Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Ładnie wyglada po prostu :-) No i planowanie drogi przez ładowarki jest ok, ale to wszystko w sumie jest po prostu estetyczne i inni producenci wszystko maja i wcale niekoniecznie jakoś gorzej. Może niektóre rzeczy są wygodniej zrobione, ale absolutnie to nie są gamę changery. A świadczy o tym przykład Adama, który mówi ze na codzień używa tylko map, spotify, czasem gier i rzadziej Netflix. Wszystkie inne ustawil kiedyś i ich potem nie dotyka. Jeśli skreślimy gry i Netflix, to resztę każdy producent ma zazwyczaj funkcjonalnie zrobione. Także oprocz estetyki nie widzę żadnych gamę changerow ani nawet delikatnej przewagi Tesli.


Adam widzi przepaść bo porównuje z f10 z 2009r a do nowego ma negatywne nastawienie na dzień dobry. Na dzień dobry w Tesli nic nie mogłem znaleźć wiec mógłbym o niej tutaj złośliwie napisać dokładnie to samo co Adam pisze o infotainment BMW.


W sumie prosty test można zrobić: Adam niech poda use case’y które są w Tesli a których nie ma w BMW. Każdy sobie oceni czy są istotne.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W sumie prosty test można zrobić: Adam niech poda use case’y które są w Tesli a których nie ma w BMW. Każdy sobie oceni czy są istotne.

Tak z glowy pierdoly apropo softu:


1.tydzien, dwa tygodnie temu przyjechal serwis mobilny pod dom, otworzyl sobie auto, wymienil silownik bagaznika, zamknal i pojechal.

Bylem wtedy w pracy, nic nie widzialem, nic nie slyszalem. Usterke zglosilem apka.

Masz tak w swoim BMW?


2. Rok, poltora temu babka mi wjechala SUVem cofajac w TM3 w przedszkolu syna (nie bylo mnie w aucie wtedy).

Wszystko sie nagralo bo jest Sentry Mode - pokazalem jej nagranie z 3 kamer, nawet nie pisnela, nie bylo problemu z policja, ubezpieczeniem etc.

Masz tak w swoim BMW?


3. Chcac jechac dzis do domu mowie do nawigacji po polsku - "Nawiguj do Gdanska" - po 5s mam wytyczona trase ze wszystkimi pitstopami na SC / plug&charge/, z kazda minuta, z kazdym % wyliczonym na ladowanie.

Masz tak w swojej iX3? (mowimy o autach elektrycznych bo zaraz bedzie, ze w spalinowym to niepotrzebne)


4. Moge zostawic dziecko w aucie na pol godziny, nastawic mu temp. 21C, dac pada do reki zeby sobie pogralo i isc spokojnie na zakupy do spozywczaka.

W apce podglad z kamery wewnatrz auta czy wszystko ok w kazdej chwili.

Masz tak w swoim BMW?


Nie dziwi Cie np ze nie slyszy sie o wandalizmie (tzn wandalizm jest tylko pozniej bohaterowie sa na filmikach na YT), cofanych licznikach czy kradzionych Teslach?

Uwazasz, ze ma to cos wspolnego z roznica w sofcie pomiedzy Tesla a BMW?


Ide pobiegac, moge Ci takich przykladow kolejnych 10 jutro wymyslic, to ze pojezdziles chwile TMY nie znaczy, ze znasz soft na wylot bo roznic jest dziesiatki, malych i duzych, po prostu nie miales okazji ich zauwazyc, co innego miec auto na codzien a co innego chwile sie nim pobawic.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liczyłem, że to zauważysz i odpowiesz, ale jak zwykle odpowiadasz tam gdzie Ci pasuje

Nie jeden jesteś, co to zauważa :D


Adam pewnie mi i tak nie odpisze, ale za to ja dodam od siebie, że tylko p.1. z jego listy jako tako ma sens, jakkolwiek to nie jest rocket science i tego typu rzeczy da się ogarnąć, kwestia decyzji biznesowej. Cała reszta to oczywiście stek bzdur ;) Już tutaj opisywałem, co Adaś przemilczał, że ja przez telefon załatwiłem sobie serwis 2 aut w moim garażu kiedy byłem poza krajem.


Wideorejestrator to "bajer" za 200zł, jakkolwiek można sobie zażyczyć, żeby w salonie przed odbiorem auta zamontowali:

https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/konfigurator-akcesoriow.bmw-advanced-car-eye-2-0.html


Komendy słowne w BMW są od 20 lat chyba, nikt z tego nie korzysta raczej, ale głównie dlatego, że nawigacja jest w telefonie i tam się to robi tak jak tylko chcesz.


A zostawienie dziecka w aucie z tabletem/telefonem to jest wyższa szkoła jazdy, nikt poza Teslą nie odkrył czegoś takiego. Kurde, wait, ja mam w G12 tablet z androidem i ekrany z bajkami, ale to się wytnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może niepotrzenie ruszyliśmy ten wątek o największej zalecie Tesli jakim jest soft, bo nic specjalnego w nim nie ma...spoko Adam nie ma powiadomień, to może nie przeczyta.

