Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Adamie no popacz taki gniot na platformie ICE a tak sie dobrze sprzedaje. Leo why? :D

Ja bym sformulowal pytanie inaczej bo widze ladnie odwracasz kota ogonem teraz :norty:


Ostatnie 2,5 roku w tym watku bylo tylko plucie na elektryki i ich bezsens (bo zasieg, bo cena, bo brak emocji, bo nie ma infrstruktury etc) a tu sie okazuje, ze ludzie CHCA EV a BMW zatrybilo tak prosty fakt dopiero z kilkuletnim opoznieniem - czytaj grubo ZASPALO, o czy klepie od 2,5 roku juz.

I nagle szok i niedowierzanie w centrali - nie ma problemu z popytem >100.000 szt. na i4 w cenie 300-350k PLN :norty:


A tymczasem w Norwegii przez 5 miesiecy zarejestrowano raptem ~400 sztuk bo fizycznie aut nie ma a lista kolejkowa wydluza sie do 12-18 mies juz :roll:

I nie ma co przywolywac covid czy wojne jako wymowki bo inni producenci potrafia dostarczac kilkukrotnie wiecej EV na rynek w tych samych warunkach.


52095607996_2581bace19_o.png

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

napisalem zlosliwie bo plules strasznie na to auto. Czy potrafia dostarczac? Poczekjamy na wyniki q2/q3 tesli, spojrzyj tez na czas oczekiwania aktualnie na model 3 (zamknieta fabryka w Chinach zbierze swoje zniwo). Czy farbyka w Berlinie dziala juz na 100% mocy?


Wedlug Twojego obrazka: tesle model 3+y nieco ponad 5 tysiecy, bmw okolo 3 tysiace. Gdzie jest ta przepasc i zaspanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
napisalem zlosliwie bo plules strasznie na to auto.

Plulem i pluje nadal na platforme (spalinowa), bo z niej wynika wiekszosc wad tego auta (masa, promien skretu, brak frunka, miejsce z tylu, tunel, sredni zasieg etc)

Samo auto ma tez jednak sporo zalet w porownaniu do TM3 (w koncu to jakosc BMW!) - wykonczenie, materialy, headup, wyciszenie, elektryczny hak, lasery etc etc - wszystko skrupulatnie wypunktowalem po jezdzie testowej przeciez.

 

Czy farbyka w Berlinie dziala juz na 100% mocy?

Dopiero sie rozkreca, w tym roku ma wyprodukowac raptem 30-50k aut, pelna przepustownosc 0,5M aut rocznie osiagnie dopiero za ~2 lata mowia.

 

Wedlug Twojego obrazka: tesle model 3+y nieco ponad 5 tysiecy, bmw okolo 3 tysiace. Gdzie jest ta przepasc i zaspanie?

Zaspanie jest globalne, juz pal licho Norwegie, to nie pepek swiata - w tej chwili BMW klepie ~100k EV rocznie (w tym Mini!), Tesla ~1M rocznie - to jest 10x wiecej.

Za rok BMW planuje wyprodukowac ~200k EV (poki co marnie to wyglada) gdzie Tesla jest na sciezce >1,5M


Pozyjemy zobaczymy ale nie wroze wielkiej przyszlosci silnikom spalinowym w przypadku gdy 318i zaczyna sie teraz od 180k PLN a benzyna zmierza w okolice 8 PLN :roll:

Wg mnie przy obecnych realiach ped ku EV nabierze tylko sporego momentu i ten kto bedzie mogl dostarczyc najwiecej (i najszybciej!) EV na rynek utrwali swoja dominujaca pozycje na wiele lat.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie zapominaj, ze BMW to jest premium vide nigdy nie mialo i nie bedzie mialo dominujacej pozycji. Z definicji musi sie sprzedawac w duzo mniejszych wolumenach bo jesli bedzie inaczej to utraci status premium. Tesla idzie na boj ze skoda, vw, toyota gdzie glownie wolumen ma znaczenie. Swoja droga ciekawie sie w cennikach robi. Mercedes eqe 350+ niemal w cenie modelu 3 :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie zapominaj, ze BMW to jest premium vide nigdy nie mialo i nie bedzie mialo dominujacej pozycji. Z definicji musi sie sprzedawac w duzo mniejszych wolumenach bo jesli bedzie inaczej to utraci status premium.

