Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Audi oferuje swoim klientom jedną kartę, która daje dostęp do 300 tysięcy punktów ładowania w Europie.

Do poczytania: https://e-tron.charging-service.audi/web/audi-pl/getting-started


Także argument pod tytułem "W Tesli mam jedną aplikację i korzystam z Superchargerów, a u innych producentów muszę pobierać 20 aplikacji i rejestrować się w każdej sieci ładowarek oddzielnie" jest już nieaktualny.

 

Super sprawa! :cool2:


Dla jasnosci trzeba dodac, ze abonament kosztuje 900 PLN rocznie (umowa na 12 mies) a koszt 1kWh wynosi 2,5 PLN (na stacjach Ionity tylko 1,45PLN)


Z ciekawosci - wiesz, czy w Polsce najwieksze sieci - Greenway, Orlen, Lotos sa podpiete do tej karty takze?


Edit - Greenway na stronie Audi widnieje jako polaczony z usluga :cool2:

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o nowym koncepcie Mercedesa EQXX?

 

myslę, że to nie tędy droga;

przypomina się czasy sprzed 20 lat, gdzie fanboye silników tdi liczyli spalanie z dokłądnością do 5 miejsc po przecinku :mrgreen: :duh:


nie zasięg jest problemem (typu jak będzie 1000 km to kupię); ale dostępność ładowarek i czas ładowania.


btw - czekam co pokaże audi w najbliższym czasie, bo z marek premium chyba będzie miała najszerszą ofertę.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Audi oferuje swoim klientom jedną kartę, która daje dostęp do 300 tysięcy punktów ładowania w Europie.

Do poczytania: https://e-tron.charging-service.audi/web/audi-pl/getting-started


Także argument pod tytułem "W Tesli mam jedną aplikację i korzystam z Superchargerów, a u innych producentów muszę pobierać 20 aplikacji i rejestrować się w każdej sieci ładowarek oddzielnie" jest już nieaktualny.

 

Super sprawa! :cool2:


Dla jasnosci trzeba dodac, ze abonament kosztuje 900 PLN rocznie (umowa na 12 mies) a koszt 1kWh wynosi 2,5 PLN (na stacjach Ionity tylko 1,45PLN)


Z ciekawosci - wiesz, czy w Polsce najwieksze sieci - Greenway, Orlen, Lotos sa podpiete do tej karty takze?


Edit - Greenway na stronie Audi widnieje jako polaczony z usluga :cool2:

 

Takich producentów co mają te swoje systemy jest więcej, BMW też ma swój: https://bmw-public-charging.com/web/bmw-pl


Miesięczny abonament 40zł +56zł opcjonalnie za tańsze ionity. Przy zakupie nowego auta 1 rok abonamentu gratis. Cena za 50kW+ to 1.65zł, a za AC <50kW tylko 90gr.


Niestety mniej niż Audi, bo ma tylko 294tys punktów na świecie ;-)


W Polsce wszystkie greenway'e są pod to podpięte. Szkoda że Orlenu nie są, bo Orlen ma fajnie rozlokowane punkty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@piotrc z tym zasiegiem to nie do konca masz racje. Wypozycz samochod elektryczny na weekend pojezdzij troszke a zrozumiesz. Jak jezdzisz dosyc dynamicznie sporo korzystasz z tras szybkiego ruchu\autostrad, do tego trafisz gorsze warunki to zasieg robi sie mizerny. Kiedys ktos napisal na forum porsche odnosne taycana ktorego mial na weekend. W piatek po odebraniu chcial zamowic, w sobote jak najszybciej oddac :D Co do oferty BEV wsrod niemieckich marek to mercedes ma na dzien dzisiejszy najwieksza https://www.mercedes-benz.pl/passengercars/models.html?group=alternative-fuel&subgroup=see-all&view=BODYTYPE 6 modeli aktualnie w ofercie plus za chwile pokaze sie eqe oraz elektryczna klasa G. Mercedes dodatkowo chce postawic 8 fabryk baterii w tym jedna juz dziala albo za chwile bedzie dzialac w Polsce w Jaworze. W Polsce w okolicach Gdanska baterie bedzie takze produkoal NorthVolt. Audi za jakis czas powinno pokazac samochody na 2 nowych platformach PPE (premium plaltform electric) odpowiednik a6 oraz macana EV, oraz porsche pracuje nad platforma gdzie baterie nie beda w podlodze a za fotelem kierowcy (cos ala cayman) tak by kierowca siedzial jak najnizej ziemi a auto mialo charakter mid-engine car.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Takich producentów co mają te swoje systemy jest więcej, BMW też ma swój: https://bmw-public-charging.com/web/bmw-pl

Miesięczny abonament 40zł +56zł opcjonalnie za tańsze ionity. Przy zakupie nowego auta 1 rok abonamentu gratis. Cena za 50kW+ to 1.65zł, a za AC <50kW tylko 90gr.

