Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
46 minut temu, macste napisał(a):

Raczej wg tabliczki jak wyżej zaleca się dla Twojego auta 2.7/2.7 bar przy 3 os. Chyba wszyscy mają to samo w G2X. 

No przyznam,  że wg mnie nie jest tak jak piszesz. 

Z przodu mam 225/40/19, z tyłu 255/35/19.

2.7 rekomdowane jest przy 5 os plus bagaż lub Eco z przodu i odpowiednio 3.2/2.9 z tyłu. 

Ewidentnie jest 2.2/2.4, no chyba, że mnie jakaś pomroczność jasna dopadła  😉

Mam g21 rwd 

Edytowane przez MedicuS

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
10 godzin temu, MedicuS napisał(a):

No przyznam,  że wg mnie nie jest tak jak piszesz. 

Z przodu mam 225/40/19, z tyłu 255/35/19.

2.7 rekomdowane jest przy 5 os plus bagaż lub Eco z przodu i odpowiednio 3.2/2.9 z tyłu. 

Ewidentnie jest 2.2/2.4, no chyba, że mnie jakaś pomroczność jasna dopadła  😉

Mam g21 rwd 

Masz rację dla eco jest przy 3os. 2.7/2.7 normal 2.2/2.4 (bar). Chyba za szybko czytałem ale widzę że koledzy podobnie... wątpię żeby każdy chciał eco kosztem komfortu... jutro spuszczam powietrze 😀

Jeszcze raz sprawdzę swoją tabliczkę ale pewnie 99,9% że to jest to samo.

Stąd tak twardo i jakby nie było odpowiedniej przyczepności...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, macste napisał(a):

Masz rację dla eco jest przy 3os. 2.7/2.7 normal 2.2/2.4 (bar). Chyba za szybko czytałem ale widzę że koledzy podobnie... wątpię żeby każdy chciał eco kosztem komfortu... jutro spuszczam powietrze 😀

Jeszcze raz sprawdzę swoją tabliczkę ale pewnie 99,9% że to jest to samo.

Stąd tak twardo i jakby nie było odpowiedniej przyczepności...

Sprawdź,  bo może nie koniecznie jest tak samo, ja mam rwd,  może to ma wpływ, na inne wartości. 

Moja 3er jak ktoś pisał to raczej bieda wersja, do tego jak pisałem rwd, przez to lżejsza,  to też pewnie ma wpływ.

Wartości max pompuje na wyjazdy urlopowe, wtedy jazda autem pustym, zanim dojadę ze stacji jest bardzo specyficzna, faktycznie przyczepność znacznie spada.

Edytowane przez MedicuS

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Godzinę temu, galczych napisał(a):

To u mnie pojechali do góry:

Screenshot_20250403_214702_MyBMW.thumb.jpg.10022dc19b958c6cce22fccc690c6794.jpg

To jakiś photoshop, czy na poważnie jeździsz z ciśnieniem 3.2 bar? 🤔

Przecież to kamień nie opona.

Opublikowano

Sugestie ciśnienia zależą od tego jaki typ opon ustawisz w systemie, więc najpierw warto sprawdzić czy są dobre ustawione.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 minut temu, R4dek napisał(a):

Sugestie ciśnienia zależą od tego jaki typ opon ustawisz w systemie, więc najpierw warto sprawdzić czy są dobre ustawione.

Dokładnie 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

O ile ciśnienie w kole, się zmienia ze względu na temperaturę, to dziwną sprawą jest to że zalecenie ciśnienia w oponie się zmienia rano tak wieczorem tak:) Wydaje mi się że powinno być stałe a nie jest.

Opublikowano

Też jest to dla mnie dziwne. O ile zmiana temp. wpływa na ciśnienie to punkt odniesienia powinien mieć stałą wartość. 

Opublikowano (edytowane)

Zminiłem opony na Bridgestone Turanza T005 czy również macie wrażenie, że ta opona łatwo traci przyczepność przy mokrej nawierchni? W podobnych warunkach pogodowych i prędkości zimówka sotto zero 3 trzymała na mokrym dużo lepiej. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano
4 godziny temu, GrzegorzKo napisał(a):

Zminiłem opony na Bridgestone Turanza T005 czy również macie wrażenie, że ta opona łatwo traci przyczepność przy mokrej nawierchni? W podobnych warunkach pogodowych i prędkości zimówka sotto zero 3 trzymała na mokrym dużo lepiej. 

Miałem te opony fabrycznie w moim 330i. Opona tragiczna, po przesiadce na letnie Pirelli P zero ogromna różnica w przyczepności na mokrej nawierzchni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
35 minut temu, tomaszekp5 napisał(a):

Miałem te opony fabrycznie w moim 330i. Opona tragiczna, po przesiadce na letnie Pirelli P zero ogromna różnica w przyczepności na mokrej nawierzchni.

