Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
18 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Ja miałem 3 serie BMW 5 i przez wiele lat uważałem, że to idealne auto dla mnie i mojej rodziny. Teraz nie widzę pół argumentu za tym, żeby kupić serię 5 zamiast Tesli Y. Ciekawe ilu jest/ będzie tak myślących ludzi. 

Pomijając przepaść jaka dzieli 5er do TMY, to dla mnie Game changerem jest prowadzenie 5er, które jest lata świetlne lepsze od TMY. Co do funkcjonalności, to fakt że crossovery, SUVy są dużo wygodniejsze, szczególnie przy dzieciach.

To właśnie w dużym stopniu dla dużo lepszego prowadzenia wybrałem suv M, a nie tak bardzo dla osiągów czy możliwości jazdy na torze. Niestety w przypadku suv odbywa się to trochę kosztem komfortu, ale dla mnie w x5m jest idealny kompromis, a odczuwalne różnice między komfort a sport są na tyle duże, że jestem całkowicie zadowolony. Ale np AutoTopNL i wielu innych uważa że jest dużo za twardy i nie nadaje się do codziennej jazdy.

Także jest tak dużo subiektywnych factorow jak: design, zawieszenie itp że stwierdzenia „nieakceptowalna jakość”, „niewystarczająca moc”, „nieakceptowalna waga”, „za twarde/za miekie zawieszenie” itp wypowiedziane przez kogoś kompletnie mi nic nie mówią dopóki sam nie siądę i nie ocenię. I choćby milion uyztkownikow przyniosło pieniądze w zębach i coś kupili, dla mnie może być nieakceptowalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
19 minut temu, BMFun napisał(a):

 

Także jest tak dużo subiektywnych factorow jak: design, zawieszenie itp że stwierdzenia „nieakceptowalna jakość”, „niewystarczająca moc”, „nieakceptowalna waga”, „za twarde/za miekie zawieszenie” itp wypowiedziane przez kogoś kompletnie mi nic nie mówią dopóki sam nie siądę i nie ocenię. I choćby milion uyztkownikow przyniosło pieniądze w zębach i coś kupili, dla mnie może być nieakceptowalne.

Całkowita zgoda. Produkt droższy zwykle jest lepszy. Pytanie czy chcesz za to zapłacić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja TMS ma już prawie 5tyś i kompletnie nie żałuję wyboru, kupiłbym raz jeszcze, zasięg super. Wyjazd z południa do Gdańska to jedno ładowanie i siku na 20 minut. Trzeba też dodać, że w Tesli dostaje się super osiągi za grosze. Jeszcze nie tak dawno za każdą sekundę dopłacało się w markach premium tysiące a nawet setki złotych. Ciekawe jak mają sie koszty utrzymania M5 w okresie 5 lat i TMS Plaid gdzie nie trzeba robić serwisów, gwarancja na baterię i silniki 8 lat. 

Z innej strony, Musk zrobił samochód dla rolnika i ma niezłą bekę z Porsche 911 podczas drag race 🙂

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33u ciebie w rwd średnie 17 a u mnie od samego początku jak ponizej.. samochód nigdy nie podgrzewany z gniazdka przed odjazdem,. Większa masa w BMW, AWd, lepsze 0-100 no i tunel środkowy. Gdzie jest ta przewaga tesli pytam się?

IMG_0711.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

A jak z tą jakością w Twojej Tesli jest? 

U mnie jest bardzo dobrze, jedynie mam krzywo spasowaną przednią maskę. Różnica szczelin między prawą a lewą stroną. Wezwałem zdalny serwis poregulował trochę ale to jeszcze nie to i jeszcze uszczelki dookoła drzwi musiał podklejać. Jak chcę to do Body Shopu mogą mnie skierować na regulację ale narazie mi to nie przeszkadza. Wnętrze super bez zastrzeżeń. 

Jeśli chodzi o spalanie to jazda wczoraj i dzisiaj na mrozie. Jak było ciepło to spokojnie 17-18.

To jest na oponach zimowych i z belkami na dachu. Na autostradzie przy 130-140km/h miałem z belkami przy minus 2 zużycie około 250. Ja kompletnie na zużycie nie patrzę bo po co.

image.thumb.jpeg.da22160687b160cde49b2e6b17967b72.jpeg

Edytowane przez Jac3kBMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
8 minut temu, słonik40 napisał(a):

 Gdzie jest ta przewaga tesli pytam się?

