Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Klaun Elon chyba oszalał. Dopłaty dla ev zabrane, rządowe kontrakty wstrzymane, Apple pokazało mu środkowy palec, Altman nie dał się jego manipulacjom i groźbą i też pokazał mu środkowy palec. Czy jesteśmy świadkami początku spektakularnego upadku imigranta z Południowej Afryki? 😀

https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,32004336,dramatyczny-rozwod-trumpa-i-muska-w-sieci-chlustaja-pomyje.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Już słyszałem że ktoś z administracji Trumpa podjął pomysł deportacji.

Opublikowano

O tym właśnie piszę. Przy czym będzie to wyłącznie decyzja polityczna. 
w sumie należało mu się. Zrobil sie zbyt pewny siebie, zwalniał ludzi masowo i pouczał Polaków. 

Opublikowano

Wracając do tematu z tytułu do naszej floty w firmie dołączyła pierwsza Tesla: Nowy Modey Y LR AWD. Auto nie jest złe, ale też wbrew temu co pisze Adam nie widzę jakiejś szokującej przewagi nad równoległe użytkowaną EV6 poza większym bagażnikiem: prowadzą się podobnie, Tesla jest trochę oszczędniejsza, ale za to wolno się ładuje, infotainment dużo lepszy, ale wkurza brak AA, Head-up i trybu auto rekuperacji. W realnym świecie ładuje się nawet wolniej niż IX50 z ogromną baterią, jazdy nie ma co oczywiście porównywać.

Jeden z użytkowników na forum Elektrowozu do jej pory posiadał 2 Tesle, zamienił jedną z nich na IX2 i jest bardzo zadowolony, więc nie każdy tęskni za Teslą po przesiadce: Zdradziłem Teslę dla BMW ... i (nie) żałuję - iX2 xDrive 30 M Sport Pro

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Zaraz, zwłaszcza elektryki i inne samochody staną się towarem deficytowym. Podobno już brakuje metali ziem rzadkich i wstrzymywane są produkcje. Chyba jest to ostatni dzwonek na wyrwanie jakiejś promki. Media jak narazie milczą, żeby nie siać paniki. Zaraz będzie jazda jeszcze większa niż w Covid.

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Jac3kBMW sugerujesz że warto zaczekać bo niedługo sprzedam ix1 i zamienię w podobnych pieniądzach na m5? 😀

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

@Jac3kBMW sugerujesz że warto zaczekać bo niedługo sprzedam ix1 i zamienię w podobnych pieniądzach na m5? 😀

@słonik40M5 tez ma baterie. Może się skończyć tak że za chwilę wszystko będzie szło po cenach katalogowych bo nie będzie z czego produkować. Obecne rabaty 20% pójdą dość szybko w zapomnienie. 

Za M5 zamienisz samą baterię a resztę sprzedasz na złomie na części. 😂

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/some-european-auto-supplier-plants-shut-down-after-chinas-rare-earth-curbs-2025-06-04/

https://www.samar.pl/wiadomosci/chinskie-ograniczenia-eksportowe-paralizuja-europejskich-dostawcow-motoryzacyjnych-2025

 

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, hitch5 napisał(a):

Jeden z użytkowników na forum Elektrowozu do jej pory posiadał 2 Tesle, zamienił jedną z nich na IX2 i jest bardzo zadowolony, więc nie każdy tęskni za Teslą po przesiadce: Zdradziłem Teslę dla BMW ... i (nie) żałuję - iX2 xDrive 30 M Sport Pro

Cytaty z linka:

"jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę"

"Jak spytałem o ten samochód znajomy sprzedawca odparł 800PLN brutto miesięcznie"

"wziąłem na 3 lata z rata w okolicy 1500brutto. To jest 50 % tego co płaciłem za Teslę." 😄

 

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/bmw-reports-higher-margin-q3-sticks-annual-forecast-2023-11-03/

