Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wszystkie szybkie elektryki są bez sensu, bo nie można z nich korzystać w sposób, w który np w Polsce korzystamy. Tak samo brak dźwięku.

Dzięki, teraz już wiem, że nie korzystam z samochodu w sposób, jaki robi się to w Polsce. Najwyraźniej nie wiedziałem, w jakim kraju jeżdżę po drogach.

Teraz także rozumiem, że dźwięk jest kluczowy, a przyspieszenie wtórne.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Filip sam pisałeś, ze jeździsz przepisowo, więc elektryk jest dla Ciebie w sam raz.
Opublikowano

A jakby tak spojrzeć na Tesle z innej strony. Dzięki zachwalanemu oprogramowaniu samochody Tesli stają się takimi jeżdżącymi fejsbookami. Kamery, ciągły podgląd, mikrofony. Jak dodamy do tego technologię związaną z machine learning i big data analysis którą dysponuje Tesla to może się okazać, że oddajemy im za free tak dużo danych o nas niż sam fejsbook potrafi zgromadzić. Obecna technologia pozwala wszystkich użytkowników Tesli zamknąć w jednej chwili w samochodzie przez obrażonego geeka IT pracującego dla Tesli gdzieś w Californi. Mnie taka wizja trochę przeraża i coraz bardziej przekonuje do zakupu poczciwego Land Cruisera. Za niedlugo Tesla może sprzedawać samochody taniej za mozliwosc wrzucania odpowiednio spozycjonowanych reklam na tableta. Żeby nie było to sam działam w IT i raczej wiem co mówię.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

Opublikowano

Dobrze kombinujesz, ino firmy pomyliłeś, przecież jesteśmy na forum BMW.


W odróżnieniu od Tesli reklamy na ekranie infotainment samochodu testuje BMW: https://autokult.pl/949,reklamy-i-oferty-na-ekranie-idrive-bmw-juz-testuje-takie-rozwiazanie

Obstawiam, że ponieważ to Premium, więc za zaszczyt reklam lokalnego producenta proszku do prania i tak trzeba będzie dopłacić.

Tesla Model 3 podczas jazdy w Polsce wymaga dotykania kierownicy, bo NIE patrzy kamerą na kierowcę, w odróżnieniu od BMW: https://www.autonews.com/article/20180927/OEM04/180929798/at-bmw-a-camera-can-now-monitor-x5-driver-attention

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Filip ten artykul co wkleiles to jest wiecej jak z 10 lat temu :D :D


Napisz mi prosze gdzie moge sie podladowac jadac BEV z lodzi do gdanska i spowrotem bo mi sie to przyda nieflugo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzieki, w ramach testu pojade ta trase w miare tak jak zwykle jezdze, zobaczymy jak to wyjdzie :D :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
fajnie powiedział jedną rzecz , że ta cała rozrywka i zawansowana technologia łączności w aucie ma sens i to bardzo ,w przypadku autonomicznej jazdy , a ponieważ w realu w PL autonomiczna jazda długo jeszcze będzie kuleć z różnych powodów , to auto będzie miało słabo wykorzystany potencjał na co dzień , tak to rozumiem chyba że się mylę.

Nie mylisz sie i ja podobnie rozumuje.

Wez tylko pod uwage 2 rzeczy:

- polski rynek nie jest szczegolnie istotny dla producentow motoryzacyjnych jezeli chodzi o duze zmiany w motoryzacji - wiec lokalny mikroklimat (przekraczanie predkosci, duzo za duzo bezsensownych znakow drogowych czy slabe oznakowanie drog na ziemi poprzez remonty etc) nie bedzie mial duzego wplywu na to co sie dzieje z motoryzacja (autonomia czy ogolnie adaptacja EV) - to nasz problem w PL bedzie jak sie rozwija infrastruktura do ladowarek DC, jak sie rozwija infrastruktura wallboxow AC - jak sie nie przystosujemy to import uzywek ICE z Europy zachodniej jeszcze sie zwiekszy i bedziemy smigac dieslami kolejne 30 lat gdy w Europie tym juz do miast wogole nie wjedziesz czy ich u dealera nie kupisz

- jezeli Tesla czy ktokolwiek inny nie forsuje EV, nie forsuje zmian w infotainment, autonomii czy innych rzeczach - status quo bedzie trwalo kolejne dziesiatki lat - dla wielu marek odcinanie kuponow od chlubnej przeszlosci jest idealnym scenariuszem, nie trzeba lozyc na R&D, wysilac sie - wystarczy przemodelowac swiatla czy zderzaki i sprzedawac odgrzewany kotlet kolejna generacje i kolejna i kolejna.

