Skocz do zawartości

Jakie wyposażenie warto brać, a co można pominąć?


maciek_w

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,


może zorganizujemy też dyskusję o dodatkach, w które warto samochód wyposażyć, i tych, które można sobie darować?


O zawieszeniu mamy całą sagę, więc może nie dublujmy tego wątku tutaj. Ale ... zastanawiam się, czy dla dobra potomnych (oraz niektórych obecnie głowiących się nad konfiguracją :wink: ), nie byłoby warto podzielić się spostrzeżeniami na temat innych elementów wyposażenia dodatkowego


Zatem zarzucam temat i rozpocząłbym od pytania, czy warto:


1) panorama -- ja nie zaznaczyłem z obawy, że te dodatkowe kilkadziesiąt kg wagi nad głową wzmoże poczucie pontonowatości auta


2) 4-strefowa klimatyzacja -- rozważam, ale czy to tylko gadżet (na pewno poprawiający wygląd konsoli środkowej z perspektywy pasażerów tylnej kanapy), czy faktycznie sprawdza się w użytkowaniu?


3) skrętna oś -- a niech to, wrzucę coś kontrowersyjnego; macie / nie macie? dobre to?


4) masaż w fotelach -- fajny? pomaga w długiej trasie? (mam w Volvo, jestem zachwycony)


5) HUD -- gadżet, czy zbawienie? warte 6 tys?


6) reflektory laserowe -- kolejny kontrowersyjny temat; co ciekawe, w dwóch warszawskich salonach dość jasno sygnalizowali "nie warto"


7) ogrzewanie postojowe -- nigdy nie miałem, jakoś nie czuję benefitu... ale może się mylę?


8) lepsze zestawy audio (HK, B&W) -- na HK pewnie wyłożę, ale Bowers? macie doświadczenia? (na marginesie, te srebrne, podświetlane osłony głośników wyglądają trochę jak festyn...)


Dzięki za Wasze przemyślenia! :cool2:

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Mam w X1. Fajny bajer na miasto. Czasem coś się zatnie, czasem coś świszczy. Do 6GT nie brałem i teraz czuję, że jest trochę ciemno ale może to właśnie przez porównanie z X1. Jednak absolutnie nie żałuję bo z tego w X1 nie jestem do końca zadowolony.

2. Dla mnie must have - ja 19, pasażerka 21, dzieciaki 22 i wszyscy zadowoleni.

3. Nie wiem jak jest bez ale z jest super :-)

4. Nigdy nie brałem. W domówkach mnie raczej irytował ale może to przez moje skrzywienie sportowe (z racji uprawiania dość znacznej ilości sportów często bywam u różnych fizjo i mam sporą wiedzę na ten temat).

5. Dla mnie kolejna pozycja obowiązkowa.

6. Także słyszałem "nie warto" i nie wziąłem.

7. W moim przypadku (hala podziemna) zupełnie bez sensu. Przy wyjeździe na narty dwa razy w roku także bez sensu bo zawsze wsiadam w kurtce.

8. Audiofilem nie jestem i zawsze wystarczał mi ten lekko lepszy niż podstawowy. Dopłata 20+ koła za odpustowe srebrne głośniki jest nie do przełknięcia. HK wygląda ładnie ale zawsze wolałem te parę tysiaków wrzucić w coś innego.


Od siebie dodam:

9 - Wentylowane fotele komfortowe w skórze nappa - to jest to co robi różnicę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla każdego dodatkowe opcje to kwestia bardzo indywidualna. Zależy m.in. od tego jak używa auto, co za auto miał wcześniej no i od budżetu.


U mnie tak to wygląda:

1. Panorama. Mam, ale bardzo rzadko używam. Pewnie w kolejnym aucie nie zamówię.

2. 4 strefowa klima. Mam, ale u mnie obecnie rzadko w użyciu. Rzadko ktoś z tyłu jeździ. Jakbym kogoś codziennie tam woził to pewnie byłoby bardziej przydatne.

