Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Dorzuce do pieca moje rozumowanie (norweskie lol) --> jezeli jeden samochod za powiedzmy 200k PLN oferuje ~90% (osiagi, wyposazenie, komfort etc) tego co drugi samochod za 600k PLN, to ktory samochod ma wg Was drodzy forumowicze lepsza technologie? 😄

Rece mi czasem opadaja 🤣

Stosujesz swoje subiektywne kryteria i dlatego nie ma porozumienia między Wami.

 

 

Edytowane przez karbo
Opublikowano
4 godziny temu, stuffman napisał(a):

Apple TV

Wiem że nie na temat ale to i tak jeden wielki offtop. Mialem ostatnio wielką nieprzyjemność korzystać z apple tv. Jest to zdecydowanie najgorszy serwis pod względem łatwości i wygody obsługi. Może na tv apple (o ile takie w ogóle są) dziala to ok, ale na lg dzialalo kiepsko a na laptopie wręcz tragicznie. Nie oceniam kontentu bo za malo mialem czasu się z tym bawić, ale na 1 rzut oka też raczej słabo było. 

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Rece mi czasem opadaja 🤣

 

Dokładnie, mi też. Zwłaszcza wtedy kiedy ta najwyższej technologii Toyota potrzebuje porządny silnik więc kupuje od BMW B58 (a kiedyś do Avensis diesla N47).

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słonik jak byś miał więcej pojęcia o Tesli to byś zauważył, że napisałem Tesla z baterią BYD. Tylko, że Ty na temat Tesli masz swoje zdanie, a ja na pewno nie będę Cię oświecał. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bjorn testował Teslę z baterią byd. On regularnie wraca do tych aut i testuje wszelkie możliwe konfiguracje.. test był z 2024 roku. Dodatkowo bjorn normalizuje wyniki bo tesla nieco oszukuje. IMG_3370.thumb.png.a3384ae4a1873c1bb294a84c6e74b6d3.pngTu dla kontrastu masz test s6 etron w podobnych warunkach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W Tesli mam baterie LFP. Mówią, że słabo się ładuje jak jest zimna. Całą noc Tesla stała na dworze na kilkustopniowym mrozie. Przed południem było minus 1 i pojechałem na SUC w Brnie, 20 stanowisk, bajka. Tylko 8 km, więc na pewno była zimna. Po podłączeniu po 5 minutach miałem już max prędkość ładowania tj 180 kWh. Ładowanie od 20 do 80 % trwało 15 minut.  Do 100 % 35 min. 

 

 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Bjorn testował Teslę z baterią byd. On regularnie wraca do tych aut i testuje wszelkie możliwe konfiguracje.. test był z 2024 roku. Dodatkowo bjorn normalizuje wyniki bo tesla nieco oszukuje. IMG_3370.thumb.png.a3384ae4a1873c1bb294a84c6e74b6d3.pngTu dla kontrastu masz test s6 etron w podobnych warunkach.

Słonik jezdzac na wycieczki z moją rodziną nie mam żadnego problemu z ładowaniem. Moja Tesla się tak szybko laduje, że czasem laduje do 100 % bo rodzinka nie gotowa. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33 jeździsz ju tyle ev to pora się dokształcić troszkę. Jak miałeś ustawioną nawigację do ładowarki to auto samo  przygotowuje baterie do ładowania już w trasie podgrzewając ją odpowiednio. Nie wiem jak jest w tesli ale w BMW czy Mercedesie wyskakuje komunikat że rozpoczął się proces przygotowania baterii do podgrzania. Dzięki temu nie ważne czy auto stoi na mrozie czy w garażu jak jest odpowiedni dystans to będzie odpowiednio ciepła. Nie jest to jednak proces bez żadnego wpływu bo wtedy zużycie wzrasta. Coś za coś. W każdym razie Bev są tak czułe na wiele warunków że zużycie na tej samej trasie może być skrajnie różne. Wiatr, opady, trumna na dachu, rozmiar inwestor felg, opony, temperatura bateriii, temperatura powietrza itd itd… bjorn stara się to w miarę normalizować ale idealnie wiadomo nigdy nie będzie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak grzanie baterii było przez 8 km, a to na pewno niewystarczający dystans

 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Randall napisał(a):

Dokładnie, mi też. Zwłaszcza wtedy kiedy ta najwyższej technologii Toyota potrzebuje porządny silnik więc kupuje od BMW B58 (a kiedyś do Avensis diesla N47).

