Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Tesla Y juz od 197 tys zł brutto, minus 27 wychodzi 170 tys brutto. Ciekawe jak długo jeszcze większość ludzi w Polsce będzie to ignorować...

A po czym poznamy, że większość ludzi w Polsce już tego nie ignoruje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak przestaną kupować 5 letnie Lexusy itp w zbliżonych cenach. I nie chodzi o to, żeby wszyscy Tesle kupowali,  a o ignorowanie tego typu aut.

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Polska stoi autami firmowymi jezeli chodzi o auta nowe, sprzedaz prywatna to zdecydowana mniejszosc.

A auta firmowe musza pracowac i zarabiac, tutaj juz ladowanie DC i zasiegi elektrykow po 200-300km na trasie sa duzym problemem a to, ze Tesla ma jeden serwis na cala Polske to niestety deal breaker na dzien dobry dla przedsiebiorcow, tutaj Tesla musi sporo poprawic i kilka nowych serwisow otworzyc w PL jezeli chce cos zawojowac.

Z drugiej strony patrze na ceny aut spalinowych w PL i widze ze zaczynaja niebezpiecznie przypominac te norweskie - nowy Passat w najbiedniejszym wyposazeniu z najbiedniejsza benzynowa jednostka napedowa zaczyna sie od 163k PLN a diesel od 197k PLN, na bogato, nie powiem.

 

Co do cen elektrykow - ja sie nie dziwie ze w NO juz nic innego sie nie sprzedaje

- BMW i5 e40 PL --> od 345k PLN

- BMW i5 e40 NO --> od 262k PLN

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

PL --> 225k PLN

NO --> 168k PLN, w tym wliczony hak tez jest (w NO must have i nie oferuja wersji bez)

Te samochody sa ultra tanie jak na tutejsze warunki, do tego pod koniec roku daja jeszcze darmowe SC czy oprocentowanie rzedu 2%

 

PS. wersje LR ze stocku sa po 189k PLN, a Performance, czarne, nowe, sa od 203k PLN 😮

Ciezko to inaczej nazwac jak deklasacja, sprzedaz prawie 4x wieksza niz drugiego na liscie ID.4

53351796483_b7ffc885f6_o.png

 

Gdzie jest konkurencja BMW z tego samego segmentu - iX3?

Ano tutaj - na 21 tysiecy sprzedanych modeli Y sprzedalo sie 302 szt iX3, ot Norwedzy chyba sie nie poznali na tym niemieckim premium 🤣

53351801753_14d80d135f_o.png

 

 

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyższe screeny bardzo dobrze pokazują, że Tesla właśnie idealnie czuje się w towarzystwie Volkswagena, Skody czy Toyoty.

To tak jakby zarzucać Ferrari, Bentleyowi czy Lamborghini że sprzedają mniej niż BMW.

Tesla to takie motoryzacyjne CCC 🙂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja to widzę tak. Firma BMW i cześć klientów BMW (raczej tą wieksza) nie uważa, że Tesla jest dla nich konkurencją.  

Jak to było,  pycha kroczy przed upadkiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
7 godzin temu, sebsek napisał(a):

 

Tesla to takie motoryzacyjne CCC 🙂

Moim zdaniem tak będzie ja wejdzie Tesla 2 za blisko 100 tys. 200 tys za aktualne modele to wciąż za wysoka bariera dla zdecydowanej większości Polaków. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
12 godzin temu, sebsek napisał(a):

Tesla to takie motoryzacyjne CCC 🙂

ccc w sensie "cena czyni cuda"?

Czy ja wiem, gdyby to byla prawda to sprzedawaliby auta bez wyposazenia, z jak najslabszymi napedami i z jak najmniejszymi bateriami, na jakichs najtanszych platformach.

A tymczasem masz dedykowana platforme elektryczna, topowe osiagi, mega bogate wyposazenie juz w podstawie, topowe zasiegi, swietnie wykorzystane miejsce w kabinie. A niska cena (czy tez raczje nizsza niz u konkurencji bo ciezko nazwac 200-300k PLN za segment D niska cena) wynika z prostego faktu - supremacji technologicznej w stosunku do konkurencji i braku betonu w zarzadzie.

Tak, gigafabryki, pojedyncze odlewy, brak patologicznych dealerow, siec ladowarek DC to wszystko supremacja technologiczna ktora znajduje odzwierciedlenie w wartosci firmy na gieldzie.

