Skocz do zawartości

318d RWD Luxury Line


needlemt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie,

Postanowiłem pojawić się na forum, które przeglądam od kilku miesięcy. Jest to moje pierwsze BMW i nie żałuję, że wybór padł na to auto. Wcześniej jeździłem VW Golfem (2015, 1.4 TSI 150 KM, Highline, 6MT). Auto kupione w salonie BMW w Lublinie w programie Premium Select z 2 letnią gwarancją, w momencie zakupu przebieg 14500, I rejestracja październik 2019. W zasadzie nie miałem możliwości konfiguracji, więc brałem to co było - mam już kilka uwag, poniżej. Do wybory był 318d taki sam rocznik wersja Sportline, z pełnymi cyfrowymi zegarami.


Poniżej konfiguracja z zaznaczonymi elementami dodatkowymi w stosunku do standardu

01AG Większy zbiornik paliwa

01CB Zakres CO2

01UB 17" st.lekki Double Spoke 771

0205 Automatyczna skrzynia biegów

0230 Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE

0255 Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

02PA Zabezpieczenie śrub kół

02VB Wskaźn. ciśnienia pow. w oponach

02VC Zestaw naprawczy do opon

0302 Instalacja alarmowa

0320 Brak napisu modelu

03KA Szyby zapewn. komfort akustyczny

0420 Przyciemniane szyby

0428 Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

0431 Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

0465 System załadunku

0488 Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

0493 Zespół schowków

0494 Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

04AW Deska rozdzielcza Sensatec

04KB Wersja z dr.szlach.klon otw.pory

04UR Oświetlenie wnętrza dookoła

0534 Klimatyzacja automatyczna

0548 Licznik kilometrów

05A1 LED Fog lights

05AC Asystent świateł drogowych

05AQ Active Guard Plus

05DA Dezaktywacja poduszki powietrznej pasaż.

05DC Zagłówki w siedzeniu tylnym składane

05DF Aktywna reg. prędkości+funkcja Stop&Go

05DM System wspomagania parkowania

06AE Teleservices

06AF Ustawowy numer awaryjny

06AK Connected Drive Services

06C2 Digital plus

06U2 BMW Live kokpit Plus

07LE Modell Luxury Line

08A1 Polska wersja językowa

08AP Dummy-SALAPA

08AT Literatura pokładowa, polski

08KB Termin wym.oleju 24 miesiące/25 000 km

08R9 Czynnik chłodniczy R1234yf

08TF Aktywna ochrona pieszych

09AA Zabezp. zewn. pokrycia z tworzywa szt.

A090 Akumulator AGM 90 Ah


ztoJY7m.png


YHXZwPi.png


6Mlz6zc.png


JzKgDWt.png


3WK3ckN.png



Tylko proszę nie piszcie, że fotki jak z ubezpieczenia ponieważ one są do polisy AC (zdalna inspekcja). Niestety pogoda jest jak jest i nie mam możliwości zrobienia lepszych zdjęć :D . Poza tym mieszkam w górach - gmina Zawoja, więc niech nikogo nie dziwi śnieg... W sumie specyfikacja skromna - ale wspominałem na początku - brałem z placu. Dlaczego taki wybór? Szukałem coś za Golfa - ale okazało się, ze nowa BMW seria 1 to totalny odjazd... W kwocie ok. 150 tys. PLN tylko benzyna 3 cylindry i 140 KM albo diesel 2.0 150 KM z podstawowym wyposażeniem. Więc wybór padł na roczną serię 3, wprawdzie też podstawowe wyposażenie ale to auto o rozmiar większe.


Jest kilka rzeczy, które "denerwują" i są do ew. zmiany (modyfikacji) jednak zdaję sobie sprawę, że nie wszystko da się zrobić

1/ felgi na lato - są 17 Double Spoke 771 - tutaj będzie zmiana na 18 (szukam coś odpowiedniego) - 17 sprzedane dla Krakus3 (pozdrawiam :D ), nie podobają mi się szprychowe, więc będzie coś innego pewnie wieloramienne max. 10 ramion

2/ fotele - wprawdzie są skórzane i pogrzewane, jednak trochę za krótkie..., trzymanie boczne poprawne, zastanawiam się nad "wydłużeniem" o jakieś 5 cm u profesjonalnego tapicera/specjalisty od modyfikacji aut, ew. w grę wchodzi zamiana foteli - ale to odległa perspektywa, czy ktoś z Was coś takiego robił?

