Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przez ostatnich parę dni wyświetlają mi się nagłówki ze tesla model s, x jest w europie skończona. Przez mały volumen sprzedaży nie opłaca się ich wysyłać z USA, co najwyżej może będą wysyłać raz na jakiś czas kilka randomowych konfigow dostępnych w inventory. Ludzie zagłosowali portfelem

https://insideevs.com/news/767444/tesla-model-s-model-x-dead-europe/?fbclid=IwQ0xDSwL30k9leHRuA2FlbQIxMQABHj1LxdFuLEAvisjbggOneZnqUh8vFYQQ5hYoYgXj0v4YARzuQ3XjNN-EO7mF_aem_oDfEDujbWXHGvh7L9KsNoQ

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Są oficjalne statystki. Nieco ponad 23 tysiące sprzedała tesla przez połowę roku modeli s/x/cybertruck i semi łącznie. Dla porównania modelu 3/y 700 tysięcy. Wszystko poza modelem 3/y jest praktycznie porażką. Do tego regularnie migają mi nagłówki artykułów ze praca w fabryce gdzie te modele są produkowane jest pauzowana, ludzie wysyłani na urlopy, szkolenia albo delegowani do „innych” prac.

 

zeby jeszcze mieć skalę porażki to tesla tylko w Berlinie miała produkować według szumnych zapowiedzi 2 miliony samochodów rocznie.

 

z innej beczki. Ciekawe statystyki IMG_4473.thumb.png.9977a658056c2c901f576bec11ed7b8c.png

Edytowane przez słonik40
Opublikowano
14 minut temu, słonik40 napisał(a):

Wszystko poza modelem 3/y jest praktycznie porażką. Do tego regularnie migają mi nagłówki artykułów ze praca w fabryce gdzie te modele są produkowane jest pauzowana, ludzie wysyłani na urlopy, szkolenia albo delegowani do „innych” prac.

Ja myślę, że to koniec Tesli. Firma praktycznie upada. Idealna okazja do shortowania akcji i zarobienia kokosów. 

Ludzi nie wysyłają na urlopy tylko do leasinguja do McDonaldsa i prac publicznych.

  • Haha 1

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Shortowac nie ma sensu bo takie miliony Jacków na świecie czekają na coś wielkiego

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 godzin temu, BMFun napisał(a):

Jeszcze mi chodzi po głowie hybryda. Tylko testowałem i jeździ genialnie, ale z v6 jest niedosyt mimo podobnych parametrów na papierze, a wersja turbo to już konkretne koszty. V8 jeździ trochę jak elektryk, ciągnie z każdych obrotów, dlatego bardziej patrzę w kierunku elektryka ale szybkoladujqcego się.  

O tym tez czesto ludzie zapominaja, cena zakupu vs moc i koszt eksploatacji pozniej jak wyglada dla BEV a jak dla ICE w przypadku mocnych wersji.

Elektryki po 500, 600, 700 czy 1000 HP juz na nikim nie robia wrazenia.

A cena zakupu 1 HP/PLN jest w elektrykach BAAARDZO atrakcyjna.

Eksploatacja po zakupie takiego mocnego elektryka to rowniez przyjemnosc - nic sie nie psuje (gwarancja na naped 8 lat), nie trzeba dmuchac i chuchac na osprzet, "pali" toto w praktyce tyle samo co 200HP elektryk.

W ICE? Koszt topowych wersji jest horrendalnie drogi, pali to pozniej 15l/100km a nierzadko silniki czy osprzet po kilkudziesieciu k km sa do wyrzucenia czy tez raczej topienia dziesiatek k PLN na naprawy bo gwarancja jest na 2 lata a kazdy kolejny rok przedluzenia to kilka k PLN koszt (im starsze auto tym wiecej gwarancja ekstra kosztuje juz nie wspominajac o przymusie regularnego serwisowania wszystkiego w ASO po cenach z ASO). Ani Porsche ani BMW raczej nie slyna z niezawodnosci czy taniego serwisowania swoich spalinowych aut 😄

 

Apropo tego tematu i mojej wycieczki do Wloch i rozdmuchiwanej tutaj propagandy jak to stacje ladowania DC w trasie sa DROGIE.

