Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Rufio napisał(a):

100kmh czy to jakaś kara, masochizm? Nie rozumiem tego....

Ja miałbym obgryzioną kierownicę z nerwów.

1. Nie 100 km/h a 110km/h jezeli juz mamy byc dokladni.

2. Max predkosc w UK to 112km/h, w Szwecji, Finlandii czy Hiszpanii 120 km/h i nikt tam sobie kierownicy z nerwow nie obgryza 😉

Latanie 160km/h czy 180km/h to jest jedynie polska i niemiecka specjalnosc w Europie

 

Co do Norwegii jeszcze --> ten kraj ma powierzchnie jak Polska ale zyje w nim 7-8x mniej ludzi.

Nie jest krajem tranzytowym a do tego z jednego konca kraju na drugi jest ponad 2200 km, czesto drogi poprzecinane fiordami.

Tam nijak nie oplaca sie (nie ma zadnego uzasadnienia ekonomicznego) budowanie duzych, szybkich autostrad, zamiast tego buduja w kazdym nawet malym miescie lotnisko i w 1h mozna byc w dowolnym miejscu w kraju (male samoloty lataja po kraju naokraglo, jest duzo wieksza kultura latania miedzymiastowego niz w PL).

503479274_1046196157622994_8571058260511

Edytowane przez adamjttk

.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Latanie 160km/h czy 180km/h to jest jedynie polska i niemiecka specjalnosc w Europie

E tam, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, Węgry, Słowenia, Chorwacja --> praktycznie wszędzie leci się + - 140-150 km/h, i to również lokalsi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie podoba oczywiście.  Z tego co piszą ludzie to dotyczy sytuacji jak jest kolejka. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podjeżdżasz pod suc, idziesz na obiad, robi się kolejka, zostawiasz kotleta i biegniesz z wywieszonym jęzorem odłączyć auto albo jesteś stówkę w plecy. Podróżowanie premium w 21 wieku 😀

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
21 godzin temu, Randall napisał(a):

E tam, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, Węgry, Słowenia, Chorwacja --> praktycznie wszędzie leci się + - 140-150 km/h, i to również lokalsi.

140-150 to czesto realne ~10-15 km/h ponad limit i to jest powiedzmy ok na autostradzie w ladny dzien jak nie ma duzego ruchu

W PL jak wiesz, jak masz lepsza fure i masz w nosie spalanie 8l czy 10l, to jedziesz po autostradzie 160, 180 czy 200km/h i masz w nosie, mandatow nie ma, przyzwolenie spoleczne jest, za granica tak sie nie da bo predzej czy pozniej cie dojada i beda klopoty.

Stad na pewno wg mnie tez wynika czesciowo w PL niechec czy zapoznienie elektromobilnosci - u nas w kraju dopiero niedawno pobudowali ladne autostrady, ludzie od niedawna moga kupowac nowe, mocne i szybkie samochody stad chca sie jeszcze "nacieszyc" niczym nie skrepowana, szybka motoryzacja. Na "zachodzie" juz nie ma chyba takiej kultury "zapierd&*&&&*", troche sie ucywilizowalo albo przejadlo po prostu i ludzie chyba tez dlatego laskawszym okiem na elektryki patrza (ktorych glowna wada to jak wiemy mniejsze predkosci przelotowe na dlugich dystansach)

Edytowane przez adamjttk

.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
26 minut temu, adamjttk napisał(a):

140-150 to czesto realne ~10-15 km/h ponad limit i to jest powiedzmy ok na autostradzie w ladny dzien jak nie ma duzego ruchu

 

Dokładnie tak to wygląda, akurat niedawno zrobiłem prawie 4000 km do Rimini i z powrotem więc info na świeżo. Stąd też uważam że 100 czy 110 to mega nużąca i męcząca jazda kiedy trzeba zrobić większy dystans i współczuję takich limitów..

W PL ostatnio akurat na moich oczach nieoznakowane G20 "dogoniło" ziomka który cisnął na oko 180 km/h na trasie do Warszawy (więc ekspresówka a nie autostrada) także też trzeba się liczyć z możliwością sporego mandatu - ale jak to działa wszyscy wiemy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale po co jest rozmowa o mandatach i przekraczaniu prędkości w kontekście tego testu zasięgu aut ev w Norwegii. 

Zasiegi np Tesli po 600 czy 700 km sa po prostu nieosiągalne w Polsce na autostradzie,  gdzie można jechać 140 km/h. Realnie połowę z tej wartości przejada te auta, czyli 300 max 350 km.

Tylko tyle i aż tyle. 

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Ot taka luźna obserwacja jak i połowa tego wątku 😉 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Randall napisał(a):

W PL ostatnio akurat na moich oczach nieoznakowane G20 "dogoniło" ziomka który cisnął na oko 180 km/h na trasie do Warszawy (więc ekspresówka a nie autostrada) także też trzeba się liczyć z możliwością sporego mandatu - ale jak to działa wszyscy wiemy.

Z ciekawosci - jaki mandat jest za cos takiego?

Ekspresowka to jest 120km/h z tego co pamietam?