Zipse: "We have no interest in sinking prices to gain market share. That's not our strategy. And as you can see, we are managing to grow substantially even with very acceptable prices,"

 

🙂🙂 

Ja powiem tyle -- wygranym jest w takiej sytuacji zawsze klient i powinnismy za to podziekowac Muskowi (i Chinczykom ;P)

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najważniejsze że nie żałuje czyli najmniejszy/najtańszy model od BMW spokojnie zastępuje tesle z segmentu wyżej 👍

Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Cytaty z linka:

"jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę"

"Jak spytałem o ten samochód znajomy sprzedawca odparł 800PLN brutto miesięcznie"

"wziąłem na 3 lata z rata w okolicy 1500brutto. To jest 50 % tego co płaciłem za Teslę." 😄

 

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/bmw-reports-higher-margin-q3-sticks-annual-forecast-2023-11-03/

Zipse: "We have no interest in sinking prices to gain market share. That's not our strategy. And as you can see, we are managing to grow substantially even with very acceptable prices,"

 

🙂🙂 

Ja powiem tyle -- wygranym jest w takiej sytuacji zawsze klient i powinnismy za to podziekowac Muskowi (i Chinczykom ;P)

W cytowanie zawsze można się bawić w 2 strony:

"Na dłuższe wyprawy pozostaje Y i wciąż się rozglądam. Juniper zrobił na mnie niezłe wrażenie ale jak dotykam i oglądam to co dostałem od BMW to jest to zupełnie inna liga."

Resorowanie zupełnie inne niż w Tesli."

"Nie spodziewałem się żę będzie aż tak dobrze jeżeli chodzi o software. Wszystko jest .. YT, TuneIn, Spotify nawet gierki jak w Tesli i jeszcze więcej. Byłem w szoku."

Sam wspominałeś, że dużą zaletą Tesli jest value for money, nadal tak jest, ale w przypadku wynajmu czy innej formy finansowania inne marki potrafią być konkurencyjne.

Tesli pozostał USP w postaci praktyczności vs rozmiar, miejsca w kabinie w ev6 i y jest podobnie, ale bagażniki Tesli robią różnicę. Chociaż dopłacając 50 tys do Y LR można mieć większego Xpeng GP Performance z lepszymi osiągami, pneumatyką i 800v (zasięg o 40 km około mniejszy niż w Tesli, ale ładownie 20 min vs 33 min). Oczywiście, aktualnie limit dopłat robi różnicę, ale nie wiadomo jak będzie w przyszłości.

 

Edytowane przez hitch5
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
27 minut temu, hitch5 napisał(a):

Sam wspominałeś, że dużą zaletą Tesli jest value for money, nadal tak jest, ale w przypadku wynajmu czy innej formy finansowania inne marki potrafią być konkurencyjne.

100% zgody, to nie jest 2020r kiedy u BMW bylo do wyboru tylko i3 z elektrykow, dzisiaj oferta jest juz tak bogata a roznice pomiedzy producentami sa juz na tyle male, ze kilkaset PLN miesiecznie w racie powoduje wybor tego czy innego producenta.

Ja sie BARDZO ciesze ze ludzie wybieraja elektryczne BMW (motywuje to firme do poszerzania oferty, do inwestowania w technologie), bardzo sie ciesze ze sa te doplaty w PL (pisalem o tym tutaj wiele lat temu wielokrotnie i wielokrotnie bylem za to besztany - taki slonik to mnie wyzywal od komunistow i pasozytow etc a dzisiaj raczki po doplaty rowniez wyciaga ^^) --> zawsze wygranym jest klient.

Jak na moje, jezeli BMW ogarnia to dofinansowanie ze mozna za 1000 PLN miesiecznie, przez 3 lata, jezdzic nowym elektrykiem z 5s do setki do pierwszy bym byl u dealera w kolejce.

Tesla ma sporo zalet, BMW tez ma sporo zalet, dzisiaj sytuacja jest duzo bardziej wyrownana niz jeszcze kilka lat temu jak ktos chcial elektryka kupic.

