Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

https://www.bankier.pl/moto/zmowa-i-manipulowanie-danymi-o-emisjach-korea-chce-ukarac-wielkie-niemieckie-koncerny-12877/

Bylo o karach dla Tesli, mamy tez kary dla niemieckiego premium :twisted:

 

Najgorsze jest, to, ze miałem okazję pojeździć ostatnio TM3 i to naprawdę fajnie i dobrze jeżdżące auto, jest trochę rzeczy które mogliby poprawić ale jest lepiej niż się spodziewałem.
Kolego, tutaj tak nie wolno mowic, dostaniesz zaraz latke fanboja za takie herezje ;)

 

Jezeli bedzie lifting TM3P i zejda ponizej 3s do setki, dodadza Ryzen

Adam, czy poniżej 3s do setki znaczy, że będziesz mógł szybciej jechać 120kmh po autostradzie? :D

Odpowiem przewrotnie - dzisiaj przejechalem po norweskich drogach ~550km, zajelo mi to okolo 10h :norty:

O jakich 120km/h my tu rozmawiamy? ^^

Kwestia jakichs tam pryncypiow, jak kupowalem TM3P to bylo najszybsze w segmencie, chwalilo sie tym, ze bije F80 na prostej i na krotkim kretym torze, dzis juz BMW odrobilo lekcje, i4 od 100km/h ma wiekszego kopa, G80 tez juz odjechalo osiagami, nawet na prostej :cool2:

Jak troche technologii skapnie z Plaida na TM3P (szczegolnie >100km/h) to ze szlechetnych pobudek wespre firme moimi $ dajac im do zrozumienia, ze podazaja w dobrym kierunku :lol:

 

Co do przewidywania kierunku jazdy, mówisz o 90% - zdajesz sobie sprawy z tego, jak daleko jesteś od rzeczywistości z takim stwierdzeniem? Podczas wyjeżdżania z placu i parkowania w punkcie docelowym i potem drugi raz na powrót zmieniasz kierunek jazdy kilka razy. Np. 10. Tzn, że raz na każdy wyjazd Tesla źle wybiera kierunek jazdy. I co wtedy, walisz w murek, bo auto jedzie do tyłu zamiast do przodu czy jak? To musi działać poprawnie w 99.99% przypadków, żeby było użyteczne.

Niekoniecznie.

Tzn przod/tyl/przod..etc w jednorazowej sytuacji jest bardzo proste do ogarniecia z punktu widzenia softu - podjezdzasz przodem, kamera/czujniki widza zblizajacy sie przedmiot/sciane i po zatrzymaniu wlaczaja domyslnie wsteczny (i vice versa). Mowiac o 90% myslalem o 1 pomylce na 10 roznych lokalizacji a nie co dziesiatym wybraniu kierunku.

Zreszta musialbys sprobowac, generalnie nie wciskasz gazu bezmyslnie i tak przy cofaniu tylko potwierdzasz kierunek wzrokowo najpierw (w tradycyjnej skrzyni tak samo patrzysz czy masz na pewno wbite R a nie D przeciez, nie?)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak zwykle bronisz na sile gownianego rozwiązania. Ja nigdy nie patrze co mam wbite bo po co? Nie mam takiej sklerozy żebym nie pamiętał gdzie jechałem 10 sekund temu. Biegi tez wbijam odruchowo nigdzie nie patrząc. W garażu czy przy krawężniku często podjeżdżamy na raty. Po kilka centymetrów jak xhxe dojechać na milimetry, ba zdarza mi się wjechać i jednak zdecydować ze jest jednak za ciasno i jadę szukać innego miejsca. Rozwiązanie ze zgadywanie gdZie xhxe jechać kompletnie bez sensu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak zwykle bronisz na sile [bAD] rozwiązania. Ja nigdy nie patrze co mam wbite bo po co? Nie mam takiej sklerozy żebym nie pamiętał gdzie jechałem 10 sekund temu. Biegi tez wbijam odruchowo nigdzie nie patrząc. W garażu czy przy krawężniku często podjeżdżamy na raty. Po kilka centymetrów jak xhxe dojechać na milimetry, ba zdarza mi się wjechać i jednak zdecydować ze jest jednak za ciasno i jadę szukać innego miejsca. Rozwiązanie ze zgadywanie gdZie xhxe jechać kompletnie bez sensu.

Jezeli 9/10 przypadkow GUI zgadnie ok gdzie chce jechac - nie bede mial z tym rozwiazaniem problemu.

Jezeli mialbym macac tablet wybierajac kierunek jazdy za kazdym razem - rozwiazanie bezsensowne i sztuka dla sztuki jak yoke.

 

Dla ludzi o mocnych nerwach.

1. Elektryki nadaja sie slabo na trasy po autostradach

2. Elektryki SUV nadaja sie bardzo slabo na trasy po autostradach

3. Elektryki SUV z mala bateria ciagnace przyczepe nie nadaja sie zupelnie na trasy po autostradach

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A spalinowe się do wszystkiego nadają :cool2: moja żona twierdzi, że musi mieć auto, które ją nie ogranicza. I mi ta zasada bardzo pasuje. Elektryki się na tym polu kompletnie nie sprawdzają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spalinowe się do wszystkiego nadają :cool2: moja żona twierdzi, że musi mieć auto, które ją nie ogranicza. I mi ta zasada bardzo pasuje. Elektryki się na tym polu kompletnie nie sprawdzają.