Słonik jak już dojedzie to będzie miał ubaw jak odkryje co Tesla wymyśliła co można z dziećmi robić. :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam, mam nadzieje ze to nie koniec listy i czekam na kolejne punkty. Tylko wysil się, bo póki co to jakieś bajery wymieniłeś bez wielkiego szału i żaden z nich mi nawet w minimalnym stopniu nie zdyskontuje licznych kompromisów które idą za Tesla. Chętnie odniosę się do kolejnych elementów listy, także czekam na p.5 i kolejne.


ad.1. Nigdy nie wymieniałem siłownika w bagażniku, ani nie przypominam sobie przez 15 lat jazdy BMW żebym miał naprawę, która byłaby możliwa pod domem bez sprzętu, kanału. W przypadku BMW to może kwestia 1 promila przypadków, wiec to żadna przewaga tylko kwestia innej polityki firm oraz dużej ułomności Tesli ze takich pierdol i niedoróbek ma dużo oraz bardzo słabej sieci aso. Technicznie nie ma tutaj kompletnie żadnej przewagi.

Powiedz mi za to czy otrzymujesz od Tesli film video jak w BMW z oględzin auta (darmowych z pakietem sercice inclusive) gdzie są pokazane wszystkie elementy wpływające na bezpieczeństwo - luzy, opony, hamulce, wycieki itp.


Ad.2. Jest kamera rejestrująca -20s/+20s w przypadku kolizji. Nie wiem czy działa na postoju, ale znów to kwestia decyzji biznesowej i to żadna przewaga softu. Jak komuś zależy na tym to sobie za 200zl instaluje dowolne kamery z widokami jak mu pasuje. Kamery 360 były w BMW zanim Tesla się pojawiła. Możliwość nagrywania z ich pomocą to bajer. Taki sam jak np możliwość dojechania do bezpiecznego miejsca jak złapiesz gumę w runflat. Masz tak w Tesli? Automatyczne wezwanie służb w razie wypadku - dobrze ze BMW opracowało system ecall kilkanaście lat temu, Tesla mogła go skopiować. Siatka oddzielająca ładunek w suv w razie wypadku uniemożliwia latanie niebezpiecznych przedmiotów w aucie. Masz w Tesli? Ja montuje taka siatkę przy każdej podróży z pakowaniem bagażnika. Jest więcej elementów wpływających na bezpieczeństwo, których Tesla nie ma, a są ważniejsze niż kamerki za 200zl. Fajnie ze Tesla ma sentry mode wbudowane. Nie ma w nim nic odkrywczego i jest proste do zaimplementowania i gdyby było tak krytyczne, auta miałyby to dawno. Teraz implementacja przyda się tylko po to żeby odrzucić głupie tłumaczenie użytkowników Tesli o jej wielkich „przewagach”. Mam w samochodzie Night vision z rozpoznawaniem obrazu - bajer. Coś tam pokazuje, można obejrzeć podglad, jest ostrzeżenie. Masz to w Tesli? Ty powiesz ze jest gra świateł albo pierdzenie, ja powiem ze mam dywan świetlny przy wsiadaniu albo programy „rewitalizująco-relaksacyjne” z masażami, jonizacja powietrza, nastrojowa muzyka, zasłanianiem dachu i programem sterującym nawiewanie żeby zmniejszyć senność”. Przydatność praktyczna podobna jak sentry mode, a nawet większa bo to jednak wpływa na bezpieczeństwo. Możemy się tak przerzucać bajerami ze to ma tesla a nie ma BMW i odwrotnie, ale nie zmieni to faktu ze to są wodotryski mało genialne i absolutnie nie są to istotne elementy w samochodzie.


Ad.3. Tak, mam Siri i przez car play mogę robić o wiele więcej niż Tesla kiedykolwiek będzie miała. Do tego mogę korzystać z aplikacji Waze, Google Maps, Apple Maps, popularny wśród użytkowników Tesli ABRP (https://abetterrouteplanner.com) którego używa wielu użytkowników Tesli zamiast jej natywnej mapy, która wymusza korzystanie z SC. Finalnie funkcjonalność jest dla mnie tak krytyczna, ze Siri mam wyłączone od początku jej istnienia oprocz chwil kiedy się tym pobawiłem.


ad.4. Często to robię i często dzieci korzystają z tabletu który używają na codzień - maja tam gry i ustawienia które są dla nich optymalne. Mogą grać w minecraft gdzie maja zdefiniowane własne światy, których nie znajda w Tesli. Nie potrzebują kolejnego środowiska do konfiguracji. To jest tez argument dlaczego wole używać CarPlay w którym mam konfiguracje, historie wyszukiwań i aplikacje z których korzystam na codzień. Nie chce uzależniać się od konkretnej marki i nie chce żeby mnie UI ograniczał przy zmianie auta. Znudzi mi się BMW, kupię Audi, Merca czy nawet Toyote i w każdym mam swoje środowisko używane na codzień w telefonie.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam, mam nadzieje ze to nie koniec listy i czekam na kolejne punkty. Tylko wysil się, bo póki co to jakieś bajery wymieniłeś bez wielkiego szału i żaden z nich mi nawet w minimalnym stopniu nie zdyskontuje licznych kompromisów które idą za Tesla. Chętnie odniosę się do pełnej listy żeby niczego nie pominąć, także czekam na p.5 i kolejne.

 

Nie ma sprawy, jutro podopisuje, wiekszosc to sa drobne usprawnienia ktore nie maja rzucic na kolana - po prostu duzo rzeczy jest przemyslane i bardziej przyjazne niz w innych markach.


