Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@BMFun w zeszłym roku w Alpy Eqe jechałem „tylko” 21 godzin 😀 najlepsze jest to że to nie wina auta a wymuszonych postojów w miejscach w których normalnie bym się nie zatrzymał. Musze to kiedyś jeszcze opisać. Bo albo nie było kibelka, albo mc Donalda więc kolejny potrzebny postój albo ładowarka była przy centrum handlowym i jak żona poszła tak wrócić szybko nie chciała 😀

powrotną drogą zgodnie z planem tylko 3 godziny więcej i finalnie 15 godzin bo już była dyscyplina ze załatwiamy wszystko tam gdzie się lądujemy a jak auto gotowe to wsiadamy bez zbędnych ociągań do auta.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, słonik40 napisał(a):

@BMFun w zeszłym roku w Alpy Eqe jechałem „tylko” 21 godzin 😀 najlepsze jest to że to nie wina auta a wymuszonych postojów w miejscach w których normalnie bym się nie zatrzymał. Musze to kiedyś jeszcze opisać. Bo albo nie było kibelka, albo mc Donalda więc kolejny potrzebny postój albo ładowarka była przy centrum handlowym i jak żona poszła tak wrócić szybko nie chciała 😀

Moja statystyka powrotu na 1 strzał, to ok 1300km, średnia na całej trasie 100km/h, całkowity czas podróży to 16h, w tym 2,5h postojowych (jeden obiadowy w zatłoczonym miejscu 1,5h), spalanie 13.3l/100km, pełne obciążenie z boxem na haku. Elektrykiem musiałbym chyba z noclegiem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

16h to i tak długo jechałeś u mnie ice było to przeważnie 12-13 godzin ale wyjazd albo na noc albo 3-4 rano żeby Niemcy i okolice Monachium przejechać zanim zdarzy się autostrada zakorkować. Srednia wtedy to tak 120-130km/h. Tak wogole jesteś zadowolony z trumny na haku? Mi się wydaje ze jest sporo ciszej niż nad głowa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, słonik40 napisał(a):

16h to i tak długo jechałeś u mnie ice było to przeważnie 12-13 godzin ale wyjazd albo na noc albo 3-4 rano żeby Niemcy i okolice Monachium przejechać zanim zdarzy się autostrada zakorkować. Srednia wtedy to tak 120-130km/h. Tak wogole jesteś zadowolony z trumny na haku? Mi się wydaje ze jest sporo ciszej niż nad głowa.

Wyjechałem bardzo późno i aż do okolic Wiednia ruch w gęstym ruchu autostradowym z kilkoma korkami 10min+. To teoretycznie znakomite warunki dla elektryka. Sama jazda to 13h, ale dużo i długie postoje przez ogromne kolejki wszędzie. Wyjazd wcześnie rano to by była średnia minimum 120.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak się później wyjeżdża to niestety korki, duży ruch i tłumy wszędzie murowane. Dokładnie tak jak piszesz w kolejce w restauracji pod złotymi łukami  można spędzić 1.5 godziny. Przerabiałem to kilkukrotnie. Dla mnie katorga a dla dzieci niestety radocha 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozwalacie mnie.

Potraficie stac poltorej godziny w Macdonalds a nagle kilka ladowan po 20-30 min (2 razy do roku?) to olbrzymia wada i nieakceptowalny kompromis.

Powiem tak --> w dupach sie poprzewracalo 😉

Jezeli ktos uwaza, ze elektrykiem mu sie jezdzi lepiej na codzien (przez 350 dni w roku) to te 2 tripy dluzsze sie "przemeczyc" to zaden problem i nie wierze ze komukolwiek chcialoby sie dla takich 2 tripow trzymac w garazu auto spalinowe/hybrydowe.

