Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Noooo, ja też się ugryzę w język :norty:

To, ze TM3 piekna nie jest, nie jest premium, ale jest >200k PLN tansza, juz ustalilismy :norty:


PS. A tak na serio jak juz wrzuciles te zdjecia - nie wiem czy mi sie wydaje ale design srodka BMW zaczyna niebezpiecznie przypominac to co jest w TM3 :shock:

Nie liczac oczywiscie tej paskudnej kierownicy :duh:


Nie wiem czemu ale BMW ma po prostu czasem takie odpaly designerskie -z ta kierownica jest tak samo jak bylo z tym licznikiem w G20 w ktorym po prostu NIC sie nie zgadzalo


attachment.php?attachmentid=2468604&stc=1&d=1606258226

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Publiczne ładowarki aut na prąd: odwróć tabelę – Polska na czele! Polska jest dokładnie na trzecim miejscu – od końca, na 100 km przypada mniej niż jedna stacja ładowania – dokładnie 0,4


https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/mateusz-morawiecki-polska-juz-dzis-jest-liderem-elektromobilnosci-w-europie/15ldq98?utm_source=facebook_extra&utm_medium=social&utm_campaign=Facebook_vertical&utm_term=autor_2&fbclid=IwAR1CC0XJprQDW-hBRizqX0voUUWHWWnd1cl3d8dZznz6MmyJc0Z-TvXR9Yw


No cyrk po prostu z tymi elektrykami w PL. Ostatnio pojawiają sie coraz częściej na ulicy Tesle, dla mnie to strasznie brzydkie auto. Co do M, zgadzam się całkowicie, kiedyś M to było coś, a teraz coraz mniej się wyróżnia. Pisałem o tym kiedyś, że jednym z wyznaczników M były szare tarcze zegarów, dzisiaj to już chyba mało kto o tym wie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ma rekord najszybszego elektryka wsrod całych dwóch z czego jeden był testowany dwa lata temu i to w nie najmocniejszej wersji. Wow. Chylę czoła. Rekord nurburging dla najszybszego Porsche około 6 i pół minuty. Rekord tesli około 7 i pół minuty. No comments (...) elektryczny vw jest szybszy…

 

Porównujesz kategorię pojazdów street-legal z kategorią nie-street-legal, samochód od biedy 7-osoby z 1-osobowym. Czy to ma poważny sens? Czy tobie się w głowie wszystko cały czas tak miesza, czy tylko gdy się plujesz na forum? Oraz jakich dwóch, jak w kategorii street-legal wyniki TM3P też są dostępne.

 

ma taki sam sens jak porównywanie aut elektrycznych ze spalinowymi :) choć trzeba przyznać że przepaść pomiędzy jednymi a drugimi się stale zmniejsza...

ktoś pisał o efektywności aut - to prawda, nawet H2 nie pomoże bo przy konwersji foton - (e-) - H2 - e- też jest sporo strat. Nie zapominajmy też że produkcja pojazdu swoje wnosi do całkowitej efektywności (i nie, nie mówię o produkcji prądu z węgla)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ostatnio pojawiają sie coraz częściej na ulicy Tesle, dla mnie to strasznie brzydkie auto. Co do M, zgadzam się całkowicie, kiedyś M to było coś, a teraz coraz mniej się wyróżnia. Pisałem o tym kiedyś, że jednym z wyznaczników M były szare tarcze zegarów, dzisiaj to już chyba mało kto o tym wie...

 

na autostradzie można rozróżnić 4 grupy kierowców:

- wariatów,

- normalnych

- dziadków

- i kierowców elektryków :)


sorry, ale kupować teslę by poszpanować w mieście a na autostradzie się wlec, to jeszcze nie zwariowałem...

Ostatnio rozmawiałem z sprzedawcą mercedesa w sprawie V-klasse. I on stanowczo mi odradzał kupno elektryka jako auta rodzinnego! Te elektryki są kupowane TYLKO do miasta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam, nie rozumiem skąd ta ekscytacja liczba znaczków M. Jak sobie chce BMW wkładać te znaczki gdzie chce to jaki problem. M pakiety są od co najmniej kilkunastu lat, a każdy wie ze M to M i dzieli je bardzo dużo. Moze te „baby M” czy te znaczki to właśnie zachęta żeby iść w górę. M nie jest szczytem marzeń jeśli ktoś chce BMW, bo dla wielu M Janie nadaje się do codziennej jazdy.