Dokładnie,  też się,  tym badziewiem męczyłem przez dwa sezony.  

Polecam Bridgestone Potenza,  zupełnie inna liga. 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

No Potenza 001 bardziej twarda i sportowa, podobnie jak Micheliny PS4S. Dla każdego na co dzień jednak chyba Conti Sport Contact 7. Micheliny potrzebują temperatury do 100% klejenia, wtedy są wybitne. Conti od pierwszych metrów. Potenzy były słabe na mokrym, dawno miałem...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 minut temu, macste napisał(a):

No Potenza 001 bardziej twarda i sportowa, podobnie jak Micheliny PS4S. Dla każdego na co dzień jednak chyba Conti Sport Contact 7. Micheliny potrzebują temperatury do 100% klejenia, wtedy są wybitne. Conti od pierwszych metrów. Potenzy były słabe na mokrym, dawno miałem...

Tak,  to fakt,  na mokrym nie były wybitne,  natomiast pozwalały na dużo na suchym. 

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Do tego głównie stworzone, najbardziej sportowy model na co dzień 😀 Natomiast źle wspominam Goodyeary i Dunlopy SP sport 001. Na mokrym tragedia, na suchym tylko po poprawnie. GY podobnie z tym że zniknęły po 15kkm gdzie inne zawsze po ok. 30kkm u mnie wytrzymywały. Nie jeżdżę agresywnie bo wtedy +/- 10kkm to max., nie wspominam o torze na którym nigdy żadnym że swoich aut nie byłem...

Opublikowano (edytowane)

W tym sezonie będę uważał w deszczu. Na kolejny sezon wezmę Piloty 4S. Dziękuje wszystkim za odpowiedź:) 

Pozatym czuć różnice wyraźna między komfortem zimowa 18 run to flat, a 18 bez run to flat. Na bank wiem już, że zostaje na 18 bo bardzo przyjemnie zawieszenie wszystko wybiera, jedynie dokupie dodatkowy komplet felg 🙂 Jedna rzecz mnie zaskoczyła jeśli chodzi o ciśnienie w oponach. Na zimowych w chwili wymiany miałem wszędzie 2,9 bara zalecane przez komputer - opony mieszane taki sam rozmiar co letnie. Powiedziałem wulkanizatorowi, aby na letnich również nadmuchał 2,9 bara. Po zapisie ciśnienia zonk, bo na tylnej osi faktycznie powinien mieć 2,9 bara, a z przodu komputer zalecił 2,6 bara. Podjechałem na stację zrzucić na 2,6 bara. Teraz widzę na apce, że spadło na 2,5 bara.

Screenshot_20250405_163845_My BMW.jpg

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

Mam 2 pytanka

1. coś mi się obiło o uszy że można za pomocą inpy wykodowac 318i na 320i i zwiększyć moc na 184 KM

2. czy zakup navi profesional przez myBMW pozwoli żeby navi wyświetlała się na całym ekranie? Bo mi się wydaje że tylko ok 75% mam zajęte. 

Opublikowano

Z tego co pamiętam, to jest to związane z tym, że nie masz w pełni cyfrowych zegarów. Konsekwencją tego (nie pamiętam jak to w konfiguratorze było nazwane) jest mała Navi.

Opublikowano
Teraz, maciej_cie napisał(a):

Z tego co pamiętam, to jest to związane z tym, że nie masz w pełni cyfrowych zegarów. Konsekwencją tego (nie pamiętam jak to w konfiguratorze było nazwane) jest mała Navi.

Dzięki Maćku,

a można to jakoś zmienić ?? Trzeba zapewne cały ekran zmienić ??

Opublikowano

Nie wiem nawet czy to wystarczy.

Ciesz się, że masz w ogóle Navi, bo jak ja konfigurowałem, to przy Twoich zegarach miałbym całkowicie bez niej...

Ale jeśli masz ACP albo AA, to korzystaj z lepszych nawigacji z telefonu, bo ta wbudowana to taka dosyć średnia jest.

Opublikowano
4 minuty temu, maciej_cie napisał(a):

Nie wiem nawet czy to wystarczy.

Ciesz się, że masz w ogóle Navi, bo jak ja konfigurowałem, to przy Twoich zegarach miałbym całkowicie bez niej...

Ale jeśli masz ACP albo AA, to korzystaj z lepszych nawigacji z telefonu, bo ta wbudowana to taka dosyć średnia jest.

Mamy ACP i korzystamy z Waze 

Dzięki za info Maćku 💪👍

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.