Tesla wymyslila ostatnio kosmiczna technologie NASA i potrafi wyobraz sobie podgrzewac fotele zima ze jest milo i cieplo.

Ja juz tylko dla tej technologii wybralbym TMY 😜

 

PS. Czy ma ktos jakies nowe BMW o ostatnich 12 mies?

Ciekawi mnie jak jest zaimplementowane ISA ktora jest juz obowiazkowa w EU we wszystkich nowych autach.

Intelligent speed assistance - Wikipedia

W TM3 najnowszym jest okrutnie irytujace - tzn po przekroczeniu predkosci doslownie o 1km/h zaczyna pipczec 😞

Trzeba wtedy kliknac mala ikonke na ekranie i sie wylacza, ale tylko do kolejnej jazdy (!)

Nie da sie tego wylaczyc permanentnie (znowu, wymog EU)

Generalnie skutkuje to tym, ze trzeba to klikac zawsze po wejsciu do auta bo pipczy predzej czy pozniej 😕

 

Ciekawy jestem czy podobnie to dziala/nie dziala w najnowszych BMW.

 

 

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BMW montuje opcję podgrzewanych foteli już od jakiś 30 lat za to w tesli żeby dodać matę grzewczą za 2 dolce od chińczyka wywalili LiDAR, czujniki parkowania, czujnik deszczu, ekran centralny,  o i wszystkie przyciski. Wole mieć już te pozostałe gadżety zamiast maty grzewcze których nawet w eqe nie używam, znaczy włączają się same bo jest jakieś inteligentne ustawianie włączone na podstawie miejsca postoju i poprzednich długości pobytu ale gdybym nie miał podgrzewania to bym na pewno nie płakał a zdecydowanie wolałby m czujniki parkowania w to miejsce.

 

odnośnie dźwięków na przekroczenie prędkości w BMW można ustawić o ile można przekroczyć zanim zacznie krzyczeć 😀 w tesli za 5 lat to pewnie dodadzą i ogłoszą jako nowość technologiczna

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
7 minut temu, słonik40 napisał(a):

BMW montuje opcję podgrzewanych foteli już od jakiś 30 lat

Zapomnieli u Ciebie zamontowac wtedy?

Reklamowales u dealera?

Ja bym zareklamowal, kiedys bedziesz kogos podwozil zima, ktos sie spyta gdzie sie wlacza podgrzewane siedzenia bo zimno i bedzie gruby przypal ze zapomnieli zamontowac 🤣

7 minut temu, słonik40 napisał(a):

odnośnie dźwięków na przekroczenie prędkości w BMW można ustawić o ile można przekroczyć zanim zacznie krzyczeć 😀 w tesli za 5 lat to pewnie dodadzą i ogłoszą jako nowość technologiczna

"Nie wiem ale sie wypowiem", ot i tak lata mijaja w tym watku na wesolo 🙂

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33u ciebie w rwd średnie 17 a u mnie od samego początku jak ponizej.. samochód nigdy nie podgrzewany z gniazdka przed odjazdem,. Większa masa w BMW, AWd, lepsze 0-100 no i tunel środkowy. Gdzie jest ta przewaga tesli pytam się?

IMG_0711.jpeg

To dokładnie tyle co ja mam średnio z ostatnich 2600km w 5m samochodzie 3.2s do setki. Tu jest różnica w technologii ;-). Nie muszę za tirami jeździć 😉

Edytowane przez Jac3kBMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
45 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

To dokładnie tyle co ja mam średnio z ostatnich 2600km w 5m samochodzie 3.2s do setki. Tu jest różnica w technologii ;-). Nie muszę za tirami jeździć 😉

Ja stosuje zasadę odzysku energii,  im dynamiczniej tym większy odzysk, dlatego takie niskie zużycie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja za to używam odpowiedniego narzędzia do określonej roboty. Jak będę wybierał się gdzieś dalej, powyżej 250km to zamienię się na “odpowiednie” auto i nie będę się oszukiwał że jest ok jak nie jest 👍🏼

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeden lubi ryby, drugi grzyby a to że jazda samochodem spalinowym po polskich czy niemieckich autostradach daje dużo większą przyjemnośc i swobodę jest niepodważalnym faktem chyba że się jest właścicielem tesli bo wtedy zmienia się stan umysłu 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Jeden lubi ryby, drugi grzyby a to że jazda samochodem spalinowym po polskich czy niemieckich autostradach daje dużo większą przyjemnośc i swobodę jest niepodważalnym faktem chyba że się jest właścicielem tesli bo wtedy zmienia się stan umysłu 😀