To co taki Musk widzial 10-15 lat temu, betonowe zarzady spolek (takich jak np BMW) dostrzegaja dopiero teraz, bo jeszcze 3 lata temu mysleli ze ludzie beda kupowac wiecznie ich diesle, hybrydy czy skusza sie na toyotowe bekarty wodorowe ^^

W bazowej TM3 masz elektrycznie sterowane i wentylowane fotele, elektrycznie sterowana kierownice, automatyczny bagaznik, dach panoramiczny, porzadne audio, ladowarke indukcyjna, swietny soft i OTA, mnostwo miejsca w kabinie i bagazniku dzieki swietnej platformie, niska wage etc etc

Co w miedzy czasie oferuje PREMIUM BMW?

Brak napedu AWD czy osiagow ponizej 6s/100km w segmencie D SUV???

Platforme spalinowa ciezka jak slon z tunelem z tylu czy brakiem frunka z przodu?

To auto w opcjach nie ma elektrycznie ustawianej kierownicy czy klapke od ladowania trzeba jak perweniusz zamykac recznie.

Odkad ja kupilem moje plebejskie TM3 3 lata temu - BMFun kupil iX3, klakierek kupil i4, slonik kupil iX1 - to sa wszystko NOWE auta PREMIUM z ostatnich 3 lat.

Spytaj sie ktoregokolwiek z nich czy moga wejsc do auta i odjechac uzywajac do tego telefonu zamiast kluczyka.

BMW takiej GLUPOTY nie potrafilo ogarnac. To jest firma PREMIUM a Tesla to ccc? Wolne zarty ^^

 

12 godzin temu, sebsek napisał(a):

Powyższe screeny bardzo dobrze pokazują, że Tesla właśnie idealnie czuje się w towarzystwie Volkswagena, Skody czy Toyoty.

To tak jakby zarzucać Ferrari, Bentleyowi czy Lamborghini że sprzedają mniej niż BMW.

WIesz, wiele razy o tym rozmawialismy.

Wolumen sprzedazy nie ma nic wspolnego z jakoscia/premium.

Dla przykladu:

1. BMW sprzedaje rocznie ponad 2 miliony aut, o wiele wiecej aut od Skody (700k), Dacii (600k)  czy nawet Fiata (1.9M) czy Renault (2.0M) - tez powiesz ze BMW sie czuje idealnie w towarzystwie Fiata czy Renault?

2. Takie Apple sprzedalo w zeszlym roku 230 milionow Iphonow, na calym swiecie Iphonow uzywa ~miliard ludzi - czy Iphony tez nazwiesz ccc ze wzgledu na wolumen sprzedazy?

3. Hilton ma ponad 7 tysiecy hoteli na swiecie a taki Golebiewski tylko 4 - wynika cos z tego?

etc

Nie nazwalbym Norwegow jakimis biedakami czy skapcami ktorych nie stac doplacic do BMW iX3 (gdyby bylo warto), nie nazwalbym ich tez motoryzacyjnymi ignorantami - o elektrykach i ich wadach i zaletach wiedza 10x wiecej niz Polacy - a to, ze na 1 sztuke BMW iX3 sprzedaje sie 70 sztuk TMY wynika z najzwyklejszego "value" - tego co oferuje jedna firma za dane pieniadze i druga firma za dane pieniadze. 

Porownywanie BMW do Ferrari w kontekscie Tesli jest czystym idiotyzmem, takie BMW i Tesle dzieli 10-20-30% w cenie (w jednym segmencie sa tansze, w innych drozsze), gdy takie Ferrari to kilkaset % roznicy w cenie.

Ferrari z tego co pamietam ma sie czym chwalic zarowno jezeli chodzi o technologie, design, osiagi, prestiz etc etc - nie musi usuwac np listw progowych czy siatek z foteli zeby utrzymac marze na satysfakcjonujacym poziomie, nie musi korzystac z uposledzonych platform spalinowych budujac elektryki z nadwaga po kilkaset kg bo brakuje kasy na R&D i budowe nowych/modernizacje starych fabryk a akcjonariusze musza widziec dywidende bo wartosc firmy polecia na leb na szyje a chinczycy tylko czekaja z gotowka w reku zeby wykupic kolejnego europejskiego producenta.

