Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

https://www.cnbc.com/2025/03/14/bmw-bmw-full-year-results-2024.html

"BMW posts 37% drop in annual net profit, warns of ‘subdued’ Chinese demand"

 

Taniej energii z Rosji juz nie ma, taniego aluminium nie ma, teraz dojda cla zaserwowane przez Trumpa.

W Chinach free fall bo tam kupuja juz swoje rodzime, lepsze elektryki.

A ten spadek zyskow o 1/3 to juz po obnizeniu jakosci aut gdzie sie da, kazdy plastik, kazdy przycisk ---> wszystko juz przeszlo 3 razy przez rece ksiegowych.

Co dalej?

Edytowane przez adamjttk

.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Tak patrzę na ceny nowego A6

Normalne V6 3 litry kosztuje 371 tys

A6 etron 400 tys.

 

JUż widzę tą cenę na rynku wtórnym po 3 latach

benzynowe V6  250 tys zł

elektryk 150 tys zł  plizzzz niech ktoś to kupi

 

Niestety nie ma już zwykłego 540i bez baterii, tylko musimy kupować 550e plugin

Zrzut ekranu 2025-03-16 095325.png

Zrzut ekranu 2025-03-16 095109.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Rufio napisał(a):

A6 etron 400 tys.

JUż widzę tą cenę na rynku wtórnym po 3 latach

elektryk 150 tys zł  plizzzz niech ktoś to kupi

Gdyby bylo jak mowisz, to raty wynajmu dlugoterminowego od Audi bylyby dla elektryka prawie 2x wieksze od ICE. Sa?

Inna rzecza jest po prostu wyjsciowa cena ktora jest nierynkowa niestety.

Auta spalinowe od Audi nie maja chinskiej konkurencji.

Auta elektryczne od Audi maja chinska konkurencje (technologicznie to samo) za ~polowe czy tam 2/3 ceny.

Tu jest wg mnie pies pogrzebany i clue calego problemu europejskich elektrykow.

 

Kiedys Audi kojarzylo sie z nieslychanym luksusem, limuzyna A6 czy A8 to byl top topow, rzecz niedoscigniona dla poza europejskiej konkurencji.

Dzisiaj wsiadasz do takiego elektrycznego Audi A6 czy BMW 5-er i sie plakac/smiac chce bo jest duzo blyskotek a jakosc materialow jest zenujaca, oszczednosci widac doslownie na kazdym kroku.

I to jest dopiero smutne bo wyglada jakby niemieckie premium stalo w rozkroku - czy isc w ilosc i ciac koszty i zyski czy w jakosc i mniejszy wolumen.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 15.03.2025 o 09:05, słonik40 napisał(a):

@adamjttk Ty się dwa razy zastanów co piszesz bo zaczynamy grać do jednej bramki. Nudno będzie 😀

Nie gramy.

Dla mnie Tesla jako marka jest o x dlugosci przed BMW, tu nawet nie ma o czym gadac (!)

Problemem jest glowny udzialowiec i CEO Tesli, ktory bedac niewatpliwie wizjonerem i geniuszem --> obecnie sie zradykalizowal, zaczadzil umysl jakimis ultra prawicowymi, skrajnymi ideologiami, zrobil sie toksyczny i polaryzujacy i jest otwarcie anty EU.

Dzien w ktorym odejdzie z Tesli bede swietowal i szukal okazji na rynku do wykupienia akcji spowrotem.

Co do software BMW --> od miesiaca NIE DZIALA mi ogrzewanie kabiny (webasto).

Najpierw trzeba bylo klikac webasto zawsze dwukrotnie (bo za pierwszym razem nigdy nie dzialalo), czekalo sie ~20s ale odpalalo.

Teraz juz przestalo dzialac w ogole (!)

Wkurwiony wchodze do zamarznietego samochodu po nocy bo webasto nie dziala przez apke  --> probuje odpalic klime na maxa "MAX" a ten mi pisze ze nie odpali bo jest uwaga "za zimno"

[BAD] (!)

No po to chce odpalic klime na maxa bo jest mi zimno a auto jest zamarzniete (!!)

Nie moge z tym gownianym samochodem, po prostu mnie trzesie czasami od debilizmow tej firmy

IMG-2377.png

 

IMG-2379.jpg

 

 

 

.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
7 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Gdyby bylo jak mowisz, to raty wynajmu dlugoterminowego od Audi bylyby dla elektryka prawie 2x wieksze od ICE. Sa?

