Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, pwnsoon napisał(a):

A wiadomo jaki model opon jest bez tego pakietu? bo w g21 nie ma go do wyboru.

Długo wałkowałem ten temat i wychodzi na to, że w G20/G21 przy wyborze ogumienia performance powinieneś dostać Michelin PS4S, niezależnie czy bierzesz pakiet M technology. Początkowo też myślałem, że to ten pakiet wpływa na gumę ale jednak nie - to jedynie dodatkowa chłodnica i większe hamulce. Przy zamówieniu na końcu konfiguracji dostajesz etykietę opony i tam wylistowany jest tylko Michelin. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Raff.e napisał(a):

Długo wałkowałem ten temat i wychodzi na to, że w G20/G21 przy wyborze ogumienia performance powinieneś dostać Michelin PS4S, niezależnie czy bierzesz pakiet M technology. Początkowo też myślałem, że to ten pakiet wpływa na gumę ale jednak nie - to jedynie dodatkowa chłodnica i większe hamulce. Przy zamówieniu na końcu konfiguracji dostajesz etykietę opony i tam wylistowany jest tylko Michelin. 

Mam na zamówieniu Michelin PS4S ale brałem M Tech. Może ktoś potwierdzi, że bez M Tech też jest Michelin?

Chyba nie było nikogo na forum kto by chciał dopłacić 5kpln tylko do opon performance bez M Tech. Sama dopłata to wyższy koszt niż zakup dodatkowych opon PS4S...

Edytowane przez macste
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
14 godzin temu, Raff.e napisał(a):

Długo wałkowałem ten temat i wychodzi na to, że w G20/G21 przy wyborze ogumienia performance powinieneś dostać Michelin PS4S, niezależnie czy bierzesz pakiet M technology. Początkowo też myślałem, że to ten pakiet wpływa na gumę ale jednak nie - to jedynie dodatkowa chłodnica i większe hamulce. Przy zamówieniu na końcu konfiguracji dostajesz etykietę opony i tam wylistowany jest tylko Michelin. 

 

Większe hamulce, ale względem Msport, czy podstawy?

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, macste napisał(a):

opony petformance to 100% noe runflaty ale bez M Technology niekoniecznie muszą to być Micheliny PS4S,  czasem ponoć Bridgestone.

Do tej pory nie znalazłem żadnej oferty gdzie z opcją ogumienia performance były Bridgestone, a trochę przerobiłem Internetu w tym temacie. Za każdym razem były PS4S. Sprawdzałem oferty na otomoto, sprawdzałem jakie konfigi robiły inne osoby i jakie dostawały opony i pytałem kilku dealerów. Część dealerów twierdzi, że na pewno będzie PS4S, a część, że nigdy nic nie wiadomo. Poza tym w G21 nie można wziąć tego pakietu, a przy wyborze ogumienia perf. auta wyjeżdżają na PS4S.

BTW ostatnio w salonie widziałem m440i z pakietem M Technology i ogumieniem performance - stał na Pirelli P Zero więc pewnie co model też jest inaczej. 

Edytowane przez Raff.e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, MedicuS napisał(a):

Większe hamulce, ale względem Msport, czy podstawy?

Większe względem M Sport. Pakiet M Technology daje większe tarcze (374 mm vs 348 mm z M Sport), większy zacisk ale nadal 4 tłoczkowy oraz dodatkową chłodnicę. Testowałem obie wersje i nie odczułem różnicy. Trzeba byłoby pojechać na tor lub zrobić hamowanie z 200 km/h żeby poczuć różnicę.

PS. w G21 nie można wziąć tego pakietu.

 

Edytowane przez Raff.e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak odczucia co do modulacji siły hamowania? Czy czułeś jakąkolwiek różnicę. Niestety nie miałem możliwości przetestowania większego układu hamulcowego przed zakupem... Jasne że to nigdy nie będzie jak w sportowych autach ale zawsze mogło by być lepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
11 godzin temu, Raff.e napisał(a):

Większe względem M Sport. Pakiet M Technology daje większe tarcze (374 mm vs 348 mm z M Sport), większy zacisk ale nadal 4 tłoczkowy oraz dodatkową chłodnicę. Testowałem obie wersje i nie odczułem różnicy. Trzeba byłoby pojechać na tor lub zrobić hamowanie z 200 km/h żeby poczuć różnicę.

PS. w G21 nie można wziąć tego pakietu.