Zgadza sie, B58 bylo taniej kupic od BMW do malowolumenowej Supry i z technologii diesli BMW tez Toyota korzystala do sprzedazy ich aut w Europie.

Teraz dla rzetelnosci napisz skad BMW wzielo cala technologie hybrydowa ktora wykorzystuje w swoich autach gdzies od 12-13 lat.

Ciekawy artykul

https://carbuzz.com/bmw-b58-engine-modern-2jz/

PS. Jak tak patrze na te zdjecia, to B58 to jedno, tam pol samochodu jest z BMW - panel swiatel, przyciski na kierownicy, CIC, klamki, przyciski na desce, GUI z ekranem, kamera, skrzynia biegow, nawet pedal gazu i hamulca czy przyciski na fotelu czy od szyb - generalnie Supra to przebrandowane Z4

799_ac9a3174-3004-4959-a20a-c152f8d14ca2

799_46fb4a33-e6ce-4545-a156-4a7d723a4bfe

799_5cf13d78-8112-4d4e-9876-df2b1458f537

799_1aef560e-2087-4794-bfc9-5b2389d3a891

799_5fe4c57b-1473-4a6f-8f56-ea7779f9d3cd

799_34831044-77b4-45cb-b4ec-8950e0550e63

799_13427aa8-b2c7-47a5-9500-5a941abeecb4

201_4611ac11-df05-44a3-9a1a-49eba28d8817

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk już kiedyś pisałem o tym że BMW przehandlowało z Toyota technologię hybrydową za b58 i praktycznie całe wnętrze znajdujące się w suprze. Normalna rzecz w auto industry, teraz lucid przykładowo dzieli się technologią z innymi firmami z branży. Tymbardziej popatrz na to w kontekście absurdalnych wycen akcji tesli, cała branża ze sobą współpracuje, wszyscy dzielą się technologami i tesla jeśli będzie chciała się w branży utrzymać nie będzie miała wyjścia jak zacząć współpracować z innymi. Zresztą już to robi. Myślisz że taki byd sprzedając swoje baterie tesli żadnego know how nie dostał?

Opublikowano

https://businessinsider.com.pl/biznes/o-rewolucji-ktora-zmieni-zasady-gry-ale-tez-o-cenach-najdrozszych-modeli-tylko-u-nas/ex05dtc

 

"BMW jest numerem jeden na świecie w segmencie samochodów elektrycznych premium (BEV), jeśli porównać nas z tradycyjnymi konkurentami. Sprzedajemy więcej samochodów elektrycznych niż nasi dwaj najwięksi rywale razem wzięci. Tylko w Niemczech w zeszłym roku BMW sprzedało więcej pojazdów elektrycznych niż Tesla. To są fakty, które pokazują, że nasza strategia otwartości technologicznej i różnorodności napędów, dostosowanych do różnych rynków i ich potrzeb, daje nam bardzo silną i przyszłościową pozycję – nawet wobec nowych graczy z Chin."

  • Lubię to 2
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

Ciekawe kto zacznie pierwszy kopiować światła z nowego Y. Wygląda na to, że zastosowali światła projekcyjne dające mocną poświatę na drogę. Już widzę Passerati i stare BMW napędzane ropą pod remizami ze światłami od Chińczyka naśladujące Teslę heheheh.

image.png.1349fe69bc21b93a79256f94333e6fd8.png

image.thumb.png.cdd9995dff4bfd02cc432e7850e844b2.png

  • Haha 1

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Światła projekcyjne mam w Eqe od dwóch lat👍 poza tym ta czerwoną plamę nazywasz projekcją? Kiedyś tak w hondach sobie podwozia na wioskach podświetlali

Edytowane przez słonik40
  • Lubię to 1
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
14 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

BMW napędzane ropą pod remizami ze światłami od Chińczyka naśladujące Teslę heheheh.