Ty Sławomir mam czasem wrażenie ze narzekasz na BMW, bo Cie stać na droższe auta i widzisz różnice. I to

moze nie BMW zjeżdża w dół, ale to Ty postrzegasz ta markę z perspektywy Prosiaka czy Ferrari. Z jednej strony fajnie, ale z drugiej coraz mniej zostaje przed Tobą i zaraz morze pojawić się zgorzknienie i narzekanie na Prosiaki i włoszczyznę ;-)


Do codziennej radości z jazdy M5 czy M3 myśle ze się znakomicie nadają dla tych którzy doceniają taki typ samochodu, a to ze m340i „podgryza” od dołu M to tylko zachęta żeby spróbować prawdziwego M3.

Staram się odnosić do aut w tej samej kategorii cenowej. M4 startuje od 440tys, 911 od 537tys - nie jest to przepaść na start, ale jeśli weźmiesz pod uwagę wartość auta przy odsprzedaży, to wyjdzie różnica znacznie mniejsza lub żadna. Oczywiście 911 jest mniej praktyczne, ale 2 dzieci z tyłu siądzie, a na wypady rodzinne M4 też się średnio nadaje (choć można).


Poza tym fajnie ma to zrobione Audi. Jest S4 i RS4. Jasno, prosto, czytelnie. AMG już też mąci, ze swoimi AMG35 vs AMG45 i nigdy nie wiesz, który model jest topowy. Nawet Golf ma GTI oraz R.


Co do moich samochodów - ja bardziej myślę, że dało mi to dystans do niespuszczania się nad byle czym ;) A szczerze, gdybym miał narzekać na włoszczyznę, lista była by 2x dłuższa niż do BMW, tylko że włoszczyzna to wynagradza w 100% przyjemnością z jazdy. BMW moim zdaniem fajne jest w tej chwili tylko od serii 5 w górę, modele poniżej starają się być wszystkim, wszystkich zadowolić, a przy tym być jak najtańsze w produkcji itp. Totalnie bez sensu, tak jak napęd xDrive w M3. Jakoś inne marki z napędem na tył osiągają 0-100 w okolicach 3sek i prowadzenie 10x lepsze niż BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja to widzę tak, że tesla wygląda w środku jak jakaś hinduska Tata, a kosztuje 150-200tys więcej.

Kolega apocalypse wrzucil stare wnetrza, te nowe nie wygladaja juz zle, polecam sprawdzic organoleptycznie przed wydaniem takich kategorycznych opinii :)


Przesiadajac sie z mojej F30 330e szoku zadnego nie bylo, wszystkie plastiki miekkie, pseudo skora duzo przyjemniejsza w dotyku od Dakoty, duzo weluru, kontrastowych nici etc

W Tesli jest o tyle fajnie, ze ciagle cos usprawniaja, praktycznie kazdy kwartal to jakies nowosci, nie czekaja kilka lat na liftingi - od ostatniego roku dodali akustyczne szyby, pompe ciepla, matrycowe reflektory, ogrzewane kierownice, automatyczne bagazniki, dekory na drzwiach, 2x ladowarke indukcyjna itp itd


Do tego w modelu Y jest naprawde _mnostwo_ miejsca i w sumie nie pogardzilbym jednym takim pseudo crossoverem w domu, zobaczymy co sie urodzi z tego Giga Berlin


099_1026684313.jpg


099_472194358.jpg


099_1462965863.jpg


099_626175769.jpg


099_1400447047.jpg


099_962480249.jpg

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to widzę tak, że tesla wygląda w środku jak jakaś hinduska Tata, a kosztuje 150-200tys więcej.