Na glupoty (naprawde glupoty Slawomir piszesz, sorry) Slawomira ze on przez tel komus zleci przyjechanie po auto na serwis czy dawanie dzieciom tabletu nie bede nawet sie fatygowal odpisywac bo rownie dobrze moze napisac, ze zamiast implementowac FSD mozna przeciez wynajac sobie na etat kierowce albo przejechac sie uberem, przeciez to jest myslenie/argumentacja na poziomie 7 latka :roll:

Tablety sa fajne tylko zgodnie z prawem Murphyego nigdy go nie masz pod reka jak potrzebujesz. Nie wiem tez czy da sie odtwarzac dzwiek z tabletu podczas ogladania filmu do systemu audio auta czy sluchasz na glosniku tabletu za 1 centa, a nawet jak sie da podlaczyc to pewnie sa to takie kombinacje alpejskie ze nikt nigdy tego nie robi - albo masz cos wbudowane i to po prostu dziala albo sie z tego nie korzysta.


Wideorejestrator? Masz x kamer w samochodzie po to zeby miec wbudowany wideorejestrator a nie po to, zeby kupowac nowa fure i dawac zdzichom w salonie zeby Ci montowali jakies aftermarketowe gowno z Alibaby i rozbebeszali wnetrznosci auta, ciagali jakies kable do zapalniczek etc. Uzywalnosc tego jest pewnie na poziomie mulu i szuwarow, chodza plotki ze ktos kiedys sobie to w aucie zamontowal, znasz takiego?


W sofcie Tesli masz kamery, przychodzi jakas aktualizacja z rzedu i obraz z bocznych kamer pojawia sie na "tablecie" gdy wciskasz kierunkowskaz, chcesz widziec podczas jazdy co sie dzieje z tylu - wlaczasz tylna kamere i masz na tablecie ciagle obraz z tylnej kamery (a nie tylko przy cofaniu) - skopiowali pomysl z Ioniqa chyba (zeby nie bylo bo zaraz sie przyczepisz, ze pisze ze to Tesli wynalazek)


Softem Tesli mozna sobie takie bzdury robic jak wlaczac/wylaczac fotochromowe lusterka - przydaje sie czasami np w nocy zeby wylaczyc bo irytuje jak sa za ciemne, mala pierdola ale cieszy ze ktos o tym pomyslal.


Jeszcze mi sie przypomniala glupota z zycia wzieta - jedziesz z rodzina w nocy, dluga trasa, wszyscy juz spia zmeczeni - a tu zaczyna pipczec jakis asystent czegos tam - utrzymania na pasie, omijania przeszkod, nie wiem, nie interesuje mnie to) - wkur*** sie bo dzieciaki sie budza bo durna elektronika, w Tesli ktos sie na to poskarzyl i wrzucili do softu "Joe mode" - glupi przycisk w menu ktory natychmiastowo robi "mute" czy tez "prawie mute" wszystkich denerwujacych dzwiekow zeby dzieciaki sie nie budzily.

To nie jest zadne rocket science, totalna blahostka, ale pokazuje, ze ktos gdzies tam w centrali dba o klienta, probuje adresowac jakies tam narzekania, codzienne problemy ludzi, nawet jak tycza sie 1% kierowcow.


I nie zrozum mnie zle - w wiekszosci to sa drobne rzeczy, usprawnienia i gdyby BMW oferowalo jakas kosmiczna przewage w innych aspektach mozna by bylo przymknac na to oko.


Tylko gdy na koniec dnia jedna firma ma lepszy soft z o wiele wieksza iloscia opcji, ma swoja dedykowana siec ladowarek, ma lepsze osiagi (przyspieszenie, predkosc max), ma wiekszy zasieg/mniejsze zuzycie energii bo jest efektywniejsza pod wzgledem zespolu napedowego, ma lepsze OTA, mniejsza (o wiele) mase i przez to lepszy handling i daje wiecej frajdy z prowadzenia, ma wiecej miejsca z tylu, ma frunk, nie ma tunelu, ma wiekszy bagaznik, dach panoramiczny, jakies glupie usprawnienia typu elektryczne klapki, klamki etc etc - to powiedz mi, ilez mozna bronic marki tym mitycznym "premium" w srodku..


Wlasnie zerknalem, w iX1 trzeba placic za alarm dodatkowo? Za alarm? W 2023r?

To auto ma max moc ladowania 130kW? Gdy Tesle maja 250kW a jakies Koreanskie Ioniqi oferuja 350kW???

Przeciez to jest jakies kuriozum, jak takie auto mozna nazywac premium?


Krol jest obecnie nagi, najwieksi fanboje na forum jeszcze tylko probuja robic dobra mine do zlej gry.


PS Wrocmy do przyjemnosci z jazdy - ma ktos jakies fajne filmiki z toru i4 M50?

Wrzucalem kiedys link jak wypadla z toru podczas testu losia, chetnie bym obejrzal jak ta "sheer driving pleasure" czy "ultimate driving machine" radzi sobie na torze przy tej masie 2,4 tony :cool2:

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dla mnie bajery których nie ma w Tesli a są w BMW są bardziej przydatne, a „problemy” które Ty rozwiązujesz w P.1-4 u mnie nie występują, wiec póki co dla mnie Tesla jest gorsza. A jak te drobne bajery wyjdzie researcherom rynku z BMW ze są istotne dla klientów to się pojawia bez względu na to czy tesla to ma czy Hyundai czy BYD. Tak działa rynek i Tesla tutaj niewiele wniosła. Jedne co dla mnie Tesla istotnego wniosła to kopnięcie w 4 litery wszystkich producentów aut do rozwoju nowego źródła napędu, który jest po prostu kolejnym napędem który w pewnych sytuacjach (jazda po mieście) sprawdza się lepiej.