 

Edytowane przez adamjttk
  • Lubię to 1

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja nie zmieniam zdania dopłaty są pasożytnicze, komunistyczne i mocno niesprawiedliwe.pieniadze od ciężko pracujących ludzi trafiają do takich klaunów/pasożytów jak musk który regularnie wyprowadza pieniądze z tesli dywersyfikując i powiększając swój majątek.

 

wracajac do średniej wielkości Suva to jak ktoś chce kupić w tym roku to gorąco polecam czekać na neue classe oraz  wziąć pod uwagę także q6 etron

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Ja nie zmieniam zdania dopłaty są pasożytnicze, komunistyczne i mocno niesprawiedliwe.

Mowienie o jakichkolwiek "doplatach" w przypadku aut elektrycznych jest czarna komedia conajwyzej badz ekonomicznym analfabetyzmem.

Panstwo nikomu niczego nie "doplaca".

Panstwo ewentualnie pobiera od nich chwilowo mniejszy haracz tzn zrzeka sie czesci VAT, akcyzy czy bog wie ilu innych jeszcze podatkow.

I zapewniam Cie nie robi tego z milosierdzia czy zeby napychac kieszenie Muska, robi to po to by spinaly sie rzeczy pod ktorymi sie podpisali w EU zeby dostawac kolejne wielomiliardowe transze z unijnego budzetu.

 

VW ID7 GTX - 350k PLN

Czy ich juz popier*&* zupelnie z tymi cenami? Czy to jest po to zeby klientowi po wejsciu do salonu oferowac od razu 20-30% upustu?

To auto w Norwegii, doposazone pod korek kosztuje katalogowo (przed rozmowami o rabatach..) bez targowania sie 220k PLN, wtf? Nawet biorac pod uwage roznice w VAT to nadal to jest jakas abstrakcja

https://www.finn.no/mobility/item/409951219?ci=18

 

Zrzut-ekranu-2025-06-08-141907.jpg

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadza się, jedynie zmniejsza haracz ale przy tym steruje sztucznie rynkiem. Jak dla mnie drogie, ciężkie ev ma z ekologia tyle wspólnego co trump I to jest jedynie napychanie kieszeni właścicielom koncernów. Ekologiczne to by było takie tanie aygo w hybrydzie z silnikiem 500cm3 i cena max 50k obliczone na żywot 20-30 lat i spalające że 2 litry na 100km albo zabudowany motorower elektryczny, który nowy kosztuje że 25k. Ciężkie, drogie w zakupie auta emitują zwiększone emisje podwójnie. Same z siebie i jeszcze przez twoja prace bo musisz robić żeby na to wszystko zarobić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://elektrowoz.pl/testy/nowa-tesla-model-y-juniper-zupelnie-jak-nie-tesla-jedzie-dalej-niz-wynika-z-wltp-najbardziej-in-plus-w-tescie-motor-no/#google_vignette

