Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Jak zwykle, źródło: instytut badań z dupy :D

...

:cool2:

Dziekuje, czasami glupio mi w tym watku co kilka tyg. zbijac samemu te same, powtarzajace sie, naciagane argumenty, fajnie ze coraz wiecej ludzi widzi nadchodzace zmiany oraz dostrzega zalety BEV i wady aut spalinowych.


Od siebie dodam tylko to, ze wiekszosc posiadaczy Tesli (oraz innych EV) ma dom i fotowoltaike, ktora karmia swoje elektryczne samochody.

Teze wysuwam na podstawie wpisow wlascicieli EV na elektrowozie.

Klienci elektrykow to najczesciej mocno swiadomi klienci, nie kupuja takich aut przez przypadek, wiedza z czym to sie je, jakie sa kompromisy etc.


Druga sprawa to to, ze nie mozna cedowac problemow mixu energetycznego w PL na Tesle czy BEV ogolnie na swiecie, to sa dwie niezalezne rzeczy i raczej jestem pewny ktora z nich bedzie sie musiala zreformowac w najblizszych latach bo na to, ze elektromobilnosc ominie Polske szerokim lukiem - raczej bym nie stawial pieniedzy :twisted:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja tylko jestem ciekawy jak będzie wyglądała sprzedaż jak się wszystkie dopłaty skończą a kiedyś na pewno się skończą. Nikt tutaj nie liczy emisji potrzebnej na zarobienie pieniędzy aby pokryć różnice w cenie miedzy bev i ice a ta zapewne mała nie jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, ale nie zawsze to co jest najtańsze jest najlepsze i będzie wybierane przez ludzi. Jakby tak było to każdy by dom ogrzewał paląc śmieciami, bo raz - nie płacisz za prąd/gaz, dwa - nie płacisz za wywóz śmieci. A jednak ludzie tak nie robią, tylko wybierają droższe, ale bardziej korzystne dla świata metody.


A wracając całkiem do tematu, ojciec w zeszłym tyg zamówił i4, bardzo fajnie doposażone (+300k katalogowo). Oczywiście benzynowe 4 gran coupé byłoby tańsze w zakupie, ale nie cena jest jedynym wyznacznikiem wartości produktu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja tylko jestem ciekawy jak będzie wyglądała sprzedaż jak się wszystkie dopłaty skończą a kiedyś na pewno się skończą.

Zanim doplaty sie skoncza to w salonach nie bedzie innych aut niz elektryczne, klient nie bedzie wiedzial/pamietal jaka jest cena "wyjsciowa" - ktora i tak idzie z roku na rok w gore bo inflacja pedzi. Oby konkurencja zrobila swoje i trzymala ceny w ryzach.

Moze ostana sie jakies niedobitki hybryd PHEV dla najbardziej zatwardzialych.


Pomysl z tego punktu widzenia - glownym kosztem w BEV sa podobno baterie, ktore dzis sa w okolicach ~100-120$/kWh (ceny spadly dziesieciokrotnie w ciagu ostatniej dekady)

Jezeli wezmiesz takie i4, ktore ma baterie 80kWh czyli warta 8-10k$ - to jest raptem 10%, w porywach 15% wartosci calego auta!

Jezeli odejmiesz wszystko to co niepotrzebne w EV - czyli skomplikowany silnik spalinowy, skrzynie biegow, caly osprzet - turbiny, katalizatory, wtryskiwacze etc etc - smiem twierdzic, ze koszt produkcji tego auta jest zblizony do dzisiejszego 440i (badz mniejszy..)


Problemem jest z pewnoscia przejscie na inna technologie - wymaga to nowych fabryk czy gruntownej reorganizacji starych, zwolnieniu masy niepotrzebnych pracownikow, zmiany calej siatki logistycznej lancucha dostaw etc.