Naga to jest Tesla i nic jej nie zostało poza obniżaniem ceny. Inne marki mogą sprzedawać drożej, czyli dla klientów dają wieksz wartość. Sam to potwierdziłeś mówiąc ze Norwegowie kupią BMW bo to BMW. I nie chodzi tu tylko o znaczek, który Cię piecze od kiedy przesiadłes się do innej marki. Chciałeś oszczędzić to super, ale nie musisz innym udowadniać ze przepłacają za coś co jest wg nich gorsze. Tesla sprzedała 1,3m aut. Na świecie produkuje się ok 80m, wiec póki co 98.4% ludzi kupujących osobówki nie chce Tesli :-)


Czekam na kolejne punkty.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam, jeździłem Tesla Model 3 Perf i i4 m50. Przyjemność z jazdy i chęć posiadania - dla mnie i4 jako całokształt deklasuje Tesle.


Ale jakby było mi szkoda dopłacać 50-100tys i mnie budżet ściskał, to wziąłbym Tesle. Jakby mnie nie stać było na Tesle, to jeździłbym jakimś 10letnim ICE sprowadzonym z Niemiec. Różnica jest taka, ze w żadnym z alternatywnych wariantów, nie wchodziłbym na forum BMW po to żeby udowadniać innym ze jeżdżą gorszymi autami. Albo w przypadku jeżdżenia 10letnim ICE, nie udowadniałby innym że Ev to niewypał i nadaje się na śmietnik historii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wczoraj przejechałem całe Niemcy i kawałek Austrii. Jest tego robactwa (tesli) w Niemczech, szczególnie modelu y. Wyjechałem przed 5 rano. 8 rano na ostatnim Orlenie tankowanie/siku/kanapka. Po 10 minutach niespecjalnie się spiesząc znowu w aucie. Dłużej nie było sensu siedzieć bo córka nawet nie wyszła bo sie jej nie chciało. Kolejny przystanek chciałem zrobić po nieco ponad 3 godzinach (jakieś 400km), ale mały akurat zasnął wiec zeby go nie budzić jechałem dalej. I tak przeleciałem praktycznie pod austrie. Przed wjazdem do Austrii zatrzymałem się znowu na stacji (po nieco ponad 600km od poprzedniego tankowania) aby kupic winietę, do toalety, przy okazji dotankowalem, chociaż nie musiałem bo wystarczyło by paliwa do samiutkiego końca. Jedzenie/picie nie miało już sensu bo za godzinę czekało wszystko na mnie w hotelu, wygodnie podane przy stoliku. Przystanek zajął jakieś 15 minut. Córka znowu nie wysiadła nawet z auta (nie chciało jej się butów ubierać). Po 14 byłem na miejscu. Średnia prędkości z całej trasy nieco ponad 120km/h. Minąłem po drodze kilkanaście jak nie kilkadziesiąt tesli i jak zwykle smutny widok nowoczesnej technologii wlekacej się prawym pasem z prędkością

Niewiele wieksza od jazdy rowerem. Nie jechałem jakis super szybko bo miałem trumnę na dachu, spalanie z całej trasy wyszło 8.9 litra/100. Wszystkie tesle były wyprzedzanie przez setki obsikiwanych tutaj 20d. Jeden model y jechał nawet w miarę równo przez jakieś 20km, po czym zniknął we wstecznym lusterku.


Za to co mi się rzuciło w oczy? Niemiecka motoryzacja wciąż ma się świetnie. Wyprzedziło mnie po drodze kilkanaście rsow/m/m50i czy sqx. Wszystkie te auta jechały odemnie wyraźnie szybciej. Jak szybko się pojawiły tak szybko zniknęły. Sa to po prostu rasowe auta sportowe wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem a nie taki wygniotek jak tesla wlekący się na równi prawym pasem ze starymi daewoo Matiz. Wzbudzają szacunek na drodze. Refleksja mi się taka nasunęła, ze jak ktoś ma kasę to kupuje rs/m i jedzie jak na premium przystało. Ma szyk/look wspaniałe osiągi i wygodę podróżowania.


Netflix/gry wole pooglądać na ekranie porządnej jakości czyli np iPadzie a nie tanim LCD za kilka dolcow w tesli. iPada tez mam zawsze przy sobie jak gdzieś wyjeżdżam bo to hotelu ekranu z tesli nie zabierzesz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS Wrocmy do przyjemnosci z jazdy - ma ktos jakies fajne filmiki z toru i4 M50?

Wrzucalem kiedys link jak wypadla z toru podczas testu losia, chetnie bym obejrzal jak ta "sheer driving pleasure" czy "ultimate driving machine" radzi sobie na torze przy tej masie 2,4 tony :cool2:

Filmiki z toru i przyjemność z jazdy? Seks też tylko z filmików znasz? :mrgreen:

Ekspert motoryzacyjny :duh:

4. Moge zostawic dziecko w aucie na pol godziny, nastawic mu temp. 21C, dac pada do reki zeby sobie pogralo i isc spokojnie na zakupy do spozywczaka.

Biedne to dziecko/zombie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Seks też tylko z filmików znasz? :mrgreen:

Biedne to dziecko/zombie.....

Randall - to ten poziom kultury w wypowiedziach proponowales mi ostatnio mowiac zebym sie "ogarnal"?

Czy mamy podwojne standardy na forum?


Kolega klakierek laduje w liscie ignore, nie bede sie znizal do poziomu zula spod budki z piwem :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemiecka motoryzacja wciąż ma się świetnie. Wyprzedziło mnie po drodze kilkanaście rsow/m/m50i czy sqx. Wszystkie te auta jechały odemnie wyraźnie szybciej. Jak szybko się pojawiły tak szybko zniknęły. Sa to po prostu rasowe auta sportowe wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem a nie taki wygniotek jak tesla wlekący się na równi prawym pasem ze starymi daewoo Matiz. Wzbudzają szacunek na drodze. Refleksja mi się taka nasunęła, ze jak ktoś ma kasę to kupuje rs/m i jedzie jak na premium przystało. Ma szyk/look wspaniałe osiągi i wygodę podróżowania.