Kolega apocalypse wrzucil stare wnetrza, te nowe nie wygladaja juz zle, polecam sprawdzic organoleptycznie przed wydaniem takich kategorycznych opinii :)

 

Nie widzę żadnej różnicy między moimi "starymi", a Twoimi "nowymi" wnętrzami. Wrzuciłeś to samo, tylko z innego kąta. Dla porównania oba zdjęcia obok siebie:

8949f5ca042a1.png


Oba tak samo brzydkie i nijakie :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja to widzę tak, że tesla wygląda w środku jak jakaś hinduska Tata, a kosztuje 150-200tys więcej.

Kolega apocalypse wrzucil stare wnetrza, te nowe nie wygladaja juz zle, polecam sprawdzic organoleptycznie przed wydaniem takich kategorycznych opinii :)

Nie widzę żadnej różnicy między moimi "starymi", a Twoimi "nowymi" wnętrzami. Wrzuciłeś to samo, tylko z innego kąta. Dla porównania oba zdjęcia obok siebie:

- przeprojektowali caly tunel srodkowy (2x ladowarki indukcyjne, inne schowki, wiecej "premium" detali)

- usuneli okropnie rysujace sie/palcujace piano black z tunelu srodkowego i z boczkow drzwi

- dodadli drewniane (fornirowe) listwy na drzwiach

- wstawili metalowe kolka na kierownicy (byly gumowe)

i inne takie detale


WIem, ze z 5m wyglada podobnie ale odbior jak juz sie siedzi w srodku jest na duzy plus, mialem ostatnio TM3 z 2019r i wygladalo spoooro gorzej niz moje (nie liczac skorzanej kierownicy ktora akurat byla lepsza)


PS. Jezeli czekasz na 20 posrebrzanych przyciskow i kolejne 20 znaczkow ///M to rzeczywiscie nie ta marka ;)

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Brak czegokolwiek w tym aucie nawet rolety bagaznika juz o takim luksusie jak liczniku nie wspomne sprawia ze @yarwa ma racje i wyglada faktycznie jak hinduska tata. Pierwsze zdjecie adama z wystajaca z niczego kierownica to jak jakas zyrafa :D Nastepnym razem jak bede chcial przetestowac tesle zabiore zdjecie auta sprzed kilku lat i pobawie sie z dzieciakami w znajdz roznice. Moze wtedy auto sie bardziej spodoba.

@slawomir w audi czy vw tez masz pakiet stylistyczny s line badz r line, wiec wszystkie niemieckie firmy robia tak samo.


Ja mysle ze pan musk wsial sobie mocno do serca slowa slynnego pana kononowicza: nie bedzie niczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Ale jakich fake M3 mowa? Przecież M3 ma całkiem inne nadwozie jak w F80 (szerokie, przód jak w 4er) tak i w G80 (szerokie, bóbr). Nabrać się na znaczek M3 na zwykłym 320d może chyba tylko totalny ignorant motoryzacyjny. To właśnie kiedyś (kiedy były czasy) M3 E36 nie różniło się niczym od zwykłej trójki w M-Pakiecie.

Jeśli ktoś nie jest znawcą marginalnych różnic między tymi autami, to nie znaczy, że jest ignorantem.


Poza tym, samo BMW bardzo mocno dba, abyś nie wiedział o co chodzi:

mZtA2vg.png

Także oficjalnie, możesz sobie wziąć serię 3 w "eM" w dyzlu.


I ooo, tutaj masz tą przepaść między M3 i fakeM3:

8e4hq35s6a861.png

Że wloty powietrza i niebieskie hamulce to wyznacznik M? Ile nie-M ma te same bajery. 90% różnic jest niemożliwych do zauważenia, jeśli tych aut obok siebie nie postawisz. W sumie tylko te grille teraz, ale tylko dla 3, bo w 4 już są bobry wszędzie.

 

W dalszym ciągu nie wiem o czym piszesz ale ok. Co z tego że w konfiguratorze ktoś wrzucił m340d do serii M skoro ona wygląda jak każda inna g20?

Powtórzę, teraz każda seria M jest poszerzona, często ma inny front i wygląda dużo bardziej agresywnie niż cywilne m-pakiety. Kiedyś zanim ROZWODNIONO serię M to jak wyglądało e39 M5? Hmm chyba tak samo jak 530d w pakiecie M. Poza tym masz takie fajne auta to dziwie się że chce Ci się przejmować jakimiś oznaczeniami przereklamowanego chłamu (BMW) :lol:

A już to porównanie przyspieszenia do 100 gdzie wrzuciłeś M3 w ośce i M340i w xdrive to mistrzostwo :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mysle ze pan musk wsial sobie mocno do serca slowa slynnego pana kononowicza: nie bedzie niczego.