Moja TMY po autostradach i w niezliczonych korkach wyssala przez te 37 ladowan 2900PLN z superchargerow (czyli REALNA wartosc zuzytych kWh zawierajaca rowniez niezliczone uzytkowanie webasto kilka razy dziennie, podgrzewanie baterii do ladowania, straty etc etc)

Przeliczajac to na 6700km wychodzi mi 43 PLN/100km (ladowanie tylko i jedynie na SC)

Cena benzyny w Niemczech i Wloszech to na dzis ~1.7 euro czyli troche ponad 7 PLN/litr

Czyli reasumujac, moja TMY "spalila" w trasie srednio jakies ~6l/100 km

Czy to duzo czy malo dla 500 HP auta pozostawiam wlasnej ocenie, pozostale 49 tygodni w roku spalanie oscyluje w okolicach ~2l/100km (energia w domu tansza ~3x w porownaniu do SC)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tyle samo  by spalilo 40d które pojechało by szybciej, tankowalo się na twojej trasie 8 razy a nie 38 a duży moment diesla dawał by podobny fun z jazdy co 500km ev.  Swoją drogą to szacun że napisałeś ile razy się ładowałeś bo ja bym się chyba wstydzil

i skłamał 😀

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

W ICE? Koszt topowych wersji jest horrendalnie drogi, pali to pozniej 15l/100km a nierzadko silniki czy osprzet po kilkudziesieciu k km sa do wyrzucenia czy tez raczej topienia dziesiatek k PLN na naprawy bo gwarancja jest na 2 lata a kazdy kolejny rok przedluzenia to kilka k PLN koszt (im starsze auto tym wiecej gwarancja ekstra kosztuje juz nie wspominajac o przymusie regularnego serwisowania wszystkiego w ASO po cenach z ASO). Ani Porsche ani BMW raczej nie slyna z niezawodnosci czy taniego serwisowania swoich spalinowych aut

Tylko że Adam czy Ja pojadę w trasę 1000km max dwa lub 3 razy w roku gdzie ładowanie to 3 postoje a koszty utrzymania elektryka przez cały rok sfinansują Ci te wypady. 

Jeśli chodzi o mnie to mentalnie nie stać mnie na koszty utrzymania ICE, mam na myśli tankowanie, serwis, przeglądy. 

@BMFun Hybryda plugin w wersji V6 i V8 jest fajna ala utrata wartości plus koszty utrzymania po gwarancji to będzie totalna porażka. Można kupić na dzień dzisiejszy M5 ale z góry musisz przez 3 lata odliczyć 300tyś utraty wartości, samochód będzie juz po gwarancji i pewnie pójdzie na sprzedaż. Pytanie kto to kupi jako 3 latka 🙂

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Jac3kBMW a jak kupisz ev za 600-700k to za ile sprzedaż za 3 lata? 100k taniej? Tak samo zjedziesz na wartości wielokrotnie razy więcej co byś wydał na paliwo.

Opublikowano
34 minuty temu, słonik40 napisał(a):

@Jac3kBMW a jak kupisz ev za 600-700k to za ile sprzedaż za 3 lata? 100k taniej? Tak samo zjedziesz na wartości wielokrotnie razy więcej co byś wydał na paliwo.

Tak, z tym że koszty utrzymania hybrydy plugin po gwarancji i 3 latach rosną drastycznie. Jak Ci się coś sypnie to masz duże wydatki i nikt poza ASO tego nie zrobi. Tesle np. zrobią Ci wszędzie po dużo mniejszych kosztach niż ASO. Największe wydatki masz z baterią i napędem na co Tesla ma 8 lat lub 240tys km czyli możesz spokojnie jeździć przez 8 lat. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Tyle samo  by spalilo 40d które pojechało by szybciej, tankowalo się na twojej trasie 8 razy a nie 38 a duży moment diesla dawał by podobny fun z jazdy co 500km ev.

sloniku, ja to widze tak

BMW X4 40d kosztuje 363k PLN + dodatki czyli pewnie w okolicach ~400k PLN dobrze wyposazona i po rabatach. Ma to 4.9s do setki

Tesla model Y LR nowa kosztuje w pelni wyposazona 230k PLN, po dofinansowaniu ponizej 200k PLN czyli 2x mniej. Ma 4.8s do setki

Na trasie 7000km preferowalbym 40d, pozostale 50 tygodni w roku ten naped wzbudzal by we mnie odruch wymiotny conajwyzej w porownaniu do elektryka jezeli chodzi o kulture pracy, dynamike, eksploatacje czy awaryjnosc po krotkiej gwarancji.

