Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
SUVy może są bezpieczniejsze dla pasażerów w przypadku stłuczki, ale odpowiednik(np X3 - seria 3, X5 - seria 5)) w sedanie lub kombi ominie lub zatrzyma się i uniknie wypadku bo lepiej hamuje i lepiej prowadzi się w zakrętach. Jedyna zaleta SUVa to łatwość wsiadania i wysiadania, czyli aspekt istotny dla starszych ludzi.
Opublikowano
Co do trucia diesli, no to już @g.mateusz ładnie odpisał ;)
Pytanie, czy opinia innego forumowicza jest ważniejsza od badań naukowych ? ;)

 

Tak samo jak link z wp.pl ;)

W artykule masz dokładnie podane, z których badań naukowych wynika, że diesle są szkodliwe ZAWSZE. I to nie jedno badanie. Oczywiście, jeśli lubisz diesle, będziesz to bagatelizować, co nie zmienia jednak stanu faktycznego. Druga sprawa, serio wystarczy rowerem po drogach pojeździć, żeby poczuć w płucach, które auta emitują duszące spaliny, a które nie. A nawet z siedzenia kierowcy widać, jak dieselek przed Tobą dodaje gazu. A to co widać i czuć to nie wszystkie, ale jednak szkodliwe substancje.

 

SUVy może są bezpieczniejsze dla pasażerów w przypadku stłuczki, ale odpowiednik(np X3 - seria 3, X5 - seria 5)) w sedanie lub kombi ominie lub zatrzyma się i uniknie wypadku bo lepiej hamuje i lepiej prowadzi się w zakrętach. Jedyna zaleta SUVa to łatwość wsiadania i wysiadania, czyli aspekt istotny dla starszych ludzi.

SUVy nie są bezpieczniejsze, bo są SUVami, tylko są bezpieczniejsze bo są cięższe, a efekt zderzenia z innym uczestnikiem ruchu rozkłada się odwrotnie proporcjonalnie do masy. Wysokość SUVa nie jest za to większa niż innych samochodów na drodze typu bus/van/pickup, więc nie wiem na co ta nagonka. Co do lepszego prowadzenia, jakbyś był w Bielsku-Białej, daj znać, w max 10min cofniesz każde słowo tutaj napisane ;)

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

SUVy w badaniach są bezpieczniejsze, jeśli wziąć pod uwagę zwiększenie szans na wyjście z wypadku kolizji z jak najmniejszym uszczerbkiem, to SUVy są bezpieczniejsze.

Masz tu za wikipedią:

Generally, drivers in SUVs are safer than those in small and mid-size cars. In a 2011 IIHS survey of death rates per million registered vehicles per year in USA, by vehicle style, smaller cars fared worse than bigger ones. Four-door minivans have a death rate (per 100,000 registration years rather than mileage) of 82, compared with 46 for very large four-doors.[2] This survey reflects the effects of both vehicle design and driving behaviour. Drivers of SUVs, minivans, and large cars may drive differently from the drivers of small or mid-size cars, and this may affect the survey result.

Źródło to badania przeprowadzone przez IIHS w 2011 r.

Ale zawsze są jakieś „ale":

Drivers of SUVs, minivans, and large cars may drive differently from the drivers of small or mid-size cars, and this may affect the survey result.

Czyli zależy jaka grupa społeczna jeździ jakim autem, stereotypowy młodzienieć 2 dni po prawku z coupe ma niby większe szanse na kolizję niż 70 dziadek w wygodnym X3, bo mu się łatwiej wsiada.

Tu bardzo fajny artykuł:

https://www.autoblog.com/2019/10/11/iihs-suv-car-crash-report/?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAAD6AA_orFafq5mGQjth3ZcxU_l_emRhg_Ng68dtHAXWWLSP_7pnLYb6ixvr5uo0WRiSxBqr1VCWCi4jJNCzgXFyihCMkdO011ivR3-PobAMhfCA7I-46fBOJ-HDeke4xvKPEUfy0QH0ZSY2tu61hs1WjfLJwkFEgJU-tX0oOHBK

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obecnie benzyny z bezpośrednim wtryskiem emitują niestety więcej cząstek stałych niż diesle dlatego założono im gpfy. Dużo mniej szkodliwe były benzyny z pośrednim wtryskiem ale...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Hej. Pytanie do właścicieli m340d, czy tylko mój ma przyśpieszenie na poziomie 5s do setki, 20s do 200, i pali 8l przy przepisowej jeździe poza miastem. W mieście ciężko zejść poniżej 11, a podróż z prędkością ok 200 km/h to już okolice 13 litrów? Parametry gorsze od 540d...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej. Pytanie do właścicieli m340d, czy tylko mój ma przyśpieszenie na poziomie 5s do setki, 20s do 200, i pali 8l przy przepisowej jeździe poza miastem. W mieście ciężko zejść poniżej 11, a podróż z prędkością ok 200 km/h to już okolice 13 litrów? Parametry gorsze od 540d...

 

Mierzyles dragy? Racelogic?