 

Bo do tego służą szybkie i mocne auta. Wydać 250-300k żeby wlec się prawym pasem 100-110 na godzinę? Przecież takie osiągi ma byle goowno miejskie. Dlatego pisałem że mocne bev nie ma żadnego praktycznego zastosowania i dla mnie jego miejsce jest dokładnie tam gdzie autor wątku wysyłał ice - na śmietniku. Statystyczny Polak przejeżdża dziennie 50 km więc jakim cudem pojechałeś w góry i kto Ci na to pozwolił? :nienie: Taką statystykę to można sobie wsadzić tam gdzie słońce nie dochodzi bo statystycznie razem z psem to mamy po 3 nogi... Mam w domu auto które przez tydzień lub dwa może nawet nie wyjechać a potem w weekend przejadę nim 500-800 km. I co niby z tego wynika? Że statystycznie robię 50km dziennie a sposób eksploatacji auta nijak nie pasuje do założeń autora wątku :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wczoraj przejechałem całe Niemcy i kawałek Austrii. Wyjechałem przed 5 rano..Po 14 byłem na miejscu.

Czyli reasumujac - w dwa dni (2 doby) zrobiles 2000km w obie strony, spedziles w te 2 dni z malymi dziecmi ~20h w samochodzie, zadne z nich nie wysiadlo nawet z fotelika podczas podrozy.

I Ty mowisz, ze moje wypady 1-2 do roku do Polski sa "cyganskie"? :D

I wg Ciebie do tego powinna sie dostosowac elektromobilnosc, dlatego powinnismy miec baterie w elektrykach po 150kWh zeby latac 4-5h bez przerwy po 150-160km/h po autostradzie zeby slonik mogl spedzic kilka godzin w gorach w weekend?


Imho na takie okazje wiekszosc ludzi korzysta z wynalazku pt samolot, czlowiek kulturalnie po 2-3h jest na miejscu, wypoczety etc

I nie neguje samego wypadu autem jakby nie bylo, kazdy robi co lubi natomiast oczekiwanie, ze do 1% klientow bedzie sie naginac technologia jest naiwne i zyczeniowe.

 

Minąłem po drodze kilkanaście jak nie kilkadziesiąt tesli i jak zwykle smutny widok nowoczesnej technologii wlekacej się prawym pasem z prędkością Niewiele wieksza od jazdy rowerem.

Wyprzedziło mnie po drodze kilkanaście rsow/m/m50i czy sqx.

Sa to po prostu rasowe auta sportowe wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem a nie taki wygniotek jak tesla wlekący się na równi prawym pasem ze starymi daewoo Matiz.

Wzbudzają szacunek na drodze.

Ma szyk/look wspaniałe osiągi i wygodę podróżowania.

Czyli konkretnie Tesle wlokly sie z "predkoscia niewiele wieksza od roweru" a auta premium m.in BMW i4 M50, ktore ma "szyk i look", "wspaniale osiagi" i jest "rasowym autem sportowym" i "wzbudza szacunek na drodze" Cie wyprzedzaly?

Nie mam nic do dodania, kazdy wyciagnie z tych fantastycznych opowiesci swoje wlasne wnioski :)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BMFun - post dla Ciebie na szybko


1. Kasa, m.in cytaty

Ale jakby było mi szkoda dopłacać 50-100tys i mnie budżet ściskał, to wziąłbym Tesle.
Chciałeś oszczędzić to super, ale nie musisz innym udowadniać ze przepłacają za coś co jest wg nich gorsze.

- to nie Ty pisales kilka razy, ze wybrales iX3 bo bylo tansze od modelu Y i gdyby byla podobna cena to wzialbys Tesle?

(gubie sie juz z argumentacja Twoja, jest sprzeczna w roznych postach w zaleznosci od tego co akurat udowadniasz)

- drugi cytat widze konkretnie do mnie apropo pieniedzy - zagladanie ludziom do portfela wiesz ze jest mega slabe w merytorycznej dyskusji (delikatnie mowiac), za to bardzo popularne w polskiej dyskusji. TM3P z tego co pisalem kupilem ponad 2 lata temu, gdy i4 M50 byl zaledwie conceptem, tak naprawde wolumenowe dostawy zaczely sie kilka mies temu, wiekszosc ludzi wciaz czeka na swoje zamowione egzemplarze (zamowienia sprzed 12-18 mies).

Jezeli do tego chcesz sprowadzac dyskusje o sofcie to daj znac, nie bede sie wysilal i marnowal mojego czasu.



2. Soft, cytaty:

póki co to jakieś bajery wymieniłeś bez wielkiego szału i żaden z nich mi nawet w minimalnym stopniu nie zdyskontuje licznych kompromisów które idą za Tesla.
Dla mnie bajery których nie ma w Tesli a są w BMW są bardziej przydatne, a „problemy” które Ty rozwiązujesz w P.1-4

 

A wiec tak - pytales roznice w sofcie, co jest u Tesli, a czego nie ma w BMW.

Gdy daje Ci konkretne przyklady to dajesz argument ala "ja nie potrzebuje", "dla mnie to bajery".

Powiedz - czy to nie jest dziecinne?

Czy Ty jestes jakims wyznacznikiem komu co jest potrzebne?