PS. Od lat powtarzam - ludzie glosuja portfelem. Ile sie tych silnikow B57 sprzedaje w ofercie BMW w porownaniu do reszty silnikow, ma ktos jakies dane?

1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Swoją drogą to szacun że napisałeś ile razy się ładowałeś bo ja bym się chyba wstydzil i skłamał 😀

Odsetek ludzi na tym forum (juz nie mowie ogolnie na swiecie) ktorzy przejada 7k km w 3 tygodnie to jakis promil promila.

Przecietny Polak przejezdza tyle w pol roku i to sa fakty z ktorymi glupio dyskutowac.

Zamiast 37 razy moglem sie pewnie ladowac 25 razy gdybym uzywal mniej webasto, ladowal sie 10-90% za kazdym razem, jezdzil spokojnie 120 km/h na tempomacie czy uzywal kabla AC type2 w kilku miejscach gdzie nocowalem.

Tylko po co? Pisalem Ci sto razy, ja sie podczas ladowania DC nie nudze, mam co ze soba zrobic 🙂

 

PS. "Future is now old man"

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Jac3kBMW hybrydy toyoty są od nastu lat w top rankingów bezawaryjności, jak to wygląda w BMW itd.. nie wiem ale jakaś nadmierna awaryjność jest czysto wyssana z palca. Ja akurat wielkim fanem hybrydy nie jestem, wolałbym kombo czysty diesel na trasy który będzie sporo wydajniejszy plus ev lub sportowa benzyna do miasta.

 

@adamjttk ja jak jadę w trasę to we mnie mój elektryk wzbudza odruch wymiotny a że często jeżdżę to z przyjemnością przesiądę się na spaline. Podczas męskich weekendowych wypadów nikt nie chce jechać elektrykiem lol.

@BMFun według Twoich potrzeb najbliżej ci jest do m5 kombi, wbrew kilku tutaj obsikiwaczy całkiem sporo nowych m5 jeździ i jest to zaskakująco popularne auto a tu fajny test, troszkę z jajem 

https://www.youtube.com/watch?v=-LTOo5r-_2Q

typowy przykład weekendowego wypadu, mało osiągalny dla elektrycznego ogryzka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Ja akurat wielkim fanem hybrydy nie jestem, wolałbym kombo czysty diesel na trasy

Przeklejam z sasiedniego watku, istny cud motoryzacji, (po mojemu smietnik historii)

4 turbiny 🤣🤣🤣🤣

Posiadacze BEV jak widza ta "technologie" to smieja sie do rozpuku

I zeby bylo jasne - mi nie chodzi o krzykliwe "100k PLN" bo to jest 10-15% wartosci nowego auta i za kompleksowa naprawe na nowych czesciach z ASO adekwatna kwota

Rozbija sie o sama technologie --> ten silnik z osprzetem, 4 turbinami, rozrzadami, EGR, DPF, milionem uszczelek, rurek, wezykow etc przypomina mi lokomotywe parowa, w 2025r to jest kuriozum i sztuka dla sztuki conajwyzej

 

400 HP w BMW dieslu

Captureerer.jpg

 

kontra 1000 HP w TMS, komedia

Capture23.jpg

Captureererr.jpg

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW iX3 Neue Klasse: bateria ~114 (108) kWh, pakiet CToB, ładowanie 400 kW, V2L, 800 jedn. WLTP zasięgu (~684 km) | SAMOCHODY ELEKTRYCZNE - www.elektrowoz.pl

Zaczyna mi sie to podobac!

Akumulatory 108kWh (w porownaniu do 80kWh TMY), zasieg WLTP do 800km, architektura 800V - Tesla zaczyna tracic myszka coby nie mowic.

