie z EDC nie ma w stosunku do pneumatyki żadnych zalet. Mam na myśli to że regulacja jego twardości odbywa się w bardzo ograniczonym zakresie.

W ustawieniu komfortowym jest wyraźnie twardsze niz tryb comfort przy pneumatyce. Zawieszenie pneumatyczne w ustawieniach sportowych sport i sport+ utwardza się znacząco. Zakres regulacji jest wiec nieporównywalnie większy. Do tego dochodzi regulacja prześwitu. Myślę, że rozważania na temat, ktore zawieszenie wybrać nalezałoby ograniczyć do dyskusji czy doplata 6000zł do pneumatyki jest tego warta. Moim zdaniem to must have.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To lubię - kolejny błąd inżynierów BMW, że śmieli w ogóle zaproponować takie zawieszenie w BMW :duh: .


Stashek - moim zdaniem jeśli jeździsz spokojnie i po różnych nawierzchniach to warto wziąć pneumatykę. Dla mnie było ona zbyt miękka nawet w ustawieniu sport i niestety w X5 ma ona jedną główną wadę - nie możesz domówić do pneumatyki aktywnej stabilizacji przechyłu (przynajmniej było tak w 2018 jak kupowałem X5) co jest naprawdę przydatną opcją dla SUV jeśli jeździsz szybko. Polecam przejechać się wersją z tą opcją (bądź u konkurencji bądź w zawieszeniu M Proff) - być może w Twoim przypadku jest to kompletnie zbędne. Szkoda, że BMW nie zrobiło tak jak Audi, że możesz dodać opcję bardziej sportowego zawieszenia pneumatycznego - bo nikt nie odbiera zalet tej formie zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Panowie, sorry, ale już tych bajek o tych zawieszeniach sluchać mi trudno. Mam pneumatykę w X5, EDC w 640i i adaptive drive czyli stabilizacje przechyłów + edc w 650i. Wydaje mi się, że mogę coś o tych rozwiązaniach powiedzieć bo mam z nimi styczność na co dzień. Do niedawna miałem też zwykłe amortyzatory w serii 5. Zdecydowanie najwiecej mozliwości daje pneumatyka. Stabilizacja przechyłów jest fajna przy dynamicznej jeździe ale i pneumatyka w jakimś stopniu niweluje przechyły boczne i szczegolnie w suvie spisuje sie idealnie. Jak komuś potrzeba twardszego zawieszenia niż tryb sport+ przy pneumatyce to chyba nie powinien kupować SUVa. Sam 99% czasu jeżdzę w trybie comfort tylko obniżam o jeden poziom w dół. Mniej się wtedy buja i obniza sie środek ciężkości. Na autostradzie spada spalanie i zmniejsza się szum powietrza.

I co tu mam porównywać do jedynie regulacji twardości amortyzatorów w przypadku zawieszenia adaptacyjnego która tak naprawdę daje efekt jedynie kosmetyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamówiłem z pneumatyka i mam zamiar czekac do oporu. Wkurzają mnie te restrykcje i to jak BMW tym zarządza bo jak mam rezygnować z audio, kamer 360 czy innych komponentów to po co kupować BMW.


Co do zasadności wyboru to w moim przypadku postawiłem na komfort i funkcjonalność. Testowałem adaptive i pneumatykę. Sam mam teraz adaptice w G01 i zdecydowanie pneumatyka daje większy komfort. Dodatkowo możliwość regulowania prześwitu jest przydatna do załadunku i jazdy w zróżnicowanym terenie. Zgadzam się, że jak priorytetem ma być sportowa jazda to nie kupuje się Suva czy "zwykłego" X5 tylko jak już to X50i czy X5M gdzie nie ma pneumatyki. Do jazdy z pozostałymi silnikami tryb sportowy w zawieszeniu pneumatycznym daje doskonale radę. Jak kto się nie zgadza to rozumiem bo to moja opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha i jeszcze jeden aspekt. Większość tutaj wypowiada się z pozycji kierowcy. Ja auta testowałem z żoną i straszym dzieckiem. Pytałem ich o zdanie w przypadku kilku opcji. Co do zawieszenia to wszystkie głosy były na pneumatykę :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Idę o zakład że połowa użytkowników adaptacyjnego zawieszenia gdyby im na przeglądzie odpieli kabelki od amortyzatorów to nawet by się nie zorientowała, że utracili mozliwość regulacji ich pracy. Prawdopodobnie zaliczylbym się zresztą do grupy tych co jeździliby w nieświadomości. Z tego powodu w starszych samochodach jak przychodzi do wymiany amortyzatorów systemu EDC to często właściciele montują zwykłe amory za parę stów zamiast tych podłaczonych do prądu za parę tysięcy, ktorych nie można dostać w zamiennikach :wink: Dołączam się do opinii, że fajnie byłoby gdyby BMW oferowało możliwość zamówienia stabilizacji przechyłów zawieszenia w połączeniu z pneumatyką. Ktoś wspomniał, że Audi to oferuje. Jest to więc duzy plus dla konkurencji. Z drugiej strony jak porównuje działanie zwyklego EDC do Adaptive Drive(stabilizacja + EDC) to różnica w cenie ok.15tys między tymi zawieszeniami wydaje mi się zbyt słona. Tyle ta dodatkowa stabilizacja nie jest dla mnie warta. I jeśli byłaby taka mozliwośc dokupienia stabilizacji do pneumatyki ale za doplatą 15k to nie zaznaczylbym teraz tej opcji.