Ile w plecy sie jest za przekroczenie na ekspresowce o 50-60km/h?

W takiej Danii to pewnie miesieczna pensja by nie wystarczyla na mandat ^^

Godzinę temu, Randall napisał(a):

Dokładnie tak to wygląda, akurat niedawno zrobiłem prawie 4000 km do Rimini i z powrotem więc info na świeżo. Stąd też uważam że 100 czy 110 to mega nużąca i męcząca jazda kiedy trzeba zrobić większy dystans i współczuję takich limitów..

Ja doslownie za 3 tygodnie biore TMYP i cisne 4000-5000km w okolice Wenecji, na luzie objazdowka 2-3 tygodniowa.

Dania/Niemcy - 140km/h, Wlochy 130 km/h, tempomat i heja, jakos te polgodzinne ladowania co 250km przezyje 😉

Powiem szczerze nawet by mi przez mysl nie przyszlo zeby kombinowac z autem spalinowym/hybryda tylko po to, zebym zamiast co 250km zatrzymywal sie co 500km czy zeby jechac w Niemczech zamiast 140km to 150-160km/h --> imho niedorzeczne. Czy moze tak jak slonik zawsze opowiada --> powinienem wstac o 3 nad ranem i cisnac 15h ciurkiem zeby zdazyc jeszcze piwo wypic wieczorem w hotelu? 😉

 

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Randall napisał(a):

Ot taka luźna obserwacja jak i połowa tego wątku 😉 

Jasna sprawa. Przy jezdzie 160-180 to wiadomo jaki będzie zasieg...ważne, żeby być świadomym, a nie tylko patrzeć na wyniki jakiegoś testu.

Edytowane przez Kriss33
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Z ciekawosci - jaki mandat jest za cos takiego?

Chyba jakoś tak:

Cytat

  • 51-60 km/h: 1500 zł (3000 zł przy recydywie) i 13 punktów karnych. 
     
  • 61-70 km/h: 2000 zł (4000 zł przy recydywie) i 14 punktów karnych. 
     
 

 

 

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Ja doslownie za 3 tygodnie biore TMYP i cisne 4000-5000km w okolice Wenecji, na luzie objazdowka 2-3 tygodniowa.

Dania/Niemcy - 140km/h, Wlochy 130 km/h, tempomat i heja, jakos te polgodzinne ladowania co 250km przezyje 😉

Racja, ja akurat byłem służbowo więc raczej zupełnie odwrotnie, im szybciej w domu tym lepiej 😄 

Co ciekawe jechałem RR Velarem 2.0 benzyna P250. Auto porównywalne do mojej G01, osiągi gorsze, spalanie wyższe o 2-2,5 litra takiej trasie. Jedynie z wyglądu mi się podoba. Akurat wczoraj czytałem że następca ma być full EV.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nikt 15 godzin bez przerwy nie ciśnie. Cały bajer polega na tym że dzięki sporo wyższej prędkości podróż razem z normalnymi przerwami zamyka się w 15 godzinach .

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

1460km zrobiłem w 15 godzin od 6:30 do 21:30 jadąc tak jak pisałem czyli limit + 10-15 km/h. 4 czy 5 razy postój ale krótki (bez rodzinki zupełnie inaczej się jedzie). Oczywiście wystarczy jeden porządny korek na autostradzie i taki wynik by się nie udał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlatego całe hordy Polaków jadące e Alpy wyjeżdżają na noc właśnie po to aby ominąć korki i wtedy albo jedziesz 12-15 godzin (zależności skąd wyjeżdżasz) albo tłuczesz się tych godzin dużo więcej (mniejsza prędkość, częstsze, dłuższe przerwy oraz wbicie się w korki przez dłuższa jazdę)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Randall napisał(a):

Racja, ja akurat byłem służbowo więc raczej zupełnie odwrotnie, im szybciej w domu tym lepiej 😄 

Przy trasach 4000km i sluzbowo powiem, ze tez wolalbym na dzisiaj dostac diesla czy tam benzyne niz elektryka, nie ma co zaklinac rzeczywistosci 😄

PS. 1500 PLN mandatu za przekroczenie o 50km/h limitow predkosci to smiech na sali, po zaplaceniu bym nazajutrz nie pamietal o tej "karze", ludzie co notorycznie zapier*** i maja drogie fury smieja sie z takich kar conajwyzej i traktuja jako podatek drogowy ewentualnie do zaplacenia raz czy dwa razy do roku.

Tutaj powinno byc z 10k PLN, nikt "przypadkiem" nie przekracza predkosci o 50km/h, a jak przekracza to powinien miec odlozone na taka ulanska jazde.

Edytowane przez adamjttk
  • Lubię to 1

.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
8 godzin temu, adamjttk napisał(a):

140-150 to czesto realne ~10-15 km/h ponad limit i to jest powiedzmy ok na autostradzie w ladny dzien jak nie ma duzego ruchu

W PL jak wiesz, jak masz lepsza fure i masz w nosie spalanie 8l czy 10l, to jedziesz po autostradzie 160, 180 czy 200km/h i masz w nosie, mandatow nie ma, przyzwolenie spoleczne jest, za granica tak sie nie da bo predzej czy pozniej cie dojada i beda klopoty.

