Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

Tak.

Ale zimówki 19" w g20? :shock:

A dlaczego nie? zima czy lato, takie same szanse na uszkodzenie 19".

No to pytasz mnie i sam sobie odpowiadasz, to jak to ma być?

Patrzyłem w możliwe opcje ręcznego wyboru kół w menu, i niestety nie znalazłem takiej pozycji.

Nie znalazłeś, bo producent nawet nie przewidział 19" do g20 zimowych. Tylko największe jakie są dostępne to 4x 18", ale również 2+2 18" w wariancie mieszanym, gdy na tylnej osi są szersze felgi.

Oczywiście możecie zakładać 20" zimówki do 3er, wasza kasa.

 


Co Ty za brednie tu wypisujesz?? Co ma w ogóle piernik do wiatraka? Skoro masz felgi 18, 19 - to i masz takie opony.

10 minut mi zajęło znalezienie zimowych 225/40 R19 na przód i 255/35 R19 na tył z homologacją BMW.

Zanim zaczniesz pisać bzdury, sprawdź najpierw fakty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Ale zimówki 19" w g20? :shock:

Nie robie za wiele kilometrów wiec czemu nie.

Patrzyłem w możliwe opcje ręcznego wyboru kół w menu, i niestety nie znalazłem takiej pozycji.

Na osi tylnej przewiduje 255/35/19. Nie będzie się kłócił system? może ktoś już takie ma u siebie?

 


Będzie - bo masz inną szerokość felgi. Powinieneś mieć albo takie same felgi 8J i wtedy możesz na wszystkie koła wkładać 225/40 R19. A jak masz na tył 8,5J to musisz mieć 255/35 R19. Jeśli założysz inne opony na tył, wówczas w przypadku uszkodzenia Xdrive, żegnasz się z gwarancją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, szybkie pytanko :)

Przyszedł na mnie i czas i dzisiaj dostałem zaszczytną wiadomość, że czeka mnie wymiana klocków z tyłu :)


Pytanie czy jest jakiś sposób na sprawdzenie jakie dokładnie klocki to powinny być? Jakiś numer OEM po VIN?

I drugie pytanie - jaki koszt w ASO? Jak te koszta ograniczyć? :D


Jakieś life hacki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie, szybkie pytanko :)

Przyszedł na mnie i czas i dzisiaj dostałem zaszczytną wiadomość, że czeka mnie wymiana klocków z tyłu :)


Pytanie czy jest jakiś sposób na sprawdzenie jakie dokładnie klocki to powinny być? Jakiś numer OEM po VIN?

I drugie pytanie - jaki koszt w ASO? Jak te koszta ograniczyć? :D


Jakieś life hacki?

Tutaj zobaczysz numery podzespołów podając swój VIN https://bimmercat.com a tutaj ich ceny https://czescidobmw.pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana w ramach gwarancji przy maksymalnie 25tys km dalej obowiązuje. Wymieniałem w ASO klocki na tylnej osi tydzień temu i wyszło trochę ponad 1500zł brutto.

 


po jakim przebiegu z ciekawosci i czy "zwykłe" klocki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjne tarcze po 60 tys. km były do śmieci obecne nawet nie mają zauważalnego rantu. Myślę, że jeszcze komplet klocków przeżyją. Dla mnie dużym plusem jest, że nie muszę zmieniać klocków co 2-3 miesiące jak się zdarzyło 2x :mad2:

Z ciekawości miał ktoś problem z nawigacją? W zastępczym x3 G01 przez 4 dni nie działała, cały czas był komunikat pobieranie nawigacji.

6ff0d43911e3.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli żadna oszczędność, że normalne klocki wytrzymują 25k a M-owskie ponad 50k, skoro koszty wymiany są nieporównywalnie większe.

 


Tam zdaje się że konopson podał ceny używane vs nowe hamulce M, a nie zwykłe vs M.

Poza tym, no nie kupuje się lepszych hamulców żeby oszczędzać, tylko żeby lepiej hamować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega konopson raczej napisał ceny zestawu m pakiet tarcz i zacisków na Allegro vs aso. Z ciekawości sprawdziłem ceny na stronie części do bmw i zwykle tarcze oryginał 513 zł, klocki od 180-490 za przód. M pakiet klocki 300-800 zł, tarcze 600-1000. Za tył standardowe 250-625 zł klocki i tarcze 522 zł, tył m pakiet 781 zł tarcze i za klocki 680-728 zł. Różnica w hamowaniu bezcenna :D jest drożej, ale nie ma tragedii, a żywotność większa. Nie wiem jak ceny w aso, mi rok temu za tarcze i klocki tył powiedzieli okolice 3000 zł.
6ff0d43911e3.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli żadna oszczędność, że normalne klocki wytrzymują 25k a M-owskie ponad 50k, skoro koszty wymiany są nieporównywalnie większe.

 

Nie od wczoraj wiadomo, że cena przy konfiguracji vs cena zestawu dokładanego już po wyprodukowaniu auta jest nieporównywalna. Więc jeśli ktoś liczy koszty to zamontować zestaw używany, ale jeśli iść na całego no to jak kolega wyżej podał 15-18 tys zł.

To jak z felgami. w konfiguracji cena 4.5 tys ale później w salonie już 15 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega konopson raczej napisał ceny zestawu m pakiet tarcz i zacisków na Allegro vs aso. Z ciekawości sprawdziłem ceny na stronie części do bmw i zwykle tarcze oryginał 513 zł, klocki od 180-490 za przód. M pakiet klocki 300-800 zł, tarcze 600-1000. Za tył standardowe 250-625 zł klocki i tarcze 522 zł, tył m pakiet 781 zł tarcze i za klocki 680-728 zł. Różnica w hamowaniu bezcenna :D jest drożej, ale nie ma tragedii, a żywotność większa. Nie wiem jak ceny w aso, mi rok temu za tarcze i klocki tył powiedzieli okolice 3000 zł.

 

No a zaciski ?

W zeszłym tygodniu u kolegi w g20 /bez M-pak/ 4 tys zł z robocizną klocki i tarcze przód w ASO w Wawie.

Wróbel BMW na oryg. częściach zrobił mu za 3 tys z wpisem w system.

Edytowane przez konopson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ciekawych - wycena ASO wymiany układu zwykłego na M Performance to prawie 18tys zł wliczając robociznę :) Katalogowa cena całego zestawu o numerze 34112458884 to 15tys zł.

Ten M-performance zestaw to nie jest to samo, co sportowy zestaw hamulcowy z konfiguratora tylko jeszcze oczko wyżej.

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ciekawych - wycena ASO wymiany układu zwykłego na M Performance to prawie 18tys zł wliczając robociznę :) Katalogowa cena całego zestawu o numerze 34112458884 to 15tys zł.

Ten M-performance zestaw to nie jest to samo, co sportowy zestaw hamulcowy z konfiguratora tylko jeszcze oczko wyżej.


No pewnie, że tak.

Performance nie ma w konfiguratorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie panowie!

Jakby ktoś się interesował, u mnie hamulce std - aktualny przebieg 26,5k i wyskoczył komunikat o zmianie klocków za 3,9k, więc można zakładać 30k na jednym komplecie. Uważam, że to niezły wynik jak na mój styl jazdy, który raczej do spokojnych nie należy. Co mnie zdziwiło, wyskoczyły tylko klocki tył, a przód niby OK... zobaczymy jak w praktyce będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.