Niestety mniej niż Audi, bo ma tylko 294tys punktów na świecie ;-)

W Polsce wszystkie greenway'e są pod to podpięte. Szkoda że Orlenu nie są, bo Orlen ma fajnie rozlokowane punkty.

O BMW czytalem, ktos na elektrowozie pokazywal fakture zbiorcza z Europy z przejadzki ~3900 km swoim iX3


51801345251_d1708bb207_o.jpg


Korzystales juz w praktyce z tej uslugi na np Greenwayu?

W miare bezproblemowo?

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To może być kolega z naszego forum BMW :) W dziale iX3 opowiadał o swoim Europe tripie 3900 iX3 chwaląc auto i jedną kartę.


Ładowanie przez aplikację bmw-charging bez problemów z aplikacji. Przesłali też kartę, ale z lenistwa nie aktywowana jeszcze :)


Bjorn z rok temu na teście zasięgu iX3 mówił że nie ma podgrzewania baterii przy dojeżdżaniu do stacji ładowania, ale mają to software'owo dodać, więc być może już samo weszło przez OTA ;-) Czyli kolejne przewaga Tesli być może już zniknęła ;-)


Nie wgryzałem się w planowanie trasy w nawigacji fabrycznej gdzie punkty ładowania są oznaczone, ale podobno jest. Do tej pory używałem google mapa tylko, ale mnie oświecono na forum G05 że BMW ma OTA do aktualizacji map w regionie, czyli w PL to PL,SK,CZ i sprawdziłem w X5, że faktycznie mam najnowsze mapy i trasa południowej obwodnicy Warszawy otwarta 2 tyg temu jest już widoczna.


Jednak oddać trzeba Tesli, że UI ma szybszy i planowanie trasy z uwzględnianiem ładowania jest do bólu proste i intuicyjne i to wg mnie, czyli software, jest największą zaletą tego Tesli. https://www.tesla.com/pl_PL/trips - czegoś takiego bym sobie w BMW życzył...



EDIT: Faktycznie sam greenway ma od grudnia jakieś problemy z aplikacją (info z infolinii), bo miałem kilka razy problem ze startem ładowania z aplikacji. Na infolinii powiedzieli że pracują nad zupełnie nową aplikacją, bo z tą mają ciągle problemy. Natomiast na infolinii bez problemu uruchamiają zdalnie ładowanie. Z aplikacji BMW ten sam problem wtedy był. Muszę te karty aktywować, bo ponoć wtedy nie ma problemu. Muszę przyznać że elektryk od kilka tygodni nie był ładowany, bo jeżdżę tylko X5MC ;-) Stara technologia ICE u mnie skutecznie wypiera BEV :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
to przedostatnie zdanie mówi wszystko :) a dlaczego tak jest? bo liczą się emocje, przyjemność z jazdy, a przy tych 2 autach, które ma kolega sprawa jest jednoznaczna, tak trzymaj :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@piotrc z tym zasiegiem to nie do konca masz racje..

 

dlatego napisałem, że problemem jest czas ładowania i dostępność samych ładowarek;

gdyby czas ładowania wynosił 5-10 min, oraz gęstość ładowarek na poziomie stacji benzynowych oraz dodatkowo ładowarka w domu z paneli solarnych, to zasięg przestaje być problemem.


natomiast budować auto z wielką baterią, żeby jeździć na tzw "kropelce"?

zgadzam się z przedmówcami, że auto typu ix4 się nadaje dla kobiet jeżdżących sklep / szkoła / kosmetyczka :duh: :norty:

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z przedmówcami, że auto typu ix4 się nadaje dla kobiet jeżdżących sklep / szkoła / kosmetyczka :duh: :norty:

Etam, a ile sam jeździsz setek kilometrów dziennie? :D Przecież prawie nikt nie robi dziennie więcej km niż zasięg zwykłego elektryka (powiedzmy 300km).