 

 

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttkto gdzie ty widzisz jakieś Premium, ja widzę tandetę i tanizne. Porównywałem te auta przed zakupem i bardziej Premium czuje się w golasie ix1 przez komfort jaki mi zapewnia przy przemieszczaniu się a bez kilku gadżetów mogę się obejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak zwykle @adamjttkdlugi post pełny frazesów i taniej propagandy, a na końcu dnia Tesla to taka Dacia z lepszymi osiągami, lepszym wyposażeniem (chociaż tutaj pewności nie mam) i lepszym GUI. SC w niczym nie przewyższa ionity czy nowszych stacji greenway. A mówienie że jest lepszy bo jest gęstsza sieć to jak mówienie że Orlen jest lepszy od Shell bo ma więcej stacji.

Uczepiłeś się ix3 który mimo że zrobiony na szybko, to i tak rozczaruje Cię, ze świetnie mi się nim jeździ. Ale jakby Tesla była w NO tak dużo tańsza od ix3 to wziąłbym tam pewnie Teslę ale głównie ze względu na cenę. Kiedyś myślałem że bym wziął TMY za tą samą cenę co ix3, dziś po 2 latach i wielu długich testach TMY mówię że do moich potrzeb dopłaciłbym dziś nawet 20% do tylnonapędowego ix3 w tej lepszej wersji wyposażenia. Niestety BMW ix3 jest dużo więcej droższe, więc na dziś brałbym Teslę. Podaj dla porównania cenę w NO ix3 w tej droższej wersji wyposażenia.

Jakos nigdy nie porównujesz ix do model x i tego co o obu autach sądzą Norwegowie. Cena Tesli w stosunku do zarobków jest w NO taka, że niektórzy pewnie ją kupują zamiast roweru elektrycznego 🙂
 

Dosia, Ccc, to świetne synonimy dla tej marki. Sorry, ale dopasowałem poziom argumentacji do tego jaki Ty stosujesz. Do tej pory chyba popełniałem błąd ze zbyt poważnie traktowałem Twoją otwartość na „merytoryczną” dyskusję.  

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My porównujemy Teslę z BMW tylko z powodu tego że Adam kiedyś miał BMW oraz tego że jeszcze niedawno jej cena była porównywalna. Porównywać należy taką Y do Skody Enyaq a wtedy emocji będzie mniej a i porównania zasłużone.

To normalne że każda marka próbuje na nowym rynku (dla Tesli to Europa) spozycjonować się jako premium pomimo że na rodzimym się nim nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, BMFun napisał(a):

na końcu dnia Tesla to taka Dacia z lepszymi osiągami..
Dosia, Ccc, to świetne synonimy dla tej marki.

Hehe, ladnie piecze widze 🙂

Z tym doplacaniem 20% do iX3 rozumiem, tak jak mowilem, na kazda sztuke sprzedanej iX3 przypada 70szt modelu Y, znaczy sie, ze kupujac auto w tym segmencie, w tym budzecie jest w NO jakies ~1,5% fanbojow BMW jak Ty, reszta uwaza to auto tak jak ja - za technologiczny odpowiednik e-golfa z 2015r.

Wzialem na chwile na jazde testowa, osiagow nie ma, technologii nie ma, duzo za to piano black i plastiku udajacego chrom ala cyganski blichtr.

Dosc powiedziec, ze BMW wstyd bylo to auto wprowadzic w ogole na rynek amerykanski bo by klientow ze smiechu poskrecalo i trzeba by sie bylo tlumaczyc  z zerowej sprzedazy.

Ale hej - zeby nie bylo ze hejtuje, na 100% wolalbym jezdzic iX3 niz moim starym e-golfem, preferowalbym iX3 nad Leafem czy VW ID3 --> te auta byly jeszcze duzo gorsze.

Ale nawet najtansza Tesla czy taki Ioniq5 to auto wciagaja (nie powiem czym 🙂)

milego weekendu

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Hehe, ladnie piecze widze 🙂

Z tym doplacaniem 20% do iX3 rozumiem, tak jak mowilem, na kazda sztuke sprzedanej iX3 przypada 70szt modelu Y, znaczy sie, ze kupujac auto w tym segmencie, w tym budzecie jest w NO jakies ~1,5% fanbojow BMW jak Ty, reszta uwaza to auto tak jak ja - za technologiczny odpowiednik e-golfa z 2015r.

Wzialem na chwile na jazde testowa, osiagow nie ma, technologii nie ma, duzo za to piano black i plastiku udajacego chrom ala cyganski blichtr.

Dosc powiedziec, ze BMW wstyd bylo to auto wprowadzic w ogole na rynek amerykanski bo by klientow ze smiechu poskrecalo i trzeba by sie bylo tlumaczyc  z zerowej sprzedazy.

