Skocz do zawartości

needlemt

Zarejestrowani
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    318d G20

Osiągnięcia needlemt

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Potwierdzam informacje kolegów z poprzednich postów odnośnie wadliwych okładzin z tyłu w podstawowych wersjach hamulców 318d. Przy 23 tkm przebiegu pojawiła się informacja o konieczności wymiany klocków z tyłu. Przy 25 tkm zaświeciła żółta kontrolka na zegarach. Pojechałem do serwisu, przedstawiłem sprawę, spytali tylko o przebieg i wymienili klocki. Wadliwe są okładziny i zaciski - sprawdzają to podobno po VIN i wymieniają po numerach seryjnych wadliwych części (u mnie zaciski były podobno OK). Ważny podobno przebieg. Jeśli info pojawi się przed 25 tkm i do 2 lat od zakupu - wymiana na gwarancji. Salon Kraków Dobrzański
  2. Taką oto ofertę otrzymałem od jednego z krakowskich salonów - dotyczy "pierwszego" przeglądu 318d (z komputera jeszcze 6000 km, ale robię przegląd przy 19000) - przegląd olejowy (2h) 103 PLN - serwis olejowy (2jednostki) 11 PLN - wymiana mikrofiltra (2jednostki) 103 PLN - olej "oryginalny" BMW (5,5 l) 570 PLN - filtr oleju (1 szt) 123 PLN - mikrofiltr z węglem aktywnym (1 szt) 443 PLN Całość ok. 1330 PLN (brutto) i teraz mam kilka wątpliwości i pytań 1/ W zasadzie jestem zdecydowany na przegląd w salonie, rozmawiałem z dwoma niezależnymi serwisami w Krakowie i polecają się ale na dodatkową wymianę oleju między oficjalnymi przeglądami i po okresie gwarancji 2/ Nawet przy takiej cenie przeglądu chyba nie decyduję się na pakiet serwisowy, w connecteddrive mam ofertę 60miesięcy/60000km za 4,48 tys PLN - wyliczyłem, że zrobię zgodnie z komputerem tylko 2 obowiązkowe przeglądy... 3/ Wg serwisu dopiero przy następnym przeglądzie czyli po 4latach/50000km wymieniają filtr paliwa i filtr powietrza, no właśnie - chyba warto teraz zmienić ten filtr powietrza, ale aż się "boję" jego ceny 4/ I ostatnie najciekawsze - co jest w tym filtrze kabinowym/przeciwpyłkowym z salonu ... jakiś chip? złoto? czy "węgiel" z naszych kopalni? prawie 450 PLN za taką część :mad2: :mad2: :mad2: Czy ktoś z Was dostarczał swój filtr powietrza i kabinowy/przeciwpyłkowy? Czy serwis robił z tym problemy? I czy macie jakieś namiary na konkretne części/numery
  3. Witam @rjuser, właśnie przymierzam się do zmiany oleju i filtrów, możesz dać znać (może być info na proiv) co to za nieautoryzowana stacja obsługi premium, która robi wpisy bazy BMW?
  4. W zasadzie cały czas trasa, min. 35-40 km, nie zdarzają się krótsze odcinki. Zauważyłem ten błąd, byłem z tym na serwisie, nic nie znaleźli, w aplikacjii bimmer też nie wyrzuca żadnych błędów przy skanowaniu całości. Pozostałe dane z monitora DPF nieustannie się zmieniają, więc podejrzewam jakiś błąd odczytu bardziej niż niesprawny czujnik.