BMW bedzie przez kolejna dekade obciazone ICE - zyski beda z tego coraz mniejsze a serwisowac sprzedane auta trzeba bedzie kolejne 10-15 lat - firmy motoryzacyjne stricte typu EV np Tesla nie maja tego problemu i tych nalecialosci i bedzie im duzo latwiej obecnie bo elektryki to nowe rozdanie dla wszystkich.

Grupa VW tez poki co adaptuje sie duzo lepiej od innych tradycyjnych producentow motoryzacyjnych.


Ja zdania nie zmieniam - najblizsze lata to bedzie ogromne przetasowanie na rynku motoryzacyjnym i poki co, przyszlosc BMW nie napawa zbytnim optymizmem imho, chociaz Toyota i ich upor maniaka na wodor wyglada zdecydowanie gorzej :roll:

 

A wracając całkiem do tematu, ojciec w zeszłym tyg zamówił i4, bardzo fajnie doposażone (+300k katalogowo). Oczywiście benzynowe 4 gran coupé byłoby tańsze w zakupie, ale nie cena jest jedynym wyznacznikiem wartości produktu :)

Super :cool2:

Zdasz relacje jak to teraz wyglada w PL z restrykcjami i dostawa?

Sa jakies konkrety od dealera?

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie oferta jest wyjatkowo intrantna ale tez grubo ponad podanymi przeze mnie widelkami dlatego przejzyj pozostale oferty. 100-200 netto za godzine to nie jest zaden mokry sen ale realne stawki dostepne na dzisiejszym rynku. Wiem bo sie akurat w tym srodowisku obracam a zeby nie bylo ze jestem goloslowny podalem linka do portalu i przykladem wyjatkowo intrantnego ogloszenia. p.s. na dzien dzisiejszy wiekszosc programistow w tzw software housach robi dla firm zagranicznych wiec to zaden wyjatek ze oferta jest np z Singapuru.

Im bardziej czytam takie Twoje odpowiedzi, tym gorsze zdanie o Tobie mam :8)

Nie ma znaczenia co odpiszę, bo tak nie czytasz albo nie rozumiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie to Ty nie rozumiesz albo nie dociera do Ciebie jakie aktualne stawki panuja na rynku:

https://justjoin.it/all/all/all/25k -- KILKASET ogloszen ze stawka powyzek 25K, najstarsze ogloszenie sprzed 3 tygodni.


i kilka perelek wybranych tak na bardzo szybko:

https://justjoin.it/offers/devsdata-llc-senior-software-engineer-with-c-krakow -- oferta z Krakowa

https://justjoin.it/offers/airspace-intelligence-react-native-engineer -- Gdansk

https://justjoin.it/offers/teleport-back-end-engineer -- Warszawa


Polecam

13 minuta, Waldus wspomina ile pojedynczy programista jest w stanie zarobic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie to Ty nie rozumiesz albo nie dociera do Ciebie jakie aktualne stawki panuja na rynku:

https://wynagrodzenia.pl/moja-placa/ile-zarabia-programista-stanowisko-ogolne


Tamtaram ;)

Wyłuskiwanie perełek z ogłoszeń, a rynek to dwie różne rzeczy. Wspominałem też, że stawki stołeczne naturalnie są wyższe, natomiast idę o zakład, że na śląsku programiści powyżej 20k na rękę to jednocyfrowy procent, a może i promil.


Swoją drogą, nie odróżniasz programisty od innych specjalizacji, bo wklejasz wszystko co leci, łącznie z takimi z "Krakowa" jak to:

We're looking for a Senior Software Engineer with C++ for an algorithmic trading and asset management company headquartered in Singapore, with technology development offices in Singapore and Amsterdam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiekszosc programistow dzisiaj i tak zdalnie pracuje wiec pojecie oferta stoleczna\inna lokalizacja sie zaciera. Obejzyj Waldusia (podlinkowany przezemnie film), minuta okolo 23 opowiada ile ludziom placi od 60-65 zlotych za godzine dla czlowieka po kursie do grubo ponad 200 dla najlepszych. Rozumiem ze te kilkaset ofert z kwotami 25k+ tez Ciebie nie przekonuje. Nie wiem skad bierze dane taki portal jak wynagrodzenia.pl ale spojrzyj sobie np na srednie np tutaj:

https://kodilla.com/pl/blog/ile-zarabia-programista

 