Jednak fajnie że Audi daje taką mozliwośc - wtedy mozna mieć, choć drogo, zawieszenie na wszystkie okazje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zwykle zawieszenie i jedyna rzecz, która mnie irytuje to duża czułość na wiatr boczny. Jeżdżę czasami gle żony, gdzie zawieszenie pneumatyczne jest chyba w standardzie i tam auto nie jest tak czule na wiatr i nie trzeba korygować toru jazdy co 3 sekundy. Nie wiem tylko, czy to skutek tego, że gle z pneumatyka jest takim "pontonem", a x5 prowadzi się jak bmw, czy coś po prostu jest nie tak. Generalnie, jak jest wiatr i jadę zwykła podmiejska droga, to powyżej 150 strach jechać...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem X5 G05 z adaptacyjnym, tylko z pneumatyka, ale w F16, przy adaptacyjnym zawiasie, jest przepaść pomiędzy ustawieniem comfort i sport.

Na sporcie można plomby w zębach pogubić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zwykle zawieszenie i jedyna rzecz, która mnie irytuje to duża czułość na wiatr boczny. Jeżdżę czasami gle żony, gdzie zawieszenie pneumatyczne jest chyba w standardzie i tam auto nie jest tak czule na wiatr i nie trzeba korygować toru jazdy co 3 sekundy. Nie wiem tylko, czy to skutek tego, że gle z pneumatyka jest takim "pontonem", a x5 prowadzi się jak bmw, czy coś po prostu jest nie tak. Generalnie, jak jest wiatr i jadę zwykła podmiejska droga, to powyżej 150 strach jechać...

 

Zrobił bym geometrię zawieszenia, bo często się zdarza że geometria fabrycznie jest źle ustawiona.

Tyczy się to zwłaszcza zwykłego czy adaptacyjnego zawieszenia. Moje X4 zawias adaptacyjny, na fabrycznych nastawach prowadziło się niestabilnie, a powyżej 160 trzeba było się mocno pilnować. W okolicach 200 już był strach w oczach tak nim motało.

Przy okazji wymiany oleju po 3500 km zrobiłem w ASO geometrię (faktycznie miała odchyły w nastawach), po tej operacji jest zdecydowana poprawa, auto prowadzi się o niebo lepiej, aczkolwiek dodam że nie jest jeszcze idealnie. Jak będę miał okazję to pojadę do Warszawki do Hypertech. Oni podobno sobie świetnie radzą z ustawieniem geometrii w BMW. Tu na forum też ich chwalą.

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To lubię - kolejny błąd inżynierów BMW, że śmieli w ogóle zaproponować takie zawieszenie w BMW :duh: .

 

W punkt! Nie krytykujmy inżynierów BMW że dali wybór 3 rodzajów zawieszenia i nie mówmy że zawieszenie pneumatyczne czy jakieś inne to jedyna sensowna opcja, a inne są bez sensu. Stawiam, że 50% osób wybierze pneumatykę, 30% standard, a 20% adaptacyjne M lub M Proff. Każdy wybiera co mu pasuje i od tego są jazdy testowe.

 

Idę o zakład że połowa użytkowników adaptacyjnego zawieszenia gdyby im na przeglądzie odpieli kabelki od amortyzatorów to nawet by się nie zorientowała, że utracili mozliwość regulacji ich pracy. Prawdopodobnie zaliczylbym się zresztą do grupy tych co jeździliby w nieświadomości.

 

Ja w F11 czułem w EDC różnicę pomiędzy trybami w efekcie czego 99.99% czasu przejeździłem na trybie Sport, a ten 0.01% był jak się bawiłem przez chwilę albo zapomniałem wcisnąć przy starcie :) Rodzina też czuła tą różnicę, bo jak na nierównej drodze przełączyłem na comfort+, to narzekali że za bardzo buja i powrót do Sport rozwiązywał sprawę. Nie umiem jeszcze powiedzieć na ile jest różnica w G05 bo za krótko jeżdżę. Natomiast ja przy wyborze M Prof nie kierowałem się możliwością zmiany twardości, bo realnie nie czuję takiej potrzeby, tylko stabilizacją przechyłów która znakomicie się sprawdza jadąc w zakrętach, zmieniając pas czy znacznie zmniejszając denerwujące nurkowanie samochodu przy hamowaniu. Natomiast komfort pozostaje na satysfakcjonującym poziomie i jest daleko lepszy niż w prawdziwym M. Dła większości takie bujanie może nie przeszkadzać i pójdą w pneumatykę i z pewnością też będą zadowoleni :) Ja nie neguję sensowności tej opcji.