  5. Tak, wprawdzie dedykowane, ale w parametrach felg w katalogach do 3 jest ET 25, natomiast te które kupiłem na aukcji mają ET 30, chociaż numery się zgadzają
  6. Kupiłem u tego gościa na Allegro, chyba nawet takie same felgi (tylko srebrne) + letnie opony Hankook 18', wszystko przebiegło sprawnie, po 2 dniach dostawa (kierowca z firmy dostarczył, ale jestem z Małopolski, dostawca ze Śląska) + faktura z VAT, wcześniej przelałem na konto ale transakcja poza Allegro. Co do oznaczeń felg - zgadza się tylko część co do zasady nadaje się na runflat (chyba jakiś specjalny rant mają żeby opona nie spadała po przebiciu), ale stwierdziłem, że do mojej jazdy gdzie max autostradą będzie 140-150 w zupełności wystarczą. Tak na marginesie, nie pamiętam kiedy ostatnio przebiłem oponę... i oby tak zostało. 9 tys. za komplet oryginalnych w ASO to promocja jest więc chyba się spieszyć trzeba :D .Fotki poniżej
  7. I doczekałem się nowych kół i opon, takie były - 17' Double Spoke A teraz w lecie będą takie - 18' + opony Hankook (co dziwne) znalazłem z homologacją BMW (trochę mały wybór tych opon z homologacją jest...)
  8. @Piotrek_Staś Bierz min. Hi-Fi, to chyba najbardziej rozsądna opcja między podstawą, a H/K. Tak, nie mam dostępu komfortowego, otwieranie z kluczyka, włączanie silnika przyciskiem, pisałem że to dziwne połączenie, bo zazwyczaj (inne marki) dają to łącznie i wtedy to ma sens... Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, że w klamkach są przyciski - tylko nieaktywne. Zastanawiam się czy to tylko kwestia jakiegoś modułu i kodowania, żeby uruchomić otwieranie przyciskiem na klamce? Co do dźwięku - jest ok, całkiem poprawny, zapewne lepszy niż podstawa w skodzie czy kia :D . Jest nawet jakiś pseudo "equalizer" w opcjach audio, ale jestem zdecydowany coś z tym zrobić, jakiś mały upgrade. Wiem, że z Hi-Fi modyfikacja jest łatwiejsza bo posiada wzmacniacz w bagażniku i stamtąd idą kable do głośników, u mnie wiązki idą z radia. @Randall Miałem drugą opcję do wyboru, też Sportline chyba nawet z identycznym wyposażeniem jak na zdjęciach ale biały. Widać centrala BMW jeździ podobnymi konfiguracjami. Ale zrezygnowałem ze względu na pełne cyfrowe zegary i wielki tablet nawigacji, te środkowe zegary (Live Cocpit plus) podobają mi się najbardziej, coś a'la klasyczne BMW z dodatkiem nowoczesności.
  9. Gdzieś tutaj na forum czytałem, ze chodzi o objętość/masę popiołu, który odkłada się w filtrze. Max to chyba coś ok. 50g. Ale już szybkość odkładania się popiołu zależy od warunków w jakich auto jest używane, ilości przerwanych wypaleń etc. Więc 300 tys. km to chyba przebieg przy optymalnym użytkowaniu czyli dużo trasy, mało miasta, pełne wypalenia filtra.