Ale hej - zeby nie bylo ze hejtuje, na 100% wolalbym jezdzic iX3 niz moim starym e-golfem, preferowalbym iX3 nad Leafem czy VW ID3 --> te auta byly jeszcze duzo gorsze.

Ale nawet najtansza Tesla czy taki Ioniq5 to auto wciagaja (nie powiem czym 🙂)

milego weekendu

Co Ty wiesz czy BMW było wstyd czy nie, rozumiem masz inside news? 🙂

VW Golf to nie jest zły samochód, a VW Passat wciąga Teslę rurą wydechową 😉 a szczególnie w wersji kombi. Tylko niestety jest droższy od Tesli.

Nie wiem dlaczego tyle energii poświęcasz udowadnianiu mi że iX3 to kiepski wybór, skoro jestem z niego bardzo zadowolony dla moich potrzeb. Podrzuć proszę dla porównania cenę iX3  w NO (w wersji Impressive żeby miała zbliżone wyposażenie do TMY) analogicznie jak podałeś cenę Tesli w NO.

W Polsce np Impressive kosztuje 332tys, a TMY RWD 225 minus 27 dopłaty=198k, a to oznacza że BMW jest aż o 70% droższej! No trzeba być mocnym fanem BMW, albo tak wady Tesli muszą nie odpowiadać żeby kupować iX3. Przy takiej różnicy brałbym na dziś Teslę i mówię to ja, który jestem fanem marki BMW, a wg @adamjttk jestem podobno "zaślepionym fanem BMW" czy jak to tam określałeś 🙂. Powinno dać też do myślenia, że jednak pomimo tak wielkiej różnicy w cenie do TMY, iX3 ma nadal stosunkowo sporo kupców i sprzedaje się tego na całym świecie z kilkudziesiąt tysięcy sztuk. Myślisz że jest na świecie tak dużo nierozsądnych ludzi, którzy nie chcą Tesli? 🙂 

Przypominam, że jak ja kupowałem auto, to zapłaciłem 260tys, gdzie Tesla Y była wyłącznie w wersji LR i kosztowała 299tys, a to oznacza że wybór był dużo prostszy.

EDIT: Spojrzałem z ciekawości na alternatywy w postaci Passata i dobrze wyposażoną wersję w dieslu czy benzynie 280KM można skonfigurować za 250k i to auto wciąga Teslę nosem: funkcjonalnością wnętrza (w wersji kombi), zakresem personalizacji, wyglądem, jakością materiałów, zasięgiem i czasem "ładowania", wyposażeniem np nappa, matrixowi światła, masaże foteli i wiele innych. A do tego jest od Tesli lżejszy, wiec szybciej pokona norweskie rondo. Niestety w Polsce taki Passat jest od Tesli zauważalnie droższy (30-50%) i patrząc na powyższe jest od Tesli bardziej Premium, więc to niestety rzutuje na wyniki sprzedaży. A jak spojrzymy na politykę NO, to tam cenowo jest on ubity, co nie jest tożsame z tym że jest gorszy.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tesla to samochód dla norweskiego robotnika, który w cenie paliwa zapłaci ratke najmu. Bmw niedaz ze wyraźnie droższe to jeszcze odsetki dużo wyższe sprawia, ze norweski robotnik nie może sobie na auto pozwolić ale na twoim przykładzie widać źe jednak cały czas do marki wzdycha i go ta marka strasznie w pewnym miejscu piecze. Jak norki przez ostatni rok zbiednieli świetnie wyjaśnił Kris rifa https://youtu.be/vhnylisEPjg?si=VvZTSKlgLjjIqtK5

sam sprzedaje swojego taycana bo raty za mieszkanie i życie strasznie wzrosły. fajnie tez wyjaśnił jak wzrosły ceny droższych aut na przykładzie twycana.
@adamjttk ty możesz sobie woleć golfa i opowiadać bajki ale spójrz prawdzie w oczy jeździsz najtańszymi modelami a wszystko inne/droższe w koło opluwasz. Gdybys jeszcze jako fan marki jezdzil jakims s czy x plaid to może miało by to jakis sens ale jednak Myśle ze jest to twoj sposób leczenie kompleksów, opluwanie wszystkiego cżego nie możesz mieć.

 

adamie drogi gdzie taki czyt technologii u ciebie szukać jak markowe audio, naturalne skory, otwieranie bagażnika noga, adaptacyjne światła, czujniki parkowania, head up, czujnik martwego pola (sic!) , pneumatyka, tylna os skrętna, i wiele wiele innych? Nabijasz sie z drobnych braków bmw ale nie widzisz tych połaci braków w tesli, no ale jakos trzeba poprawić sobie humor, prawda?