3/ dostęp komfortowy + składane lusterka - o ile się da i jest to możliwe... trochę wkurza, kluczyk + uruchamianie z przycisku ale drzwi się nie da otworzyć przez naciśnięcie na klamce, wydawało mi się, że takie rzeczy są w podstawie klasy B i C.... ale nie w BMW

4/ audio najbardziej żałuję, szkoda że nie było H/K albo min. Hi-Fi, ale tutaj jest chyba najmniejszy problem, porządny warsztat audio robi takie modyfikacje za rozsądne pieniądze, nie wiem tylko jak z gwarancją?


Poza tym wszystko super, nie przejechałem dużo km, tylko z Lublina do domu i kilka razy służbowo w okolicy (Małopolska). Podzielę się wrażeniami z jazdy, aktywnego tempomatu, trybów jazdy, spalania, wypalania DPF, etc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Piękny Luxury ! też Ciebie pozdrawiam i szerokości życzę :) :cool2:

ciekawy jest jak oceniasz jazdy pod względem osiągów , komfortu, przyczepności zimą ..itd w porównaniu do Golfa ?

co do Dostępu Komfortowego , niestety jest płatne wsiądzie - wsiądzie czyli w A4 i C klasa - jak się dowiedziałem ile trzeba płacić za pakiet zawierający DK w C klasę , uciekłem zostawiając nie wypitej kawy u dealera :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ciąg dalszy uwag i komentarzy do zakupu i kilku dni eksploatacji:


1/ Auto znalazłem w salonie BMW w Lublinie, dowód rejestracyjny wystawiony na BMW Vertriebs GMBH sp. z o.o. o/Polska, Warszawa, Wołoska - wychodzi że przez 12 miesięcy użytkował go ktoś z centrali BMW w Warszawie. Najciekawsze jest to, że zachowały się wszystkie adresy w nawigacji fabrycznej... Mogę odwiedzić użytkownika mojego BMW w miejscowości Rusiec pod Warszawą... mam nawet ulicę i numer domu. Zastanawiam się nad "mądrością" szefów BMW. Pierwszą rzeczą którą zrobiłem przy wystawieniu swojego Golfa na sprzedaż było przywrócenie wszystkich fabrycznych danych systemu navi. Są też plusy - Rusiec leży pod Warszawą przy S8, auto było śmigane codziennie ekspresówką więc nie ma problemów z DPF o czym dalej.


2/ Pierwsze wrażenia z jazdy salon w Lublinie - dom. 400 km minęło szybko i przyjemnie, połowa to autostrada A4, spalanie przyzwoite, prędkość bez szaleństw. Mam pewne uwagi i zastrzeżenia do działania aktywnego tempomatu na autostradzie - wydaje mi się zbyt agresywny, działa trochę zero jedynkowo, szczególnie nie zwalnia przed autem z przodu łagodnie. Ale z ostateczną opinią poczekam, aż uda mi się zrobić jeszcze kilka tysięcy kilometrów po różnych drogach. Podstawowe światła LED są przyzwoite, barwa i równomierność oświetlenia drogi zdecydowanie lepiej niż biksenony w Golfie. Asystent zmiany na drogowe działa sprawnie, nikt nie mrugał. Światłą drogowe OK ale mam wrażenie, ze dają światło szerzej i wyżej, na długości uzysk jest raczej skromny (to tylko moja opinia). Do prędkości 140/150 cichutko - ale mam szybę akustyczną. Czuć różnicę między trybem Comfort i Sport. O trybie Eco nie chcę nawet pisać... pierwszy raz wciskam gaz do końca i nic... wciskam jeszcze raz i nic.. dopiero za za trzecim razem zorientowałem się że trzeba "chwilę" poczekać zanim napęd zareaguje.