Trzeba bylo od razu napisac - "co wg Ciebie dla BMFun jest fajniejszego w sofcie Tesli" to bym nie marnowal czasu bo kazda zalete mozesz skwitowac "dla mnie to bzdura" - rozmowa na tym poziomie jest zenujaca po prostu.


ALe skoro juz zaczalem zrobie liste w punktach - natomiast argumenty "dla mnie to nie jest niepotrzebne" naprawde sobie daruj bo sie osmieszasz tylko. Dla miliona innych ludzi kupujacych te auta moze to byc akurat "must have" i jezeli rozmawiamy o roznicach w sofcie to nie wplataj w to osobistych preferencji tylko sie trzymaj faktow.


1. serwis mobilny z dostepem do Twojego auta bez Twojej zadnej ingerencji - pod domem, pod praca etc

2. Sentry mode - kamery z kazdej strony auta, nikt Ci nie porysuje auta, nie zrobi stluczki probujac sie wykpic

3. Nawigacja i komendy glosowe po polsku - Tesla sprzedala 1000 aut w PL i juz zaimplementowala, BMW sprzedaje co roku 20-25k aut w PL i ma polskiego klienta w 4 literach, polski klient jak widac ma w nosie ze firma nim gardzi, nie przeszkadza mu to.

4. Camp/dog mode - mozna zostawic dziecko/psa w aucie, nastawic komfortowa temperature (auto sie nie przegrzeje), dac dziecku gry i zostawic bez obaw na jakis czas. Do tego podglad w apce z kamery wewnatrz auta czy wszystko ok.

5. Gry - najrozniejsze gry na 13/15" ekranie, umilajace czas podczas przebywania w aucie. Mozna podlaczyc 2 pady do USB/przez BT

6. Netflix, Disney - j.w

7. Wbudowany videorejestrator zintegrowany z GUI, aftermarketowe opcje do dokupienia w BMW po 3-4k badz jakas 10s namiastka za 2k PLN? w konfiguratorze, oczywiscie tylko podczas jazdy dzialajaca (rozdzielczosc cegly, nie widac tablic rejestracyjnych nawet, na YT filmiki) - czyli standardowe "tez mamy tylko ze funkcjonalnosc zerowa)

7. brak przycisku start w Tesli. Co on robi w BMW, co wlacza? Do czego jest potrzebny?

8. Wlaczanie/wylaczanie fotochromowych lusterek z poziomu softu

9. Obraz z kamer na ekranie przy wlaczaniu kierunkowskazow - asystent martwego pola

10. Tryb "mute" wyciszajacy do minimum asystentow i wszelkie niepokojace dzwieki przy nocnej jezdzie (wyciszajacy, nie dezaktywujacy)

11. Schowek w aucie na PIN - mozna schowac rzeczy osobiste/dokumenty etc pozyczajac komus auto czy dajac je do mycia etc

12. Tryb "valet mode" - mozna ograniczyc komus predkosc uzyczajac auto, ograniczyc dostep do schowka, do telefonu/kontaktow

13. track mode - mozna sobie odlaczyc naped na przod jak ktos ma ochote sie pobawic badz plynnie rozdzielac moc silnikow przod/tyl

14. Plynna regulacja pradu ladowania az do 13A, z apki

15. Mozna zdalnie apka komus uruchomic auto czy np otworzyc frunk

16. Mozna z wewnatrz auta otworzyc/zamknac port ladowania

17. Soft widzi swiatla sygnalizacyjne i jak sie zapali zielone - delikatnie sygnalizuje to dzwiekiem, dla zapominalskich

18. tryb myjni - sklada lusterka, wylacza comfort access, domyka szyby etc (slynne problemy BMW z CA na myjni jak woda pryska na klamke - auto sie wciaz otwiera/zamyka, sklada i rozklada lusterka)

19 glupoty w stylu pokolorowanie auta w GUI na dowolny kolor - ludzie czasami obklejaja na dany kolor biale czy czarne auta jak sie znudza - w wizualizacji na ekranie moga sobie dopasowac metalik/mat i wszystkie odcienie barw jak w paint - to jest absolutna glupota ale jakis promil osob obkleja auta i to jest cos co pokazuje, ze firma mysli o swoich klientach

20 konfiguracja kol w GUI - przelicza zuzycie energii w zaleznosci czy wybieresz np 18" czy 20" kola

21. boombox (glosnik na zewnatrz auta, mozna gadac ze srodka), jakies pierdenia, painty inne bzdury - uzywalnosc zerowa ale dzieci bawi

22. muzyka - wbudowane Spotify, Tidal, Apple Music

23. plug&charge na dedykowanych ladowarkach DC


Lista jest totalnie randomowa, nie ma hierarchi na wazniejsze/mniej wazne, pisze totalnie z rozpedu


Na argumenty typu - mozna sobie aftermarket dolozyc, mozna miec Ipada, mozna jezdzic Uberem, "nie korzystam z tego", "dla mnie to bzdura", "BMW tez dolozy niedlugo" i inne tego typu madrosci nie bede juz reagowal.

Dyskusja brzmi - co dzisiaj w sofcie Tesli jest a czego w BMW nie ma.


Jezeli cos z listy jest w BEV BMW - daj znac, chetnie sie doucze.

Bardzo chetnie tez przeczytam liste co w sofcie BMW jest a czego nie ma w Tesli, w koncu Tesla jest marka plebejska, "wolumenowa" dla biedakow a BMW to limitowane premium czyli powinno oferowac WIECEJ i LEPIEJ w porownaniu do marek plebejskich - taka jest w sumie definicja premium.