 

Adam jesteś blisko. Tutaj chodzi o to, że spełniłem swoje marzenie motoryzacyjne, bo mogłem ( nie ważne jakie ono jest, a przytyk o pucowaniu nie był konieczny, ale cóż, sam wystawiasz sobie opinie) , a Ty kupiłeś elektryka, bo musiałeś, ze względu na czas i miejsce, w którym się znalazłeś. Ja po prostu nie więrzę Ci, że gdybyś mieszkał w PL też bys kupił Teslę i ją wychwalał na wszystkie strony. Adam czy Ty masz lub miałeś marzenia motoryzacyjne?, bo wg mnie każdy fan motoryzacji je ma.

1. mowiac o "pucowaniu" mialem na mysli "chuchanie i dmuchanie" na auto w garazu - to nie byl przytyk i nie mialem nic zlego na mysli :cool2:

2. Z marzeniami motoryzacyjnymi jest jak z nowa dziewczyna w lozku - kazda po pewnym czasie powszednieje i sie nudzi chocby to byla Adriana Lima czy Pamela Anderson - ja sie autami po roku dwoch mega nudze i podswiadomie szukam czegos nowego i mysle ze wiekszosc ludzi ma tak samo - zycie jest za krotkie zeby jezdzic jednym i tym samym autem 15 lat - przez ostatnie lata testowalem 1-er, 3-er, 5-er, diesle, benzyny, hybrydy, EV - i TM3 poki co uwazam za rewelacyjny mix jakiejs tam sumy zalet/wad/kompromisow. Na tyle dobry zeby nie miec oporow przed posiadaniem 2 szt.

Zaluje, ze i4 nie ma juz w ofercie bo potrzebuje drugiego auta i bym je wzial zamiast SR+, nie dlatego ze i4 jest lepsze od TM3 ale dlatego ze lubie roznorodnosc a do BMW mam slabosc od wielu lat.

 

https://www.wyborkierowcow.pl/szybciej-ale-wolniej-jak-predkosc-wplywa-na-zasieg-samochodu-elektrycznego/

Hyundai Kona Electric

Prędkość - Rzeczywiste zużycie energii - Zasięg

140 km/h - 29,3 kWh/100 km - 218 km

Przy wysokich predkosciach widac prawdziwa przewage technologiczna producentow.

Przy miejskich predkosciach zasieg jest praktycznie wprost proporcjonalny do pojemnosci baterii - im szybciej za to - tym widac wieksze roznice pomiedzy producentami.


Dla porownania:

TM3 przy 150km/h zuzywa 23 kWh/100km co jest olbrzymia roznica w porownaniu do Kony, ktora jak widac nadaje sie jedynie do miast/tras podmiejskich a nie na autostrade.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://elektrowoz.pl/wp-content/uploads/2018/07/Autostradowe-zasi%C4%99gi-samochod%C3%B3w-elektrycznych.jpg


Wprawdzie stary ale nie za wiele sie zapewne od tego czasu zmienilo. Wykres zasiegu od predkosci w tesli 3 long range opada nieco szybciej jak w leafie i bmw i3, co oznacza ze zuzycie wzrasta bardziej niz w w.w. modelach.

Opublikowano
Z marzeniami motoryzacyjnymi jest jak z nowa dziewczyna w lozku - kazda po pewnym czasie powszednieje i sie nudzi chocby to byla Adriana Lima czy Pamela Anderson - ja sie autami po roku dwoch mega nudze i podswiadomie szukam czegos nowego i mysle ze wiekszosc ludzi ma tak samo - zycie jest za krotkie zeby jezdzic jednym i tym samym autem 15 lat - przez ostatnie lata testowalem 1-er, 3-er, 5-er, diesle, benzyny, hybrydy, EV - i TM3 poki co uwazam za rewelacyjny mix jakiejs tam sumy zalet/wad/kompromisow. Na tyle dobry zeby nie miec oporow przed posiadaniem 2 szt.