Problemem jest, jeśli go nie możesz ładować w domu. No i jak trzeba faktycznie czasem gdzieś daleko pojechać, lepiej mieć jeszcze inne auto w zapasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No i jak trzeba faktycznie czasem gdzieś daleko pojechać, lepiej mieć jeszcze inne auto w zapasie.

Praktycznie kazda osoba, ktora kupuje EV, zostawia sobie na poczatku spalinowe w zapasie :cool2:

I historia prawie zawsze ta sama - "eee zobacze jak sie jezdzi w trasie tym elektrykiem skoro juz kupilem"

No i jest kombinowanie, szukanie ladowarek, mniejsza predkosc przelotowa, ogolnie - oswajanie sie.

I z reguly auta spalinowe coraz czesciej stoja tygodniami/miesiacami nieuzywane bo czlowieka ciekawi - jakby dojechac EV tu, jakby dojechac tam, az w koncu nastepuje sprzedaz ICE bo zbiera tylko kurz w garazu.


Nie mowie oczywiscie o ludziach co kupili 10 letniego Leafa z 100km zasiegu czy o takich co maja na dlugie wojaze 7-er V12 ;)


Dlatego wazne jest, zeby jak juz sie kupuje EV, kupowac z najwieksza mozliwa dostepna bateria :cool2:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I z reguly auta spalinowe coraz czesciej stoja tygodniami/miesiacami nieuzywane bo czlowieka ciekawi - jakby dojechac EV tu, jakby dojechac tam, az w koncu nastepuje sprzedaz ICE bo zbiera tylko kurz w garazu.

 

Versus kolega z forum, który niedawno kupił pierwsze BEV:

 

Muszę przyznać że elektryk od kilka tygodni nie był ładowany, bo jeżdżę tylko X5MC ;-) Stara technologia ICE u mnie skutecznie wypiera BEV :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle posługujesz się terminem "przeciętny Kowalski", że chyba czas najwyższy tę osobę zdefiniować. Bo ona raz jeździ Fabią, raz stać ją na TM3 za 200k, raz robi te słynne średnio 30km dziennie, raz średnio go stać na nowe auto, raz ma dom i ładuje się z paneli a raz mieszka w mieście i właśnie nowe przepisy zaczęły zapewniać mu ładowanie pod blokiem.


Odnoszę wrażenie, że przeciętny Kowalski nie istnieje, a jego charakterystyka zmienia się dowolnie, w zależności od potrzeby argumentacyjnej.


Kto to ten przeciętny Kowalski?

Nie wiem kto to, ale patrząc po sprzedaży EV w Polsce, na pewno nie interesują go samochody elektryczne :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przejechałem bev w weekend 900km, na codzien jezdze 530xi I zdecydowanie w trase wole ice. To jest totalna wolnosc, bezproblemowosc, brak stresu przy mocniejszym wciśnięciu gazu a cena jazdy praktycznie ta sama (porównując ceny na publicznych ładowarkach). Zaraz pewnie filip wyskoczy ze można za darmo albo za pół darmo no ale to tylko w połączeniu z camp mode w aucie. Do dziś pamietam jak w gda w tym centrum naprzeciwko bałtyckiej kabel od ładowarki zaciął się w aucie. To był chyba greenway. Ani go wyjąc ani nie ladowal. Kilkukrotny zdalny reset ładowarki przez miła panią z infolinii załatwił sprawę bo chyba musiałbym nożyce do metalu kupić żeby się uwolnić :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko somsiad kupi sobie drona, nowy tv, albo zestaw kluczy z grzechotką to jest pretekst do spotkania i małej biesiady. Tak jest z kowalskimi. Może bjorny tak robią po zakupie elektryka, chyba, że w ich kulturze nie ma spotkań sąsiedzkich lub miedzy nimi sa kilometry.

Autor napisał, że Tesla jest tak fantastyczna, gdyż poniewaz sprzedaje się jak leci. Otóż fun fact: dacia duster, Logan sprzedają się na pniu. Inne marki też. Wszystko się wyprzedaje z salonów. Przypadek?

Kowalski statystycznie kupuje auto w wieku średnio 10-12 lat. Czyżby przeskok na nową Teslę był możliwy po przekalkulowaniu w wyniku postów autora tematu?