Juz wiemy ze BMW w BEV nie oferuje zadnych premium osiagow w porownaniu do marek tradycyjnych, premium zasiegu, premium predkosci ladowania, premium dedykowanych ladowarek DC, premium platform (wrecz przeciwnie), premium frajdy z jazdy, oferuje za to premium wage :norty:

Wyciszenie tez podobno jest premium tylko zamiast zapewnien trzeba by bylo wziac jakies rzetelne dane, jakas tabelke z dB bo cos czuje ze to tez tylko legendy (moze nie w porownaniu z Tesla ktora jest slabo wyciszona ale juz z VW/koreanczykami wcale bym sie nie zdziwil)


Nie wymienilem jeszcze pewnie 30 innych rzeczy ktore po prostu sa i dzialaja i sie ich nie zauwaza na codzien a umilaja zycie podczas jazdy samochodem.

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Ty jestes jakims wyznacznikiem komu co jest potrzebne?

 

Więc sam się tak nie zachowuj. Może ktoś ma potrzebę przejeżdżać więcej niż 50km dziennie? Lub jeździć 2 razy w miesiącu w długie trasy? Sam zachowujesz się jakbyś był wyznacznikiem i dyktował ludziom co jest im potrzebne i jak mają aut używać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
BMFun - post dla Ciebie na szybko


1. Kasa, m.in cytaty

Ale jakby było mi szkoda dopłacać 50-100tys i mnie budżet ściskał, to wziąłbym Tesle.
Chciałeś oszczędzić to super, ale nie musisz innym udowadniać ze przepłacają za coś co jest wg nich gorsze.

- to nie Ty pisales kilka razy, ze wybrales iX3 bo bylo tansze od modelu Y i gdyby byla podobna cena to wzialbys Tesle?

(gubie sie juz z argumentacja Twoja, jest sprzeczna w roznych postach w zaleznosci od tego co akurat udowadniasz)

- drugi cytat widze konkretnie do mnie apropo pieniedzy - zagladanie ludziom do portfela wiesz ze jest mega slabe w merytorycznej dyskusji (delikatnie mowiac), za to bardzo popularne w polskiej dyskusji. TM3P z tego co pisalem kupilem ponad 2 lata temu, gdy i4 M50 byl zaledwie conceptem, tak naprawde wolumenowe dostawy zaczely sie kilka mies temu, wiekszosc ludzi wciaz czeka na swoje zamowione egzemplarze (zamowienia sprzed 12-18 mies).

Jezeli do tego chcesz sprowadzac dyskusje o sofcie to daj znac, nie bede sie wysilal i marnowal mojego czasu.

Dobrze pamiętasz i przyznaję teraz że się myliłem (nie mam z tym problemu żeby to przyznać) jak przeanalizowałem wszystkie za i przeciw. Pisałem tak ze względu na osiągi i napęd RWD w BMW, ale jeżdżąc przez ostatnie pół roku po mieście 99% wszystkie trasy do 10km, uświadomiłem sobie że na te dystanse jest "enough", a na wszystkie dłuższe biorę X5. Moc 286KM i RWD wystarczy mi w 90-95% przypadków i na tych dystansach jest dla mnie ok. Jakbym był "Kowalskim", to pewnie byłoby to 99-100% przypadków. Dziś mówię, że zmieniłbym na Teslę TMY LR/P gdyby była jeszcze tańsza, bo wtedy mógłbym oszczędzić. Po roku od zakupu dostałem ofertę odkupu od dealera iX3 w kwocie 10tys mniejszej niż cena zakupu. Pewnie sprzedając prywatnie mógłbym wyciągnąć więcej, może nawet na 0. Gdybym wtedy kupił TMY LR za 299tys, a dziś nowa jest za 260tys, to ile byłbym w plecy z roczną Teslą? Min 30tys + utrata wartości za ponad roczne auto. To które auto "trzyma tą wartość" nie uwzględniając dopłat od rządu norweskiego i ich późniejszego częściowego skasowania?


Wybacz jeśli odebrałeś to zaglądaniem do portfela, bo nie miałem takiej intencji i nie mówiłem nic w stylu że "nie stać Cię", tylko że rozgłaszasz że można to mieć coś lepszego te 100tys taniej, czyli "oszczędziłeś", a wiele osób próbuje Ci uświadomić że dla nich to nie jest lepsze i woleliby dołożyć więcej lub pozostać przy ICE. Tylko tyle.

 

2. Soft, cytaty:

póki co to jakieś bajery wymieniłeś bez wielkiego szału i żaden z nich mi nawet w minimalnym stopniu nie zdyskontuje licznych kompromisów które idą za Tesla.
Dla mnie bajery których nie ma w Tesli a są w BMW są bardziej przydatne, a „problemy” które Ty rozwiązujesz w P.1-4

 

A wiec tak - pytales roznice w sofcie, co jest u Tesli, a czego nie ma w BMW.

Gdy daje Ci konkretne przyklady to dajesz argument ala "ja nie potrzebuje", "dla mnie to bajery".

Powiedz - czy to nie jest dziecinne?

Czy Ty jestes jakims wyznacznikiem komu co jest potrzebne?


Trzeba bylo od razu napisac - "co wg Ciebie dla BMFun jest fajniejszego w sofcie Tesli" to bym nie marnowal czasu bo kazda zalete mozesz skwitowac "dla mnie to bzdura" - rozmowa na tym poziomie jest zenujaca po prostu.


