Skocz do zawartości

Pierwsza wymiana oleju


TomekGnomek

Rekomendowane odpowiedzi

Świetna Cena. Wymieniaj. Ja się nie naciąlem nigdy na ASO lecz słyszałem od znajomych,iż mają podejrsenia,że mieli tylko fakturę wystawioną (Opel, Peugeot).

 

Pojadę, może nie będę tym pechowcem :P

Pytanie czy się nie naciąłeś, czy nie wiesz o tym :D Mogą zrobić wszystko, kwestia czy takie rzeczy są praktykowane- gdzieniegdzie na pewno. Zwłaszcza przy braku możliwości weryfikacji.

 

Jedno ASO nie miało tylko poczekalni z widokiem na halę serwisową. Przed wymianą robiłem sobie zdjęcie oleju na bagnecie na białym tle, po wymianie było widać że olej zmieniono. Filtra oleju nie sprawdzałem, filtr powietrza w większości samochodów również łatwo sprawdzić.Wyznaje zasadę " Ufaj ale kontroluj" :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 482
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Pewnie to pytanie już było ale muszę je zadać przpepraszam! :)

Wymieniać olej po 2 tys. czy poczekać do 10-12 tys?

Wymieniał ktoś później 10-12 tys.i miał wgląd na olej czy dużo opiłków jest itd.?


Przy odbiorze 30i jak wspomniałem o interwale 30 tys. to handlowiec powiedział

że i tak przyjadę wcześniej bo ten silnik lubi sobie ''wypić''.

Mieliście taką sytuację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie to pytanie już było ale muszę je zadać przpepraszam! :)

Wymieniać olej po 2 tys. czy poczekać do 10-12 tys?

Wymieniał ktoś później 10-12 tys.i miał wgląd na olej czy dużo opiłków jest itd.?


Przy odbiorze 30i jak wspomniałem o interwale 30 tys. to handlowiec powiedział

że i tak przyjadę wcześniej bo ten silnik lubi sobie ''wypić''.

Mieliście taką sytuację?

 

Jeżeli chcesz zadbać o silnik to wymieniaj olej po 2kkm . W tym okresie wszystkie zanieczyszczenia, opiłki itp itd zostaną w dużej mierze wygenerowane przez pracujące elementy silnika i spuścisz je z olejem podczas pierwszej wymiany (zalecane 1,5-2 kkm). Takim zabiegiem bardzo zminimalizujesz późniejsze akcje typu "ten silnik lubi wypić". Jeżeli tego nie zrobisz cały ten syf będzie krążył z olejem i pracował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pewnie to pytanie już było ale muszę je zadać przpepraszam! :)

Wymieniać olej po 2 tys. czy poczekać do 10-12 tys?

Wymieniał ktoś później 10-12 tys.i miał wgląd na olej czy dużo opiłków jest itd.?


Przy odbiorze 30i jak wspomniałem o interwale 30 tys. to handlowiec powiedział

że i tak przyjadę wcześniej bo ten silnik lubi sobie ''wypić''.

Mieliście taką sytuację?

 


Ja wymieniałem po 1000km, 3000km i teraz będę wymienial co 8000km, czyli 1,3,11,19,27

Koszt oleju znikomy a przynajmniej motor będzie w dobrej kondycji, chyba że auto w wynajmie i jak niektórzy masz wywa... Kiełbasę na kolejnego właściciela

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ja wymieniałem po 1000km, 3000km i teraz będę wymienial co 8000km, czyli 1,3,11,19,27

Koszt oleju znikomy a przynajmniej motor będzie w dobrej kondycji, chyba że auto w wynajmie i jak niektórzy masz wywa... Kiełbasę na kolejnego właściciela

 

Koszt wymiany oleju w ASO to 900-1100 zł. Umowa Leasingowa z BMW wymaga serwisowania tylko w ASO. Zakładając wymiany co 8kkm po 4 latach i przebiegu 120kkm dołożył bym do auta +15 tys. zł... nie licząc czasu straconego na wizyty, ale to można połączyć z wymianą opon. Ty to nazywasz wywaleniem na kolejnego właściciela... Pytanie jak technicznie uzasadnić tak częste wymiany? I czy kolejny właściciel "odwzięczy się: chociaż w połowie poniesionym kosztem i zapłaci więcej za takie auto?


30.000km między wymianami to może i za dużo, ale nie oszalejmy wymieniając co 100 km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt wymiany oleju w ASO to 900-1100 zł. Umowa Leasingowa z BMW wymaga serwisowania tylko w ASO. Zakładając wymiany co 8kkm po 4 latach i przebiegu 120kkm dołożył bym do auta +15 tys. zł... nie licząc czasu straconego na wizyty, ale to można połączyć z wymianą opon. Ty to nazywasz wywaleniem na kolejnego właściciela... Pytanie jak technicznie uzasadnić tak częste wymiany? I czy kolejny właściciel "odwzięczy się: chociaż w połowie poniesionym kosztem i zapłaci więcej za takie auto?