 

Dzięki, byłem ciekawy różnicy pomiędzy średnicami tarcz.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, macste napisał(a):

A jak odczucia co do modulacji siły hamowania? Czy czułeś jakąkolwiek różnicę. Niestety nie miałem możliwości przetestowania większego układu hamulcowego przed zakupem... Jasne że to nigdy nie będzie jak w sportowych autach ale zawsze mogło by być lepiej...

Nie odczułem żadnej różnicy. Jak dla mnie modulacja jest taka sama jak w M Sport. Tak samo jak w M Sport ciężko było mi wyczuć ten hamulec ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
54 minuty temu, Raff.e napisał(a):

Nie odczułem żadnej różnicy. Jak dla mnie modulacja jest taka sama jak w M Sport. Tak samo jak w M Sport ciężko było mi wyczuć ten hamulec ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia.

Po jakimś czasie można się przyzwyczaić, na początku jeździłem jak nauką jazdy, głównie na światłach, w przypadku dohamowania nie ma problemów z wyczuciem.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie testowałem, ale wiem od znajomych, co testowali, że dopłata do tego pakietu nie ma sensu. Chyba, że będziemy często latać po torze, to pewnie wtedy silnik będzie lepiej oddychał a i hamulce mogą pokazać swoją wyższość - ale czy M340i to auto do regularnego latania po torze? Nie sądzę, żeby ktoś tu po to to auto kupował.

Co do zawiasu - wg mnie i moich znajomych bezapelacyjnie lepszą opcją jest zawias adaptacyjny w porównaniu z M. Nawet na kołach 19" z RoF można śmigać. Na zawieszeniu M jest już dość twardo - dla wielu osób za twardo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja byłbym bardzo ciekawy porównania drogi hamowania w takich samych warunkach i na takich samych oponach hamulców 348mm vs 374mm. Zastanawia mnie czy większa tarcza i zacisk przy tej samej ilość tłoczków odbije się na skróceniu drogi hamowania i jeśli tak to o ile, czy głównie odczuwalna będzie pojemność cieplna większych hamulców.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem ciekawy co do drogi hamowania. Szczerze wątpię..., natomiast odporność na fading 100% po stronie większych tarcz i zacisków. Ogólnie podczas testów hamulce w M340i to jedna ze słabszych stron. Fakt że auto bardzo ciężkie 😕 baterie swoje robią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Mandus napisał(a):

Ja nie testowałem, ale wiem od znajomych, co testowali, że dopłata do tego pakietu nie ma sensu. Chyba, że będziemy często latać po torze, to pewnie wtedy silnik będzie lepiej oddychał a i hamulce mogą pokazać swoją wyższość - ale czy M340i to auto do regularnego latania po torze? Nie sądzę, żeby ktoś tu po to to auto kupował.

Co do zawiasu - wg mnie i moich znajomych bezapelacyjnie lepszą opcją jest zawias adaptacyjny w porównaniu z M. Nawet na kołach 19" z RoF można śmigać. Na zawieszeniu M jest już dość twardo - dla wielu osób za twardo.

Przed LCI to nie było się co zastanawiać, bo dopłata to było tylko ~1500 zł. To już warto było brać chociaż ze względów wizualnych.

Co do zawiasu to mam w M440i adaptacyjny + 19" RF/18" RF na zimę i dla mnie jest komfortowo. Jak będę zmieniał opony to wezmę bez RF, ale i tak z adaptacyjnym zawiasem jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy jest jakaś różnica techniczna w tych zawieszeniach, ale jeździłem testowo M440i z adaptacyjnym na 19" RF i było o niebo lepiej niż w moim 330i z adaptacyjnym i 19" RF. Nawet na Sporcie w M440i lepiej wybierało dziury i mniej tłukło niż na comforcie w 330i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, darkdancerr napisał(a):

Przed LCI to nie było się co zastanawiać, bo dopłata to było tylko ~1500 zł. To już warto było brać chociaż ze względów wizualnych.

Nie zgodzę się, za te 1500zł dostawałeś:

1. Dodatkową masę rotującą 

2. Dodatkową masę nierotującą 

3. Droższe koszty eksploatacji przy wymianie tarcz

4. Chłodnicę która nie dość że nie przyda się do niczego poza torem, to jest nieosłonięta od spodu. Widziałem zdjęcia po zahaczeniu o coś wystającego, olej wylany, silnik zatarty, gwarancja nieuznana.