Fotka z komputera poniżej


spalanie.jpg


3/ Filtr DPF - działania nie zauważyłem, obawiałem się trochę o jego żywotność i częstotliwość wypalania. Więc podpiąłem OBD, uruchomiłem program na telefonie i takie oto dane wyszły na szybko. Przechodząc do rzeczy - wypalanie powinno odbywać się co ok. 900 km czyli coś przy 50g sadzy. Natomiast zaskoczony totalnie jestem przewidywaną żywotnością tego mechanizmu - w filtrze jest tylko 2,4g popiołu, a dystans do jego wymiany to 288 tys. km... (przypominam auto jeździ 14 miesięcy i ma 15 tys. przebiegu). Biorąc pod uwagę moje użytkowanie wychodzi, ze filtr skończy się gdzieś za 10-12 lat. To bardzo dobra informacja - wychodzi na to że producenci ogarnęli ten problem i w porównaniu do filtrów sprzed 10 lat będą działać długo. Wracając do pkt. 1 - nawet pracując w W-wie można bezproblemowo użytkować auto z DPF.


bmw_dpf_1.png bmw_dpf_2.png


4/ @Silesianer tak zimówki to 18' chyba nawet z Mpakiet, letnie 17' już sprzedane i zamówione 18' - jak przyjdą wrzucę fotki

5/ @Hernandes z tym Luxury to bym nie przesadzał... to tylko kilka dodatków i średnio-wygodne fotele, jeździłem wersją Sportline z fotelami ekoskóra/materiał i były rewelacyjne, o funkcjonalności Live Cocpit Plus też będzie ale później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Gratulacje sam zastanawiałem się dokładnie nad tym egzemplarzem ale zdecydowałem się na sport line był bliżej w Inchcape Warszawa. Jak będzie wolna chwila to założę galerię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast zaskoczony totalnie jestem przewidywaną żywotnością tego mechanizmu - w filtrze jest tylko 2,4g popiołu, a dystans do jego wymiany to 288 tys. km... (przypominam auto jeździ 14 miesięcy i ma 15 tys. przebiegu).

Ciekawe według jakiego algorytmu obliczany jest przewidywany przebieg do wymiany DPFa. U mnie też wychodzi, że DPF został przewidziany na ok 300 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś tutaj na forum czytałem, ze chodzi o objętość/masę popiołu, który odkłada się w filtrze. Max to chyba coś ok. 50g. Ale już szybkość odkładania się popiołu zależy od warunków w jakich auto jest używane, ilości przerwanych wypaleń etc. Więc 300 tys. km to chyba przebieg przy optymalnym użytkowaniu czyli dużo trasy, mało miasta, pełne wypalenia filtra.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@needlemt


Gratuluję zakupu. Ja kończę swój konfig wersji 318i Touring i mam jedno pytanie. Rozumiem że w swoim aucie masz standardowy zestaw audio. Jak go oceniasz ? Czy dobrze rozumiem że nie jesteś zadowolony z jakości dźwięku ? Ja właśnie się zastanawiam czy dopłata do zestawu hi-fi (ale jeszcze nie HK) jest zasadna i czy w rzeczywiście będzie odczuwalna różnica vs. to co oferuje wersja standardowa ? W sumie to coś czego używa się codziennie zarówno do muzyki / radia ale też do zestawu głośnomówiącego.

Czy u siebie nie masz dostępu komfortowego ? Czyli otwieranie / zamykanie auta jest zawsze z pilota a uruchamianie i wyłączanie silnika przyciskiem "start/stop" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Gratulacje, jedna z niewielu luxury line tutaj :)


Co do pytania powyżej to: tak, hifi to minimum a tak naprawdę prawidłowo gra dopiero harman. Dopłata do hifi jest niewielka a późniejsze koszty doposażenia i ingerencja w instalację elektryczną droga i problematyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie się prezentuje i ciekawy config, brakuje tu tylko adaptacyjnych ledow i tego hofi, za to sa inne dodatki :) gratulacje :) Fajnie ze dorwales auto po czlowieku z bmw, bo mi proponowano taki egzemplarz z orzebiegiem 22tys, ktory najpierw jezdzil w centrali, ale potem byl jezdziny jako demo. Czarny sportline na 17, tez z takimi felgami zimowymi i zarysowanymi drzwiami. Moze ten sam, ktory Ci proponowali :)

kTY71zG.jpg


9hEzPkl.jpg


6xGq8g5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Piotrek_Staś

Bierz min. Hi-Fi, to chyba najbardziej rozsądna opcja między podstawą, a H/K. Tak, nie mam dostępu komfortowego, otwieranie z kluczyka, włączanie silnika przyciskiem, pisałem że to dziwne połączenie, bo zazwyczaj (inne marki) dają to łącznie i wtedy to ma sens... Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, że w klamkach są przyciski - tylko nieaktywne. Zastanawiam się czy to tylko kwestia jakiegoś modułu i kodowania, żeby uruchomić otwieranie przyciskiem na klamce? Co do dźwięku - jest ok, całkiem poprawny, zapewne lepszy niż podstawa w skodzie czy kia :D . Jest nawet jakiś pseudo "equalizer" w opcjach audio, ale jestem zdecydowany coś z tym zrobić, jakiś mały upgrade. Wiem, że z Hi-Fi modyfikacja jest łatwiejsza bo posiada wzmacniacz w bagażniku i stamtąd idą kable do głośników, u mnie wiązki idą z radia.