30.000km między wymianami to może i za dużo, ale nie oszalejmy wymieniając co 100 km :)



Trzeb sobie zadać klika pytań:

1) Jak wymieniałeś olej w poprzednim samochodzie?

2) Czy miałeś jakieś problemy z samochodem?

3) Czy umowa leasingowa gwarantuje Ci samochód zastepczy w przyapdku awarii na cały okres awarii?

4) Czy umowa serwisowa gwarntuje Ci samochód zastępczy w w przypadku awarii na cały okres awarii?

5) Czy rozszerozna gwarancja gwarantuje Ci samochód zastępczy w przyapdku awarii na cały okres awarii?


Wymieniam olej w silnikach co 10 000km razem z filtrami. Jeden smaochód co jakiś czas mi źle odpalał(jakby na 2 razy), męczyłem, męczyłem i wymęczyłem. naprawa trwała 3 miesiącie(auto zastępcze dostałem na 2 tygodnie). Leasing wysawiał fakturki za te 3 miesiące. :mrgreen: Częstsza wymiana oleju ma minimalizować ryzyko awarii. Klienci doceniają samochody, które są dobrze serwisowane. Zawsze udawło mi się sprzedawać szybko i drogo :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Umowa Leasingowa z BMW wymaga serwisowania tylko w ASO.

 

Czy nakazuje też spowiadać się z każdej wymiany oleju? Robisz to w niezależnym serwisie DLA SIEBIE jeśli planujesz dłużej pojeździć autem, nie kasując żadnych inspekcji olejowych. Temat wałkowany milion razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniam dzisiaj pierwszy raz w zyciu po 2tys km. Nie wiem czy ma to wiekszy sens, zawsze wczesniej wymienialem co 15 tys i nigdy nic sie nie dzialo z samochoden

 

Ilu ludzi tyle opinii. Może to bardziej chodzi o spokój w głowie? Nie wiem. Zawsze zmieniałem pierwszy raz pomiędzy 1000-2000km i nic mi się nie działo z samochodem :mrgreen: Poźniej połowa tego co przewiduje producent 12500km lub 15000km. W dostawczakach wymieniam co 1/3 tego co zaleca producent, producent zalecał co 48 tys km olej w silniku, ja po tylu w skrzyni biegów wymieniałem :mrgreen: :mrgreen: Mam porównanie w dostawczych, ponieważ kierowcom zdarzają się szkody i dostajemy samochodu zastępcze. Hitem było Ducato 90 tys przebiegu( niecałe 2 lata) i raz miał olej zmieniony przy 48 tys :mad2: Ledwo jechał pod górkę, lewarek zmiany biegów chodził ciężej niż w Ikarusie, na 1000km pił 2 litry oleju. Gdy odbierałem go z wypożyczalni sprawdałem stan oleju i olej miał konsystencję budyniu. Tragedia. W osobówkach się nie wypowiem ponieważ nigdy nie spotkałem takiego samego samochodu jak swój serwisowanego w myśl idei LL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wymieniać w ASO przy tych 2 tys. km to może doradzicie w którym serwisie najlepiej w Poznaniu albo WLKP

można to zrobić za optymalną cenę i bez problemów? Mam 1600 km muszę sie powoli rozglądać. Mam swój typ ale

zawsze warto posłuchać doświadczonych kolegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ja wymieniałem po 1000km, 3000km i teraz będę wymienial co 8000km, czyli 1,3,11,19,27

Koszt oleju znikomy a przynajmniej motor będzie w dobrej kondycji, chyba że auto w wynajmie i jak niektórzy masz wywa... Kiełbasę na kolejnego właściciela

 

Koszt wymiany oleju w ASO to 900-1100 zł. Umowa Leasingowa z BMW wymaga serwisowania tylko w ASO. Zakładając wymiany co 8kkm po 4 latach i przebiegu 120kkm dołożył bym do auta +15 tys. zł... nie licząc czasu straconego na wizyty, ale to można połączyć z wymianą opon. Ty to nazywasz wywaleniem na kolejnego właściciela... Pytanie jak technicznie uzasadnić tak częste wymiany? I czy kolejny właściciel "odwzięczy się: chociaż w połowie poniesionym kosztem i zapłaci więcej za takie auto?