Opracowanie No Fluff Jobs pokazuje też wyniki badania dotyczącego 2020 roku. Widzimy tutaj m.in., że na najwyższe pensje mogli liczyć specjaliści security oraz Big Data. Średnia wysokość zarobków w tych obszarach wyniosła od 16 tys. zł netto do nawet ponad 22 tys. zł netto na B2B

 

Na wyższe wynagrodzenie mogą liczyć seniorzy z kilkuletnim doświadczeniem, którzy zarobią nawet 24.500,00 PLN. Warto zwrócić uwagę na skrajności - doświadczeni liderzy mogą oczekiwać płacy w wysokości 40.000,00 PLN brutto.

 

Czy firma dla ktorej programista koduje jest z UK, USA, Singapur nie ma to zadnego znaczenia. Pisalem juz wczesniej, jestes zatrudniony przez software house np z Krakowa ale robisz dla klienta z zagranicy.


Oczywiscie sa caly czas firmy co placa jakies marne grosze ale jak ktos ma fach w reku to mozna godnie zarobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie wróćmy do tematu :)

 

:cool2:


https://electrek.co/2021/10/25/hertz-orders-100000-teslas-the-single-largest-ev-purchase-ever/

https://newsroom.hertz.com/2021-10-25-Hertz-Invests-in-Largest-Electric-Vehicle-Rental-Fleet-and-Partners-with-Seven-Time-Super-Bowl-Champion-Tom-Brady-to-Headline-New-Campaign


Hertz - jedna z najwiekszych wypozyczalni aut na swiecie wlasnie poinformowala, ze kupuje od Tesli 100.000 szt. TM3 :shock:

Kwota operacji - ponad 4 miliardy dolarow, nie dostaja nawet 1 centa upustu "flotowego" :norty:

Dostawa - w ciagu najblizszych 14 miesiecy.


https://www.youtube.com/watch?v=xjKaYp7QjeM&ab_channel=Hertz


Wyglada na to, ze to bedzie 100.000 aut demonstracyjnych Tesli na swiecie, po co komu dealerzy i jazdy testowe ^^


To jest olbrzymi news i fantastyczna informacja i PR dla Tesli.

Z pewnoscia mala usterkowosc czy brak drogich i regularnych serwisow tez mial wplyw na decyzje Hertza.

Ciekawi mnie czy news jest obecnie zdyskontowany w wycenie TSLA czy jest jeszcze miejsce na kolejne wzrosty :shock:


"Beginning in early November and expanding through year end, customers will be able to rent a Tesla Model 3 at Hertz airport and neighborhood locations in U.S. major markets and select cities in Europe. To learn more, visit hertz.com/ev."


"Hertz also is installing thousands of chargers throughout its location network. Customers who rent a Tesla Model 3 will have access to 3,000 Tesla supercharging stations throughout the U.S. and Europe."


51628044553_aeddde8fc1_o.jpg


Na koniec zawsze warto wspomniec bylego (na szczescie) szefa R&D BMW - szanownego pana Klausa Froehlicha :norty:

https://elektrowoz.pl/auta/bmw-klienci-nie-sa-zainteresowani-samochodami-elektrycznymi-zasieg-jest-g-niany/

https://electrek.co/2020/01/13/bmw-rd-chief-most-of-the-us-does-not-need-bevs/

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super :cool2:

Zdasz relacje jak to teraz wyglada w PL z restrykcjami i dostawa?

Sa jakies konkrety od dealera?

 

Zamówione na końcówkę Q2, ale pewnie może się odrobine przesunąć. Co ciekawe, o ile spalinowe wersje mają mnóstwo rzeczy w restrykcjach, to elektryki praktycznie nic. Widać, że części które mają, pakują do elektryków i M-ek.