Hehehe, Słonik, czy byłeś ostatnio u psychiatry. totalne rozdwojenie jaźni. Dlaczego nie kupiłeś GLE ? Skusili Cię promką na elektryki. Mogłeś kupić TMS LR miałbyś 400km zasięgu a nie ledwo 250 w zimie. Ja na Katschberg na deski jadę z jednym ładowaniem za Wiedniem i to z boxem na dachu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rozdwojenie jaźni to widzę u kolegi. Jeszcze niedawno pisałeś posiadając tm3 LR ze jednak w trasie elektryk jest męczący, zamówiłeś nawet x5 po czym jak ci auto nie przyszło i pojawiła się promka na tms to poleciałeś kupic samochód który ma raptem kilkadziesiąt kilometrów zasięgu więcej według wltp a w realu będzie dużo mniej i nagle ci się robi niesamowity zasięg i to z trumną na dachu. Na szczęście oprócz takich bajkopisarzy jak ty są np testy bjorna pokazujące realną różnicę w czasie przejazdu 1000km i między takim eqe a tms jest raptem godzina różnicy (całe 10 procent), )jak widać podobnie jak z wymiarami tms w stosunku do eqe z matematyka u kolegi troszkę na bakier. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, słonik40 napisał(a):

Rozdwojenie jaźni to widzę u kolegi. Jeszcze niedawno pisałeś posiadając tm3 LR ze jednak w trasie elektryk jest męczący, zamówiłeś nawet x5 po czym jak ci auto nie przyszło i pojawiła się promka na tms to poleciałeś kupic samochód który ma raptem kilkadziesiąt kilometrów zasięgu więcej według wltp a w realu będzie dużo mniej i nagle ci się robi niesamowity zasięg i to z trumną na dachu. Na szczęście oprócz takich bajkopisarzy jak ty są np testy bjorna pokazujące realną różnicę w czasie przejazdu 1000km i między takim eqe a tms jest raptem godzina różnicy (całe 10 procent), )jak widać podobnie jak z wymiarami tms w stosunku do eqe z matematyka u kolegi troszkę na bakier. 

Ja finalnie zdecydowałem się na TMS po 2 letnim używaniu TM3. Zgadza się TM3 była mi za mała i męcząca na dłuższe trasy, na szczęście potestowałem kilka samochodów przed zamówieniem TMS. Zasięg TMS mi w pełni wystarcza i nie potrzebuję nic więcej. Moje najczęstsze wyjazdy zimą to około 700km na narty co robię z jednym ładowaniem, wyjazd nad morze 650km to też jedno ładowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
35 minut temu, słonik40 napisał(a):

Na szczęście oprócz takich bajkopisarzy jak ty są np testy bjorna pokazujące realną różnicę w czasie przejazdu 1000km i między takim eqe a tms jest raptem godzina różnicy (całe 10 procent), )

slonik, jedynym bajkopisarzem i fantasta w tym watku jestes Ty.

1. Ty W OGOLE nie rozumiesz testow Bjorna 1000km - te testy czesto nijak sie maja do rzeczywistosci (tym bardziej polskiej!) bo on probuje miedzyladowan przy bardzo niskim stanie naladowania baterii i nie czeka na 80-90% tylko smiga do kolejnej ladowarki zeby sie ladowac w jak najlepszej (najszybszej) krzywej ladowania, do tego ma swietny dostep do 250-350kW DC, ktore sa gesto rozsiane po jednej-dwoch trasach ktore ma obcykane.

W rzeczywistosci sa ladowarki o roznych szybkosciach i sa rozsiane na trasie czasem lepiej, czasem gorzej - do tego ludzie sie laduja do pelna (80-90%) a nie do 50% i hej, byle szybciej bo za godzine kolejna ladowarka.

Jedz sobie tym EQE w trase po Europie i zdaj relacje i wtedy porownamy do modelu S, jeden wielki lol i teoretyk z Ciebie chlopie.

 

2. apropo wklejonego zdjecia - ja o niebie, Ty o chlebie.

To co Ty wklejasz to Tesle maja od 10 lat, Ty w ogole nie rozumiesz co sie do Ciebie pisze (a wklejalem nawet link).