5. Taką samą drogę hamowania

 

Według mnie dopóki autem nie jeździ się po torze, to nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, TheApocalypse napisał(a):

Nie zgodzę się, za te 1500zł dostawałeś:

1. Dodatkową masę rotującą 

2. Dodatkową masę nierotującą 

3. Droższe koszty eksploatacji przy wymianie tarcz

4. Chłodnicę która nie dość że nie przyda się do niczego poza torem, to jest nieosłonięta od spodu. Widziałem zdjęcia po zahaczeniu o coś wystającego, olej wylany, silnik zatarty, gwarancja nieuznana.

5. Taką samą drogę hamowania

 

Według mnie dopóki autem nie jeździ się po torze, to nie warto.

Ad 4. Ta chłodnica jest tylko odsłonięta na rynku poza EU gdzie są inne normy emisji spalin i mogą pozwolić sobie na większy radiator. Na rynku EU nie ma w ogóle tej chłodnicy od spodu, jest dodana 1 mała z boku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pierwszy raz czytam, ze wieksze hamulce gorsze 😄 To chyba nie dziala tak wprost, bo zaraz wyjdzie, ze 330i lepsze bo lzejszy silnik itd. 

https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1602609

  • 19" wheels (required by larger front brake rotors) w/ Michelin Pilot Sport 4S tires
  • Larger 374mm front rotors and calipers (compared to the standard 348mm)
  • Extra oil cooling radiator under the front bumper (similar to the F80 M3)
  • Mobility kit w/ air pump (since the tires are non-run-flat)

image.png.11ede2c9bef443e76f1d55b1a717c896.png

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie mówi, że większa hamulce są gorsze, jedynie że są absolutnie zbędne jeśli nie jeździ się na tor. Dodają masy nieresorowanej rotującej (pogarszając właściwości jezdne) i są droższe w serwisie.

Oczywiście mają większa pojemność cieplną, która przydaje się wyłącznie w sytuacji wielokrotnego, silnego hamowania, które może prowadzić do przegrzania hamulców.

Na ulice - bezensowny wydatek. To samo dotyczy się dodatkowej chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, karlos91 napisał(a):

Wystarczy, ze jezdzisz sporo w alpy i tez hamulce sie gotuja po kilku dohamowaniach nawet jadac spokojnie

Na takie wyjazdy podstawowe hamulce BMW nawet dają radę, szczególnie jak umiemy hamować silnikiem.

My tutaj rozmawiamy o zwiększeniu już powiększonych hamulców M 348mm, na jeszcze większe 374mm. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, karlos91 napisał(a):

Wystarczy, ze jezdzisz sporo w alpy i tez hamulce sie gotuja po kilku dohamowaniach nawet jadac spokojnie

Nie, no jeżdżę sporo po Alpach i w żadnych samochodach to mi się nie zdarzyło, nawet jak chcemy się pobawić nieco dynamiczniej, szczególnie, że najwięcej frajdy jest z jazdy pod górkę, bo jest większy zapas bezpieczeństwa. Nie mówię o ekstremalnej długotrwałej jeździe i ostrym hamowaniu, bo wtedy to większość zwykłych hamulców zacznie puchnąć, to jasne, ale zważywszy na ruch na drodze, przepisy itp. to zwykłe hamulce M spokojnie wystarczają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 15.01.2024 o 06:53, Raff.e napisał(a):

 

Ja przyznam, że chciałbym zobaczyć jaką różnicę realnie daje większa tarcza.

Zmniejszony komfort nie jest dla mnie czymś co położył bym na szali krótszej drogi hamowania.

 

Nieco odbiegając od tematu, zawsze byłem ciekawy o ile M3 jest szybsze od Alpiny b3 😉

Przy okazji można porównać 340i z 340d.

Brakuje tylko Alpiny D3 😉

 

Edytowane przez MedicuS

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2024 o 14:14, TheApocalypse napisał(a):

Na takie wyjazdy podstawowe hamulce BMW nawet dają radę, szczególnie jak umiemy hamować silnikiem.

My tutaj rozmawiamy o zwiększeniu już powiększonych hamulców M 348mm, na jeszcze większe 374mm. 

 

Tam gdzie ja jezdze to auto w dol rozpedza sie nawet na 1 biegu ... takze, hamowanie silnikiem nie zawsze dziala. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.