Autor tak bardzo chwali Teslę vs dawne F10 tyle, że sam opisywał jak bardzo je zaszczorzyl. Doprowadzić auto do stanu szrot nie jest ciężko i nie jest to też szczególnie mądre. Skąd taka nagła zmiana podejścia do motoryzacji? Tyle analiz? Tyle słupków z netu? Wykresów? Nie mogłeś drogi autorze ściągnąć sobie analizy z kosztami zaszczurzania samochodu vs systematyczne dbanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem tak. Kupiłem Tesle 3 Long range. Po dwóch miesiącach sprzedałem G31 520 xDrive. Praktycznie zawsze wybór padał na elektryka. Moja żona jest zachwycona. Samochód stoi pod wiatą gdzie mam wallboxa Tesli. Samochód cały czas jest podłączany na noc. Praktycznie zawsze jest gotowy do jazdy, nagrzany, rozmrożony.

Czekam na Taycana Cross Tourismo ale jak bedzie miał zasięg taki jak TM3 LR tj deklarowany około 630 WLTP. Może Mercedes EQE zbliży się z zasięgiem do TM3 LR. Kupiłem Tesle bo nie zależy mi na skórze z napletków wielbłąda, itp extrasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skoro ci starcza zasięg tesli to i w taycanie by starczyło bo w Real life różnica nie jest taka duża a przynajmniej miałbyś ładne auto :D


Eqs za to bije na głowę zasięg tesli https://www.edmunds.com/car-news/tested-2022-mercedes-benz-eqs-beats-epa-range-by-72-miles.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A ja powiem tak. Kupiłem Tesle 3 Long range. Po dwóch miesiącach sprzedałem G31 520 xDrive. Praktycznie zawsze wybór padał na elektryka. Moja żona jest zachwycona. Samochód stoi pod wiatą gdzie mam wallboxa Tesli. Samochód cały czas jest podłączany na noc. Praktycznie zawsze jest gotowy do jazdy, nagrzany, rozmrożony.

Czekam na Taycana Cross Tourismo ale jak bedzie miał zasięg taki jak TM3 LR tj deklarowany około 630 WLTP. Może Mercedes EQE zbliży się z zasięgiem do TM3 LR. Kupiłem Tesle bo nie zależy mi na skórze z napletków wielbłąda, itp extrasach.

 

Napisz proszę co Tobą kierowało, że kupiłeś elektryka i czy zachwyt polega tylko na tym, że zawsze jest gotowy do jazdy, nagrzany, rozmrożony ?


Wcześniej pisałem, ze Ci co mają auta spalinowe cztero-cylindrowe, a szczególnie diesla z łatwością się przesiądą do elektryka. W tym przypadku jeszcze przyspieszenie znacznie lepsze, znacznie większa moc, a poza tym juz był na forum sławny wątek, że 520d nie jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I z reguly auta spalinowe coraz czesciej stoja tygodniami/miesiacami nieuzywane bo czlowieka ciekawi - jakby dojechac EV tu, jakby dojechac tam, az w koncu nastepuje sprzedaz ICE bo zbiera tylko kurz w garazu.


Nie mowie oczywiscie o ludziach co kupili 10 letniego Leafa z 100km zasiegu czy o takich co maja na dlugie wojaze 7-er V12 ;)


Dlatego wazne jest, zeby jak juz sie kupuje EV, kupowac z najwieksza mozliwa dostepna bateria :cool2:

 

Można i tak: 54e993015a51.jpg

Spalinowe z zasięgiem 1000km w trasę, elektryczne dookoła komina. Ta I3 na zdjęciu ma 200 km zasięgu i właścicielce wystarczy prawie na tydzień w zimie.

Jak spadnie więcej śniegu przesiada się na benzyniaka z stałym napędem na 4 koła (niewidoczny na zdjęciu, ale zacne V8).

To nie zestaw dla przeciętnego Kowalskiego ale często ludzie pytają jakie auto do 40 km dziennie, więc dla mieszkających na przedmieściach elektryk jest idealnym rozwiązaniem. Oczywiście nie dla wszystkich, ktoś woli manuala żeby mieć kontrolę, innemu pierdzieć z wydechu musi, bo się udusi. Na to nie ma rady.