Z takich ciekawszych rzeczy to zamówiony hak elektryczny, pakiet asystujące prof plus (oba zdjęte ze spalinowych). Jedne co było w restrykcjach to HK i kamery 360 - tzn można było zamówić, ale bez gwarancji produkcji z tym. Za to na 4-er z benzynowym lista restrykcji miała bodajże 7 punktów.

A co do cen jeszcze taka ciekawostka, dealer powiedział, że elektryki są sprzedawane na niskich marżach przez centralę, żeby ich cena była bardziej konkurencyjna względem spalinowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie to Ty nie rozumiesz albo nie dociera do Ciebie jakie aktualne stawki panuja na rynku:

https://justjoin.it/all/all/all/25k -- KILKASET ogloszen ze stawka powyzek 25K, najstarsze ogloszenie sprzed 3 tygodni.


i kilka perelek wybranych tak na bardzo szybko:

https://justjoin.it/offers/devsdata-llc-senior-software-engineer-with-c-krakow -- oferta z Krakowa

https://justjoin.it/offers/airspace-intelligence-react-native-engineer -- Gdansk

https://justjoin.it/offers/teleport-back-end-engineer -- Warszawa


Polecam

13 minuta, Waldus wspomina ile pojedynczy programista jest w stanie zarobic

 

Ustalcie może ze @Sławomir czy mówicie o tym samym :-) Słonik akurat ma racje ze takie są stawki na b2b (netto ale nie „na rękę”) dla programistów w mainstreamowych technologiach typu .net, Java itp z min 4-5 lat doświadczenia, chociaż pewnie większość ofert jest w pierwszej połowie przedziału. Druga połowa to już bardzo doświadczeni ludzie pracujących w projektach zagranicznych i takich ludzi w Polsce też jest niemało.


Sławek zgaduje pisze o innych technologiach i pewnie nie o b2b tylko o kwotach „na rękę”.


No ale odjazd od tematu mocny, dlatego wracając do głównego wątku, przyznaję że po długim okresie śledzenia wątku i w dużej mierze dzięki Adamowi, dojrzałem do elektryka jako drugie auto do jazdy po mieście. Dzięki Adam za dużo merytorycznych informacji na forum i na Priv. Prawie kupiłem TM3, ale przyznam się że po jazdach testowych elektrykami Tesli i BMW, zdecydowałem się na iX3. Jednak jakość materiałów i ogólny feeling przemawiał za BMW. Jedynym mankamentem są słabsze osiągi i odrobine mniejszy zasięg (w porównaniu do TMY). Co ciekawe BMW są dobrze wycenione, wychodzi….taniej od Tesli TMY i są bogato wyposażone. Bogatsza wersja ma praktycznie wszystko w tym…headup bez którego nie umiem już funkcjonować ;)


Pierwsze wrażenia znakomite, auto stworzone do miasta. Jak pojeżdżę trochę, to zdam większa relacje, w szczególności porównanie ze spalinowką.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zamówione na końcówkę Q2, ale pewnie może się odrobine przesunąć. Co ciekawe, o ile spalinowe wersje mają mnóstwo rzeczy w restrykcjach, to elektryki praktycznie nic. Widać, że części które mają, pakują do elektryków i M-ek.

Z takich ciekawszych rzeczy to zamówiony hak elektryczny, pakiet asystujące prof plus (oba zdjęte ze spalinowych). Jedne co było w restrykcjach to HK i kamery 360 - tzn można było zamówić, ale bez gwarancji produkcji z tym. Za to na 4-er z benzynowym lista restrykcji miała bodajże 7 punktów.

A co do cen jeszcze taka ciekawostka, dealer powiedział, że elektryki są sprzedawane na niskich marżach przez centralę, żeby ich cena była bardziej konkurencyjna względem spalinowych.