Do tego pisza ze odchudzili o 10%, bedzie x-drive, osiagi pewnie tez beda w koncu jak na elektryka przystalo

Do pelni szczescia bedzie brakowalo pneumatyki czy skretnej tylnej osi ale w tym segmencie to zaden must-have, jak wycenia auto dobrze to bedzie dobry deal

 

BMW-iX3-Neue-Klasse.jpg

BMW-iX3-specyfikacja.jpg

BMW-Neue-Klasse-architektura.jpg

BMW-iX3-dane-techniczne.jpg

  • Lubię to 2

.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

750d cieszy tylko pierwszego właściciela 😄 Przeglądam sobie G11/G12 bo marzy mi się kiedyś ten wóz (ostatnia generacja bez oszczędności) i często 750d są tańsze niż zwykłe 730d. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie demonizowałbym turbin. Nie chce mi sie tego filmu oglądać, wyszukiwanie każdej awarii w internecie i się z niej nabijanie jest mega słabe ale kilka lat temu rozsypała mi się turbina w grand cherokee. Regeneracja kosztowała całe 1500zl a do tego jeszcze dostałem na nią gwarancje.

 

@Randall poprzednia seria 7 na drodze prezentuje się przepięknie. 740d to bardzo dobry dla niej silnik żaden elektryk się do niej nie umyje a krzykaczom a tysiącu koni i 0-100 pozostanie wąchanie smrodu z rur tego cuda na autostradzie i obsikiwanie spalinowej motoryzacji w Internecie 😂

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Nie demonizowałbym turbin. Nie chce mi sie tego filmu oglądać, wyszukiwanie każdej awarii w internecie i się z niej nabijanie jest mega słabe ale kilka lat temu rozsypała mi się turbina w grand cherokee. Regeneracja kosztowała całe 1500zl a do tego jeszcze dostałem na nią gwarancje.

 

@Randall poprzednia seria 7 na drodze prezentuje się przepięknie. 740d to bardzo dobry dla niej silnik żaden elektryk się do niej nie umyje a krzykaczom a tysiącu koni i 0-100 pozostanie wąchanie smrodu z rur tego cuda na autostradzie i obsikiwanie spalinowej motoryzacji w Internecie 😂

Dobra silnik do tego auta to V12 🙂 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mając takie combo, 7 z v12 już nic nie musisz nikomu udowadniać. Wsiadasz, jedziesz albo jesteś wieziony i konie, 0-100 najmniej cię interesuje, wręcz niewskazane żeby nie rzucało tobą jak workiem ziemniaków 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

kilka lat temu rozsypała mi się turbina w grand cherokee. Regeneracja kosztowała całe 1500zl a do tego jeszcze dostałem na nią gwarancje

Ciekawy kontrargument do tego filmu 750d

Mam lepszy - kuzyn brata kolegi szwagra kilkanascie lat temu na wsi mial problem z turbina w Vectrze i mu Heniek naprawil za 2 flaszki. Tez dostal gwarancje.

Od tamtego czasu uwazam, ze nie taki diabel straszny jak go maluja 👍

Edytowane przez adamjttk

.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Te filmy na YT są zrobione tylko pod klikalność, tutaj chyba każdy się zgodzi. 

Mogę znaleźć 10 takich filmów o silnikach N47 (tykająca bomba itp) a sam miałem chyba z 8 samochodów z tym motorem i ani jednego problemu. Jak wszyscy wiemy problemem BMW są poprzedni właściciele. Założę się że regularnie dbane i użytkowane z głową 50d bez problemu przejedzie te 300 tysięcy. Natomiast w elektryku raczej nie ma się po co martwić o poprzedniego właściciela bo trudniej go "zapuścić". Jedynie historia ładowań na szybkich ładowarkach może mieć znaczenie dla kondycji baterii. 

2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

@Randall poprzednia seria 7 na drodze prezentuje się przepięknie. 740d to bardzo dobry dla niej silnik żaden elektryk się do niej nie umyje a krzykaczom a tysiącu koni i 0-100 pozostanie wąchanie smrodu z rur tego cuda na autostradzie i obsikiwanie spalinowej motoryzacji w Internecie 😂

Tak, dlatego gdzieś daleko na celowniku znajduje się takie coś w pełnym individualu i niech już zostanie aż zabraknie ropy 😄

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie, bicie piany i obszczekiwanie wszystkiego jak chihuahua. Każda technologia ma swoje wady, psuje się, ev też. W ev psują się baterie, silniki, sterowniki, falowniki itd i nie jest to wbrew pozorom prosta konstrukcja. Wszystko musi być super szczelne bo zwykła wilgoć może doprowadzić do zwarcia i bardzo dużych szkód.  Jest już sporo filmów z napraw ev na necie. Z drugiej strony wszystkie moje i w rodzine BMW miały wymiany oleju zgodnie z pakietem serwisowym i nigdy w żadnym przynajmniej do tych 100-150 tysięcy nic się nie zadziało. Dalej nie wiem bo auto jeżdżą już gdzieś w świecie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
40 minut temu, Randall napisał(a):

Mogę znaleźć 10 takich filmów o silnikach N47 (tykająca bomba itp) a sam miałem chyba z 8 samochodów z tym motorem i ani jednego problemu.