@Randall

Miałem drugą opcję do wyboru, też Sportline chyba nawet z identycznym wyposażeniem jak na zdjęciach ale biały. Widać centrala BMW jeździ podobnymi konfiguracjami. Ale zrezygnowałem ze względu na pełne cyfrowe zegary i wielki tablet nawigacji, te środkowe zegary (Live Cocpit plus) podobają mi się najbardziej, coś a'la klasyczne BMW z dodatkiem nowoczesności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Spoko, dla mnie live cockpit pro jest super i zmienia wnętrze diametralnie (może jakbym nie jeździł wcześniej prawie 5 lat f30 to inaczej bym na to patrzył). Mniejszy wyświetlacz idrive w takiej samej obudowie to tylko brzydsze grubsze ramki wiec tutaj to już zupełnie nie zrozumiały dla mnie argument :)


W klamkach to nie są przyciski, przy dostępie komfortowym w BMW nie ma żadnych przycisków, wystarczy dotknąć klamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


3/ Filtr DPF - działania nie zauważyłem, obawiałem się trochę o jego żywotność i częstotliwość wypalania. Więc podpiąłem OBD, uruchomiłem program na telefonie i takie oto dane wyszły na szybko. Przechodząc do rzeczy - wypalanie powinno odbywać się co ok. 900 km czyli coś przy 50g sadzy. Natomiast zaskoczony totalnie jestem przewidywaną żywotnością tego mechanizmu - w filtrze jest tylko 2,4g popiołu, a dystans do jego wymiany to 288 tys. km... (przypominam auto jeździ 14 miesięcy i ma 15 tys. przebiegu). Biorąc pod uwagę moje użytkowanie wychodzi, ze filtr skończy się gdzieś za 10-12 lat. To bardzo dobra informacja - wychodzi na to że producenci ogarnęli ten problem i w porównaniu do filtrów sprzed 10 lat będą działać długo. Wracając do pkt. 1 - nawet pracując w W-wie można bezproblemowo użytkować auto z DPF.


bmw_dpf_1.png bmw_dpf_2.png



Widzę ,że masz niesprawny czujnik temperatury płynu chłodzącego , wskazanie - 1 ???

Ostatnie wypalanie miałeś ok. 530km .

Jazda autem , w mieście czy trasa????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie cały czas trasa, min. 35-40 km, nie zdarzają się krótsze odcinki. Zauważyłem ten błąd, byłem z tym na serwisie, nic nie znaleźli, w aplikacjii bimmer też nie wyrzuca żadnych błędów przy skanowaniu całości. Pozostałe dane z monitora DPF nieustannie się zmieniają, więc podejrzewam jakiś błąd odczytu bardziej niż niesprawny czujnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje nowego autka, ładnie wygląda ;) No i lepiej R4 niż 3 cylindry z FWD :lol: :lol: :lol:

 

3/ dostęp komfortowy + składane lusterka - o ile się da i jest to możliwe... trochę wkurza, kluczyk + uruchamianie z przycisku ale drzwi się nie da otworzyć przez naciśnięcie na klamce, wydawało mi się, że takie rzeczy są w podstawie klasy B i C.... ale nie w BMW

Dostęp komfortowy to najprostszy sposób na kradzież samochodu. Ja przy konfigurowaniu nowych zawsze celowo tego nie wybieram, poza tym z przycisku zawsze wiem kiedy zamknięte/otwarte, a np. dostęp komfortowy to na myjni potrafi się sam aktywować :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
......

Dostęp komfortowy to najprostszy sposób na kradzież samochodu. Ja przy konfigurowaniu nowych zawsze celowo tego nie wybieram, ....

A czy to sie tak da zawsze? On chyba jest zaszyty często w pakietach tak jak np. w BMW. Z tego co się orientuję to raczej golasów nie kupujesz i chcąc nie chcąc pewno brałeś pakiety, które zawierały DK. Można to wywalić w jakiś sposób z pakietu ? Też jestem anty do tej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.