3. Skrętna oś. Mam. Fajna opcja, to bym zamawiał z kolejnym autem.

4. Masaż. Mam. Rzadko używam. Częściej używałem wentylacji niż masażu. Nie wiem czy bym zamówił w kolejnym aucie.

5. HUD. Miałem w F10 i w 6GT też mam. Lubię ten gadżet i w kolejnym aucie na pewno będę też go zamawiał.

6. Reflektory laserowe. Nie mam ale chętnie bym je dłużej potestował i sprawdził czy warto.

7. Ogrzewanie postojowe. Nie mam i raczej nie będę zamawiał. Parkuję w garażu, rzadko bym to używał.

8. Lepsze audio. Mam HK. Gra fajnie. Wyższej opcji bym nie zamawiał, aż tak bardzo nie znam się na dzwięku :)

9. Nappa i wentylowane fotele. Mam i w kolejnych autach też bym to zamawiał. W czasie upałów często używam wentylacji. Nappa jest przyjemniejsza niż standardowa skóra (chyba Dakota? się to nazywa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


wielkie dzięki, że podzieliliście się swoimi doświadczeniami. Bardzo mi pomogliście :)


1) Nie zamówię: panoramy, HUDa, laserów, ogrzewania postojowego, Bowersa, masażu

2) Zamówię: 4 strefową klimę, nappę + wianie w tyłek, skrętną oś

3) Znak zapytania: Executive drive (zależy od jazd próbnych)


Teraz wszyscy łapiemy się za ręce, śpiewamy "Kumbaya" i trzymamy kciuki za mądrość analityków w firmie leasingującej moje obecne auto. Zgłosił się chętny na przejęcie leasingu, złożył papiery, czekamy na decyzję... normalnie siedzę jak na szpilkach i już biegłbym zamawiać "moją szóstkę" ;)


m.

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz zamiar wziac nappe, wentylację i klime 4 strefową to zobacz czy nie oplaci Ci sie bardziej kliknac pakietu first class. Powyzsze bedziesz mial w pakiecie a do tego dojdzie Harman, masaze (tak, ktorych nie chcesz), dociaganie etc. Powinno wyjsc niewiele drozej niz ww opcje dobierane z osobna.


Jeszcze dodam od siebie co do Panoramy. Mielismy w lato Volvo V90 na jazdy. Zona z tylu narzekala na okropnie nagrzewajaca sie kabine mimo zaciagnietej zaslony i dzialajacej klimy. Moze nie jest to taki problem w BMW ale i tak wolalbym nie ryzykowac (zwlaszcza gdy wozi sie male dzieciaki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę! Dzięki za sugestię... jakoś podświadomie omijałem tę opcję. Gdzie mi tam do „First class”...? ;)


Dziwna sprawa z nagrzewaniem wnętrza przez panoramę. A jeszcze dziwniejsza, że kilkoro potencjalnych zainteresowanych moim V90CC zrezygnowało z rozmów, dowiedziawszy się, że auto nie ma panoramy... hmm...



Sent from my iPhone using Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz zamiar wziac nappe, wentylację i klime 4 strefową to zobacz czy nie oplaci Ci sie bardziej kliknac pakietu first class. Powyzsze bedziesz mial w pakiecie a do tego dojdzie Harman, masaze (tak, ktorych nie chcesz), dociaganie etc. Powinno wyjsc niewiele drozej niz ww opcje dobierane z osobna.


Jeszcze dodam od siebie co do Panoramy. Mielismy w lato Volvo V90 na jazdy. Zona z tylu narzekala na okropnie nagrzewajaca sie kabine mimo zaciagnietej zaslony i dzialajacej klimy. Moze nie jest to taki problem w BMW ale i tak wolalbym nie ryzykowac (zwlaszcza gdy wozi sie male dzieciaki).

Panorama w V90, E kombi jest zasłaniana „szmatką”. Czy dobrze pamietam, ze w 6gt jest to tapicerowana twarda blenda, jak w 5 kombi? To duzo zmienia zarówno w nagrzewaniu, jak i hałasie.

W E61 odsłonięty, ale zamknięty dach był mocno słyszalny. W F11 odsuniętej osłony nie słyszę, czuję co najwyżej chłód zimą. Dopóki nie założyłem belek i boxa - wówczas zasunięcie dachu zmienia bardzo dużo.

Moje 2 grosze co do panoramy: efekt wow jest dla pasażerów z tylu. Dla mnie jako szofera to więcej światła jesienią, i możliwość szybkiego wnętrza uchyleniem. To wszystko kosztem większej masy. Ja polecam dla jeżdżących z kompletem pasażerów, dla kierowcy chyba wybrałbym kilkadziesiąt kg mniej, i więcej pln w kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Panorama. Post poprzedni. Nie wiem czy jest ktoś kto porównywał identycznie skonfigurowane auto z i bez dachu. Teorie o wpływie na prowadzenie słyszałem, nie jest to pozbawione logiki.

2. 4 strefy. Minus: dzieciaki sie bawią. Przy „normalnych” pasażerach oczywiście plus - jako kierowca moge się chłodzić, reszta jak chce.