Dzieki za info :cool2:

Zadzwonilem do mojego dealera przed chwila - powiedzial, ze zniesiono wszystkie restrykcje na i4 oprocz e-sima, ktory w Norwegii i tak jest o kant du&^ :dance:

Tyle ze dostawa Q4 2022 czyli rok czasu :duh:


Z ciekawostek powiedzial jeszcze, ze od 1 listopada cena wzrasta o ~4k euro bo zebrali juz ponad 30.000 zamowien (wprost niewiarygodna liczba, nie wiem czy sie nie pomylil) :norty: :norty:

Norweski lud spragniony EV od BMW :twisted:

 

No ale odjazd od tematu mocny, dlatego wracając do głównego wątku, przyznaję że po długim okresie śledzenia wątku i w dużej mierze dzięki Adamowi, dojrzałem do elektryka jako drugie auto do jazdy po mieście. Dzięki Adam za dużo merytorycznych informacji na forum i na Priv. Prawie kupiłem TM3, ale przyznam się że po jazdach testowych elektrykami Tesli i BMW, zdecydowałem się na iX3. Jednak jakość materiałów i ogólny feeling przemawiał za BMW. Jedynym mankamentem są słabsze osiągi i odrobine mniejszy zasięg (w porównaniu do TMY). Co ciekawe BMW są dobrze wycenione, wychodzi….taniej od Tesli TMY i są bogato wyposażone. Bogatsza wersja ma praktycznie wszystko w tym…headup bez którego nie umiem już funkcjonować ;)


Pierwsze wrażenia znakomite, auto stworzone do miasta. Jak pojeżdżę trochę, to zdam większa relacje, w szczególności porównanie ze spalinowką.

 

Gratuluje!! :cool2: :cool2:

Headupa pozytywnie zazdroszcze i wcale sie nie dziwie decyzji - wcale nie jest latwo zmienic marke.

Wziales wersje z placu, ta przed liftem? Nie korcilo poczekac na odswiezona, ktora jest juz w produkcji?

Pewnie dali rabat z gatunku tych nie do odrzucenia :)

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Gratuluje!! :cool2: :cool2:

Headupa pozytywnie zazdroszcze i wcale sie nie dziwie decyzji - wcale nie jest latwo zmienic marke.

Wziales wersje z placu, ta przed liftem? Nie korcilo poczekac na odswiezona, ktora jest juz w produkcji?

Pewnie dali rabat z gatunku tych nie do odrzucenia :)

 

Wersja z placu. Jej główna zaleta w stosunku do poliftowej jest to że po prostu jest i nie przesunie się produkcja i że ma wszystko co w restrykcjach - HK, hak, podparcie lędźwiowe itp. Z zewnątrz różnice nie są kolosalne, w środku nie wiem. Rabaty nie są oszałamiające, ale pow 10% można spokojnie wyrwać, ale to i tak wychodzi za bogatsza wersję z 250-260k vs 300k za TMY bez rolety :P


Na polift te są przyzwoite rabaty 10% w górę ale to tylko obietnica dostarczenia auta a nie auto ;-)



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Headupa pozytywnie zazdroszcze i wcale sie nie dziwie decyzji - wcale nie jest latwo zmienic marke.

 

Dobre rozumowanie, wybrał BMW a nie Teslę nie dlatego, że to lepsze auto, tylko dlatego, że markę trudno zmienić :wink:


Bo jak zmieniasz markę samochodu to trzeba nową bramę garażową wstawić, dom przebudować, inaczej będą niekompatybilne :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bmw fun jak jeszcze nie podpisałeś umowy to spójrz na audi q4 etron! Mam oferte na mailu na wynajem na 3 lata 2200 netto przy 5 procentach wpłaty i to bez targowania! Audi dopina szczegóły dopłat z programu mój elektryk i będzie jesze ze 12 procent taniej. Ja chyba wezmę dla żony bo to naprawdę dobra oferta, 100 procent odpisu z podatku czyli auto realnie wyjdzie ze 1500 złotych na miesiąc :D


Adam dzieje się to o czym tu pisałem. Jak się konkurencja zabierze za elektryki to udział tesli w rynku będzie topniał jak lód w lecie. Oczywiście firma nie zbankrutują, nadal będzie miała duży udział no ale nie tylko jedna marka się sprzedawać będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Headupa pozytywnie zazdroszcze i wcale sie nie dziwie decyzji - wcale nie jest latwo zmienic marke.