Imho burza w szklance wody i tak jak mowilem --> podejrzewam ze i slonik i bmfun bedziecie kupowac kolejne auta elektryki czym potwierdzicie jedynie, ze jak juz czlowiek kupi pierwszego elektryka i sie z nim obwacha to pozniej do spaliny juz nie wraca.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk cały problem polega na tym że tam gdzie przykładowo dzieciaki chcą stanąć albo trzeba się zatrzymać to akurat hubu ładowania nie ma więc zatrzymujesz się 2 razy. Raz na ładowanie a drugi za potrzeba

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk cały problem polega na tym że tam gdzie przykładowo dzieciaki chcą stanąć albo trzeba się zatrzymać to akurat hubu ładowania nie ma więc zatrzymujesz się 2 razy. Raz na ładowanie a drugi za potrzeba

Dokładnie tak. Albo Adam udaje że nie rozumie, albo u niego jest wojskowy rygor i wszyscy muszą się podporządkować pod plan stacji ładowania z ilością spożywanych płynów, tego co i kiedy będą jeść. Kto co lubi, jest to jakaś metoda. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Oczywiscie ze u mnie jest rygor (moze nie wojskowy ale zdecydowanie jest).

Ogon nie macha psem, jak jade daleko w trase to dobra organizacja jazdy to podstawa bo inaczej sa nerwy.

Gdyby nie bylo "rygoru", np gdybym nie powtarzal dzieciom jak sie zatrzymalismy na jedzenie --> "idz zrob siku" to bym sie zatrzymywal kolejny raz pol godziny pozniej po postoju na jedzenie. Ot takie sa dzieci, beztroskie i to rola rodzicow imho uczyc je organizacji i myslenia na zas.

Generalnie w przypadku hubow SC w Europie - Niemcy, Dania etc (nie wiem jak Ionity) tam gdzie sie laduje sa zawsze w poblizu rozne restauracje (Mac, KFC, centra handlowe, jakies lokalne franczyzowe restauracje) wiec ladowanie, jedzenie i siku jest robione za jednym zamachem.

PS W apce Tesli nawigujacej (w BMW chyba tez, nie pamietam bo nie jezdze nim w trasy) przy ikonce SC jest podane czy sa restauracje obok niego, czy sa toalety etc (lacznie ze zdjeciami!)

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dopisz jeszcze czerwony dywan rozpostarty prosto do tesla lounge. Oglądam trochę filmów grzyba jak jeździ do Szwajcarii i wiele suc to zadupie jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Dopisz jeszcze czerwony dywan rozpostarty prosto do tesla lounge. Oglądam trochę filmów grzyba jak jeździ do Szwajcarii i wiele suc to zadupie jest.

Nie bylem nigdy w Szwajcarii ale o czym Ty chlopie do mnie mowisz, ten mikro kraj ma 200x300km i ma z 50 lokalizacji SC

Jak Ci sie lokalizacjia jakiegos SC nie podoba to 20-30km dalej masz kolejny ^^ Juz nie mowie o innych DC nie Teslowych.

Jak jedziesz sobie tam modelem S ktory realnie robi z 400-500km przy tamtejszych ograniczeniach 100-120km/h to uwazam ze wymyslasz jedynie problemy tam gdzie ich nie ma.

Capture.jpg

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pisze o Niemczech pondrorzr do Szwajcarii i lokalizacjach suc. Poza tym nie pisz bzdur ze model s zrobi 400-500km na autostradzie bo realnie to bedzie 250

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Pisze o Niemczech pondrorzr do Szwajcarii i lokalizacjach suc. Poza tym nie pisz bzdur ze model s zrobi 400-500km na autostradzie bo realnie to bedzie 250

Zatrzymywalem sie w Niemczech na ~10-12 roznych SC i na KAZDYM z nich byly punkty restauracyjne i toalety.

Bajdurzysz zupelnie.