Z pewnoscia.

Dlatego BMW dzisiaj klepie grubo ponad 2M aut rocznie a Skoda 0,9M :norty:

Alfa Romeo to dopiero leci w prawdziwe premium ostatnio z ich sprzedaza ^^

 

Tesla idzie na boj ze skoda, vw, toyota gdzie glownie wolumen ma znaczenie.

Przy obecnych cenach to powiedzialbym ze w klasie malych SUVow to BMW bardziej walczy ze Skoda niz Tesla ;)


52095946341_7b6aaf8ffe_o.png


52095971963_d84919006b_o.png

 

Swoja droga ciekawie sie w cennikach robi. Mercedes eqe 350+ niemal w cenie modelu 3 :D

Porownywnie najtanszego eqe (>6s i RWD) do TM3P ma taki sam sens jak porownywanie 520d do 340i :cool2:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli co wiekszosc kowalskich przestanie kupowac tansze auta i przesadzie sie do premium? https://www.businessinsider.com/elon-musk-tesla-likely-20-million-electric-vehicles-year-2030-2020-9?IR=T Szefunio chyba dosyc jawnie sie okreslil o co chce walczyc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam, porównujesz gruszki z jabłkami iX3 vs TMY. To tak jakbyś wziął Skodę Octavię RS i porównał z gołym BMW 320i i powiedział że Skoda jest droższa, ale zakładam ze porównanie jest tylko z przekory :-)


Realnie iX3 powinieneś wziąć bogatsza wersje za 320k w podstawie i porównać z TMY SR+ którego nie ma w ofercie, ale gdyby był to pewnie poniżej 300k przez analogie do TM3.


Bardzo żałuję braku mocniejszych wersji iX3, bo czuje w nim duży niedostatek mocy i dlatego dosyć rzadko wyjeżdżam nim z garażu. Także u mnie nie sprawdza się teoria ze jak wchodzi elektryk to ICE stoi i się kurzy ;-) Aż kusi mnie jazda TMY Performance czy prowadzi się lepiej niż LR który testowałem kiedyś. Nawet skaję do jazdy w mieście na krótkich trasach bym przełknął ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam, porównujesz gruszki z jabłkami iX3 vs TMY. To tak jakbyś wziął Skodę Octavię RS i porównał z gołym BMW 320i i powiedział że Skoda jest droższa, ale zakładam ze porównanie jest tylko z przekory :-)

Realnie iX3 powinieneś wziąć bogatsza wersje za 320k w podstawie i porównać z TMY SR+ którego nie ma w ofercie, ale gdyby był to pewnie poniżej 300k przez analogie do TM3.

Przekora - troche tak, ale tylko troche bo Octavia i 3-er to rozne segmenty przeciez a iX3 i TMY naleza do tego samego segmentu kompaktowych suvow ;)

TMY SR+ byloby zlym porownaniem bo wersje SR (sa takie z LFP w USA "spod lady") maja sporo mniejsza baterie a iX3 ma baterie taka jak w LR (~75kWh), tyle ze jest RWD i ma po prostu malo mocy.

Porownywanie EV ogolnie jest ciezkie troche bo np iX3 nie ma mocnych silnikow jak TMY a np i4 z kolei nie ma slabych wersji poki co (i4 35) zeby porownac do TM3 SR+

 

Bardzo żałuję braku mocniejszych wersji iX3, bo czuje w nim duży niedostatek mocy i dlatego dosyć rzadko wyjeżdżam nim z garażu. Także u mnie nie sprawdza się teoria ze jak wchodzi elektryk to ICE stoi i się kurzy ;-) Aż kusi mnie jazda TMY Performance czy prowadzi się lepiej niż LR który testowałem kiedyś. Nawet skaję do jazdy w mieście na krótkich trasach bym przełknął ;-)

Tak, przesiadka z X5M do iX3 musi byc bolesna na codzien jezeli chodzi o osiagi ale i komfort, nie dziwie sie, ze malo w Tobie entuzjazmu do EV ;)

Dla tak wymagajacej klienteli BMW wypuscilo iX M60 - 620HP, 1100Nm i 3,8s do setki - wyprobuj, moze wtedy poczujesz miete do EV ;)


PS. Ale rzez na amerykanskiej gieldzie, Snapchat w 3h stracil ponad 40% wartosci, Tesla jak i wiekszosc spolek technologicznych tez dzielnie pikuja :lol:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
koncowy look moim zdaniem mocno bedzie zalezec od konfiguracji tutaj
np wyglada to swietnie.