 

Dobre rozumowanie, wybrał BMW a nie Teslę nie dlatego, że to lepsze auto, tylko dlatego, że markę trudno zmienić :wink:


Bo jak zmieniasz markę samochodu to trzeba nową bramę garażową wstawić, dom przebudować, inaczej będą niekompatybilne :mrgreen:

 

Przecież napisałem że dla mnie Tesla nie była lepsza :-) pomimo że to bardzo dobry samochód. Poważnie go rozważałem, ale mi mniej leżał pod kilkoma względami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tez jeździłem tesla 3 na jeździe próbnej z cała rodzina, po jeździe wszyscy byli na wielkie nie. Wygląd z zewnątrz i wewnątrz nikomu do gustu nie przypadł, netflixem się nikt nie zajaral, spotify mam tez w bmw a przyspieszenie to nie wszystko. Swoją droga obejrzałem kilka recenzji tesli model y i nie ma zbyt dobrych opinii. Główny zarzut to ze jest stanowczo zbyt twarda jak na rodzinnego suva i to jeszcze w wersji long range. Duża wagę zawieszona wyżej niż w modelu 3 trzeba było opanować utwardzając zawieszenie i wyszedł klops.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bmw fun jak jeszcze nie podpisałeś umowy to spójrz na audi q4 etron! Mam oferte na mailu na wynajem na 3 lata 2200 netto przy 5 procentach wpłaty i to bez targowania! Audi dopina szczegóły dopłat z programu mój elektryk i będzie jesze ze 12 procent taniej. Ja chyba wezmę dla żony bo to naprawdę dobra oferta, 100 procent odpisu z podatku czyli auto realnie wyjdzie ze 1500 złotych na miesiąc :D


Adam dzieje się to o czym tu pisałem. Jak się konkurencja zabierze za elektryki to udział tesli w rynku będzie topniał jak lód w lecie. Oczywiście firma nie zbankrutują, nadal będzie miała duży udział no ale nie tylko jedna marka się sprzedawać będzie.

 

Już odebrane nawet i już jeździłem nim :-) Auto właśnie dla żony i dobre jako backup jeśli główne się akurat popsuje ;-) q4 bardzo ładne, ale chyba mniejsze i słabsze. Oglądałem w salonie chyba etron który jest odpowiednikiem iX3 ale cenowo sporo droższy i już bardzo, bardzo ciężki (2,5 tony). Tańsze wersje iX3 tez się łapią na dofinansowanie, ale trzeba pamiętać o wożeniu naklejki NFOŚIGW na pol metra szerokości, wiec będzie wyglądać jak służbowy ;-)

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dobre rozumowanie, wybrał BMW a nie Teslę nie dlatego, że to lepsze auto, tylko dlatego, że markę trudno zmienić :wink:

Bo jak zmieniasz markę samochodu to trzeba nową bramę garażową wstawić, dom przebudować, inaczej będą niekompatybilne :mrgreen:

 

Dla kolegi BMW iX3 bylo lepszym autem z kilku wzgledow podejrzewam - przede wszystkim gotowe do odbioru od reki, tansze jak mowi o 40-50k PLN od TMY (ktore imho zbytnio sie ceni jak na brak baterii 4680) no i jako ze bedzie to auto +1 i glownie sluzylo do jazdy po miescie - zalety sieci SC juz nie sa tak istotne. Do tego nie oszukujmy sie - jestesmy na forum BMW i spodziewam sie, ze 8-9 osob na 10 bedzie zawsze ciagnac bardziej w strone BMW (wliczajac w to mnie).


Najwazniejsze to podjac swiadoma decyzje a czy ktos wybierze Tesle czy BMW - malo istotne, fajnie ze kolejny EV na drodze zamiast spalinowca :cool2:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.