Poza tym nie możesz porównywać stabilizacji przechyłów w dużym i wysokim SUV z BMW 6, które jakby nie patrzeć, to jest takie ciężkawe coupé nisko zawieszone i z bardziej sportowymi nastawami i w którym stabilizacja ma mniejszy sens. Ale nawet w limuzynach BMW 7 ci głupi inżynierowie BMW pakują zawieszenie w stylu executive pro ze stabilizacją, a jeszcze głupsi klienci je kupują ;-)

 

Dołączam się do opinii, że fajnie byłoby gdyby BMW oferowało możliwość zamówienia stabilizacji przechyłów zawieszenia w połączeniu z pneumatyką. Ktoś wspomniał, że Audi to oferuje. Jest to więc duzy plus dla konkurencji.

 

Z tego co się orientowałem w opcjach Audi, to wybranie stabilizacji przechyłów to zmiana zawieszenia na tradycyjne, więc się nie łączy z pneumatyką. Audi podobno ma tą stabilizację bardziej inteligentnie zrobioną, że "odłącza" stabilizatory przy jeździe na wprost, przez co poprawia się komfort, a "aktywuje" je w zakrętach.


Żeby nie było że jestem przeciwnikiem pneumatyki, bo tak nie jest i widzę jej bardzo dużo plusów. Prawie kupiłem Audi SQ8 i tam pneumatyka była dla mnie must, bo wg mnie dużo lepiej się zachowywała w porównaniu do BMW. Zakres utwardzania był wyraźnie większy i w najtwardszym+najniższym położeniu nie było czuć przechyłów. W testowanym RS6 pneumatyka również sprawdzała się bardzo dobrze :-)


A żeby włożyć kij w mrowisko, to wg mnie pneumatyka w BMW nie jest tak dopracowana i w X5 na bardzo nierównych (pofałdowanych) drogach czy mocno krętych górskich drogach może przez bujanie wywoływać chorobę lokomocyjną i niektórych dzieciaków, więc tutaj nie chodzi o kupowaniu SUV do "sportowej" jazdy, tylko o kwestie czysto praktyczne :) Nic tak nie umila wycieczki jak przerwy na sprzątanie i wietrzenie...sprawdzone w praktyce ;-) Pneumatyka owszem jest bardziej komfortowa, ale mocniejsze bujanie w X5 nie każdemu odpowiada i zdania nie zmienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tym bujaniem pneumatyki to tez juz komedia tutaj jest. Jak komuś za miękko to zmieniamy ustawienia na twardsze lub najtwardsze i już. Ktoś tutaj testował pneumatykę i twierdzi, że w najtwardszym ustawieniu jest pontonem? Nie porównywałem faktycznie X5 vs X5 ( z wyjątkiem jazd testowych co niewiele daje) ale sport+ w X5 na pneumatyce jest sztywniejsze niż sport+

w serii 6 z edc...

Lubię uczestniczyć w tym forum jednak czasen ilość opinii niepopartych żadnym testowaniem a jedynie pewnym własnym, nazwalbym to, przeświadczeniem powoduje, że wartość tej pisaniny dla kogoś kto ma na tej podstawie skonfigurować samochód jest wątpliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tym bujaniem pneumatyki to tez juz komedia tutaj jest. Jak komuś za miękko to zmieniamy ustawienia na twardsze lub najtwardsze i już. Ktoś tutaj testował pneumatykę i twierdzi, że w najtwardszym ustawieniu jest pontonem? Nie porównywałem faktycznie X5 vs X5 ( z wyjątkiem jazd testowych co niewiele daje) ale sport+ w X5 na pneumatyce jest sztywniejsze niż sport+

w serii 6 z edc...

Lubię uczestniczyć w tym forum jednak czasen ilość opinii niepopartych żadnym testowaniem a jedynie pewnym własnym, nazwalbym to, przeświadczeniem powoduje, że wartość tej pisaniny dla kogoś kto ma na tej podstawie skonfigurować samochód jest wątpliwa.

 

Również lubię to forum i bardzo lubię czytać różne punkty widzenia, które poparte są realnymi testami, a najlepiej długotrwałym użytkowaniem. Zawieszenie to subiektywny temat i dlatego tutaj nie da się dać opinii "tylko pneumatyka", bo inaczej byłaby ona w standardzie i nie byłoby innych opcji. Twoje opinie były dla mnie również przydatne przy wyborze i też poważnie rozważałem pneumatykę, ale finalnie wybrałem inne zawieszenie i podzieliłem się swoją opinią ze swoich testów przed zakupem (każdym autem zrobiłem 80-100km), co opisałem w innym wątku:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=224&t=359388&start=135#p2756207


EDIT: Ciekawe podsumowanie zawieszenia w teście AutoTopNL przez Maxa w minucie 9:25:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.