Może auto załadowane, full bak, pasażer itd do tego wiatr i górka?



https://fastestlaps.com/models/bmw-m340d-xdrive


4,6 i 19,3 to są dane z tej strony, więc znacznie nie odbiegają od normy

male-bmw-2.png
Opublikowano
Ale to jest smutnie powolne w stosunku do M340i. Przecież to jest ~5sek wolniej 100-200.. :shock:
Opublikowano
Przyspieszenia może jeszcze są osiągalne w dobrych warunkach... szału tu nie ma mój ex 335i po chipie miał 17s do 200. Spalanie mnie trapi. W mieście bez szaleństw zasięg ok. 470 km, w trasie max udało mi się mniej niż 800 przy prawie przepisowej jeździe.
Opublikowano
Ale to jest smutnie powolne w stosunku do M340i. Przecież to jest ~5sek wolniej 100-200.. :shock:

 

Taaa 15s od 100 do 200 to jest poziom seryjnego civica type r ep3 200 KM N/A ...

Opublikowano
Taaa 15s od 100 do 200 to jest poziom seryjnego civica type r ep3 200 KM N/A ...

Jest to też szybciej od Volvo FH16 oraz traktora mojego dziadka. Ale daily mojej żony do wożenia ziemniaków jest szybsze xD


Anyway raczej chciałem nadmienić, jak słaby jest 3.0 w dieslu do 3.0 w benzynie, bo ludzie zawsze patrzają tylko na 0-100 co jest głupotą.

Opublikowano
U mnie z prawie 10tkm pokazuje 7.7

Raz na baku zrobiłem ponad 1000km.

A raz z pod Wro do Wwy wyszło 4.9...

Kosmos jak na osiągi!

 

Brawo, mi 320d RWD nie pokazuje takich wyników :duh: :mad2:

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
U mnie z prawie 10tkm pokazuje 7.7

Raz na baku zrobiłem ponad 1000km.

A raz z pod Wro do Wwy wyszło 4.9...

Kosmos jak na osiągi!

 

Brawo, mi 320d RWD nie pokazuje takich wyników :duh: :mad2:

 

No ja najniżej zszedłem do 6,5l xD

Opublikowano
To trzeba było kupić 3.0d

 

Trzeba było... niestety dla mnie za duża różnica w cenie. Wolałem dobrze wyposażone 320d niż golasa 330d.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Hej. Pytanie do właścicieli m340d, czy tylko mój ma przyśpieszenie na poziomie 5s do setki, 20s do 200, i pali 8l przy przepisowej jeździe poza miastem. W mieście ciężko zejść poniżej 11, a podróż z prędkością ok 200 km/h to już okolice 13 litrów? Parametry gorsze od 540d...

 

Mierzyles dragy? Racelogic?

Może auto załadowane, full bak, pasażer itd do tego wiatr i górka?



https://fastestlaps.com/models/bmw-m340d-xdrive


4,6 i 19,3 to są dane z tej strony, więc znacznie nie odbiegają od normy

 

Auto na dotarciu? Opony zimowe? Na Kumho miałem w 430i 6,7 do setki zamiast 5.9s więc weź to pod uwagę :D

Opublikowano
Taaa 15s od 100 do 200 to jest poziom seryjnego civica type r ep3 200 KM N/A ...

Jest to też szybciej od Volvo FH16 oraz traktora mojego dziadka. Ale daily mojej żony do wożenia ziemniaków jest szybsze xD


Anyway raczej chciałem nadmienić, jak słaby jest 3.0 w dieslu do 3.0 w benzynie, bo ludzie zawsze patrzają tylko na 0-100 co jest głupotą.

 

Jak byłby słaby to by w kiepskich warunkach nie miał powtarzalne 4,3 taki słaby ze M4 F82 musi mieć super warunki do tego żeby nie dostawać sromotnym batów. Faktycznie z rolki też jest taki słaby ze M340i robi kółko wokół niego. Ja rozumiem że kopciuch i diesel jest dla tych co wola nie przepalać pieniędzy i nigdy to nie będzie czyste paliwo ale powiedzmy sobie szczerze liczy się to co na drodze a momentem zabija te Twoje wozidła na ziemniaki.


Co to pytania czy nasze robi 5s 0-100 to nie i nie pali 13 przy jeździe po 200. Spalanie przy dojeniu maksymalnym 11l.

Opublikowano
Jak byłby słaby to by w kiepskich warunkach nie miał powtarzalne 4,3 taki słaby ze M4 F82 musi mieć super warunki do tego żeby nie dostawać sromotnym batów. Faktycznie z rolki też jest taki słaby ze M340i robi kółko wokół niego. Ja rozumiem że kopciuch i diesel jest dla tych co wola nie przepalać pieniędzy i nigdy to nie będzie czyste paliwo ale powiedzmy sobie szczerze liczy się to co na drodze a momentem zabija te Twoje wozidła na ziemniaki.


Co to pytania czy nasze robi 5s 0-100 to nie i nie pali 13 przy jeździe po 200. Spalanie przy dojeniu maksymalnym 11l.

Co ma powtarzalne 4.3, chyba nie M340d, bo chyba od tego właśnie się ta dyskusja zaczęła? A przepalanie pieniędzy to chyba kupowanie auta za 300tys kiedy można z A do B dojechać autem za 150tys? :D


Tak czy siak, różnica w spalaniu jest średnio ze 20% dla diesla, to raczej nie przepaść z powodu której się rezygnuje z auta. Co do momentu obrotowego, nie bardzo rozumiem - że ten moment zabija silnik, czy zwierzęta na drodze czy co? Bo benzyna 100-200 z mniejszym momentem zabija osiągami diesla to wiemy.


Zresztą dyskusja o momencie to jest taki temat, co zawsze jest poruszany jak już argumentów nie ma. Moja benzyna ma 800Nm i co z tego, byle TIR ma x4 tyle a szybszy nie jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.