  10. I ciąg dalszy uwag i komentarzy do zakupu i kilku dni eksploatacji: 1/ Auto znalazłem w salonie BMW w Lublinie, dowód rejestracyjny wystawiony na BMW Vertriebs GMBH sp. z o.o. o/Polska, Warszawa, Wołoska - wychodzi że przez 12 miesięcy użytkował go ktoś z centrali BMW w Warszawie. Najciekawsze jest to, że zachowały się wszystkie adresy w nawigacji fabrycznej... Mogę odwiedzić użytkownika mojego BMW w miejscowości Rusiec pod Warszawą... mam nawet ulicę i numer domu. Zastanawiam się nad "mądrością" szefów BMW. Pierwszą rzeczą którą zrobiłem przy wystawieniu swojego Golfa na sprzedaż było przywrócenie wszystkich fabrycznych danych systemu navi. Są też plusy - Rusiec leży pod Warszawą przy S8, auto było śmigane codziennie ekspresówką więc nie ma problemów z DPF o czym dalej. 2/ Pierwsze wrażenia z jazdy salon w Lublinie - dom. 400 km minęło szybko i przyjemnie, połowa to autostrada A4, spalanie przyzwoite, prędkość bez szaleństw. Mam pewne uwagi i zastrzeżenia do działania aktywnego tempomatu na autostradzie - wydaje mi się zbyt agresywny, działa trochę zero jedynkowo, szczególnie nie zwalnia przed autem z przodu łagodnie. Ale z ostateczną opinią poczekam, aż uda mi się zrobić jeszcze kilka tysięcy kilometrów po różnych drogach. Podstawowe światła LED są przyzwoite, barwa i równomierność oświetlenia drogi zdecydowanie lepiej niż biksenony w Golfie. Asystent zmiany na drogowe działa sprawnie, nikt nie mrugał. Światłą drogowe OK ale mam wrażenie, ze dają światło szerzej i wyżej, na długości uzysk jest raczej skromny (to tylko moja opinia). Do prędkości 140/150 cichutko - ale mam szybę akustyczną. Czuć różnicę między trybem Comfort i Sport. O trybie Eco nie chcę nawet pisać... pierwszy raz wciskam gaz do końca i nic... wciskam jeszcze raz i nic.. dopiero za za trzecim razem zorientowałem się że trzeba "chwilę" poczekać zanim napęd zareaguje. Fotka z komputera poniżej 3/ Filtr DPF - działania nie zauważyłem, obawiałem się trochę o jego żywotność i częstotliwość wypalania. Więc podpiąłem OBD, uruchomiłem program na telefonie i takie oto dane wyszły na szybko. Przechodząc do rzeczy - wypalanie powinno odbywać się co ok. 900 km czyli coś przy 50g sadzy. Natomiast zaskoczony totalnie jestem przewidywaną żywotnością tego mechanizmu - w filtrze jest tylko 2,4g popiołu, a dystans do jego wymiany to 288 tys. km... (przypominam auto jeździ 14 miesięcy i ma 15 tys. przebiegu). Biorąc pod uwagę moje użytkowanie wychodzi, ze filtr skończy się gdzieś za 10-12 lat. To bardzo dobra informacja - wychodzi na to że producenci ogarnęli ten problem i w porównaniu do filtrów sprzed 10 lat będą działać długo. Wracając do pkt. 1 - nawet pracując w W-wie można bezproblemowo użytkować auto z DPF. 4/ @Silesianer tak zimówki to 18' chyba nawet z Mpakiet, letnie 17' już sprzedane i zamówione 18' - jak przyjdą wrzucę fotki 5/ @Hernandes z tym Luxury to bym nie przesadzał... to tylko kilka dodatków i średnio-wygodne fotele, jeździłem wersją Sportline z fotelami ekoskóra/materiał i były rewelacyjne, o funkcjonalności Live Cocpit Plus też będzie ale później.
  11. Witam wszystkich serdecznie, Postanowiłem pojawić się na forum, które przeglądam od kilku miesięcy. Jest to moje pierwsze BMW i nie żałuję, że wybór padł na to auto. Wcześniej jeździłem VW Golfem (2015, 1.4 TSI 150 KM, Highline, 6MT). Auto kupione w salonie BMW w Lublinie w programie Premium Select z 2 letnią gwarancją, w momencie zakupu przebieg 14500, I rejestracja październik 2019. W zasadzie nie miałem możliwości konfiguracji, więc brałem to co było - mam już kilka uwag, poniżej. Do wybory był 318d taki sam rocznik wersja Sportline, z pełnymi cyfrowymi