Hahahahahahahahaha :D



P4XPfF8.png

 

Słonikowi chodziło o ten konfig który jest w 1:53 ;-)



A mówiąc poważnie, to wszystko co zupełnie nowe najczęściej nie podoba, a potem z czasem się opatrzy. Chociaz w przypadku elektryków może to nie działać, bo mi do tej pory iX nie podoba się. Co by nie mówić, jakiś tam postęp jest bo i7 wyglada lepiej od iX, wiec tendencja dobra. Mercedes eqs d także nie urywa.


Wstyd się przyznać ale Model S ładniejszy mimo ze ma 10 lat, ale jak to Adam mówi, klienci zagłosują portfelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Mi się podoba siódema, co to za geniusz z komentarzy yt, O GusTaCh siĘ niE DysKUtuJE? Oczywiście, że się dyskutuje - w prawie każdej rozmowie.

BMW się będzie patrzyło na szczekacza z kraju 3 świata z Polski B czy mu się seria 7 widzi :roll:

Przecież zawsze są zwolennicy i przeciwnicy. Jaki sens ma przekonywanie jednego do blondynek a drugiego do brunetki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A mówiąc poważnie, to wszystko co zupełnie nowe najczęściej nie podoba, a potem z czasem się opatrzy.

Mam inne zdanie.

W BMW jak dla mnie w tej chwili to wyglada tak, jakby pracowaly 2 rozne ekipy designerskie.

Jedna ekipa robi naprawde ladne projekty np 3-er, 5-er czy X6

A druga ekipa robi kontrowersyjne wylewy jak nowe 7-er czy 2-er.

Serio - sa jakies uniwersalne kanony "piekna" i o ile rozumiem drobne eksperymenty (trzeba isc z duchem czasu) to ciezko sie broni taki design kuriozalnych nerek w 7-er czy tego typu stylistyke (wyglada jakby projektowal 12 latek):


265_688875743.jpg


265_2012056385.jpg


Te swiatla w LCI iX3 wygladaja jakby projektant czerpal inspiracje z Jeepa Renegade :mad2:


974_303888095.jpg

 

Co by nie mówić, jakiś tam postęp jest bo i7 wyglada lepiej od iX, wiec tendencja dobra.

Zarowno i7 jak i iX wygladaja lepiej w absolutnie czarnych lakierach, w plastikach w shadow line, gdzie ta cala kontrowersyjna stylistyka sie zlewa i nie kluje oczu - szczegolnie gdy widac jedynie ladne swiatla np w nocy.

Ale czy na pewno o to chodzilo projektantom?


dla porownania - imho niebieski wyglada fatalnie a czarny sie zlewa i juz ujdzie:


811_1743325904.jpg


628_297291437.jpg

 

Wstyd się przyznać ale Model S ładniejszy mimo ze ma 10 lat, ale jak to Adam mówi, klienci zagłosują portfelem.

Z tym glosowaniem portfelem to nie jest do konca prawda tzn w Norwegii BMW jako marka jest uwielbiana po prostu i nawet wylewy stylistyczne ludzie czesto przelkna z prostej przyczyny - na razie jest zbyt maly wybor wsrod EV po prostu i ludzie biora praktycznie wszystko, lacznie z takimi maszkarami jak np Kia e Soul

Za to np brak AWD w iX3 skreslil ten model w NO, sprzedaz jest fatalna bo SUV bez AWD, gdzie w tej chwili laduja x-drive do 90% 320d czy 520d tutaj, to deal breaker zupelny.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cos z tym czarnym jest na rzeczy juz od kilku lat. W Kazdej marce mozna zamowic sobie pakiet czern, nawet tesla wprowadzila czarne ramki jakis czas temu. Tak poza tematem wczoraj minal miesiac od uruchomienia PV i przez miesiac naprodukowalem pradu pokrywajace moje pol roczne zapotrzebowanie. Chyba troche przesadzilem z ta instalacja :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nowe samochody są co raz brzydsze? 8min:



Przykład nowych brzydkich samochodów: BMW, BMW, Fiat Multipla, BMW.