250km po autostradzie to zrobisz modelem 3, modelem S w Niemczech 300km to zaden problem a w Szwajcarii 400km to zaden problem. Mysle ze jakbys nie szalal z wyprzedzaniem to i do 500km bys dobil przy ograniczeniach na ich autostradach 120km/h

Ale to trzeba miec Teslowe napedy a nie "AMG"

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Niecałe 280km w zakresie 75 procent  przy wleczeniu się 120. To jest zasięg modelu s na 19 calowych balonach 

IMG_3347.png
 

daniel grzyb testował model 3 highland long range rwd o 10 procent mniej zasięgu od modelu s z balonami. Na trasie 1000km lądował się jedynie 5 razy. Nawigacja pokazywała 4

 

btw, biorąc pod uwagę że s6 etron jechało w gorszych warunkach i na 21 można powiedzieć że wydajność modelu s oraz s6 etron jest identyczna.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
18 minut temu, słonik40 napisał(a):

Niecałe 280km w zakresie 75 procent  przy wleczeniu się 120. To jest zasięg modelu s na 19 calowych balonach 

1. To teraz zimowe opony 275/40/19 to sa balony? 😄

2. Przy naladowaniu do pelna model S zrobi ponad 420km zima przy 120km/h wiec mozesz przejechac CALA Szwajcarie od lewej do prawej jak masz ochote i sobie wybrac SC ten ktory Ci pasuje, tak jak pisalem w poprzednim poscie. Jak Ci zaden w Szwajcarii nie pasuje to po 100km w Niemczech sobie jakis wybierzesz.

3. Mozesz podawac zasieg 75% a mozesz i rownie dobrze podac 30%, bedzie jeszcze dramatyczniej 🤣

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nie wiem co się do Szwajcarii tak przyczepiłeś. U nas dozwolona prędkość to jest 150km/h, w Czechach też, w Niemczech jeszcze więcej. 75 procent to jest realny zasięg przy doładowaniu się bo ładujesz do 80 procent i dojeżdżasz na oparach z 5% a balony, bo to są najmniejsze 19 calowe felgi, na ładnej 21 będzie tylko gorzej i co byś nie napisał to fakty są takie że jechałeś modelem y który ma gorszy zasięg wltp od modelu s o 30 procent i ładowałeś się średnio co 200km a tu nagle majaczysz że z 30 procent więcej zrobię się ponad 100 procent zasięgu więcej.

Edytowane przez słonik40
Opublikowano
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Nie wiem co się do Szwajcarii tak przyczepiłeś. U nas dozwolona prędkość to jest 150km/h, w Czechach też, w Niemczech jeszcze więcej. 75 procent to jest realny zasięg przy doładowaniu się bo ładujesz do 80 procent i dojeżdżasz na oparach z 5% a balony, bo to są najmniejsze 19 calowe felgi, na ładnej 21 będzie tylko gorzej i co byś nie napisał to fakty są takie że jechałeś modelem y który ma gorszy zasięg wltp od modelu s o 30 procent i ładowałeś się średnio co 200km a tu nagle majaczysz że z 30 procent więcej zrobię się ponad 100 procent zasięgu więcej.

@słonik40 Wreszcie Audi dorównało z jednym modelem, najnowszy wypust rocznik 2025 do przestarzałej Tesli model S 😉

Najlepsze Audi rocznik 2025 jest ciągle słabsze 0-100 od najsłabszej Tesli o 1s. Zobacz ile w ICE dopłacasz za przyspieszenie lepsze o 1s. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z przyspieszenia skorzystasz kilka razy w roku natomiast 160-180 zapięte na tempomacie można użytkować długie godziny. To Audi z promocji dostaniesz za 400k a technologicznie i funkcjonalnie zjada na śniadanie twój model s. W pakiecie dostajesz kombi, 800v i dużo szybsze ładowanie. Może dopiero lift pozwoli tesli dogonić konkurencję. 