Slonik, odpowiem Ci przewrotnie co jest - jest np pieknie grajacy zestaw audio w standardzie.

Opowiedz jak w Twojej Premium 5-er, calkowicie spersonalizowanej, za katalogowe 350k PLN, gra audio bez wzmacniacza czy subwoofera.

Czy jazda setki km autostradami i sluchanie TOK FM dostarczaja Ci wrazen Premium na codzien? :twisted:

Czy moze to byla swiadoma decyzja bo po prostu wsluchujesz sie w miesisty pomruk B48? :norty:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttk umowe kupna auta podpisywalem po pijaku, wypijajac wczesniej 2 flaszki wodki i nie wiedzialem co robie :D Nie jest to ani pierwsze ani ostatnie moje nowe auto ale z kazdym raczej jest tak samo. Nudzi sie po kilku miesiacach i zaczynaja sie poszukiwania innego. Takie wieczne gonienie kroliczka. Swoja droga zazdrozcze ci tego, ze pomimo ze masz 2 takie same, brzydkie samochody to potrafisz sie tak dlugo nimi cieszyc. Z drugiej strony przydalo by ci sie troche dystansu do posiadanych rzeczy bo to niestety tak dziala. Cos wychodzi nowego, czlowiek sie napala kupuje, za chwile wychodzi kolejna nowosc i trzeba kupic jeszcze raz. Ten co ma kase leci kupic a ten co nie ma przewaznie krzyczy, ze co za glupki to kupuja przeciez stare jest lepsze od nowego. Warto w tym wszystkim zachowac gdzies tam zdrowy rozsadek. Tesle ktore nabyles byly twoimi pierwszymi nowymi autami, wtedy emocje sa duze, przy zakupie kolejnych niestety juz tak to nie dziala chyba ze sie kupuje cos duuuzo lepszego niz sie ma.


Z tym radiem to tak nawet prawie zgadles, w czasie jazdy bardzo czesto slucham radia. Pozwala to uniknac rodzinnych klotni jaka piosenka ma teraz leciec :D


p.s. mialem okazje zajzec pod maske ixa. Nie ma tam wogole pustego miejsca stad zapewne brak frunka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry, ale kupować teslę by poszpanować w mieście a na autostradzie się wlec, to jeszcze nie zwariowałem...

Nie jeżdżę na autostradzie poniżej dopuszczalnej prędkości, chyba że warunki pogodowe na to nie pozwalają. Częściej ja wyprzedzam niż mnie wyprzedzają inne samochody, więc imo nie wypełniam również definicji wleczenia się.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Filip13 ty masz pieska ktory lubi dlugie spacery w trakcie podrozy wiec sie nie liczysz. :D


Jakbym chcial cos z ekranem to zamiast tego bieda mini ekranu w tesli poszedlbym do Chinskiej konkurencji. To jest dopiero ekran: byton_m_byte_0326.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Subwoofery pod siedzeniami są w każdym audio nawet w bazowym.

Fizycznie sa zamontowane, masz racje.

Tyle, ze podlaczone do HU a nie do zewnetrznego wzmacniacza - ciezko je nazwac wtedy subwooferami bo do grania dolnych rejestrow potrzebna jest moc, ktorej tutaj nie ma.

Moze nazwa woofer bylaby wtedy odpowiedniejsza? :think:

 

w czasie jazdy bardzo czesto slucham radia. Pozwala to uniknac rodzinnych klotni jaka piosenka ma teraz leciec :D

Oczywiscie, wszystko w temacie. Slynna "personalizacja Premium" dzieki ktorej unikamy nawet rodzinnych klotni :norty: :cool2:

W Tesli nie ma wyboru, trzeba przelknac dobre audio w standardzie i pewnie dlatego kierowcy tacy sfrustrowani jezdza :twisted:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttk zapewne gdybym mial bowersa to juz radia bym nie chcial sluchac.Zapewne bym ogladal flm na netflixie w czasie jazdy, kiedy saomchod jedzie na autopilocie :cool2:


Jakiej firmy audio masz w tesli? Zapewne no name bijacy flagowych producentow :D :D Okazja jak w przypadku dresow adidasa z bazarku za ulamek ceny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slonik40 tu masz wszystkie wiarygodne informacje na temat tego nagłośnienia.

https://teslanews.pl/tesla-model-3/tesla-model-3-najlepszy-system-audio-na-rynku/

Jest najlepsze bo robi je anonimowy projektant z Bang Olufsen i mówi o tym "ktoś znający się na Tesli".

Chyba rozwiałem twoje wątpliwości i nie masz co się więcej zastanawiać.

Tylko proszę nie mów, że nie jest to wiarygodne i przede wszystkim obiektywne źródło. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakiej firmy audio masz w tesli? Zapewne no name bijacy flagowych producentow :D :D Okazja jak w przypadku dresow adidasa z bazarku za ulamek ceny :D

Widzisz, sa 2 typy ludzi:


Pierwszy sie pyta "jakiej firmy audio".

Drugi sie pyta "czy dobrze gra"


Pierwszy sie pyta "czy jest wystarczajaco duzo znaczkow ///M zeby sasiedzi widzieli"

Drugi sie pyta "czy auto jest szybkie oraz czy dobrze jezdzi"


Ciesze sie, ze sa auta dla obu typow ludzi :cool2:

 

slonik40 tu masz wszystkie wiarygodne informacje na temat tego nagłośnienia.

https://teslanews.pl/tesla-model-3/tesla-model-3-najlepszy-system-audio-na-rynku/

Jest najlepsze bo robi je anonimowy projektant z Bang Olufsen i mówi o tym "ktoś znający się na Tesli".

A ja podrzuce troche rzetelniejsze zrodlo :cool2:

https://www.whathifi.com/features/how-tesla-developed-in-car-audio-system-model-s-saloon

https://www.rydeshopper.com/our-top-picks/top-10-cars-for-stereo-systems

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy sie pyta "jakiej firmy audio".

Drugi sie pyta "czy dobrze gra"

Pierwszy sie pyta "czy jest wystarczajaco duzo znaczkow ///M zeby sasiedzi widzieli"

Drugi sie pyta "czy auto jest szybkie oraz czy dobrze jezdzi"

Ciesze sie, ze sa auta dla obu typow ludzi :cool2:

A trzeci typek liczy te wszystkie znaczki :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jest jeszcze 4 typ ludzi. Taki, ktory nie wierzy w bajki\historie na krawedzi sekty w jakies tajemnicze historie\super okazje i twardo stapa po ziemi. System audio w modelu 3 performance slyszalem. Skwituje krotko. Szalu nie ma. Co znaczy dla ciebie: auto dobrze jezdzi? Ja po jezdzie tesla 3 bylem zawiedziony. Poza fajnym przyspieszeniem, reszta na minus. Kiepsko sie prowadzi, dziwne zawieszenie. Nie moja bajka.


@Yarwa ekipa z banga nie byla zwiazana zadnymi umowami o zakazie konkurencji i zachowaniu tajemnicy, a wlasciciele firmy produkujacej audio od dziesiatkow lat sa na tyle glupi ze przeplacaja za bardzo drogie komponenty zamiast zrobic cos lepszego za ulamek ceny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
, a wlasciciele firmy produkujacej audio od dziesiatkow lat sa na tyle glupi ze przeplacaja za bardzo drogie komponenty zamiast zrobic cos lepszego za ulamek ceny :D

Jeszcze pare lat i będziesz mądrzejszy :)

Myślisz że głośniki nie są produkowane za ułamek ceny? Właściciele chcą zarobić, pracownikom też trzeba zapłacić, cała reszta to marketing, prowizje, marże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja jeszcze tak z innej beczki. Czy ktos robil research i liste najciekawszych samochodow (ktore w konfiguraci nadaja sie do wyjzd na ulice) kwalifikujacych sie do rzadowej doplaty? Bardziej interesuje mnie limit dla nie vatowca czyli limit 225 tys. zł brutto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.