Inna rzecza jest po prostu wyjsciowa cena ktora jest nierynkowa niestety.

 

Dla Audi jeszcze nie ma wyliczeń najmu fabrycznego.

Ale przy tej samej cenie 324 tys E200/EQE

Wpłacie na 50 tys złoytych, najem na 24 miesiące, limit 25 tys km rocznie.

Rata dla elektryka 6100 zł

Dla E200  4550zł

24 miesące to najem elektryka 37 tys więcej.

Jakby był prąd za darmo to paliwo do E200 na 50 tys km będzie kosztować 27 tys złotych...

Zrzut ekranu 2025-03-16 195820.png

Zrzut ekranu 2025-03-16 195535.png

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 godzin temu, Rufio napisał(a):

Rata dla elektryka 6100 zł

Dla E200  4550zł

To w duzej czesci dowodzi, ze masz racje 👍

Co prawda pozostaje kwestia mocy 200KM vs 300KM, nie wiem tez jak wyposazenie czy takie samo (elektryki maja duzo wiecej juz w podstawie) ale jakby nie patrzec skoro rata najmu duzo wyzsza to znaczy sie ze i wartosc rezydualna planowana jest sporo gorsza.

Mi to po prostu pachnie zla/nierynkowa cena poczatkowa - elektryki sa tansze w budowie, maja duzo mniej drogich czesci (silnik spalinowy, caly osprzet, skrzynia biegow etc etc) wiec sila rzeczy powinny byc tansze od aut spalinowych.

W PL, w obecnych realiach cenowych i drogowych (autostrady, styl jazdy) tez bym podziekowal za taka oferte raczej.

Przy dofinansowaniu BEV taka TM3 LR jest imho juz bardziej konkurencyjna jak na osiagi, wyposazenie etc ale taka klasa E no nie bardzo.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem okazje w zeszłym tygodniu pojeździć e53amg po niemieckiej autostradzie. Jednak to jest ogromna przyjemność pojechać 2 paki. Fajne auto, super w środku, fajnie się prowadzi , ciche wygodne. Jedynie co to lepiej by było aby była to miekka hybryda zamiast pełnej hybrydy zabierającej sporo bagażnika 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Miałem okazje w zeszłym tygodniu pojeździć e53amg po niemieckiej autostradzie. Jednak to jest ogromna przyjemność pojechać 2 paki. Fajne auto, super w środku, fajnie się prowadzi , ciche wygodne. Jedynie co to lepiej by było aby była to miekka hybryda zamiast pełnej hybrydy zabierającej sporo bagażnika 

A Mercedes elektryczny nie jezdzi 200?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeździ ale krótko 😀

baardzo długie ładowanie nowego modelu y 8-80%. Realnie 34 minuty. Na przykładzie grzyba Fajnie widać metamorfozę fanboya tesli który trochę pojeździł niemieckim premium. Posmakował 800v i ładowarek IONITY i tesla jest zawiedziony 😀

https://www.facebook.com/share/v/18hDX8KPXx/?mibextid=wwXIfr

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Audi zwolni 7,5 tys. osób. Pracownicy przegrali z elektromobilnością - Bankier.pl

 

Do 2029 r. Audi należące do koncernu Volkswagena zwolni nawet co siódmego pracownika w Niemczech – informuje Reuters. Łącznie pracę straci maksymalnie 7,5 tys. osób.

Zwolnienia zaplanowane przez zarządzających Audi będą kolejnymi z serii. Jak przypomina Reuters, od 2019 r. firma zlikwidowała 9,5 tys. stanowisk.

Nawet co piątego pracownika, czyli ok. 8 tys. osób, w najbliższych latach zamierza zwolnić z kolei Skoda.

To również kolejna z serii zapowiedzianych zwolnień grupowych w koncernie Volkswagena. Jeszcze w grudniu 2024 r. koncern z Wolfsburga zapowiedział likwidację 35 tys. stanowisk do 2030 r.

 

Powodem zwolnień jest spadek zamówień aut z czterema pierścieniami w logo, który na całym świecie wyniósł 11 proc. r/r. Najdotkliwszy był na rodzimym rynku. W 2024 r. Niemcy zarejestrowali o 21 proc. mniej aut wyprodukowanych przez Audi niż rok wcześniej

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Jeździ ale krótko 😀

baardzo długie ładowanie nowego modelu y 8-80%. Realnie 34 minuty. Na przykładzie grzyba Fajnie widać metamorfozę fanboya tesli który trochę pojeździł niemieckim premium. Posmakował 800v i ładowarek IONITY i tesla jest zawiedziony 😀

https://www.facebook.com/share/v/18hDX8KPXx/?mibextid=wwXIfr

 

Ten czas ładowania jest beznadziejny.  