Opublikowano
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

U nas dozwolona prędkość to jest 150km/h, w Czechach też,

U nas dozwolone jest 140, w Czechach 150 będzie tylko na niektórych wyremontowanych i zmodernizowanych odcinkach na tyle krótkich że nie będziesz mógł

 

26 minut temu, słonik40 napisał(a):

160-180 zapięte na tempomacie

26 minut temu, słonik40 napisał(a):

użytkować długie godziny

proszę nie kolportuj tych bzdur

  • Lubię to 1
Opublikowano
40 minut temu, słonik40 napisał(a):

Z przyspieszenia skorzystasz kilka razy w roku natomiast 160-180 zapięte na tempomacie można użytkować długie godziny. To Audi z promocji dostaniesz za 400k a technologicznie i funkcjonalnie zjada na śniadanie twój model s. W pakiecie dostajesz kombi, 800v i dużo szybsze ładowanie. Może dopiero lift pozwoli tesli dogonić konkurencję. 

@słonik40 Ale mi dowaliłeś. Już nie wstanę hahahah

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
11 minut temu, Hesky napisał(a):

proszę nie kolportuj tych bzdur

Hmm jakie bzdury. Tempomat na 170 km i mamy takie wyniki, jak na zdjęciach

Mój rekord.

Przejscia grqaniczne Kołbaskowo-Hamburg 400km średnia 155kmh. Bez postoju na tankowanie. 2,5h jazdy.

DSC_1196.jpg

20211027_122536.jpg

Opublikowano

Najwięcej o jeździe autostradami i o prędkościach wypowiadają się Ci,którzy trasę robią raz,dwa razy w roku a prędkości przelotowe mają porównywalne do dużych/małych fiatów x lat temu gdy całe rodziny jechały na wymarzone wakacje z porównywalną średnią jak dzisiejsze dobrodziejstwo technologiczne ;). 
 

slonik, na próżno się produkujesz i próbujesz pokazać swój punkt widzenia. Jak ktoś nie jeździ autostradami, nie zależy mu na czasie to nie zrozumie,że 160-180 to normalna prędkość dla nowoczesnego samochodu. 
Też jeżdżę dużo a1 regularnie i o ile ruch nie pozwala to nie ma co cisnąć,ale grubo gęsto ta autostrada jest na tyle mało zatłoczona,że da się lecieć swobodnie do 210 na acc. 
 

Napiszę kontrowersyjnie,ale jazda do 200 jest jeszcze do ogarnięcia i można tak podróżować. Powyżej już bynajmniej dla mnie jest mało komfortowo bo trzeba wykazywać o wiele większe skupienie. Jechać 250 non stop sie nie da i zbyt dużo wymaga to uwagi i ciężej jest wyjść z jakiejś nieoczekiwanej sytuacji,ale 160-210 … 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@Jac3kBMW ja nie mam zamiaru nikomu dowalać. Fakty są natomiast takie że Chińczycy, Koreańczycy czy europejskie marki premium wyprzedziły technologicznie Teslę jesli chodzi o Bev. U tesli dojdzie jeszcze jeden problem, będzie musiała wymienić sieć suc na 800v a to tanie nie będzie. Notabene cybertruck juz jest chyba na 800v

 

@eSzet94 dokładnie jest tak jak napisałeś. Jak miałem g30 to wręcz żona na na mnie krzyczała jak jechałem poniżej 160. Wydawało jej się że strasznie się wleczemy

 

 

Edytowane przez słonik40
  • Haha 1
Opublikowano
57 minut temu, słonik40 napisał(a):

Jak miałem g30 to wręcz żona na na mnie krzyczała jak jechałem poniżej 160. Wydawało jej się że strasznie się wleczemy

Ach ci wariaci drogowi... czasem tak pędzą, że aż trudno ich wyprzedzić... 🙂

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano
16 minut temu, Ratm napisał(a):

Ach ci wariaci drogowi... czasem tak pędzą, że aż trudno ich wyprzedzić... 🙂

@słonik40 Zobacz test Grzyba, przestarzały najszybszy SUV świata wygrywa z naleśnikiem Audi, najnowszy wypust Audi na premierze nie ma startu do SUVA Tesli i to znacznie

 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1skFDah_ZEljUFM8yHijRzYdGQuQwc7YKo52w0nJarqU/edit?gid=0#gid=0

 

 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.