Ta poświata wygląda jak zbyt mocne chińskie ledy w podświetleniu tablicy rejestracyjnej które montują w starych gruzach.

Zrzut ekranu 2025-02-16 o 11.25.52.png

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, słonik40 napisał(a):

Światła projekcyjne mam w Eqe od dwóch lat👍 poza tym ta czerwoną plamę nazywasz projekcją? Kiedyś tak w hondach sobie podwozia na wioskach podświetlali

@słonik40, Twoje nie świecę na drogę. Jak zwykle nie widzisz różnicy. Pokaż jak Twoje swiecą. Co to ma być hehehe

Ale nie przejmuj się, moje też nie świecą 🙂

image.thumb.png.778feb345e1fe5143d49ec6becabd3cd.png

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fan tesli widzi tam światła projekcyjne lol. Niech na goglach zobaczy jak to działa w niemieckim premium. Potrafi wyświetlić znaki  na ulicy  czy też animacje na ścianie/krzakach przy włączaniu lub wyłączeniu auta. Najwięcej bajerow w tej dziedzinie na na dziś dzień chyba Audi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
23 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Dorzuce do pieca moje rozumowanie (norweskie lol) --> jezeli jeden samochod za powiedzmy 200k PLN oferuje ~90% (osiagi, wyposazenie, komfort etc) tego co drugi samochod za 600k PLN, to ktory samochod ma wg Was drodzy forumowicze lepsza technologie? 😄

Apropo "lepszej technologii" na ktorej chyba sie nie poznali klienci 😉

https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/porsche-zapowiada-ogromne-redukcje-w-niemczech-1900-osob-straci-prace/t2sqfe5

"Zwolnień mogą spodziewać się pracownicy głównego zakładu Porsche w Stuttgarcie-Zuffenhausen i ośrodka badawczo-rozwojowego w Weissach. Jak zapowiada rzecznik marki, celem jest zmniejszenie zatrudnienia w firmie o 15 proc. do 2029 r."

"Kłopoty Porsche — najbardziej luksusowej marki Volkswagena — to m.in. efekt spadku sprzedaży samochodów w Chinach i słabego popytu na samochody elektryczne w Europie. Antidotum ma być nie tylko restrukturyzacja zatrudnienia, ale już kilka miesięcy temu zapowiadana zmiana strategii. Według wcześniejszych założeń, do 2030 r. nawet 80 proc. nowych samochodów Porsche miało mieć napęd wyłącznie elektryczny. Jednak w trzecim kwartale 2024 r. dyrektor finansowy i IT Porsche Lutz Meschke sugerował, że Porsche dłużej pozostanie przy silnikach spalinowych. Planuje też w niedalekiej przyszłości wyposażyć w takie silniki (spalinowe lub hybrydowe typu plug-in) więcej modeli.

W styczniu 2025 r. firma zapowiedziała też stopniowe ograniczanie swojej obecności w Chinach, gdzie ma silną konkurencję w postaci rodzimych producentów."

"W 2024 r. nie przedłużono umów 1500 pracowników zatrudnionych na czas określony. 500 kolejnych wkrótce skończy zatrudnienie. To jednak wciąż za mało i w ciągu najbliższych kilku lat pracę straci kolejnych 1900 osób. Według doniesień niemieckich mediów, które pojawiały się w styczniu 2025 r., ostatecznie zatrudnienie w Porsche może się zmniejszyć nawet o 8 tys. ludzi."

---------------------

Czyli reasumujac:

1. Technologie aut elektrycznych mamy NAJLEPSZA, tylko w Europie ich nie kupuja, w Chinach ich nie kupuja, w USA nie kupuja.