3. Skrętna os. W 6gt must have jak dla mnie. Nie ze względu na prowadzenie (za mało jeździłem), a ze względu na poręczność w mieście.

4. Masaż. Nie było dane poznać w BMW. Podobno twardsze fotele niz bez.

5. HUD. Podobno genialne, ale ja łapie sie na tym ze ... nie używam jako prędkościomierza. Używam, gdy korzystam z nawigacji auta (czyli rzadko), i do wybierania połączeń z listy ostatnich. Mam na to teorię, że przyczyną sprawdzania prędkości na zegarach jest kolorowy pasek, o ile przekraczam dozwoloną prędkość. A w HUD musze porównywać 2 liczby.

6. Lasery. Testowałem w 5lci, tylko na autostradzie. Włączenie asystenta świateł doświetlało obszar przed autem, ale nie było to równomierne oświetlenie. Niewielka przewaga nad adaptacyjnym led jak dla mnie.

7. Ogrzewanie. Dla mnie MUST HAVE, chyba że zawsze garażujesz auto. Odpalasz z zegarka, zapominasz o skrobaczce. Wada, ze przy dużych śnieżycach nie odgarnia śniegu z auta ;)

8. Audio. Mnie HK nie rzuca na kolana. W przeciwieństwie do Volvo. B&O nie było mi dane.


Do listy dodam:

9. Hak. Jesli wozisz rowery, ma sens

10. Domykanie drzwi. Nigdy nie podejrzewałem że to moze byc przydatne. Jak dla mnie zwiększa poczucie premium auta

11. Komfortowy dostęp. Wydawało sie oczywiste, dopóki nie znalazło sie u dilera auto wszystkomajace, pozbawione tego ficzeru. Moze i niebezpieczne, ale na tyle wygodne, ze auto bez tego nie ma sensu.


I dopytam:

12. Zdalne parkowanie. Czy ktoś ma? I kiedykolwiek użył? Mam wąski garaż, zastanawiam sie czy to moze mieć sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


wielkie dzięki, że podzieliliście się swoimi doświadczeniami. Bardzo mi pomogliście :)


1) Nie zamówię: panoramy, HUDa, laserów, ogrzewania postojowego, Bowersa, masażu

2) Zamówię: 4 strefową klimę, nappę + wianie w tyłek, skrętną oś

3) Znak zapytania: Executive drive (zależy od jazd próbnych)


Teraz wszyscy łapiemy się za ręce, śpiewamy "Kumbaya" i trzymamy kciuki za mądrość analityków w firmie leasingującej moje obecne auto. Zgłosił się chętny na przejęcie leasingu, złożył papiery, czekamy na decyzję... normalnie siedzę jak na szpilkach i już biegłbym zamawiać "moją szóstkę" ;)


m.

Dobre wybory! No moze poza brakiem ogrzewania ;) Wentylacja koniecznie. Mam z Dakotą, wkurza mnie twardość skory na ... zagłówku.

Rozważ grzaną kierownicę. Teraz sie przydaje.


Zdajesz sobie sprawę że na 6gt poczekasz do czerwca/lipca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do listy dodam:

9. Hak. Jesli wozisz rowery, ma sens

10. Domykanie drzwi. Nigdy nie podejrzewałem że to moze byc przydatne. Jak dla mnie zwiększa poczucie premium auta

11. Komfortowy dostęp. Wydawało sie oczywiste, dopóki nie znalazło sie u dilera auto wszystkomajace, pozbawione tego ficzeru. Moze i niebezpieczne, ale na tyle wygodne, ze auto bez tego nie ma sensu.


I dopytam:

12. Zdalne parkowanie. Czy ktoś ma? I kiedykolwiek użył? Mam wąski garaż, zastanawiam sie czy to moze mieć sens.

 

Dzięki za pomysły!


Hak - nie... jeśli będę coś woził, to raczej na dachu (belki będą, boks zostawiam z obecnego auta)

Domykanie drzwi - zobaczymy, jak wyjdzie z tym pakietem first class. Jeśli zmieścimy się w budżecie, to wezmę z pakietem, jeśli nie zmieścimy, odpuszczę

Komfortowy dostęp to must have. Nawet nie przyszłoby mi do głowy nie brać, stąd brak pytania wcześniej ;)

Zdalnego parkowania nie rozważam... trudno mi wyobrazić sobie use case na to... (w domu garaż / miejsce postojowe pod dachem; w pracy garaż; a na publicznych parkingach wąskich miejsc postojowych unikam jak diabeł wody święconej ;) )

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdajesz sobie sprawę że na 6gt poczekasz do czerwca/lipca?

