Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ale naprawdę nie wiem jaką trzeba mieć technikę, żeby na comforcie w 118i zrobić 11,5l :wink:

Pojeździj trochę codziennie na trasie 7 km, której przejazd bez korków trwa 10-15 min a w korkach z czasem 35-45 min. Policz sobie średnią prędkość. Na dodatek wracając jest pod górkę. Może raz w tygodniu wskakuje na szybszą drogę, gdzie przez 4-5km może się rozpędzić i pojechać płynnie.


I to jest słowo klucz - płynność. Jeżeli jedziesz bez ciągłego zatrzymywania się i ruszania, to można mieć niższe spalanie. Ale jak co chwilę gaz/hamulec/gaz/hamulec i Vmax 20km/h, to i ze 13l osiągniesz.

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Standardowo ustawiony mam comfort ze skrzynią w sporcie

 

Mozna konfiguraowac tryb comfort, jak to zrobic? Auto zawsze odpala sie w comforcie i trzeba przelaczac tryb na sport, bo generalnie jazda na 1200 RPM jest malo "comfort". :roll:

 

Też na początku nie byłem pewny co autor miał na myśli - tyrb Comfort nie jest konfiurowalny.

Ale zakładam, że autor miał na myśli tryb Comfort i przełączenie ręcznie skrzyni w tryb sport

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Opublikowano
Tak, chodziło mi o machnięcie wajchą wybieraka biegów w lewo :wink:
odebrane 24.10.2022 / 150: 40W22 / 112: 16W22, 22W22, 30W22, 33W22, 39W22, zamówione 29.09.2021
Opublikowano
Tak, chodziło mi o machnięcie wajchą wybieraka biegów w lewo :wink:

 

aaaa juz rozumiem ale nie wpadlbym na to sam :P

ale ja nie wiem czy pchniecie wajchy w lewo przypadkiem nie przelacza skrzyni i zarowno silnika na sport, tylko z drugiej strony wbija nam sie np. S3 ale po zmianie manualnej np. M4 skrzynia chyba wraca juz na stlae w ustawienia domyslne. tj comfort.


to moze sprobuj sport individual, domyslnie startstop jest wylaczony, silnik w comfort lepiej bo bardzo czuly jest pedal gazu,

sama skrzynie mozna ustawic na sport to wtedy tak przy normalnej jezdzie przy 2500 obrotow zbija biegi,

no i kierownice mozna tez na sport wrzucic, chociaz roznica nie jest jakas znaczaca

Opublikowano
to moze sprobuj sport individual, domyslnie startstop jest wylaczony, silnik w comfort lepiej bo bardzo czuly jest pedal gazu,

sama skrzynie mozna ustawic na sport to wtedy tak przy normalnej jezdzie przy 2500 obrotow zbija biegi,

no i kierownice mozna tez na sport wrzucic, chociaz roznica nie jest jakas znaczaca

 


Właśnie zastanawiałem się czy individual skonfigurowany z silnikiem w trybie normal (czy jak to się tam nazywa) i skrzynia w "sport" daje taki sam efekt, co wrzucenie skrzyni trybu sport manualnie w trybie comfort :?:

Co do trybu sport - to mam dwa przemyślenia na jego temat: pierwsze takie, że po jego włączeniu mamy zupełnie inne auto :D, ale drugie, że strasznie ciężko mi z nim żyć w takim mozolnym porannym kulaniu się w korku - podbicie obrotów powoduje to, że owszem, skrzynia nie muli i nie jęczy tak bardzo jak w komforcie, ale znów na dłuższą metę strasznie męczące jest to startowanie z kopyta tylko po to, żeby za 3 sekundy deptać hamulec, który też reaguje zdecydowanie bardziej agresywnie niż w comforcie :roll:

odebrane 24.10.2022 / 150: 40W22 / 112: 16W22, 22W22, 30W22, 33W22, 39W22, zamówione 29.09.2021
Opublikowano

Właśnie zastanawiałem się czy individual skonfigurowany z silnikiem w trybie normal (czy jak to się tam nazywa) i skrzynia w "sport" daje taki sam efekt, co wrzucenie skrzyni trybu sport manualnie w trybie comfort :?:

 

Nie, skrzynia ustawiona na sport na wybieraku zdecydowanie dłużej utrzymuje auto na niższym biegu, niż silnik comfort + skrzynia sport w trybie sport individual.

Opublikowano


Nie, skrzynia ustawiona na sport na wybieraku zdecydowanie dłużej utrzymuje auto na niższym biegu, niż silnik comfort + skrzynia sport w trybie sport individual.