zegarami. Poniżej konfiguracja z zaznaczonymi elementami dodatkowymi w stosunku do standardu 01AG Większy zbiornik paliwa 01CB Zakres CO2 01UB 17" st.lekki Double Spoke 771 0205 Automatyczna skrzynia biegów 0230 Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE 0255 Kierownica sportowa ze skóry z poduszką 02PA Zabezpieczenie śrub kół 02VB Wskaźn. ciśnienia pow. w oponach 02VC Zestaw naprawczy do opon 0302 Instalacja alarmowa 0320 Brak napisu modelu 03KA Szyby zapewn. komfort akustyczny 0420 Przyciemniane szyby 0428 Trójkąt ostrzegawczy i apteczka 0431 Lusterko wewn. ściemniane automatycznie 0465 System załadunku 0488 Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera 0493 Zespół schowków 0494 Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera 04AW Deska rozdzielcza Sensatec 04KB Wersja z dr.szlach.klon otw.pory 04UR Oświetlenie wnętrza dookoła 0534 Klimatyzacja automatyczna 0548 Licznik kilometrów 05A1 LED Fog lights 05AC Asystent świateł drogowych 05AQ Active Guard Plus 05DA Dezaktywacja poduszki powietrznej pasaż. 05DC Zagłówki w siedzeniu tylnym składane 05DF Aktywna reg. prędkości+funkcja Stop&Go 05DM System wspomagania parkowania 06AE Teleservices 06AF Ustawowy numer awaryjny 06AK Connected Drive Services 06C2 Digital plus 06U2 BMW Live kokpit Plus 07LE Modell Luxury Line 08A1 Polska wersja językowa 08AP Dummy-SALAPA 08AT Literatura pokładowa, polski 08KB Termin wym.oleju 24 miesiące/25 000 km 08R9 Czynnik chłodniczy R1234yf 08TF Aktywna ochrona pieszych 09AA Zabezp. zewn. pokrycia z tworzywa szt. A090 Akumulator AGM 90 Ah Tylko proszę nie piszcie, że fotki jak z ubezpieczenia ponieważ one są do polisy AC (zdalna inspekcja). Niestety pogoda jest jak jest i nie mam możliwości zrobienia lepszych zdjęć :D . Poza tym mieszkam w górach - gmina Zawoja, więc niech nikogo nie dziwi śnieg... W sumie specyfikacja skromna - ale wspominałem na początku - brałem z placu. Dlaczego taki wybór? Szukałem coś za Golfa - ale okazało się, ze nowa BMW seria 1 to totalny odjazd... W kwocie ok. 150 tys. PLN tylko benzyna 3 cylindry i 140 KM albo diesel 2.0 150 KM z podstawowym wyposażeniem. Więc wybór padł na roczną serię 3, wprawdzie też podstawowe wyposażenie ale to auto o rozmiar większe. Jest kilka rzeczy, które "denerwują" i są do ew. zmiany (modyfikacji) jednak zdaję sobie sprawę, że nie wszystko da się zrobić 1/ felgi na lato - są 17 Double Spoke 771 - tutaj będzie zmiana na 18 (szukam coś odpowiedniego) - 17 sprzedane dla Krakus3 (pozdrawiam :D ), nie podobają mi się szprychowe, więc będzie coś innego pewnie wieloramienne max. 10 ramion 2/ fotele - wprawdzie są skórzane i pogrzewane, jednak trochę za krótkie..., trzymanie boczne poprawne, zastanawiam się nad "wydłużeniem" o jakieś 5 cm u profesjonalnego tapicera/specjalisty od modyfikacji aut, ew. w grę wchodzi zamiana foteli - ale to odległa perspektywa, czy ktoś z Was coś takiego robił? 3/ dostęp komfortowy + składane lusterka - o ile się da i jest to możliwe... trochę wkurza, kluczyk + uruchamianie z przycisku ale drzwi się nie da otworzyć przez naciśnięcie na klamce, wydawało mi się, że takie rzeczy są w podstawie klasy B i C.... ale nie w BMW 4/ audio najbardziej żałuję, szkoda że nie było H/K albo min. Hi-Fi, ale tutaj jest chyba najmniejszy problem, porządny warsztat audio robi takie modyfikacje za rozsądne pieniądze, nie wiem tylko jak z gwarancją? Poza tym wszystko super, nie przejechałem dużo km, tylko z Lublina do domu i kilka razy służbowo w okolicy (Małopolska). Podzielę się wrażeniami z jazdy, aktywnego tempomatu, trybów jazdy, spalania, wypalania DPF, etc. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.