Bez przesady, ja M2 mam 5 rok i nie znudziło mi się ani razu. Baa, myślałem żeby go sprzedać tylko pod warunkiem, że wymienię na M2 CS :D

A E32 mam już kilkanaście lat, ale to chyba się nie liczy, bo więcej stoi niż jeździ :lol: W każdym bądź razie nie, dobre auta się nie nudzą, a przynajmniej nie co 2-3 lata. Tj też trochę ta filozofia, że ludzie kupują daily byle jeździło, bo to nie jajko do dmuchania. Ja na daily biorę coś, z czego się cieszę każdego dnia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widać, że ja i Sławomir nie jesteśmy w większości :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bez przesady, ja M2 mam 5 rok i nie znudziło mi się ani razu. Baa, myślałem żeby go sprzedać tylko pod warunkiem, że wymienię na M2 CS :D

W każdym bądź razie nie, dobre auta się nie nudzą, a przynajmniej nie co 2-3 lata. Tj też trochę ta filozofia, że ludzie kupują daily byle jeździło, bo to nie jajko do dmuchania. Ja na daily biorę coś, z czego się cieszę każdego dnia.

Smigasz nia na codzien czy weekendowo tylko?

Masz wiecej aut w garazu ode mnie, masz "odskocznie", moze dlatego?

A moze po prostu nie mam racji i M2 jest tak dobre ze sie nie nudzi i po 5 latach :twisted:


 

https://elektrowoz.pl/wp-content/uploads/2018/07/Autostradowe-zasi%C4%99gi-samochod%C3%B3w-elektrycznych.jpg

Wprawdzie stary ale nie za wiele sie zapewne od tego czasu zmienilo. Wykres zasiegu od predkosci w tesli 3 long range opada nieco szybciej jak w leafie i bmw i3, co oznacza ze zuzycie wzrasta bardziej niz w w.w. modelach.

Nachyleniem wykresu nie jezdzisz na codzien :D

i3s wazy ~pol tony mniej od TM3 wiec przy niskich predkosciach wykres bedzie bardziej plaski - nie neguje.

Natomiast jezeli spojrzysz np na 120 km/h i widzisz 4x mniejszy zasieg od TM3 (przy jedynie 2x mniejszej baterii) - to znaczy, ze auto nadaje sie do predkosci 50-100km/h.


Moral - porownujmy auta roznych producentow ale tych samych klas.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no wlasnie, to porownaj tych samych a nie suva z sedanem.

Hyundai Kona Electric

Prędkość - Rzeczywiste zużycie energii - Zasięg

90 km/h - 17,1 kWh/100 km - 374 km

140 km/h - 29,3 kWh/100 km - 218 km

 

TMY (AWD) jest wydajniesza przy 120km/h od Kony (FWD) na 17" kolach przy 90km/h.

To jest wersja P. z 21" kolami, w LR+ na 18" bedzie tylko lepiej.


edit - teraz doczytalem ze ta Kone co Kriss wrzucal linki testowali przy zaledwie 5C wiec wyniki nie sa 1:1 bo TMY byla testowana przy 20C.

Nie chce mi sie szukac innych danych, generalnie argument nadal ten sam - przy wysokich predkosciach widac duzo wyrazniej roznice pomiedzy roznymi producentami.

Dla kogod kto kupuje auto do miasta - zadna roznica.

Dla kogos kto jezdzi w trasy - fundamentalna roznica.


PS. Polecam zapoznac sie z wynikami Hyundai Ioniq5 - tu jest dopiero dramat:

https://elektrowoz.pl/testy/hyundai-ioniq-5-test-jazda-autostradowa-z-szybkoscia-130-km-h-warunki-zle-zuzycie-grube-30-kwh-100-km/


Tesla-Y-TEST-ZASI%C4%98GU-1536x858.jpg

.

Opublikowano
Smigasz nia na codzien czy weekendowo tylko?

Masz wiecej aut w garazu ode mnie, masz "odskocznie", moze dlatego?

A moze po prostu nie mam racji i M2 jest tak dobre ze sie nie nudzi i po 5 latach :twisted:

Poniekąd masz rację - im więcej masz aut, tym trudniej się znudzić jednym. Uważam jednak, że M2 w aktualnej gamie nuuuuuudnych beemek jest autem wybitnym i radość z jazdy tym jest genialna. U mnie w domu mam tylko 4 miejsca garażowe, więc rotuję samochody, ale kiedy M2 stoi u mnie to co najmniej raz w tygodniu bez celu odpalam, żeby zaliczyć jaki Salmopol czy choćby do Maca podjechać.