Na S ustawiam tempomat na 144 kmh wg GPS 140 i nie ma problemu z policja

Na autostradzie 165kmh i wg GPSu 160kmh i też nie ma problemu.

Szybsza jazda to już ryzyko mandatu. No i się nie kalkuluje, doganiamy sporo. Tempomat ciągle hamuje i przyspiesza. Zysk czasowy niewielki. A tak jadąc w zakresie 140-160 mogę tankować co 600-800km (zależy od wiatru).

W terenie zabudowanym jak jedziesz  do 10kmh  powyżej limitu to Policja nie zatrzymuje.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie, grunt do sukcesu to jest zwalniać na wszystkich ograniczeniach czy w terenie zabudowanym. (Jechać maks więcej 10km/h) bo tam najczęściej lubią stać. Na drogach bez dodatkowych ograniczeń patroli praktycznie nie ma a na autostradzie trzeba patrzeć w tylne lusterko i jak jedzie jakaś 3,insignia z dwoma z młodymi osobami w środku to lampka powinna się zapalić 😀

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)

Trochę w temacie BMW i EV:

https://www.bmwblog.com/2025/06/11/2026-bmw-ix3-first-drive-review-neue-klasse/?fbclid=IwY2xjawK2OF9leHRuA2FlbQIxMABicmlkETBJa2V6cmViSEV6UmxWUXZOAR6WF_qSj1FE4WW564CjkZmU0TGm9FZSHNwuGxMHmDBbrX3XaAcduAnhaAQKqA_aem_vdJ_UbcW9N8NU8o_w7wNKg

https://insideevs.de/reviews/761904/bmw-ix3-2026-im-erstkontakt/?fbclid=IwY2xjawK2ORFleHRuA2FlbQIxMABicmlkETBJa2V6cmViSEV6UmxWUXZOAR6bHPKtEsP6MUPlQhXUDTEV1ThnCmX129eoyMJL-8qSUp4mZXhM_qDA7UFW4A_aem_J2gG_ZNFc-7sbo27xnRJjw

Trochę danych o iX3 (na podstawie pierwszych testów przedprodukcyjnych egzemplarzy):

  • xDrive, silnik EESM na tylnej osi, ASM na przedniej osi
  • >300 kW (ca. 402 PS), >600 Nm
  • Architektura 800V
  • Ładowanie - 400 kW (peak 3-5 minut), od 10%-56% utrzymywał średnio 318 kW. 10 minut ładowania = 350km zasięgu. 
  • Zasięg - testowana wersja -iX3 50 xDrive - 800 km, ponoć będą też wersje z zasięgiem 900 km (podejrzewam, że WLTP)
  • Zużycie 16,2 kWh/100 km (pewnie WLTP)
  • „Heart of Joy“- "superkomputer" - system dynamiki jazdy, adaptacyjny tryb jazdy (polecam poczytać artykuł na BMW Blog)
  • iDrive X, 17,9"-Touchscreen, Panoramic Display, Head-up
  • Level 2+: autonomiczna jazda do 130 km/h

image.png.f4bb64aa68a97da398ff9576363ed64b.png

Jestem pewien, że nowe iX3 zamiesza na rynku. 🙂 

I kolejna ciekawostka - nowe iX5 może mieć range extender (jak w przypadku jednej z wersji i3). Ciekawa koncepcja, aby być jednak w pewnym stopniu "niezależnym" od infrastruktury ładowania w trasie 🙂 

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/bmw-plots-range-extender-revival-2026-x5

Edytowane przez Damianero74
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ogólnie sporo chińskich hybryd to hybrydy erev. Silniki ev, duża bateria i spalina jako generator prądu. Wychodzi na to że BMW że swoim i3 było pionierem tej technologii a wracając do ix3 to auto sztos i warto zaczekać.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Ciekawe, wtedy w PL raczej bez dopłat i benefitów będzie? I3 Rex mają normalnie białe tablice (pomijając przypadki że ktoś w WK nie ogarnął a są takie).

Opublikowano

W sumie oferowanie EREV jako uzupełnienie oferty EV może mieć faktycznie dużo plusów:

  • uniezależnienie od infrastruktury ładowania (w pewnym stopniu, przydatne w długich trasach)
  • dynamika jazdy i charakterystyka EV
  • mniejszy stopień skomplikowania niż Plug-iny (pod warunkiem zastosowania niewielkiego, prostego silnika spalinowego, działającego w optymalnym zakresie obrotów w trakcie zapotrzebowania na doładowanie akumulatora trakcyjnego)

No ale ciekaw jestem najbardziej iX3 na ten moment. Jakby się jeszcze łapał na dopłaty (NaszEauto) to może nawet w Polsce troszkę namieszać na rynku. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ostatnio widziałem że jakiś grupach chargera albo Camaro na zielonych tablicach. Podobno jest jakaś luka w prawie i jak auto ma akumulator to można zarejestrować jako elektryczne 😂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.