Ja mowie o ISA, ktora jest prawnie wymuszona przez EU od polowy zeszlego roku, maja ja tylko nowo homologowane auta w Europie od czerwca 2022 i nie da sie jej permanentnie wylaczyc poprzez menu.

To co TY wklejasz to ma kazde wspolczesne auto, lacznie z Tipo i Clio 🙃

 

3. Tak patrze na to Twoje menu w iX1 i smutno sie robi

ostrz.

czol.

opusz.

syt.

niebezp.

nadm.

ogr.

predk.

 

Co to kur** za BELKOT, czy oni nie potrafia zrobic normalnego, funkcjonalnego menu z normalnym wyswietlaczem na ktorym nie trzeba pokazywac takich idiotyzmow??

 

I jeszcze to, hit po prostu, po czyms takim czlowiek wie, ze w BMW jest jeden wielki burdel jezeli chodzi o soft, oczy pieka od patrzenia na takie potworki

ADCreHdKN_9670aUKHbUPMovi7TGwGR_DJIcuBcb

 

 

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cytat

1. Ty W OGOLE nie rozumiesz testow Bjorna 1000km - te testy czesto nijak sie maja do rzeczywistosci (tym bardziej polskiej!) bo on probuje miedzyladowan przy bardzo niskim stanie naladowania baterii i nie czeka na 80-90% tylko smiga do kolejnej ladowarki zeby sie ladowac w jak najlepszej (najszybszej) krzywej ladowania, do tego ma swietny dostep do 250-350kW DC, ktore sa gesto rozsiane po jednej-dwoch trasach ktore ma obcykane

W pełni się z tobą zgadzam. Dokładnie tak jest jak napisałeś ale chciałem być dla kolegi łagodny i nie znęcać się nad niezbyt trafionym wyborem. Otóż zanim kupiłem eqe mój analityczny umysł dosyć mocno to przeanalizował i z pełną odpowiedzialnością powiem ci że mój eqe suv na najbardziej uczęszczanych przeze mnie trasach Warszawa-Gdańsk czy też narty w Austrii będzie zdecydowanie szybszy i tańszy niż tesla model s. Zadziała tutaj to o czym piszesz, świetnie przemyślana sieć ionity a dzięki karcie BMW charging dużo taniej. Otóż między Warszawą a Gdańskiem mam po drodze 3 TRZY lokalizację z ładowarkami ionity umieszczonymi na stacjach benzynowych przy samej autostradzie. Podczas gdy supercharger jest tylko jedna lokalizacja kilka kilometrów od autostrady pod Ciechocinkiem. To samo dotyczy się wyjazdu przez a2 na Berlin oraz Niemcy. Dzięki temu zanim ty swoją tesla dokulasz sie do jedynego superchargera w Ciechocinku ja już będę miał full baterię. Oczywiście możesz ładować się też na ionity i przy cenie 3,5 za kWh jednocześnie płakać 👍🏼

 

Odnosnie menu, masz racje BMW ma po prostu więcej opcji. Najwyraźniej w tesli nawet na tym podziadowali. Masz tu rozwinięcie menu opcji którą zaznaczyłeś. Możesz tam sobie dokładnie spersonalizować co ma robić auto i kiedy przy przekraczaniu prędkości. Najwyraźniej twój umysł nie jest w stanie ogarnąć tego że po,i,o że jest coś wymagane przez prawo można użytkownikowi pozwalać te ustawienia nieco personalizować.

IMG_0716.jpeg

IMG_0715.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
39 minut temu, adamjttk napisał(a):

 

Co to kur** za BELKOT, czy oni nie potrafia zrobic normalnego, funkcjonalnego menu z normalnym wyswietlaczem na ktorym nie trzeba pokazywac takich idiotyzmow??

 

I jeszcze to, hit po prostu, po czyms takim czlowiek wie, ze w BMW jest jeden wielki burdel jezeli chodzi o soft, oczy pieka od patrzenia na takie potworki

ADCreHdKN_9670aUKHbUPMovi7TGwGR_DJIcuBcb

 

 

Ciekawe jak długo jeszcze ludzie będą się nabierać na PREMIUM?

Dużo opcji to premium, ekrany, przyciski itp. 

Prostota jest nam potrzebna w dzisiejszych czasach.  Łatwość korzystania. Brak konieczności włączania niepotrzebnych rzezy, noszenia kluczyków, start, stop, zamykanie drzwi itd.

Po co to wszystko.  Czyż to nie jest komfort?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.