Sporo zależy od tego jaką flotę chcesz zbudować, bo jeśli miałbym mieć tylko i wyłącznie 1 auto, to pewnie M3 lub M5, leasing 6 letni i zamieniać na nowy model jak tylko wyjdzie :D I to nawet nie wychodzi tak drogo wtedy. Jeśli jednak masz co najmniej 2 auta, jedno użytkowe, drugie głównie jeżdżone samotnie do pracy, to M2 genialnym wyborem, zresztą 2+2 też do niego wejdzie, a składane fotele powodują, że od biedy coś tam zapakujesz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Slawomir jest tylko jeden problem, m2 na razie nie kupisz i trzeba czekac no nowy model.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Smigasz nia na codzien czy weekendowo tylko?

Masz wiecej aut w garazu ode mnie, masz "odskocznie", moze dlatego?

A moze po prostu nie mam racji i M2 jest tak dobre ze sie nie nudzi i po 5 latach :twisted:

Poniekąd masz rację - im więcej masz aut, tym trudniej się znudzić jednym. Uważam jednak, że M2 w aktualnej gamie nuuuuuudnych beemek jest autem wybitnym i radość z jazdy tym jest genialna. U mnie w domu mam tylko 4 miejsca garażowe, więc rotuję samochody, ale kiedy M2 stoi u mnie to co najmniej raz w tygodniu bez celu odpalam, żeby zaliczyć jaki Salmopol czy choćby do Maca podjechać.


Sporo zależy od tego jaką flotę chcesz zbudować, bo jeśli miałbym mieć tylko i wyłącznie 1 auto, to pewnie M3 lub M5, leasing 6 letni i zamieniać na nowy model jak tylko wyjdzie :D I to nawet nie wychodzi tak drogo wtedy. Jeśli jednak masz co najmniej 2 auta, jedno użytkowe, drugie głównie jeżdżone samotnie do pracy, to M2 genialnym wyborem, zresztą 2+2 też do niego wejdzie, a składane fotele powodują, że od biedy coś tam zapakujesz.

 

Nie bylo tematu wtedy.

Masz luksus >4 aut w domu to wtedy naturalnym jest trzymanie malego wariata jak M2 czy jakis Cayman zeby w weekend troche posmigac serpentynami.

Ja jestem poki co ograniczony do 2szt (zarowno budzet jak i miejsce parkingowe) a wtedy chcac nie chcac sa kompromisy - przy moim wozeniu dzieciakow do szkoly/przedszkola codziennie rano w M2 kopaly by mnie po plecach w fotelikach, nie mowiac o gimnastyce przy skladaniu foteli :roll:

Da sie oczywiscie ale to maly komfort pomimo calej sympatii do M2, trzeba czekac az sie czlowiek fotelikow pozbedzie.


PS. Ile masz przejezdzone ta M2 przez te 5 lat? Jak wyglada usterkowosc, jakies wieksze problemy?

.

Opublikowano
Slawomir jest tylko jeden problem, m2 na razie nie kupisz i trzeba czekac no nowy model.

Ee, chyba są jakieś stockowe, zresztą CS wydawało mi się wydają dopiero.



@adamjttk:

Lekko ponad 40tys km nalatane. Usterki - absolutne zero, tylko hamulce były problemem, ale na torze, nie na drodze. Koszty posiadania tego auta to tyle, co chcesz dołożyć, zresztą większość nowych BMW jest dosyć tanie w utrzymaniu, bo masz gwarancje i pakiety.


W M2 wożenie dzieci to nie jest jakiś kłopot, sam czasem wożę, fotel składa się pociągnięciem jednej wajchy, zero elektroniki, więc jest to szybkie. Jeśli posadzisz jedno dziecko z przodu, a drugie za nim, problemu kopania nie powinno być. Zakładając, że z dziećmi to tylko krótkie dystanse, to nie fotelik a podstawka dużo lepsze i praktyczniejsze :)

Opublikowano

 

Schizofrenii to może nie ale ma zespół Aspergera. Sam się do tego przyznał.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

1. Czy kupujemy szefa korpo, czy jej dostępne na rynku samochody?

2. Czy lepszy Elon jaki jest, czy nieistniejący jako osoba najemny prezes powiedzmy BMW?

Radość z jazdy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.