30.000km między wymianami to może i za dużo, ale nie oszalejmy wymieniając co 100 km :)

Sama wymiana chyba kosztuje w zależności od serwisu od 230 PLN + olej - możesz mięć swój. Straszne koszty - na poziomie dobrej kolacji. Ja jeżdżę dużo wymieniam olej tak od 2,5 miesiąca do kilku miesięcy przy kilku autach i motocyklach to co miesiąc mam jakiś serwis. Co 10 tys (ja wymieniam około 8 tys km) nie jest w cale często dla większości ludzi to raz na pół roku. Czy to tak często. Olej czyści, zmiesza tarcie itd. Nie wiem jak by był zaawansowany technologicznie starzeje się z każdym km czy każdym dniem. Z czasem traci swoje właściwości już tak nie czyści, a filtr olejowy pokrywa powierzchni. Wymiana co 10-12 tys nie jest jakoś strasznie krótkim interwałem - raczej bym to nazwał standardowym. Są auta gdzie musisz wymieniać 3-4 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Panowie widać opieracie się tylko empirycznie na swoim doświadczeniu bez najmniejszego doświadczenia z badaniem właściwości oleju. No chyba, że macie, ale ukrywacie.


Skąd interwał 8kkm? A nie 12kkm? (50% różnicy) To takie strzelanie na oślep, na podstawie oceny waszych starych aut i sytuacji z nimi związanych, a kompletnie zapominacie o tolerancjach produkcyjnych samego silnika, a co dopiero o minimalnych właściwościach oleju niezbędnych do prawidłowego smarowania i oczyszczania.


Ja wciąż skłaniał bym się ku dobrej kolacji niż 3 razy w roku organizować wycieczkę do serwisu bo prostu fizycznie w tygodniu czy sobotę nie mam na to czasu by w godzinach urzędowania serwisu się tam pojawiać.


I pytanie kto w czym ten olej wymienia, bo jednak stosunek kosztów wymiany w 1er do jej ceny ws cena 340i to zupełnie inny pułap procentowy kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Panowie widać opieracie się tylko empirycznie na swoim doświadczeniu bez najmniejszego doświadczenia z badaniem właściwości oleju. No chyba, że macie, ale ukrywacie.


Skąd interwał 8kkm? A nie 12kkm? (50% różnicy) To takie strzelanie na oślep, na podstawie oceny waszych starych aut i sytuacji z nimi związanych, a kompletnie zapominacie o tolerancjach produkcyjnych samego silnika, a co dopiero o minimalnych właściwościach oleju niezbędnych do prawidłowego smarowania i oczyszczania.


Ja wciąż skłaniał bym się ku dobrej kolacji niż 3 razy w roku organizować wycieczkę do serwisu bo prostu fizycznie w tygodniu czy sobotę nie mam na to czasu by w godzinach urzędowania serwisu się tam pojawiać.


I pytanie kto w czym ten olej wymienia, bo jednak stosunek kosztów wymiany w 1er do jej ceny ws cena 340i to zupełnie inny pułap procentowy kosztów.

Profesor Chris niedawno przeprowadzał badania, po 10 tys. km we miarę nowoczesnym silniku da się zauważyć spadek parametrów oleju.

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Panowie widać opieracie się tylko empirycznie na swoim doświadczeniu bez najmniejszego doświadczenia z badaniem właściwości oleju. No chyba, że macie, ale ukrywacie.


Skąd interwał 8kkm? A nie 12kkm? (50% różnicy) To takie strzelanie na oślep, na podstawie oceny waszych starych aut i sytuacji z nimi związanych, a kompletnie zapominacie o tolerancjach produkcyjnych samego silnika, a co dopiero o minimalnych właściwościach oleju niezbędnych do prawidłowego smarowania i oczyszczania.

 

Jeśli ktoś robi małe przebiegy i dużo jeździ na krótkich odcinkach to olej znacznie szybciej ulega degradacji. @wehyr nie kryje sięz tym, że mało jeździ i nikomu nic do tego. Moim zdaniem dobrze dba o motor robiąc tak krótkie interwały. Inni z nas będą latać tylko trasy i dla nich tak, ktrótkie interwały to strata czasu i pieniędzy.


Ja opieram się na swoim doświadczeniu,doświadczeniu znajmoych, kolegów oraz doświadczeniu mechaników, których znam. Nię będę nikogo zmuszał ani przekonywał do swoich racji. Może jestem w błędzie? Cóż... Mój znajomy, który robi 110-130tys rocznie zmienia olej co 30 tys km. co 3 miesiące :mrgreen: Kupuje tylko skody, tylko diesle(teraz ma Superba) klepie w 3 lata 350 tys km i sprzedaje. Jeszcze w żadnym samochodzie motor się nie poddał, a nie oszczędza tych samochodów i jak się da to 200+. Co dalej z tymi silnikami pewnie działają.