W jednym z ostatnich Automaniakow było Porsche Macan najwyższa wersja, która z pewnością laduje się 2x szybciej niż taką Tesla. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie,  bo jak czytam forum BMW wydaje się, że nie ma.

Cena tego lepszego auta ponad 660 tys zł...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk jest ogólny kryzys na rynku, wysokie stopy procentowe a do tego wchodzą nowi gracze. Rynek moto to zbiór zamknięty, raczej stabilna mniej więcej stała sprzedaż samochodów rok rocznie i to chyba tylko akcjonariusze tesli wierzą w jakieś cuda na kiju, że wszystko upadnie i będzie tylko tesla. Regularnie łapią się na kolejne marchewki. Grzany ostatnio tutaj temat fsd nie wiadomo jaki ma potencjał zysku. Na razie rynek chiński pokazuje że zerowy. Byd udostępnił autonomię za free, teraz tesla zrobiła to samo czyli nawet centa na tym nie zarobi. 
 

@Kriss33 Porsche jak to Porsche jest niemiłosiernie drogie ale 800v masz już w cła i zaraz będziesz miał w neue classe. Król jest nagi, tesla postawiła na złego konia i została za peletonem w tyle. Wypisywane tutaj bzdury o przewadze technologicznej upadają, wala się jak domek z kart a sam grzyb ostatnio jedynie co jest w stanie wychwalać w tesli to tryb psa dzięki czemu może zostawić kota w aucie. Smutne to i śmieszne jednocześnie a samego kota mógłby zostawić włączając po prostu w innych autach klimatyzowanie wnętrza chyba że jest się Adamem bo u niego nie działa 😀

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

800v masz już w cła i zaraz będziesz miał w neue classe. Król jest nagi, tesla postawiła na złego konia i została za peletonem w tyle. Wypisywane tutaj bzdury o przewadze technologicznej upadają, wala się jak domek z kart

Ladowanie 800V to na pewno spora przewaga technologiczna Taycana czy CLA i niedostatek Tesli obecnie tylko bierz tez pod uwage ze sa miliony ludzi kupujacych BEV, ktorzy stacje ladowania DC (jakiekolwiek) obejrza moze kilka razy w zyciu bo zasieg 400-500km im po prostu spokojnie starcza na codzien. 

Dla przykladu - moje i4 M50 pewnie nigdy na zadna stacje ladowania DC nie zajedzie bo to auto nr2 w domu i wszedzie dalej i tak jezdzimy modelem Y.

Gorzej - nawet gdyby dzisiaj i4 M50 mialo 800V to i tak nadal we wszystkie trasy jezdzilbym modelem Y ze wzgledu na znana i bezproblemowa siec SC.

Reasumujac - 800V jest lepsze ale dla wielu ludzi kupujacych BEV nie bedzie zadnym gamechangerem.

3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

samego kota mógłby zostawić włączając po prostu w innych autach klimatyzowanie wnętrza chyba że jest się Adamem bo u niego nie działa 😀

Podpowiesz mi jak to zrobic?

Wielokrotnie juz siedzialem w i4 czekajac na corke/syna na parkingu i klimatyzacja wylacza sie po max. kilku minutach (cale auto po prostu zasypia)

.

Opublikowano
51 minut temu, adamjttk napisał(a):

 

Podpowiesz mi jak to zrobic?

Wielokrotnie juz siedzialem w i4 czekajac na corke/syna na parkingu i klimatyzacja wylacza sie po max. kilku minutach (cale auto po prostu zasypia)

Po wyłączeniu zapłonu na ekranie wyświetla się komunikat „włącz klimatyzuj teraz” czy jakoś tak, klikasz i 30 min działa wentylacja/klimatyzacja.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, klakierek napisał(a):

Po wyłączeniu zapłonu na ekranie wyświetla się komunikat „włącz klimatyzuj teraz” czy jakoś tak, klikasz i 30 min działa wentylacja/klimatyzacja.

Dzieki, sprawdze nastepnym razem.

Przeczytalem cala instrukcje n/t klimatyzacji (strony 244-255) i nic tam nie ma na ten temat (albo jestem juz slepy)

Instrukcja obsługi BMW i4 Grand Coupe (2024) (372 stron) (instrukcjaobslugipdf.pl)

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.