Przykład pięknych nowych samochodów: MB SL, Alfa Gulia.

"Beauty is eternal"



Dziś byłem w dobrej restauracji i widziałem obrazek znany mi dobrze: koleś z laską, której usta wyglądały jakby ją osa użądliła. Facet ma OGROMNE logo Calvin Klein na bluzce. Podnosi swój status społeczny znaną marką, musi tym epatować. BMW kiedyś chciało zerwać z wizerunkiem powiązanym z takimi ludźmi, czy też innymi "dresiarzami", ale widać jednak, że bardziej im się opłaca w taki właśnie target celować.


Chińczycy są znani z słabej kultury osobistej i słabego designu, raczej kopiowania. Rzucili się na europejski model piękna, bo to reprezentowało wartość, a BMW zamiast nauczyć chiny pięknego designu, dostosowuje się do nich, zaniżając swój potencjał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Slawomir do zlych restauracji chodzisz :D Gdybys poszedl do baru mlecznego ani nie zobaczylbys uzadlonej pani ani ogromnego logo na bluzie. A tak juz na powaznie to jak upadla komuna wiekszosc ludzi bylo sobie rownych. Zeby sie wyroznic trzeba bylo miec sporo oliwy w glowie,szczescia czy tez pracowitosci. Dzisiaj czesto rozpieszczone dzieciaki, ktore nie pobrudzily sobie nigdy rak praca dziedzicza fortuny rodzicow, czesto majac pstro w glowie. Oczywiscie nie ma co uogolniac ale patrzac po ilosci uzadlonych pan niestety nie sa to zadkie przypadki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cos z tym czarnym jest na rzeczy juz od kilku lat. W Kazdej marce mozna zamowic sobie pakiet czern, nawet tesla wprowadzila czarne ramki jakis czas temu. Tak poza tematem wczoraj minal miesiac od uruchomienia PV i przez miesiac naprodukowalem pradu pokrywajace moje pol roczne zapotrzebowanie. Chyba troche przesadzilem z ta instalacja :D

 

Slonik teraz nie masz wymówki i musisz elektryka kupić :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cos z tym czarnym jest na rzeczy juz od kilku lat. W Kazdej marce mozna zamowic sobie pakiet czern, nawet tesla wprowadzila czarne ramki jakis czas temu. Tak poza tematem wczoraj minal miesiac od uruchomienia PV i przez miesiac naprodukowalem pradu pokrywajace moje pol roczne zapotrzebowanie. Chyba troche przesadzilem z ta instalacja :D

 

Slonik teraz nie masz wymówki i musisz elektryka kupić :roll:

 

Jeszcze jest opcja szybkiej stacji ładowania w drodze nad morze. W końcu mieszka przy autostradzie. Postawi foodtrucka i biznes się będzie kręcił aż się uzbiera na Tycana :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wziąłem dzisiaj elektryka żeby załatwić pare spraw na mieście i to bezszelestnie przemieszczanie się po mieście ma swój urok. Elektryki coś w sobie mają. Może lepsza oferta modelowa różnych marek, tak jak Adam pisze, mogłaby faktycznie znacząco zwiększyć popularność EV jakby każdy coś dla siebie znalazł.


Spotkałem na drodze białą TMY i przyjrzałem się autu z tylu i z boku i to auto jakoś strasznie nieproporcjonalne i brzydkie. TM3 ma fajne proporcje i się jeszcze broni. Już wole ten design z przerosnietymi nerkami, które się opatrzą niż nieproporcjonalny TMY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tm3 strasznie brzydko wyglada patrząc z przodu, szczególnie z wiekszej odległości. Maska jest nieproporcjonalnie niska w stosunku do szyby, jak się mija to wyglada jak bulba. Linia boczna jest atrakcyjna a światła z tylu maja już dziesiec lat i się opatrzyły. @bmfun jeśli chodzi o elektryki to nie ma dzisiaj na rynku w ofercie elektryka który i byłby w miarę ładny i jeszcze dosyć praktyczny. Taycan jak piękny by nie był bagażnik jest potwornie mały i ciężko to przełknąć mając 2 dzieci, nawet w sport tourismo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem dzisiaj elektryka żeby załatwić pare spraw na mieście i to bezszelestnie przemieszczanie się po mieście ma swój urok. Elektryki coś w sobie mają. Może lepsza oferta modelowa różnych marek, tak jak Adam pisze, mogłaby faktycznie znacząco zwiększyć popularność EV jakby każdy coś dla siebie znalazł.