Randall, jeszcze raz, mi nie chodzi o koszt naprawy czy klikalnosc ze te silniki sie psuja.

Chodzi o TECHNOLOGIE

O to co robi BMW (czy inne marki) w autach spalinowych, w silniku diesla, zeby to bylo w miare dynamiczne, mialo ~400HP i zeby bylo jednoczesnie dopuszczone do uzytkowania w EU (ekologia)

Spojrz na te screeny ponizej - technologia napedu jest KURIOZALNA dla kogokolwiek kto ma cokolwiek wspolnego z inzyniera, niezawodnoscia, procesami technologicznymi czy po prostu ze zdrowym rozsadkiem.

Ten silnik jest OLBRZYMI, kuriozalnie skomplikowany, ilosc mechanicznych rzeczy ktore tam moze kleknac (I KLEKNIE predzej czy pozniej) jest po prostu astronomiczna.

Technologia takiego napedu jest skazana na wymarcie bo koszt wytworzenia, trudnosc serwisowania i koszty eksploatacji takiego napedu sa niewspolmierne do tego jak to auto szybko traci na wartosci czy do szybkosci upowszechniania sie konkurencyjnych, prostych jak budowa cepa, napedow elektrycznych.

Te turbiny, wezyki, uszczelki, hektolitry oleju --> patrzac przez zdrowy rozsadek chociaz to cud (albo niewiarygodna korupcja lobby olejowego) ze ta technologia przetrzymala tyle lat na rynku.

 

Capture1.jpg

Capture3.jpg

Capture2.jpg

 

Jakbym mial poszukac analogii to by bylo mniej wiecej cos takiego:

1280px-38_2267_Hoentrop_2011-09-17.jpg

glo-2.jpg

Edytowane przez adamjttk

.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Szczerze to nie rozumiem o co Ci chodzi. Chcieli pokazać całemu światu najmocniejszego diesla to pokazali. Owszem jest skomplikowany i co z tego? Nie chcę komplikacji to kupuje sobie 30d na jednej turbinie. Mam wrażenie że na siłę próbujesz się czepić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale jak wogole można bić taką pianę, wklejać bzdurne obrazki skoro przykładowo bateria w tesli model x, składa się z … 7920 ogniw. Tak siedem tysięcy dziewięćset dwadzieścia ogniw. Wszystko to musi być zamknięte w super szczelnej obudowie. Jak się jakieś luty poluzują a zdarza się to to trzeba to rozebrać pomierzyć każde ogniwo i pokutować lub powymieniać padnięte. To jest roboty na KILKA ładnych dni. Później taka obudowa musi zostać idealnie szczelnie sklejona (bo wilgoć) i schnąć przez wiele godzin. Alternatywą jest nowa bateria za jakieś pewnie 100k

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Randall napisał(a):

Tak, dlatego gdzieś daleko na celowniku znajduje się takie coś w pełnym individualu i niech już zostanie aż zabraknie ropy 😄

Bedziemy tesknic za takimi wnetrzami, to juz nie wroci 🙂

Bruktbil til salgs: BMW 7-serie - 2021 - Svart - 398 hk - Sedan | FINN.no 

18 minut temu, słonik40 napisał(a):

Jak się jakieś luty poluzują a zdarza się to to trzeba to rozebrać pomierzyć każde ogniwo

Pewnie ze tak.

To samo jak jest blackout - pan elektryk idzie i przeszukuje 300km linii energetycznych gdzie sie linia uszkodzila.

Slyszalem nawet ze helikopteru do tego uzywa zeby szybciej zlokalizowac uszkodzenie 🤣

Ze Ty sie nie wstydziesz takich debilizmow pisac publicznie to ja Cie podziwiam.

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.