Mnie się użytkowanie ENV200 z zasięgiem 120 km jakoś od dwóch lat spina. Ładuję w II taryfie i w weekendy, a czasami u klienta. Jeszcze tak nie było żeby się nie dogadać, bo doładowanie np. 50 km nie przekroczy 10 zł. W razie "W" mam przedpłacone w jednej z sieci ładowarek w mieście, po 20 minutach ładowania do domu dojadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słonik, zobacz sobie zasięgi. Taycan 4S ma dobrze ponad 100km mniejszy zasięg. Ogólnie chciałem spróbować elektryka najbardziej wydajnego na rynku za małe pieniądze i się przekonać lub nie. Zawsze jak mi się odwidzi to go sprzedam. Mam go prawie 3 miesiące. Często np jeżdzę ze Śląska do Krakowa, tj. 250km w dwie strony. Nie mam praktycznie żadnych ograniczeń, jak jadę z dzieciakami to sobie około 160, 170 pomykam. Wracam do domu i ładuje go z Wallboxa. Jeszcze nie miałem okazji się ładować na publicznych ładowarkach. Sprzedałem G31 bo nikt nim nie jeździł bo być może moc Tesli 500KM w takim samochodzie i 4,4s do 100 rozwala 520d i feeling jest całkiem inny. Gdybym miał 550 to pewnie bym zmienił zdanie. No i właśnie, żona jest mega zadowolona z codziennego użytkowania. Za niedługo pojadę ze Śląska do Dźwirzyna i go potestuję, wynika że naładuje się 15 minut w Kostomłotach na SC Tesli i koło Zielonej Góry na Ekoen na 100% a tam ładują z max 150kw. Zobaczymy jak się to sprawdzi.

Dyskusja się toczy o przewadze BEV nad ICE i markami premium. Ja mam dwóch synów w wieku 16 lat i 12 i oni tylko chcą jeździć Teslą. Dla małolatów w wieku 16 lat BMW praktycznie nie istnieje, dla nich trendy jest Tesla z softwarem z Ipada/Iphona. Jak wejdą na rynek potencjalnych klientów to dla nich temat będzie przesądzony. Oni nie będą patrzyli na samochody spalinowe. Producenci muszą brać to pod uwagę.

Ja osobiście też działam w IT, lubię postęp i technologie i chciałem się przekonać lub nie. Najbliższy czas pokaże czy się polubimy. Jak się polubimy to może EQE albo Taycan 4S jak zwiększą baterię. Tesla jest dla wyrobienia sobie opinii.

Dla siebie szukam 991 lub 997 4S ale ciężko coś fajnego znaleźć jako dodatek w garażu na weekendy i luźne przejażdżki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Heh, takie tam nasze polskie piekielko :)

https://antyweb.pl/wspolnota-mieszkaniowa-samochod-elektryczny


To jest wlasnie sila dzisiejszych fake-newsow i pudelkow ktore gdy slysza "pozar auta" od razu dodaja "elektryk", czasem litosciwie ze znakiem zapytania ^^

Nie musze mowic, ze w owym garazu nie bylo ani zadnego elektryka ani nawet zadnej hybrydy ^^


51686278697_8ab01b5fef_o.jpg


51687064271_a9db8665a9_o.jpg


51687747279_9e55dc48c3_o.jpg


51687342193_bbab9a6317_o.jpg


51686278652_bcb6e0e540_o.jpg


51687968605_e4ab4bbf6d_o.jpg

 

Gdzie jest PRAWDZIWA informacja na temat powodu pożaru w Warszawie? Jak narazie widzę oskarżenia że pudelki kłamią a gdzie jest druga strona ta prawdziwa? Bo zaraz usunę te bzdury bez żadnego ładu i składu które nie wiadomo czego mają dowodzić :roll:

 

Ty twierdzisz, ze nie bylo a ja z kolei slyszalem wersje "na miescie", ze splonal elektryk ale nie chca tego ujawniac zeby nie wystraszyc ludzi przed kupowaniem samochodow elektrycznych.

 

https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/warszawa-pozar-garazu-podziemnego-przy-gorczewskiej-prokuratura-zna-przyczyne-sledztwo-zostalo-umorzone-5549439


Po kilku miesiacach czas na oficjalne sprostowanie PUDELKOWYCH BZDUR :cool2:


51803697120_d5b44f4bc6_o.png


I teraz dla zinteresowanych tematem - zobaczcie z ciekawosci za jakis czas ile z tych serwisow napisze sprostowanie, ze sie mylili co do przyczyny pozaru, ze to nie auto elektryczne bylo przyczyna pozaru.