Karlos czy Ty badasz właściwosci oleju i tej podstawie decydujesz kiedy zrobić wymianę? Myślę, że też nie. :)


Każdy użytkuje samochód w inny sposób i próba narzucenia komuś interwałów,jako tych jedynie słusznych, jest bezsensowna. Po to jest to forum aby kazdy dzielił się swoimi doświadczeniami i wiedzą. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa. Większość z nas nie lubi Start/Stop i jesli ma możliwość to z niego nie korzysta. Samochód stoi w korku silnik pracuje, a kilometry się nie nabijają. Szczególnie ma to znaczenie gdy ktoś użytkuje samochód w dużym mieście.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa. Większość z nas nie lubi Start/Stop i jesli ma możliwość to z niego nie korzysta. Samochód stoi w korku silnik pracuje, a kilometry się nie nabijają. Szczególnie ma to znaczenie gdy ktoś użytkuje samochód w dużym mieście.

Jeżdżę głównie po mieście - przez ok. 5% czasu silnik był zatrzymany przez START/STOP. Jeśli przeliczyć to na obroty silnika to pewno nie więcej niż 2% obrotów zrobiło się mniej dzięki S/S (jak się stoi to silnik w jednostce czasu kręci się pewno 3-4x razy wolniej niż jak się jedzie) - czyli to kompletnie bez znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Panowie widać opieracie się tylko empirycznie na swoim doświadczeniu bez najmniejszego doświadczenia z badaniem właściwości oleju. No chyba, że macie, ale ukrywacie.


Skąd interwał 8kkm? A nie 12kkm? (50% różnicy) To takie strzelanie na oślep, na podstawie oceny waszych starych aut i sytuacji z nimi związanych, a kompletnie zapominacie o tolerancjach produkcyjnych samego silnika, a co dopiero o minimalnych właściwościach oleju niezbędnych do prawidłowego smarowania i oczyszczania.


Ja wciąż skłaniał bym się ku dobrej kolacji niż 3 razy w roku organizować wycieczkę do serwisu bo prostu fizycznie w tygodniu czy sobotę nie mam na to czasu by w godzinach urzędowania serwisu się tam pojawiać.


I pytanie kto w czym ten olej wymienia, bo jednak stosunek kosztów wymiany w 1er do jej ceny ws cena 340i to zupełnie inny pułap procentowy kosztów.

Pytanie podstawowe jak często zmienić bieliznę i brać kąpiel. Są rożne szkoły jedni wolą częściej inni rzadziej. Podobnie jest z olejem. Aby odpowiedzieć na twoje pytanie trzeba by systematycznie sprawdzać właściwości oleju czyli co kilka dni. Inaczej olej będzie się zmieniał latem, inaczej w zimę, inaczej przy jeździe wakacyjnej, inaczej przy codziennych korkach. Jakoś wartość trzeba zastosować. Jedna zasada - czym częściej tym lepiej. Jeżeli oczekujesz wymiernych korzyści to nigdy ich nie znajdziesz. Jak z tą kąpielą - to tylko twój komfort życia. Ja wole częściej zmieniać niż potem biegać po serwisach. Przez całe życie przeżyłem dziesiątki aut. Rekordzistami przejechałem ponad 350 tys km. A część moich aut trafiało do znajomych czy współpracowników. Więc nadal jeżdżą gdzieś w pobliżu. Przekrój marek i modeli był rożny (w tym mocne auta)- i jakoś nigdy nie miałem problemów z autami. Wymiana DPF, turbin, czy remontów silników nie uraczyłem. Wszystkie auta zawszę regularnie serwisuje. Wymiana oleju to nie tylko spuszczenie oleju i zalanie nowego - ale też właśnie przegląd. Dla mnie to rodzaj profilaktyki. I wczesnej reakcji na ewentualne zużycie danych elementów. Jeżeli chce mieć sprawne auto to o nie dbam. Nie szukał bym jakieś ideologi do tego. W starym golfie też zmieniałem olej kilka miesięcy temu przekręcił licznik i nadal działa. Jest nie zniszczalny chociaż blachy już były kilka razy robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 340 wchodzi wiecej oleju, 7 litrow. Gosc mowi 1250 a ja pytam czy to z rabatem juz, a on oooo zapomnialem i wyszlo troche ponad tysiac. Prawie 700 zl to sam olej….

99 PLN za butelkę oleju w ASO to jakaś aberracja, w renomowanych sklepach internetowych wychodzi 40-50 zł.

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto to obejrzeć, żeby zdać sobie sprawę co ile zmieniać olej ... Chłopaki pobierali od 0km próbki co jakiś czas i słali do laboratorium.


Moje zdanie jest takie (na bazie tego filmu), że jak chcesz jeździć i dbać to nie przekraczaj 10tys km... oto test z pomiarami z laboratoriów. Uprzedzę, że przy 15tys km, olej nie nadawał sie do niczego, a przy 20tys km. olej nie był już olejem. Mowa o cyklicznej wymianie, ja wymieniam w nowych autach pierwszy raz olej po 1000-1500km.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.