ALe skoro juz zaczalem zrobie liste w punktach - natomiast argumenty "dla mnie to nie jest niepotrzebne" naprawde sobie daruj bo sie osmieszasz tylko. Dla miliona innych ludzi kupujacych te auta moze to byc akurat "must have" i jezeli rozmawiamy o roznicach w sofcie to nie wplataj w to osobistych preferencji tylko sie trzymaj faktow.

 

Nie jestem wyznacznikiem, Ty również nie jesteś wyznacznikiem. Od 600 stron przekonujesz wszystkich że Tesla jest lepsza, więc poprosiłem o listę w punktach na przykładzie softu. Nie mówię że to co jest w BMW a czego nie ma w Tesli jest lepsze dla Ciebie, tylko przedstawiam moje subiektywne zdanie oraz daje Ci pod rozwagę żebyś szerzej spojrzał. To jest forum, przedstawiamy nasze punkty widzenia, inni się z nimi zapoznają i może w jakimś stopniu odniosą to do swoich potrzeb i pomoże to w wyborze - i o to głównie chodzi.


Także rozbierzmy na punkty te zalety Tesli z Twojego punktu widzenia. Ja i inni mogą wymienić zalety BMW vs Tesla i każdy to będzie mógł przełożyć na swoje potrzeby i dokonać optymalnego wyboru, także podeślij te punkty 5..N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie jestem wyznacznikiem, Ty również nie jesteś wyznacznikiem. Od 600 stron przekonujesz wszystkich że Tesla jest lepsza, więc poprosiłem o listę w punktach na przykładzie softu. Nie mówię że to co jest w BMW a czego nie ma w Tesli jest lepsze dla Ciebie, tylko przedstawiam moje subiektywne zdanie oraz daje Ci pod rozwagę żebyś szerzej spojrzał. To jest forum, przedstawiamy nasze punkty widzenia, inni się z nimi zapoznają i może w jakimś stopniu odniosą to do swoich potrzeb i pomoże to w wyborze - i o to głównie chodzi.

Także rozbierzmy na punkty te zalety Tesli z Twojego punktu widzenia. Ja i inni mogą wymienić zalety BMW vs Tesla i każdy to będzie mógł przełożyć na swoje potrzeby i dokonać optymalnego wyboru, także podeślij te punkty 5..N

 

Ok, to umowmy sie - skoncentruj sie na "to tez jest w BMW", "tego nie ma w BMW", reszta osobistych dokladek czy to wazne dla Ciebie czy to "bzdura" jest niepotrzebna. Jezeli dla kogos to jest niewazne - moze o tym zapomniec, nie doplaca do tej funkcjonalnosci nawet 1 PLN bo wszystko jest w standardzie.

mowimy o roznicach w sofcie.


Na koniec dam Ci piekny przyklad abstrachujac od listy czym sie rozni soft Tesla/BMW i dlaczego ludzie sie nim zachwycaja.

Ot typowe "use case" - porownamy Tesla/BMW GUI :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czyli reasumujac - w dwa dni (2 doby) zrobiles 2000km w obie strony, spedziles w te 2 dni z malymi dziecmi ~20h w samochodzie, zadne z nich nie wysiadlo nawet z fotelika podczas podrozy.

I Ty mowisz, ze moje wypady 1-2 do roku do Polski sa "cyganskie"? :D

I wg Ciebie do tego powinna sie dostosowac elektromobilnosc, dlatego powinnismy miec baterie w elektrykach po 150kWh zeby latac 4-5h bez przerwy po 150-160km/h po autostradzie zeby slonik mogl spedzic kilka godzin w gorach w weekend?

 

Czy ty dobrze się czujesz? Pisałem gdzieś o powrocie? Wracam za tydzień. I tak jadąc na wyjazd na narty jazda 150-160km/h i możliwość przystanków kiedy potrzeba jest duzo wygodniejsza jak samolot. Zabieram swój sprzęt (około 100kg bagażu), kaski. Ciuchy na narty, pakuje wygodnie do trumny dzień wcześniej. Dzieki stosunkowo krótkiej podróży po odpoczynku, kawie, ciastku na spokojnie wypakuje się z auta. Alternatywa jest samolot (3 godziny na lotnisko plus 2 godziny przed czasem trzeba być plus odprawa itd….) nie wyobrażam sobie targania 3 par nart/kijków/ butów narciarskich plus 2 najwieksze walizki lotniskowe plus jedna średnia plus 2 duffle bagi medium size z 13 latka i 3 letnim dzieckiem. Tak, tak samochód jest wygodniejszy i kazdy którego znam na narty w Alpy jedzie autem. Szybciej i wygodniej pod warunkiem ze jedziesz normalnym autem. Samolotem to lecę na wakacje kiedy nie mam 50kg sprzętu do zabrania. Rozumiem ze w tesli jest problem bo przez niska ładowność może się auto złamać :D


Co do i4 m50 nigdzie nie pisałem ze widziałem elektryczne bmw na autobahnie, widziałem m50i benzynowe z v8 pod

Maska. Najwyrazniej ten kto ma m50 i4 ma tez ice i nie wjeżdża elektrykiem na autobahn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do i4 m50 nigdzie nie pisałem ze widziałem elektryczne bmw na autobahnie, widziałem m50i benzynowe z v8 pod

Maska. Najwyrazniej ten kto ma m50 i4 ma tez ice i nie wjeżdża elektrykiem na autobahn.

Się nie nadaje to nikt w Alpy tym nie jeździ, tylko Ci od Tesli naoglądali się filmików (jak autor wątku), że auto do wszystkiego, to się "radują" jazdą po Europie.

Sekta ma duży wpływ na swoich członków, każą to i dzieci na noc w samochodach będą zostawiać :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.