  1. Tesla Model Y Juniper – deklaracja: 586 jednostek WLTP, realny zasięg: 653 kilometry, +11 procent,
  2. Zeekr 7X – 541 jedn. -> 585 km, +8 procent,
  3. BYD Tang – 530 -> 562 km, +6 procent,
  4. MG S5 EV [będzie miał polską premierę za kilka dni – red.] – 465 -> 489 km, +5 procent,
  5. Peugeot E-5008 – 488 -> 512 km, +5 procent,
  6. Volkswagen ID.7 Tourer – 568 -> 595 km, +5 procent,
  7. BMW iX xDrive 60 – 668 -> 695 km, +4 procent,
  8. Polestar 3 – 600 -> 624 km, +4 procent,
  9.  Tesla Model 3 – 702 -> 729 km, +4 procent,
  10. BYD Sealion 7 – 502 -> 517 km, +3 procent,
  11. Lotus Emeya R – 435 -> 447 km,+3 procent,
  12. Voyah Courage – 440 -> 452 km, + 3 procent,
  13. Opel Grandland – 569 -> 578 km, +2 procent,
  14. Mercedes G-klasse – 455 -> 462 km, +2 procent,
  15. Porsche Macan – 543 -> 544 km, —,
  16. Skoda Elroq – 424 -> 420 km, -1 procent,
  17. Audi A6 e-tron – 663 -> 655 km, -1 procent,
  18. VW ID. Buzz – 456 -> 450 km, -1 procent,
  19. Ford Capri – 627 -> 615 km, -2 procent,
  20. Polestar 3 – 695 -> 667 km, -4 procent,
  21. Kia EV3 – 590 -> 566 km, -4 procent,
  22. Audi Q6 e-tron – 582 -> 558 km, -4 procent,
  23. Volvo EX90 – 609 -> 581 km, -5 procent,
  24. MG Cyberster – 443 -> 422 km, -5 procent,
  25. Hongqi EHS7 – 540 -> 514 km, -5 procent,
  26. Ford Explorer – 566 -> 533 km, -6 procent,
  27. Lucid Air – 960 -> 832 km, -13 procent.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jakiś czas temu któryś z polskich YouTuberow porównywał zużycie starego do nowego jadąc jeden za drugim i wyszło praktycznie takie samo 😀 wszystko zostało udokumentowane i umieszczone na YouTube.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
31 minut temu, słonik40 napisał(a):

Jakiś czas temu któryś z polskich YouTuberow porównywał zużycie starego do nowego jadąc jeden za drugim i wyszło praktycznie takie samo 😀 wszystko zostało udokumentowane i umieszczone na YouTube.

Słonik Ty nie kombinuj tylko jeździj jak w Norwegii max 100 km/h to będziesz na te narty na 1 ładowanie jeździł 🙂 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakie 100? W Norwegii jest limit 80km/h. Ludzie na rowerach szybciej jeżdżą 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ograniczenia prędkości w Norwegii:

Teren zabudowany: 50 km/h.

Drogi ekspresowe: 90 km/h (dla samochodów osobowych i ciężarówek do 3,5t).

Autostrady: 100 km/h (dla samochodów osobowych i ciężarówek do 3,5t) lub 80 km/h (dla ciężarówek powyżej 3,5t).

Inne drogi: 80 km/h.

Obszary mieszkalne: 30 km/h (w niektórych przypadkach).

Ekologiczne ograniczenia prędkości (osłania): 60 km/h. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli 80 km:h na odpowiednikach naszych krajówek/wojewodzkich/powiatowych itd… z komentarzy wynika że na takich drogach przeprowadzany był test

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy takiej jezdzie to swoją Teslą bym zrobił że 600 km 🙂 tylko po co się tak męczyć

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
3 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Ograniczenia prędkości w Norwegii:

 

Autostrady: 100 km/h (dla samochodów osobowych i ciężarówek do 3,5t) lub 80 km/h (dla ciężarówek powyżej 3,5t).

 

100kmh czy to jakaś kara, masochizm? Nie rozumiem tego....

Ja miałbym obgryzioną kierownicę z nerwów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy prędkościach 60-90km/h i letniej temperaturze to napęd ev błyszczy. Zasięgi są naprawdę bardzo duże, można jechać i jechać. Zasięg bardzo topnieje w zimę jak się jeździ bardzo krótkie odcinki i do tego auto stoi na zewnątrz (trzeba dogrzac nie tylko kabinę ale i pół tony baterii) lub n polskich/niemieckich autostradach w porze jesienno zimowej. Co jest najlepsze to nie tylko sama temperatura ma wpływ, nie wiem od czego to zależy ale w letnie dni nawet jak jest zimno (noc, wczesny ranek) to i tak zasięg jest lepszy jak październik - marzec. Czy to wilgotność powietrza a pręż to opór czy wiatr to nie wiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.