2. Zamiast sie dostosowac i robic lepsze technologicznie elektryki (czyzby value, cena/jakosc?) to wracamy do aut spalinowych, bedzie zyskow jeszcze kilka lat a w tym czasie Chinczycy i Amerykanie odskocza jeszcze bardziej z BEV 🤣

3. Redukcja zalogi docelowo o 8k ludzi jak pracuje 42k ludzi to ile? 20%? To znaczy ze firma sie rozwija czy zwija bo juz sie pogubilem?

4. Technologia jest TOPOWA, tylko po prostu ludzie sie na niej nie poznali, moze powinni zainwestowac wiecej w uswiadamianie spoleczenstwa, badz jakis dobry slogan cos w stylu Audi "Vorsprung durch Technik"?  🤣

"This is fine"!

-----------------------------

I z poletka BMW, to juz jest KUR** hit, POLECAM 😄 😄

https://www.bmwblog.com/2025/02/14/bmw-mistake-reveal-m5-weight-early/

"M chief Frank van Meel conceded the curb weight shouldn’t have been disclosed prematurely. Why? Because that’s what people commenting online have focused on ever since the number was released.
It’s a mistake BMW pledges not to repeat with the release of its future electrified sports models.

Consequently, the vehicle’s curb weight won’t be disclosed until closer to its launch. 

This way, social media won’t have a reason to criticize the company for how heavy the new car is. 

By not obsessing over how much it weighs, enthusiasts can see the bigger picture."

 

AHAHAHAHAH, zbij termometr i goraczka zniknie.

Trzymajcie sie tam mocno fani nowych sportowych BMW, "sheer driving pleasure" wchodzi na nowy poziom gdzie nie ujawniamy masy auta sportowego zeby fani mogli dostrzec "wiekszy obrazek" 😉

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No niestety pora się pogodzić ze karawaning od ładowarki do ładowarki i postoje w krzakach w premium się niezbyt przyjęły delikatnie mówiąc.

  • Lubię to 1
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Jutro na 90% będę jeździł nową M5, zobaczymy czy jest aż tak źle 🙂

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
27 minut temu, słonik40 napisał(a):

No niestety pora się pogodzić ze karawaning od ładowarki do ładowarki i postoje w krzakach w premium się niezbyt przyjęły delikatnie mówiąc.

Pozwole sie nie zgodzic, ~300k PLN za 3-letniego Taycana Turbo/Turbo S to uczciwa cena i dobre value.

Aproksymujac ~500-600k PLN za nowego (moze byc i po rabatach juz) i sprzedaz bedzie bila rekordy.

To sa realia ktore na dzis wymusza konkurencja.

Zadaniem decydentow w Porsche jest teraz to osiagnac - czy to poprzez budowe nowych fabryk, badz totalna optymalizacje starych, czy to poprzez duzo wieksze naklady na R&D, czy to poprzez stosowanie robotow zamiast ludzi na tasmie czy to poprzez ciecie kosztow (ala BMW). Nie wiem, za to im placa zeby sterowac ta lajba ze sztormu do spokojnego morza.

 

PS. Wciaz czekam kiedy w autach legacy zaczna znikac czujniki parkowania jak w Tesli, niby tylko 115$ ale przemnozone przez 2 miliony aut rocznie to jest ponad 200M $ zysku, podejrzewam ze taka kwota i dla BMW czy Porsche nie bedzie smierdziec w obecnych realiach 😉

https://www.teslarati.com/tesla-114-removing-uss/

---------------------------

Godzinę temu, rkmi09 napisał(a):

"Swietna" odpowiedz na twarde, rzeczowe pytanie 😄

"Pozwól, że ujmę to tak – konkurencja jest dobra, ale tylko wtedy, gdy nowi gracze faktycznie wzbogacają rynek i zwiększają jego wartość. W przeciwnym wypadku zaczynają was podgryzać."