Spotkałem na drodze białą TMY i przyjrzałem się autu z tylu i z boku i to auto jakoś strasznie nieproporcjonalne i brzydkie. TM3 ma fajne proporcje i się jeszcze broni. Już wole ten design z przerosnietymi nerkami, które się opatrzą niż nieproporcjonalny TMY.

Lepsze brzydkie auto niż brzydkie, wiadomo. Brzydkie zawsze spoko :D


A co do bezszelestnego poruszania, powinieneś kiedyś spróbować roweru. Tj dopiero frajda, a nie ciąganie 2ton za sobą :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
..i to bezszelestnie przemieszczanie się po mieście ma swój urok. Elektryki coś w sobie mają.

x2

Za kazdym razem jak wsiadam do EV - jadac do glupiego sklepu czy odwiezc dzieciaki do szkoly etc - mam to uczucie "bezinwazyjnosci" czy braku "dramy", ktora kojarzy mi sie z autem spalinowym - tzn wsiadasz, nie odpalasz zadnego silnika, w ciszy odjezdzasz, zalatwiasz swoje sprawy i wracasz - wszystko bezszelestnie i bezemisyjnie - ciezko to wyjasnic - nie mam np kaca moralnego ze jade do sklepu 500m elektrykiem - autem spalinowym zawsze mialem - ze kopci, ze smrodzi, ze powinienem sie lepiej przejsc.

 

Spotkałem na drodze białą TMY i przyjrzałem się autu z tylu i z boku i to auto jakoś strasznie nieproporcjonalne i brzydkie.

Cos w tym jest, wyglada jak nieproporcjonalnie nadmuchane a za krotkie.

Tyle, ze praktycznosc to mocno wynagradza - to auto ma ponad 2m3 pojemnosci przy zlozonych fotelach :shock:


Tesla_Model_Y%20small%206.jpg?width=1500&height=1000


tesla-model-y-measured.webp


20200918_165455-jpg.5189

 

uż wole ten design z przerosnietymi nerkami, które się opatrzą niż nieproporcjonalny TMY.

Tak, tyle ze nie bierzesz pod uwage, ze nie liczac i3 (jak wyglada wszyscy wiedza) - wszystkie pozostale BMW sa robione poki co na platformach spalinowych - tzn maja ladne proporcje, dluga maske etc ale okupione jest to wieloma wadami ktorych nie maja inne EV.

W chwili gdy wejdzie Neue Klasse i platforma czysto elektryczna - bedziesz mial to samo co w Tesli/VW/MB - oblosci, krotkie zwisy, nieproporcjonalnosc - inaczej sie w EV nie da jezeli chcesz miec konkurencyjny zasieg/mase/przestronnosc kabiny.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No i caly jest w tym problem, ze sa to po prostu auta ulomne na dzis dzien. Tesli model y ze swoim przeswitem to blizej do vana niz do suva, wygladem bym ja bardziej do forda s-max przyrownal.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A co do bezszelestnego poruszania, powinieneś kiedyś spróbować roweru. Tj dopiero frajda, a nie ciąganie 2ton za sobą :wink:

Dla mnie frajda jest jako weekendowy pojazd i na wakacje zabieram. Jako daily w dużym, zatłoczonym mieście wśród spalin nie jest ani wygodne ani zdrowe. Może jak będzie w Polsce na drogach więcej elektryków i aut z Euro6+ to będzie przynajmniej zdrowe.


W TMY miejsca w środku wyraźnie więcej i bagażnik duży, ale nie czuje klimatu z brakiem rolety. Czy Tesla wycofała się już z tego? A może to odpowiedz na potrzeby rynku w Kalifornii? ;-) https://moto.pl/MotoPL/7,88389,27935313,w-kalifornii-na-parkingach-stoja-samochody-z-otwartymi-bagaznikami.amp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.