Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Heja Wszystkim!

Wyskoczył mi ostatnio komunikat o nierównym ciśnieniu w oponach. Wiem, że podane wartości mam na naklejce, ale totalnie się w tym pogubiłem.

Mam wersje M sport na standardowych 18kach - a więc przód 225/45 R18 i tył 255/40 R18.

Auto z napędem xdrive.


Naklejka wygląda następująco:

https://ibb.co/BB6hzVv


Pytanie - czy wartości ciśnienia powinny być 2,4 bar na przód i 2,6 na tył?

Na komputerze wyświetla się sugestia, że ciśnienie z przodu powinno wynosić 2,6 a z tyłu 2,7 bar.


Czy takie same wartości stosować dla opon letnich i zimowych?


Które wskazanie jest właściwe?

Opublikowano
Heja Wszystkim!

Wyskoczył mi ostatnio komunikat o nierównym ciśnieniu w oponach. Wiem, że podane wartości mam na naklejce, ale totalnie się w tym pogubiłem.

Mam wersje M sport na standardowych 18kach - a więc przód 225/45 R18 i tył 255/40 R18.

Auto z napędem xdrive.


Naklejka wygląda następująco:

https://ibb.co/BB6hzVv


Pytanie - czy wartości ciśnienia powinny być 2,4 bar na przód i 2,6 na tył?

Na komputerze wyświetla się sugestia, że ciśnienie z przodu powinno wynosić 2,6 a z tyłu 2,7 bar.


Czy takie same wartości stosować dla opon letnich i zimowych?


Które wskazanie jest właściwe?

 

Pompuj zgodnie z tabliczką. Komputer adaptuje się do rozgrzania opon i temperatury zewnętrznej.

Pozdrawiam


Maciek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W komputerze (przynajmniej w G32) ustawiasz opony letnie lub zimowe....
Opublikowano
W komputerze (przynajmniej w G32) ustawiasz opony letnie lub zimowe....

 

W g20/21 też letnie zimowe, i szerokość i wielkość.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
mogę się dołączyć do tematu ? ostatnio też miałem rozkmine nt ciśnienia, posiadam F10 218KM 14' xDrive. Z Fabryki wyjechała na RoF i przy minimalnym obciążeniu na tabliczce dla felgi 17'' dla 225/55 opony pokazuje ciśnienie max: 2,2 przód - 2,4 tył. Opony zimowe mam zwykłe, firma która mi ostatnio zmieniała na zimówki, mówili "lepiej dać większe ciśnienie, bo to nie RoF - więc min. 2.6 wszędzie" ja akurat myślałem o 2.4 przód -2.6 tył.. i się zastanawiam, czy przy xDrive ma to znaczenie czy dawać wszędzie takie samo ciśnienie czy z przodu mniejsze, z tyłu większe ? Z góry dzięki za odp i sorry jak za off dla Autora
Opublikowano
mogę się dołączyć do tematu ? ostatnio też miałem rozkmine nt ciśnienia, posiadam F10 218KM 14' xDrive. Z Fabryki wyjechała na RoF i przy minimalnym obciążeniu na tabliczce dla felgi 17'' dla 225/55 opony pokazuje ciśnienie max: 2,2 przód - 2,4 tył. Opony zimowe mam zwykłe, firma która mi ostatnio zmieniała na zimówki, mówili "lepiej dać większe ciśnienie, bo to nie RoF - więc min. 2.6 wszędzie" ja akurat myślałem o 2.4 przód -2.6 tył.. i się zastanawiam, czy przy xDrive ma to znaczenie czy dawać wszędzie takie samo ciśnienie czy z przodu mniejsze, z tyłu większe ? Z góry dzięki za odp i sorry jak za off dla Autora

 

Ostatnio podjechałem do serwisu i doradca serwisu powiedział mi żeby przede wszystkim trzymać się tego co jest na tabliczce przy drzwiach. Ważne też żebyś w systemie iDrive miał ustawiony odpowiedni rozmiar opony, index prędkości i nośność. Januszy z serwisu nie słuchaj. 

Opublikowano
mogę się dołączyć do tematu ? ostatnio też miałem rozkmine nt ciśnienia, posiadam F10 218KM 14' xDrive. Z Fabryki wyjechała na RoF i przy minimalnym obciążeniu na tabliczce dla felgi 17'' dla 225/55 opony pokazuje ciśnienie max: 2,2 przód - 2,4 tył. Opony zimowe mam zwykłe, firma która mi ostatnio zmieniała na zimówki, mówili "lepiej dać większe ciśnienie, bo to nie RoF - więc min. 2.6 wszędzie" ja akurat myślałem o 2.4 przód -2.6 tył.. i się zastanawiam, czy przy xDrive ma to znaczenie czy dawać wszędzie takie samo ciśnienie czy z przodu mniejsze, z tyłu większe ? Z góry dzięki za odp i sorry jak za off dla Autora

 

Ostatnio podjechałem do serwisu i doradca serwisu powiedział mi żeby przede wszystkim trzymać się tego co jest na tabliczce przy drzwiach. Ważne też żebyś w systemie iDrive miał ustawiony odpowiedni rozmiar opony, index prędkości i nośność. Januszy z serwisu nie słuchaj. 