 

Prawdę mówiąc, na to liczę ;)

Każdy miesiąc bez obecnego auta oznacza sporą oszczędność (mam dużą ratę) -- zrekompensuje się nieco wkład własny na 6er...

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i stało się: auto dzisiaj zamówiłem, konfig zamknięty, zaliczka wpłacona. Teraz tylko czekać... niewykluczone, że do końca sierpnia... :shock: :(


Konfiguracja w skrócie taka:

* 640i x-drive

* biały mineralny lakier + biała nappa + czerwone zaciski hamulcowe (tak patriotycznie ;) )

* mpakiet + 20" koła (styl 817) + dodatkowo koła zimowe BMW (styl 630 + Pirelli sottozero 3; w dobrej cenie były)

* zawieszenie pneumatyczne bez ExecDrive + skrętna tylna oś

* pakiet business + (ten uboższy) first class (nadal zawiera ogrzewanie siedzeń przód/tył i 4-strefową klimę) + wianie w tyłek

* ciemne szyby

* systemy asystujące (podstawowy wariant) + kamera 360 + Harman Kardon


Nie ma:

* panoramy

* laserów (restrykcja)

* masażu (restrykcja)

* czarnego grilla (nie podoba mi się w połączeniu z jasnym lakierem)

* rolet w tylnych oknach

* HUDa (irytują mnie)

* ogrzewania postojowego

* haka do przyczepki / bagażnika rowerowego

* zdalnego parkowania i tego kluczyka wielkości smartfonu


Od dzisiaj coraz bardziej niecierpliwie wyrywam kartki z kalendarza ;)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak by the way... Przy okazji składania zamówienia miałem przyjemność pooglądać, podotykać i posłuchać nowego wcielenia M3. I muszę powiedzieć, że dla mnie jest to PIĘKNE auto. Kompletnie nie przeszkadza mi grill - wręcz przeciwnie, uważam, że na żywo wygląda super i bardzo pasuje do charakteru tego auta. Miałem przez pół godziny duży zgryz, czy nie zamówić tego zamiast "mojej" G32... próbowałem nawet małżonkę przekonać, że w sumie na większe wyjazdy rodzinne mógłbym wynająć dla niej drugie auto i podróżowałaby wtedy bardzo komfortowo :lol: . Niestety, nie uległa moim namowom ;)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stało się: auto dzisiaj zamówiłem, konfig zamknięty, zaliczka wpłacona. Teraz tylko czekać... niewykluczone, że do końca sierpnia... :shock: :(


Konfiguracja w skrócie taka:

* 640i x-drive

* biały mineralny lakier + biała nappa + czerwone zaciski hamulcowe (tak patriotycznie ;) )

* mpakiet + 20" koła (styl 817) + dodatkowo koła zimowe BMW (styl 630 + Pirelli sottozero 3; w dobrej cenie były)

* zawieszenie pneumatyczne bez ExecDrive + skrętna tylna oś

* pakiet business + (ten uboższy) first class (nadal zawiera ogrzewanie siedzeń przód/tył i 4-strefową klimę) + wianie w tyłek

* ciemne szyby

* systemy asystujące (podstawowy wariant) + kamera 360 + Harman Kardon


Nie ma:

* panoramy

* laserów (restrykcja)

* masażu (restrykcja)

* czarnego grilla (nie podoba mi się w połączeniu z jasnym lakierem)

* rolet w tylnych oknach

* HUDa (irytują mnie)

* ogrzewania postojowego

* haka do przyczepki / bagażnika rowerowego

* zdalnego parkowania i tego kluczyka wielkości smartfonu


Od dzisiaj coraz bardziej niecierpliwie wyrywam kartki z kalendarza ;)

Będzie fajne auto!

Sporo czekania jak do sierpnia, ale jak widzę po forum to z każdym modelem teraz są problemy z terminami i wyposażeniem.


Koła 817 masz dwukolorowe czy całe czarne? Znalazłem w necie dwa warianty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O matko.. nie sprawdzałem, co handlowiec wbił. Mam nadzieję, że dwukolorowe. Nie lubię całych czarnych felg



Sent from my iPad using Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Handlowiec potwierdził - będą dwukolorowe, bo to jest standardowa wersja. Cała czarna to akcesorium - trzeba specjalnie zamówić


A przy okazji, ponoć produkcja mojego auta ma nastąpić w czerwcu. Wydaje się, że sytuacja z "restrykcjami" ulega poprawie

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.