Stawiam, ze zaden, z prostej przyczyny - takie tematy sie nie "klikaja" wiec nie ma kasy z reklam :norty:


I jestem pewny, ze przy kolejnym pozarze, narracja pudelkow bedzie identyczna - 10 artykulow, ze tym razem to juz na pewno wina samozaplonu elektryka ^^

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tym zasięgiem taycana to nie do końca jest tak. Wiele recenzji mówi ze realne zasięgi sa lepsze od podanego. Popatrz na test bjorna i te 100km to tylko papier jak wiele rzeczy w tesli. Popatrz na test bjorna zasięgu i w realu nie na dużej różnicy. Na codzień można powiedzieć bez znaczenia. Tesla jest sporo tańsza wiec dla spróbowania to na pewno lepszy wybór bo łatwiej się pozbyć z mniejsza strata.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tym zasięgiem taycana to nie do końca jest tak. Wiele recenzji mówi ze realne zasięgi sa lepsze od podanego. Popatrz na test bjorna i te 100km to tylko papier jak wiele rzeczy w tesli. Popatrz na test bjorna zasięgu i w realu nie na dużej różnicy. Na codzień można powiedzieć bez znaczenia. Tesla jest sporo tańsza wiec dla spróbowania to na pewno lepszy wybór bo łatwiej się pozbyć z mniejsza strata.

Za letnimi testami Bjorna:




Porsche Taycan 4S 79kWh - 90km/h - 439 km zasiegu

Tesla model 3 LR 82kWh - 90km/h - 563 km zasiegu


Porsche Taycan 4S 79kWh - 120km/h - 341 km zasiegu

Tesla model 3 LR 82kWh - 120km/h - 422 km zasiegu


Reasumujac, przy 90 km/h zasieg krotszy o 124km, przy 120km/h zasieg krotszy o 81 km :cool2:

Wyniki nie dziwia, biorac pod uwage, ze Taycan to auto z segmentu wyzej (E), prawie 30 cm dluzsze i 400kg ciezsze.


Jak na codzien jezdzimy tym autem jedynie po bulki to az tak nie przeszkadza, na trasie boli juz mocno i o wiele lepszym wyborem jest wtedy wersja 4S+ (79kWh --> 93kWh), ktora ma zasieg ~model 3 LR


PS Przy bateriach ~90-100kWh i takich ladowarkach Greenwaya najpopularniejszych w PL (50kW teoretycznie, 37-40kW praktycznie) - kazdorazowa przerwa na podladowanie ~10-85% w trasie bedzie trwala ~1,5h :roll:

Az musialem sprawdzic o co chodzi z tymi ladowarkami 50kW i oczywiscie wszystkiemu winne polskie przepisy :duh:

Do kwietnia zeszlego roku oplaty za moc umowna do 40kW (taryfa C11) byly trzykrotnie nizsze niz za moc umowna powyzej 40 kW(taryfa C21) - stad Greenway montowal wszedzie stacje/przylacza 50kW zamiast 100kW czy 150kW :duh: :duh:

https://www.gramwzielone.pl/auto-ekologiczne/33959/pspa-potrzebna-nowa-e-taryfa-dla-elektromobilnosci

https://moto.pl/MotoPL/7,170318,26942857,od-dzisiaj-dziala-e-taryfa-na-rzecz-elektromobilnosci-czas.html


Wg artykulow taka sytuacja z taryfami powyzej/ponizej 40kW to ewenement na skale europejska :roll:

W rozwoju elektromobilnosci takie rzeczy na pewno nie pomagaja i dobrze, ze w koncu to zmieniono, teraz pozostanie upgrade 200 ladowarek do szybszych mocy albo kiszenie sie z 50kW..