Twoja żona po prostu żyje w przeszłości. Ona jest już po 70tce chyba nie, bo przecież każdy Norweg wie, że ICE to muzeum motoryzacji? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sławek Twoje komentarze w punkt bardzo mi się podobają :) Wiem jakie masz zdanie nt Jeepa, ale uwierz mi jest to tak wielofunkcyjny samochód, że mamy aż 2 Jeepy. Na co dzień nie ma konkurencji. Przed chwilą jechałem obwodnicą (autostradą) i nawet Jeepem byłem najszybszy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja tam swoim jeepem regularnie taplam się w błocie albo po lasach ganiam :D idzie jak burza. Kosztował tyle co dobre felgi więc nie szkoda zarysować.

 

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie. Wyjezdzajac gdzies dalej, chce na miejsce dojechac jak najszybciej bez zbednych postojow. Trasa z przystankami bo „musze doladowac” to nie zadna przyszlosc tylko duzy krok w tyl. Zadne netflixy na doklejanych tabletach, elektryczne klapki ladowania, drzwi na prycisk czy automatyczny wsteczny tego nie zmienia. Od stu alt motoryzacja dazy do tego by jak najszybciej, wygodniej i bezpieczniej dojechac z punktu A do punktu B. Przymusowy postoj co 2 godziny to cofanie sie w rozwoju…
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie tylko motoryzacja ale cala cywilizacja. Pociągi jeździły coraz szybciej, statki pływały także coraz szybciej, ludzie zaczęli latać. Czas to pieniądz. Życie mamy tylko jedno, mężczyźni bodajze średnio 72 lat i nie ma sensu tracić czasu na wymuszone i bezproduktywne spędzanie czasu w jakikolwiek sposób,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam kilkukrotnie pisałeś o zaletach elektryków, możesz to znaleźć i jeszcze raz wkleić? Dobrze by było napisać również wady, bo już ich sporo odkryliśmy. Z wadami się wielu z nas dopisze, bo nam łatwiej przychodzi :cry2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na filmie widzę porównanie kilku aut o mocy ponad 600 KM i jednego 1000 KM. Ten 1000 KM najlepiej przyspiesza, no bo jak ma przyspieszać jak jest o 30 % mocniejszy? Na 1/4 mili jest szybszy o 1 sekundę. Podczas hamowania "lata przód"/ma słabą przyczepność i widać dym z hamulców i najdłuższą drogę hamowania. Jakie wnioski z tego porównania? Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przymusowy postoj co 2 godziny to cofanie sie w rozwoju…

Wczoraj jechalem 10h i zatrzymalem sie raz (na 20 min)

Chyba dlatego te elektryki takie popularne w Norwegii, w Polsce krolem autostrad do konca swiata bedzie Pasek w TDI z 90l zbiornikiem ;)

 

Czas to pieniądz. Życie mamy tylko jedno, mężczyźni bodajze średnio 72 lat i nie ma sensu tracić czasu na wymuszone i bezproduktywne spędzanie czasu w jakikolwiek sposób,

Powiedzial czlowiek ktory siedzi w tym watku od 3 lat i napisal ze 2000 postow szydzacych z elektrykow i fotowoltaiki zeby pozniej zamowic elektryka i zalozyc fotowoltaike.

Kto ten watek czyta ten sie w cyrku nie smieje :norty:

 

Najszybsze SUV-y świata w carwow, min in X5 MC vs. Tesla X Plaid

 

Co widzi kierowca Tesli w tylnym lusterku scigajac sie z najszybszymi (czy to ze stopu czy z rolki) i najdrozszymi autami, ktore maja do zaoferowania w segmencie - Lamborghini, Porsche, MB i BMW


52683043575_18136f0d51_o.png


Co widza kierowcy ww aut jak sie scigaja z plebejska Tesla (to nawet juz nie jest smieszne)


52682096892_18fe9ca5c3_o.png


Nic to, zawsze pozostaje "prestiz" czy "materialy w srodku", sciganie sie jest dla nastolatkow :norty:

 

Na filmie widzę porównanie kilku aut o mocy ponad 600 KM i jednego 1000 KM. Ten 1000 KM najlepiej przyspiesza, no bo jak ma przyspieszać jak jest o 30 % mocniejszy?

Na ten komentarz czekalem, bo przeciez firmom produkujacym auta sportowe, takim jak Porsche czy Lamborghini, ktos zabronil produkowac mocniejsze auta ^^

Robia to z pewnoscia w trosce o bezpieczenstwo kupujacego :norty:

Ja tu widze 4 niemieckie marki (Lambo to Audi z wloska flaga), ktore srogo zaspaly bo konkurowaly jedynie miedzy soba a teraz amerykanski startup srogo im utarl nosa.

Swietna wiadomosc bo skorzystaja na tym klienci bo te firmy beda sie musialy szybko ogarnac.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
https://mikeshouts.com/hennessey-jeep-trackhawk-engine-upgrade/

Jeep 1000 KM zrobił 5 lat temu 1/4 mili w 10.7 sekundy, Tesla w 10.3

Nie Jeep a jakis domorosly tuner :nienie:


Idac tym tokiem rozumowania, to "VW" juz dekade temu zrobil 1000HP Golfa jedynke, cwiartka ponizej 9s :cool2:

https://www.autoevolution.com/news/monster-1000-hp-golf-mk1-hits-280-km-h-in-88-seconds-video-82552.html

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.