Skocz do zawartości

szpilman86

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d 2004

Osiągnięcia szpilman86

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. ale co może być przyczyną , że drugi raz ta sama strona padła ?
  2. Ogólnie to tania rzecz , może nie oryginalne , ale najdroższe jakie mieli. Poprzednie czyli te od nowości wytrzymały 6-7 lat a te 2,5 miesiąca ? Trochę krótko :D Nie no , docierałem jeżdżąc po warszawie , ale na autostradzie musiałem za jakimś oszołomem hamować po 2 miesiącach użytkowania tarcz i klocków, więc hmm nie sądziłem że aż tak wrażliwe są.
  3. Mam pewien problem, Mam e46 320d 150 KM z 2004 wersja touring, W grudniu wymieniłem amortyzatory plus górne poduszki , w marcu padła mi jedna , myślałem że to tata wjechał z wdziurę i kiszka. Kwesita jest taka że teraz padła mi druga .( wychodzi bolec od amorka - i psuje tapicerkę ) Jechałem może 80 / h i lekko mną bujneło nawet nie na dołkach tylko na wybrzuszeniach ( jak na polskie warunki droga prawie jak stół ) , i usłuszałem stukanie. Zatrzymałem się no i znów. Nie powiem jak się wku ... em . Amorki to KYBy . Druga sprawa to to że częsci był kupowane w Intercarsie. Jutro jadę zrobić tam rozrubę. Kupiłem dwa wachacze, jeden padł po miesiącu. No trudno mogło się zdarzyć . Kupiłem tarcze ATE na przód , i klocki też. Tarcze przy hamowaniu biją bo po pierwszym hamowaniu ze 150 do zera się pogieły. No i teraz poduszki. Pytanie jednak moje brzmi : czy to wina poduszek , a może to z amortyzatorem się coś stało ? Z góry wielkie dzięki za pomoc.
  4. mam to samo ale znam diagnozę tylko nie zrobiłem tego jeszcze z powodu braku czasu i kasy. Pewnie za miesiąc/dwa to naprawię. Mianowicie są to wtryskiwacze. Proponuję regenerację czyli wymiana końcówek. Szacowany koszt od 600-800 zł za wszystkie 4 sztuki.Diagnostyka około 50 zł, niektóre firmy w razie wymiany/regeneracji u nich dają gratis.
  5. Ja polecam formula.pl . Mam 320d e46 150 KM org. i przy 180 tys. km zrobiłem na 175 KM i 400 NM. Maksymalny moment jest przy około 2000 obrotów, potem powoli opada . Koszt razem z hamownią to 1300 zł. Bardzo płynnie przyspiesza , a facet który mi to robił zna się na rzeczy , ustawia program względem zużycia samochodu ( moja turbina trochę już zużyta). Przejechałem od tego momentu około 10 000 km i nic się nie dzieje co powodem byłby tuning. Wtryski i tak miałem do regeneracji i turbinę też ale to zanim zrobiłem. Przejechałem do austrii 1000km w jedną stronę i wróciłem. Jazda na autostradach - wyśmienita :) wyprzedzanie na niższych biegach nieporównywalne . Co do spalania to nie wiem jak w lato - zima , warszawa , zasypanie maxymalne 9 litrów trasa do austrii - 1000 km w 9 godzin - 7 litrów / 100km wiosna, więcej ciśnienia w kołach - 7 l , lub 8 w zależności jak się ciśnie :) super ekstra eco driving w warszawie po drogach bez większych korków 6,5 l przy 40 km trasie p.s. Moc = Moment obrotowy x obroty czyli 400 Nm x 2000 obrotów = 80 KM , a 400 NM x 3000 to 120 KM. poniżej wykres który ja mam finalnie http://images38.fotosik.pl/225/728b303ffbb31bd7med.jpg
  6. witam, mam pytanie eksploatacyjne - sprawdzam olej co 2 tankowania. ( powiedzmy 1500 km) , przed mrozami wskazanie oleju było na środku. Dziś zapaliła mi się kontrolka oleju na żółto więc sprawdziłem stan a tam minimum. Pojechałem na stacje i wlałem litr oleju. Od wymiany upłyneło 8 000 km. Czy w czasie zimy i korków w warszawie ( -15C - 45 km to jest 2.5 godziny jazdy :) ) mogło tak wzrosnąć "spalanie oleju" ? Co dziwne silnik miał problemy z rozgrzaniem się przy bardzo wolnej jeździe.
  7. szpilman86