PS. Ciekawostka ze strony Greenwaya apropo magazynow energii budowanych ze zuzytych baterii z aut elektrycznych (np w Galerii Metropolia w Gdansku)

Do przylacza 40kW dodaja zuzyte baterie z elektrykow i dzieki temu mozna sie ladowac z moca 80-100kW (pomimo ograniczenia 40kW na przylaczu) :cool2:

https://greenwaypolska.pl/blog/greenway-polska-ponad-200-stacji-ladowania-i-10-magazynow-energii/

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słonik, zobacz sobie zasięgi. Taycan 4S ma dobrze ponad 100km mniejszy zasięg. Ogólnie chciałem spróbować elektryka najbardziej wydajnego na rynku za małe pieniądze i się przekonać lub nie. Zawsze jak mi się odwidzi to go sprzedam. Mam go prawie 3 miesiące. Często np jeżdzę ze Śląska do Krakowa, tj. 250km w dwie strony. Nie mam praktycznie żadnych ograniczeń, jak jadę z dzieciakami to sobie około 160, 170 pomykam. Wracam do domu i ładuje go z Wallboxa. Jeszcze nie miałem okazji się ładować na publicznych ładowarkach. Sprzedałem G31 bo nikt nim nie jeździł bo być może moc Tesli 500KM w takim samochodzie i 4,4s do 100 rozwala 520d i feeling jest całkiem inny. Gdybym miał 550 to pewnie bym zmienił zdanie. No i właśnie, żona jest mega zadowolona z codziennego użytkowania. Za niedługo pojadę ze Śląska do Dźwirzyna i go potestuję, wynika że naładuje się 15 minut w Kostomłotach na SC Tesli i koło Zielonej Góry na Ekoen na 100% a tam ładują z max 150kw. Zobaczymy jak się to sprawdzi.

Dyskusja się toczy o przewadze BEV nad ICE i markami premium. Ja mam dwóch synów w wieku 16 lat i 12 i oni tylko chcą jeździć Teslą. Dla małolatów w wieku 16 lat BMW praktycznie nie istnieje, dla nich trendy jest Tesla z softwarem z Ipada/Iphona. Jak wejdą na rynek potencjalnych klientów to dla nich temat będzie przesądzony. Oni nie będą patrzyli na samochody spalinowe. Producenci muszą brać to pod uwagę.

Ja osobiście też działam w IT, lubię postęp i technologie i chciałem się przekonać lub nie. Najbliższy czas pokaże czy się polubimy. Jak się polubimy to może EQE albo Taycan 4S jak zwiększą baterię. Tesla jest dla wyrobienia sobie opinii.

Dla siebie szukam 991 lub 997 4S ale ciężko coś fajnego znaleźć jako dodatek w garażu na weekendy i luźne przejażdżki.

 

To właśnie potwierdzenie moich słów sprzed parudziesięciu stron.

BEV pokroju i4 40/i4 M50 to świetna alternatywa dla osób poruszających sie na codzień samochodami pokroju 520d/320d/320i, 330i, czyli najpopularniejszymi czterocylindrowymi jednostkami, które to raczej nie dają za dużo "emocji" z jazdy w kontekście dynamiki, czy dźwięku. Jedynie w przypadku kogoś, kto jeździ w dłuższe trasy, to zasięg będzie na korzyść tych spalinowych jednostek.

Dla takich osób, czyli w sumie dla większości takie i4 40 będzie szybsze, cichsze, silnik nie potrzebuje rozgrzewania, natychmiastowa reakcja na gaz, tańsza jazda (jak ktoś ma gdzie ładować) itp. Idealne auto jako daily, pod warunkiem, że ktoś nie lata w długie trasy.

Natomiast, jeżeli ktoś plasuje się w tej grupie osób, która jeździ czymś z V8/R6/V12 pod maską, no to jakikolwiek elektryk (póki co) poza jazdą na wprost nie da raczej tych samych emocji, szczególnie tych związanych dźwiękiem, czy jazdą po zakrętach za sprawą ciężkiej baterii.


Pod testem i4 M50 Joe Achillesa było wiele komentarzy pokroju tego: " Zamówiłem i4 M50, będzie świetnym samochodem na codzień, natomiast na weekendy zostawiam M2C". To takie podsumowanie tego, co napisałem w jednym zdaniu :D

Edytowane przez Damianero74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam pisząc o tym samym zasięgu w taycanie miałem oczywiście na myśli tego z większa bateria bo to must have w przypadku zakupu tego auta. Reasumując sam potwierdziłeś ze zasięgi sa podobne, wiec przy wyborze żaden to game changer. Rozważałem taycana i optymalny wybór to 4s z bateria performance czyli ta większa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.