 


Dzięki za info o ustawieniu w idrive to akurat nie patrzyłem czy w ogólę mam taką możliwość - w sensie nie kojarzę.

Opublikowano
mogę się dołączyć do tematu ? ostatnio też miałem rozkmine nt ciśnienia, posiadam F10 218KM 14' xDrive. Z Fabryki wyjechała na RoF i przy minimalnym obciążeniu na tabliczce dla felgi 17'' dla 225/55 opony pokazuje ciśnienie max: 2,2 przód - 2,4 tył. Opony zimowe mam zwykłe, firma która mi ostatnio zmieniała na zimówki, mówili "lepiej dać większe ciśnienie, bo to nie RoF - więc min. 2.6 wszędzie" ja akurat myślałem o 2.4 przód -2.6 tył.. i się zastanawiam, czy przy xDrive ma to znaczenie czy dawać wszędzie takie samo ciśnienie czy z przodu mniejsze, z tyłu większe ? Z góry dzięki za odp i sorry jak za off dla Autora

 

Ostatnio podjechałem do serwisu i doradca serwisu powiedział mi żeby przede wszystkim trzymać się tego co jest na tabliczce przy drzwiach. Ważne też żebyś w systemie iDrive miał ustawiony odpowiedni rozmiar opony, index prędkości i nośność. Januszy z serwisu nie słuchaj. 

 


Dzięki za info o ustawieniu w idrive to akurat nie patrzyłem czy w ogólę mam taką możliwość - w sensie nie kojarzę.

 


Jak wejdziesz w ustawienia opony, powinieneś mieć możliwość wyboru poszczególnych parametrów. No i ciśnienia trzymaj takie jak masz na naklejce.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, gdzie znaleźć jakie ciśnienie powinno być w kołach 20 celi, tabliczka przy kierowcy nie podaje jakie ma tam być ciśnienie. Nie za bardzo wiem co z tym zrobić
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, gdzie znaleźć jakie ciśnienie powinno być w kołach 20 celi, tabliczka przy kierowcy nie podaje jakie ma tam być ciśnienie. Nie za bardzo wiem co z tym zrobić

 

Jest na tabliczce. Ja mam po 3,0 z przodu i z tyłu.

Instagram: @kolczasty
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
ja przy swoim aucie (spora moc i tylny napęd) specjalnie obniżyłem ciśnienie w tylnych oponach o 0,2 względem fabryki, aby lepiej "kleiło" przy fabrycznych zaleceniach tył mi się ślizgał dużo bardziej przy dynamicznym przyśpieszaniu.
Opublikowano
U mnie w panelu środkowym jest zakładka parametry samochodu, tam odczytuję aktualne i jest podane zalecane ciśnienie.
  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I odpowiedniego działu - tutaj jest 3er

Opublikowano

A jak podchodzicie do faktu, że wymiary opon różnią się w zależności od osi, a komputera pozwala wybrać tylko jeden rozmiar? W efekcie, jeśli w komputerze wybieram opony o rozmiarze na przednią oś to komputer wyświetla komunikat o niskim ciśnieniu, a jak wybieram opony o rozmiarze na tylną oś, to komputera uznaje, że jest OK. 

Opublikowano
5 godzin temu, Popsbangs napisał(a):

A jak podchodzicie do faktu, że wymiary opon różnią się w zależności od osi, a komputera pozwala wybrać tylko jeden rozmiar? W efekcie, jeśli w komputerze wybieram opony o rozmiarze na przednią oś to komputer wyświetla komunikat o niskim ciśnieniu, a jak wybieram opony o rozmiarze na tylną oś, to komputera uznaje, że jest OK. 

Ustawiasz zawsze rozmiar na tylnej osi.

 

image.thumb.png.e308184d701b4677bbfc4dbd7a243fae.png

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 4.12.2023 o 00:54, Popsbangs napisał(a):

A jak podchodzicie do faktu, że wymiary opon różnią się w zależności od osi, a komputera pozwala wybrać tylko jeden rozmiar? W efekcie, jeśli w komputerze wybieram opony o rozmiarze na przednią oś to komputer wyświetla komunikat o niskim ciśnieniu, a jak wybieram opony o rozmiarze na tylną oś, to komputera uznaje, że jest OK. 

Te wskazania cisnienia sa jakies dziwne, początkowo mialem na tyle opony 19' runflat 255 i nabite cisnienie 2,9bar i auto sygnalizowało, ze jest git, i ze ma byc wlasnie 2,9. Było mi niewygodnie wiec stopniowo obnizalem cisnienie, czyli z 2,9 zszedłem na 2,6. Na poczatku auto cos pokazywalo, ze zalecane jest 2,9, ale po pewnym czasie przestalo i zaczelo sygnalizowac, ze teraz zalecane jest 2,6. Krokowo zszedłem tak do 2,2 i teraz auto twierdzi, ze 2,2 to zalecane cisnienie.

 

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tez zauwazyłem ostatnio ze samochod „sobie życzy” coraz to innych wartosci cisnienia. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale nie chodzi o wskazania aktualnego cisnienia a o pozadane cisnienie. I to faktycznie jest dziwne. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.