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Fajna merytoryczna dyskusja na forum iX i iX3 wraz z linkiem do artykułu w którym jest sporo ciekawych tez. Z wieloma z nich się zgadzam i pisałem o nich w wątku.

https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/elon-musk-rozpoczal-wojne-cenowa-jak-dotychczas-z-mizernym-skutkiem/mx5lehq

 

Przy okazji smutna refleksja mnie nachodzi jak przegladam inne wątki na forum BMW i. Ten wątek, w którym taka żywiołowa dyskusja jest prowadzona od ponad 3 lat, zmienił się mocno z niegdyś merytorycznego, w którym szanowało się zdanie innych i inny punkt widzeni. Teraz to jest niestety najczęściej zwykła jatka i bardzo przypomina mi klimat dyskusji jakie widziałem na forum Tesli na znanym i cytowanym tutaj nieraz forum EV.

 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wycena tesli od wielu lat jedzie na obietnicach i braku rozumu wśród wielu jej inwestorów. Jeśli firma na rynku zaczyna być wycenienia na więcej niż wszystkie inne firmy razem wzięte produkujące ten sam produkt to u normalnego człowieka zapala się czerwona lampka i albo agresywnie ryzykuje albo zawija ogon i ucieka gdzie indziej. Tymczasem i tutaj na forum i na innych można było prżeczytac, ze dla tesli tylko: sky is the limit, ze wszystkie inne firmy upadną i tylko tesla zostanie. W żadnej branży nigdy tak się nie stało i w moto tak się nie stanie. Elon naobiecywał wzrost sprzedaży 50 procent rocznie aż do 20 czy tez 30 baniek, tymczasem cały sektor  bev nie rosnie tak szybko. Gdyby nie ogromne obniżki tesli to sprzedaż w tym roku by się mocno skurczyla w stosunku do zeszłego roku a akcje szorowaly by dno. Obniżki przedłużają jedynie agonię wysokich i nierealnych cen akcji po w którym roku nastąpi znaczący spadek wzrostu sprzedaży (być może nawet i w przyszłym), ludzie zejdą na ziemie , przestaną wierzyć w nierealne obietnice a ceny akcji wrócą do normy adekwatnie do zysków i udziału w rynku moto firmy.

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, BMFun napisał(a):

Fajna merytoryczna dyskusja na forum iX i iX3 wraz z linkiem do artykułu w którym jest sporo ciekawych tez. Z wieloma z nich się zgadzam i pisałem o nich w wątku.

https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/elon-musk-rozpoczal-wojne-cenowa-jak-dotychczas-z-mizernym-skutkiem/mx5lehq

 

Przy okazji smutna refleksja mnie nachodzi jak przegladam inne wątki na forum BMW i. Ten wątek, w którym taka żywiołowa dyskusja jest prowadzona od ponad 3 lat, zmienił się mocno z niegdyś merytorycznego, w którym szanowało się zdanie innych i inny punkt widzeni. Teraz to jest niestety najczęściej zwykła jatka i bardzo przypomina mi klimat dyskusji jakie widziałem na forum Tesli na znanym i cytowanym tutaj nieraz forum EV.

 

Zgadzam się z Tobą i tez nie akceptuje tego języka i wzajemnego udowadniania sobie swoich racji, który jest w tym wątku.

Co do Tesli na tle BMW. Wstawiałem tu niedawno film o X5, koszty eksploatacji bardzo wysokie. Dzisiaj oglądałem 

Petrolhead Number One film o X6M z 2017 . Miałem wkleić, ale nie zrobiłem tego, żeby nie było jakiejś teorii spiskowej, że jestem jak Adam i najeżdżam na BMW.

Ja nie będę tego robił, bo wiem, że BMW jak tylko zechce to zrobi lepsze elektryki i nie będą w cenie Tesli. Chyba nic w tym dziwnego. No, ale co z tym X6M. Rok temu wymieniony silnik, faktura na kwotę 228 tys zł.

Moje wnioski są proste. Czy Tesla jako samochód jest lepsza od BMW. Absolutnie nie. Tylko ja już nie chcę wydawać więcej kasy na samochody niż mogę. Chcąc jeździć X6, a zawsze mi się podobało musiałbym wydać min 400 tys, a realnie więcej. Używka za połowę tej kwoty to mina.