 

Przyjrzałem się temu dzisiaj i faktycznie sport individual zrzuca biegi w innych zakresach obrotów niż sam tryb sport wrzucony manualnie :)

 

to co jest w koncu lepsze automat czy manual :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Pewnie ilu użytkowników tyle opinii :D Ja nie wyobrażam sobie przesiąść się dzisiaj z powrotem na maunala, ale i jedna i druga opcja ma zady i walety jak to mówią - pomijając trwałość, to i wrażenia z jazdy zupełnie inne :wink:


Swoją drogą miał ktoś okazję przejechać się czymś z konfiguracją tej skrzyni z silnikiem 1.33 ze stajni renault? A-klasa, megane? Może się ktoś podzielić wrażeniami jak skrzynia sprawuje się w takim zestawie?

odebrane 24.10.2022 / 150: 40W22 / 112: 16W22, 22W22, 30W22, 33W22, 39W22, zamówione 29.09.2021
Opublikowano
Jeździłem Arkaną z tym zestawem i jest dramat... głośno i kompletnie nie jedzie. Nie wspominam o dynamice bo nie można mówić o czymś czego nie ma ;)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 8.05.2023 o 10:53, Wanios napisał(a):

Jakby nam palił 6.5-7 to byłbym mega zadowolony.

Mniej niż 6 to nawet nie marzę :shock:

Wasze liczby robią wrażenie!

Jesteście Mistrzami eco-drivingu, albo ja nie umiem jeździć. A pewnie jedno i drugie 🙂

W ostatnim czasie odbyliśmy 118i wycieczkę do Czech, 90% po autostradach i ekspresówkach, w PL ok 150kmh, w CZ regulaminowe 130 i 110.

Spalanie z całej trasy w obie strony - 6.2l. Jestem bardziej niż zadowolony, jednak da się 🙂

 

Mam jeszcze inną kwestię, puszczając gaz podczas jazdy - czasami auto hamuje silnikiem, czasami przechodzi w tryb 'żeglowania', czasami parę sekund jednego i drugiego.
Od czego to zależy? (nie żeby mi przeszkadzało, po prostu chciałbym wiedzieć więcej) 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wejście w tryb żeglowania zamiast hamowania silnikiem (odzyskiwania energii) zależy w pierwszej kolejności od tempa puszczenia pedału gazu. Żeglowanie nie jest możliwe ze względu na: inny pojazd poruszający się przed samochodem, dane nawigacyjne, bieżącą emisję spalin, aktywny tryb sportowy lub wyłączoną kontrolę trakcji.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

przy spalaniu 4,8 ktore da rade zrobic jedynie na trasie w ciaglej jezdzie o polnocy jak pusta droga, ale szacun, trzeba byc wytrwalym 😛

Opublikowano

Przy pustej drodze da nawet 4.2 zrobić...ale w drugą stronę, pewnie trochę z górki....

Mam taką trasę dojazd do pracy 15 km,  większość teren zabudowany, 5 skrzyżowań, codziennie prawie stoją... więc po prostu jadę płynnie i przewidywalnie...

Uważam że jak na 2.0 benz i 178 km to dobry wynik... tym bardziej że opony wąskie nie są 225....

i automat....

i klimatyzacja cały czas...

a jak potrzebuje mocy, to oczywiście ją mam, 

 

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Trasa wakacyjna w 3 osoby + pełniutki bagażnik do Włoch i z powrotem. Głównie autostrady, ale też boczne drogi i miasta. Trochę korków. Czasem szybciej od prędkości dopuszczalnej (czekam na ewentualne mandaty z Włoch 😨), a czasem zgodnie z przepisami. Ogólnie bez szaleństw ale też bez jakiegoś specjalnego ekodrivingu - średnio 5,4 l/100 km 😀

IMG_20230710_192551564.thumb.jpg.889e0aae57d439d02a92a2e7a004df6f.jpg

Opublikowano

Wszystko zależy od stylu jazdy i warunków na drodze. Ja w Warszawie jak stoję ciągle w korku to mam spalanie ok. 10l/100 a jak jeżdzę bez korków udaje mi się zejść do 6 litrów. W trasie 5-8 zależy od prędkości. Ogólnie w mieście nie jest to jakiś bardzo oszczędny silnik, ale też na takie spalanie się nastawiałem.

Opublikowano

Ja ostatnio byłem w szoku bo mi z 90km trasy pokazało średnio 6.9/100, wymiana oleju po 2000km chyba była słuszną opcją. A poza tym w mieście potrafi się zmieścić w 10 więc też git. M135i.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.