Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Co może być przyczyna niedziałajacej tylnej wycieraczki i niedziałajacego spryskiwacza w 320 tourning. Czy to moze być bezpiecznik i gdzie go znajde czy w schowku tam gdzie wiekszośc bezpieczników , a moze gdzies indziej. MAm jeszcze inny mały problem lusterko od strony kierowcy nie można ustawiac do góry. Słychać że silniczek chodzi ale nie przestawia lusterka. We wszystki inne strony dziala a do gory nie. Pomocy
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Siema czy mógłby Mi ktoś podpowiedzieć jak rozwiązać taką usterke tylnej wycieraczki tzn nie działa ani sprysk ani wycieraczka a bezpieczniki są dobre i przewody na zgięciu klapy też.
  • 10 miesięcy temu...
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Mi też przestała śmigać tylna wycieraczka .Wydaje mi się ,że to ten motorek co w klapie siedzi bo bezpieczniki są ok.Spryskiwacz działa a wycieraczka nie. Macie jakieś jeszcze sugestie i rady czy do ASO trzeba jechać?
Opublikowano
Wycieraczki zrobione przetarł się przewód trzeba było tylko zlutować i wszystko śmiga, bez problemu można to zrobić samemu. :cool2:
Opublikowano

Witam!

Wykorzystam ten wątek dotyczący tylnej wycieraczki w E46 touring i zapytam, jak prawidłowo ustawić (zaprogramować) czas przerywany. Wg instrukcji należy włączyć tylną wycieraczkę (z pozycji 0 na 2), następnie ją wyłączyć (pozycja 0) i teraz odczekać żądaną ilość sekund (max do 30 sek) i ten okres pauzy będzie właśnie interwałem pracy wycieraczki. U mnie tak nie działa. A może zacznie działać po ponownym wyłączeniu zapłonu kluczykiem??????????

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
przeczyścić wewnątrz silikonem w sprayu ew WD40 psiknąć , ona lubi się zacierać , mnie znowu przestała działać we środe ale ruszyłem kilka razy ręcznie i zostawiłem na noc w pozycji odwrotnej i rano OK , czesto się tam syf zbiera w mechaniżmie
  • 1 rok później...
Opublikowano
Rzeczywiście winą niedziałającej tylnej wycieraczki był zaschnięty pył ( za dużo polnymi drogami się tłukłem). Rozkręciłem, popsikałem WD40 i wybiłem zapieczoną tuleję, nasmarowałem i śmiga :cool2: .
Opublikowano
Rzeczywiście winą niedziałającej tylnej wycieraczki był zaschnięty pył ( za dużo polnymi drogami się tłukłem). Rozkręciłem, popsikałem WD40 i wybiłem zapieczoną tuleję, nasmarowałem i śmiga :cool2: .

ja polnymi nie jeżdziłem a 2 razy ją czyściłem :)

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, też przestała mi działać tylna wycieraczka i spryskiwacz tylnej szyby. Co gorsza, raz na kilka tygodni zaczyna działać przez parę dni i znów kibel....

Czy ktoś wie co to może być? kabel ?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
no i jestem kolejny który ma ten sam objaw :( jak to rozebra ? czy też mieliście taki stuk wycieraczka się kawałek przesuneła i stawała ?

Miałem to samo - wymianiłem ośkę wycieraczki na nową z ASO...

Trzeba uważać, bo w ten sposób można spalić silnik wycieraczki (gdy jest zapieczona ośka są duże opory).

Opublikowano

Historię z zacieraniem przerabiałem.

 

Po obejrzeniu, zdecydowałem się dołożyć oring na oś od strony wycieraczki który zabiezpiecza tuleje przed dostawaniem się syfu do środka.

Przesmarowałem, żłożyłem i jak narazie wycierczka działa bezproblemowo. Polecam takie rozwiązanie

  • 2 lata później...
Opublikowano
Trzeba uważać, bo w ten sposób można spalić silnik wycieraczki (gdy jest zapieczona ośka są duże opory).

Mechanizm ma w sobie zabezpieczenie, dlatego nie działa kiedy odczuwa opór. Niestety trzeba bardzo uważać podczas demontażu. Mechanizm jest zbudowany z jakiegoś stopu aluminium i jest bardzo delikatny. Bmw nie postarało się podczas konstruowania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozbierałem już niejedną wycieraczkę w e46 na okoliczność zapieczenia właśnie i jakoś zawsze sukces, bez zbędnego cackania :8)
Opublikowano (edytowane)
Rozbierałem już niejedną wycieraczkę w e46 na okoliczność zapieczenia właśnie i jakoś zawsze sukces, bez zbędnego cackania :8)

Też niedawno też to przerabiałem. Tutaj jest ładnie obrazowo przedstawione viewtopic.php?f=15&t=181364

Edytowane przez zj99
Opublikowano

Sorry, że trochę wcinam się w temat, ale żeby nie zakładać nowego...

Jak wymienić pióro tylnej wycieraczki, aby czegoś nie połamać ( chodzi mi o plastikową nakładkę ramienia )?

Opublikowano
Ja u siebie niestety poległem,wyciągnelem cały mechanizm z szyby, trzpień był tak zapieczony że jak umiejscowiłem ów mechanizm w imadle i próbowałem młotkiem go wybić, zaczął pękać w pół odlew alu. Trzpień nawet nie drgnął. Złożyłem to do kupy żeby móc zamknąć szybę i czekam na przypływ czasu ($$$) by zakupić nowy http://moto.allegro.pl/mechanizm-tylnej-wycieraczki-bmw-3-e46-touring-i2398637734.html
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po otwarciu szyby nie dało się ruszać ręcznie wycieraczką? Rzadki przypadek aż takiego zapieczenia.

 

Cały patent polega na działaniu śrubokrętem, jak w moim opisie, jednocześnie poruszając wycieraczką.

Opublikowano
Zielo jak najbardziej wzorowałem się na twoim fachowym opisie za który dziękuje , ale niestety :mad2: masakra ani ręką ani śrubokrętem ani młotkiem...
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano
Mi to zajęło z dwie godziny. Jak jest mocno zapieczone to najpierw czymś cienkim wyczyścić miejsce gdzie chcecie użyć środka (ja użyłem wd-40). Zrobił się rowek w koło ośki i dopiero tam lałem. parę kropli i czekać. Dopiero wtedy było widać, że puszcza bo zasysało. Też najpierw też waliłem młotkiem aż aluminium popękało.Trzeba cierpliwości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.