"Nie zgadzam się i już wyjaśniam dlaczego. Przewaga polega dziś na tym, co oferujemy. Rywalizujemy przede wszystkim o lojalność klientów premium i luksusowych. Nasza siła tkwi w unikalnym ekosystemie, który budujemy wokół klienta. Kluczowe znaczenie ma cała sieć dealerska, jakość obsługi, wsparcie, a także nasze możliwości badawczo-rozwojowe. Istotnym atutem jest również oferowanie kompleksowych rozwiązań, na przykład we współpracy z BMW Financial Services.

Co więcej, budujemy trwałe relacje. Doskonałym przykładem jest BMW Excellence Club, ekskluzywny program dla naszych najbardziej wymagających klientów. W samej Polsce mamy już ponad 3200 członków – to najszybciej rosnąca społeczność BMW Excellence Club na świecie. To pokazuje, że klienci chcą być blisko marek, nawiązywać z nimi więź. Obserwujemy coraz większą "humanizację" marek premium i to jest aspekt, który nie leży u podstaw strategii chińskich producentów."

 

Czyli na moj chlopski rozum, ten czlowiek zapytany o podgryzanie przez inne marki, odpowiada jak BMW z tym bedzie walczyc:

1. Lojalnosc klientow

2. "unikalny ekosystem"

3. Siec dealerska, jakosc obslugi, wsparcie

4. BMW Financial Services

5. "Trwale relacje"

6. BMW Excellence Club

 

Czyli nic o konkurowaniu poprzez lepsze produkty, lepsza technologie tylko ludzenie sie tym, ze klient kupujacy BMW nie pojdzie do konkurencji z sentymentu 😄 (swietnie zadzialalo np w Norwegii ^^)

Siec dealerska ktora za 5 lat bedzie historia? "Jakosc obslugi" na ktora narzekaja ludzie na lewo i na prawo ze niczym sie nie rozni od Fiata czy innego Peugeota?

Pisanie o jakims "excellence club" z 3000 czlonkow w przypadku marki ktora sprzedaje (poki co) 2M aut rocznie to juz wyzszy stopien odklejenia, przypomina HUBy DC Audi gdzie zbudowali jeden pokazowy zeby ladnie na ulotkach propagandowych wygladalo 😄 😄

Przerazajace (na szczescie to tylko jakis nonejm ktory nie ma na nic wplywu, moze wyzej w centrali sa bardziej roztropni ludzie)

------------

To tez dobre:

"BMW projektuje, buduje i dostarcza luksusowe auta, ale same pojazdy to tylko część układanki. Równie ważna jest infrastruktura, zwłaszcza sieć ładowania. Nie widziałem w Polsce żadnego kompleksowego planu, jak inwestować i rozwijać ten system."

 

Ja bym powiedzial, ze widzialem.

Jest taka jedna firma (na litere T) co buduje taki "system" za swoje wlasne pieniadze od 15 lat i sie nie gapi na panstwo i nie narzeka ze sie nie da.

Ale do tego trzeba miec ludzi z wizja w zarzadzie.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie będzie. Znam sporo osób kupujących bardzo drogie fury. Niechęć do ev jest przeogromna a nawet jeden wyjazd w narty dla wielu jest game changerem. 

Opublikowano (edytowane)
52 minuty temu, Randall napisał(a):

Jutro na 90% będę jeździł nową M5, zobaczymy czy jest aż tak źle 🙂

Zwróć uwagę na przełączanie między jazdą elektryczną i spalinową. Sam się wybiorę na jazdę testową z ciekawości, może mnie urzeknie 🙂

Fajne będzie zużycie silnika jak ruszę zimą na elektrycznym i przy przyspieszeniu V8 się odpali. 

Najgorsze jest to, że ten samochód jest na okres leasingu i na handel. Później koszty w razie awarii to będzie masakra. Gdyby to nie była hybryda to co innego. 

Podgadaj też o rabaty na nowe M5. Z tego co wiem to 15% bez problemu.

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.