Skoro za 200 tys mam auto większe w środku od takiego X6, po mieście żadne X6 szybciej nie pojedzie, 8 lat gwarancji na silnik i baterie to z tego korzystam. Wiadomo, że to uproszczenie z mojej strony i nie piszczcie mi, że jak to porównywać można X6 z Teslą. Spójrzcie na chłodno, bez zbędnych emocji. 

Po co ja to pisze? Po to, żeby się niepotrzebnie nie nakręcać w tym wątku. To tylko samochód, z którego najczęściej się korzysta godzinne, 2 dziennie. Do zabawy mam M2, a Tesla ma jeździć w te i z powrotem w koło komina. Jeszcze jak widzę te drogi czasem we Wrocławiu i wokół to się cieszę, że nie kupiłem droższego auta i nie muszę BMW po tym jeździć. Tesli tak nie szkoda. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bierzecie w tej dyskusji pod uwagę takie kwestie jak Wasze bezpieczeństwo w samochodach Tesli (choć pewnie dotyczy to w różnym stopniu wszystkich elektryków)?

Dla mnie powód wymieniony jako #2 w tym artykule jest kluczowym argumentem, aby szerokim łukiem omijać wszelkie wynalazki marki Tesla 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kriss - bardzo racjonalnie piszesz. Wielu porównuje używane samochody ale większe i lepsze i droższe, ale do mniejszych i tańszych. Może też być tak że z czasem nie chce się bawić w używane samochody  np po tym jak powiększy się rodzina albo miało się doświadczenie z rozkraczeniem się auta na drodze lub kosztownej naprawy typu wymiana silnika). Wtedy nie chce się tak bawić w używane samochody i kombinowanie jak je naprawić rozsądnie gdy się popsuje.

Takie X6 jest sporo fajniejszym autem od TMY, ale w cenie 3-4 latka masz nową Teslę i to jest fakt, więc siłą rzeczy porównujesz. Tesla daje spokój na wiele lat od napraw i jeśli to auto do miasta to jest trochę bardziej poręczne niż x6 i sporo tańsze w eksploatacji. Kupując x5 wziąłem gwarancję na 5 lat po to żeby się nie martwić o niespodzianki i nie tracić czasu na myślenie jak auto naprawić. I pewnie jak się będzie te 5 lat zbliżać to rozważę zmianę. No chyba że się okaże że wszystkie nowe modele będą miały „zdegradowana” jakość przycisków do sterowania szyb to zachowam x5 dbając i chuchając 😉 Faktem jest że trend oszczędzania pojedynczych $ trwa od min 20-30 lat, to taka Tesla niestety (a może dla przeciętnego Kowalskiego stety) przyspiesza ten trend łącznie ze wszystkimi politycznymi wpływami zielonych partii czy innych obrońców zwierząt. Niedawno próbowałem zwrócić uwagę na to że na forum ludzie narzekają tak bardzo na to że auta robią drożej a jakość gorsza. Tylko zapominają że wartość pieniądza mocno spada, szczególnie w ostatnich latach, a do tego dochodzą kary dla producentów, którzy na koniec są inwestorami, którzy muszą zarabiać, więc trudno mieć o to pretensje. A optymalizację produkcji itp wymusza konkurencja.

Kiedys pytałeś czy rozważałem x6. Odpowiedź brzmi - tam, w wersji m50i bo wg mnie trochę lepiej się prowadziła bo jest odrobinę niższa oraz jest ładniejsza. Jednak u mnie wygrały względy funkcjonalności a x5 bardzo ładna ma linie, więc przy zmianie na M dylematu nie miałem.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pisze racjonalnie, bo Tesla Y to bardzo racjonalny wybór moim zdaniem, tylko tyle i aż tyle.

2 lata temu kupiłem auto rodzinne 10 telnie, a teraz nowe, takze postęp jest 🙂 

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
14 minut temu, maciek_w napisał(a):

A bierzecie w tej dyskusji pod uwagę takie kwestie jak Wasze bezpieczeństwo w samochodach Tesli (choć pewnie dotyczy to w różnym stopniu wszystkich elektryków)?

Dla mnie powód wymieniony jako #2 w tym artykule jest kluczowym argumentem, aby szerokim łukiem omijać wszelkie wynalazki marki Tesla 

jakie bezpieczeństwo masz na myśli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokładnie tak jest jak piszesz. I dopóki ktoś nie dorabia do tego teorii o jakichś wszechobecnych prymatach technologicznych i jakości nie różniącej się od droższych aut, to nie budzi to żadnych negatywnych emocji. Wręcz przeciwnie - ciekawa i racjonalna alternatywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.