    320d tylna wycieraczka

    no i jestem kolejny który ma ten sam objaw :( jak to rozebra ? czy też mieliście taki stuk wycieraczka się kawałek przesuneła i stawała ?
  8. Witam, przymierzam się do zakupu łańcuchów śniegowych . Czy ktoś jakieś poleca. Czy lepiej kupić na 4 koła czy wystarczy na tylną oś . temat przenosze do dzialu felgi i opony.
  9. ciii - bo jeszcze ktoś usłyszy że do słabszej wersji bmw włożyło tą mocniejszą :) gorzej jak jest odwrotnie :D
  10. faaala :D co do awarii to przed chipowaniem mam już podjechane sprzęgło i turbine i musze je wymienić . wiem o tym , przy okazji wymiany wymienie sprzęgło na to od wersji 184 KM z 3.0d . Pamiętać nie przegrzewać i pamiętać wychlodzić :) Zwiększając moc najlepiej wymienić hamulce ( wykonane ) i jeździć z głową :mad2:
  11. Drogi petrolhead , czy czytałeś to ze zrozumieniem ? Ostatni fragment mówiący o tym że trzeba zmienić dokumenty bo w innym przypadku są nieważne nie dotyczą polski. Sam tekst jest oficjalny - dlaczego toyota oficjalnie w swoim katalogu ma chip tuning ? i robi to ASO toyoty ? ( to taki margines ) . To jest mniej więcej tak jak z podkręcaniem komputera . Gwarancje też można stracić a i tak dużo osób podkręca bo nie ma różnicy w żywotności przy zrobieniu tego z rozmysłem. :) BMW mówi o funkcji DDE - w jakich modelach ?jak wcisnąłem pedał w podłogę to przy przejściu z 1800 obrotów na 2200 ( max moment) mi zakopcił. Jeżdże już od 35000 km z takim czymś ( od momentu kupna )czyli kopceniu ciemnym dymem "especially the black smoke limit." - rozwiązanie proste turbina do regeneracji. po 3 tygodniach jeżdżeniu w maksymalnych korkach 15km/h średnia predkość mam podjechane sprzęgło. Po chipie - większa elastyczność przy niskich obrotach , nie szarpie , jest elastyczniejszy. itd. Trzeba pamiętać o tym żeby ostatnie 2-3 km dać odpocząć turbinie i jechać bardzo spokojnie i tyle :) - poza tym diesel to nie benzyna on ciągłych obrotów 4tys./min nie wytrzyma . po to ja robiłem chip - jeździć w niższych obrotach i płynniej :) kultura jazdy nie do poznania
  12. a ja powiem tak . 4-5 km odcinki ? samochód się nie rozgrzeje nawet , pewnie w korkach to moja - 320d 150 KM (teraz 175) spalała 12 litrów - ale 15 km jechał ponad godzinę. na trasie czasem udaje się zejść do 6,3 przy oszczędnej jeździe do 140/h :)
  13. ze względu na to żeby kryptoreklamy nie robić wrzuciłem wycięte wykresy i podpisałem dane. Testy były w sumie 4 ale wrzucił do porównania przed i po. A to ciekawe z tą listwą. Ale chyba jakaś pompa paliwowa jest ?
  14. mam manuala , jakto moc na kołach ? to są wykresy z hamowni mniejsze wartości to poprzednie , wyższe to po tuningu. formula.pl (Robert Pniewski ) - co do pompy i turbiny to po prostu bardziej je oszczędził niż by to było robione na nowym samochodzie. Co do momentu to oryginalnie miałem więcej niż to producent daje :)
  15. http://images38.fotosik.pl/225/728b303ffbb31bd7med.jpg orginalnie - 149,8KM i 338 NM , chip : 175,8 KM - 400 NM - tak wygląda wykres , jeżeli ktoś mógłby się wypowiedzieć . Fajnie jeździ , przy pierwszym modzie troche dymiła jak się mocno docisneło, ale poprawił od razu. Powiedział że jakby coś było nie tak to żebym podjechał to zmniejszy parametry . Dał mniejsze ciśnienie na pompie niż daje w nowszych samochodach ( w sensie mniej przebiegu ) . Co do przeglądów to jest ustawiony na 30 tys.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.