Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


czy moge poprosic o ocene konfiguracji?

Auto z 2019 roku, chce kupic jako uzywane i zastanawiam sie czy czegos waznego brakuje:


01DE Norma spalin EU6 RDE

01PD 18" k.st.le.Double Spoke 790M z tr.awar.

0230 Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE

0248 Podgrzewanie kierownicy

0258 Ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu

02NH Hamulec sportowy M

02PA Zabezpieczenie śrub kół

02TB Sportowa automatyczna skrzynia biegów

02VB Wskaźn. ciśnienia pow. w oponach

02VL Zmienny sportowy układ kierowniczy

0302 Instalacja alarmowa

0420 Przyciemniane szyby

0428 Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

0431 Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

0465 System załadunku

0481 Fotel sportowy

0488 Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

0493 Zespół schowków

0494 Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

04KK Listwy wewnętrzne aluminium Tetragon

04NE Nagrzewnica Blow-By

04UR Oświetlenie wnętrza dookoła

0508 Park Distance Control (PDC)

0534 Klimatyzacja automatyczna

0544 Regulacja prędkości z funkcją hamowania

0548 Licznik kilometrów

05A1 LED Fog lights

05A4 Reflektory LED z rozszerzonym zakresem

05AQ Active Guard Plus

05DA Dezaktywacja poduszki powietrznej pasaż.

05DC Zagłówki w siedzeniu tylnym składane

0676 System głośników HiFi

06AE Teleservices

06AF Ustawowy numer awaryjny

06AK Connected Drive Services

06C3 Connected Package Professional

06NW Telefonia komórkowa z Wireless Charging

06U3 BMW Live kokpit Professional

06WD WLAN Hotspot

0704 M Podwozie sportowe

0710 M Kierownica skórzana

0715 Pakiet areodynamiczny M

0760 Wysoki połysk Shadow-Line

0775 Podsufitka antracyt

07LF Modell M Sport

07M9 Ind.Shadow Line z wysokim połyskiem

08A1 Polska wersja językowa

08AP Dummy-SALAPA

08AT Literatura pokładowa, polski

08KA Termin wym.oleju 24 miesiące/30 000 km

08R9 Czynnik chłodniczy R1234yf

08TF Aktywna ochrona pieszych

09AA Zabezp. zewn. pokrycia z tworzywa szt.

A090 Akumulator AGM 90 Ah

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakies info jaki silnik? Konfiguracja fajna, ale brak kamery cofania z asystentem parkowania to nieporozumienie.

 

Silnik 330i


Mnie bardziej martwi brak syngalozacji martwego pola, adaptacyjnych świateł i dostępu komfortowego.

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakies info jaki silnik? Konfiguracja fajna, ale brak kamery cofania z asystentem parkowania to nieporozumienie.

 

Silnik 330i


Mnie bardziej martwi brak syngalozacji martwego pola, adaptacyjnych świateł i dostępu komfortowego.

 

Brak adaptacyjnych ledów jest zauważalny zarówno wizualnie jak i praktycznie, ale w przypadku aut używanych telefonów jednak stan ogólny jest kluczowy.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy auto będzie sporo jeździć w trasie, czy raczej miasto? Do miasta adaptacyjne nie są potrzebne.

Martwe pole to ułatwienie, ale zostałem tak wyszkolony, że i tak ruch głowy zawsze jest i ogólnie to mało zwracam uwagi na ten symbol.

Dostęp komfortowy dla mnie must have przy nowym aucie. Przy używanym bym się zastanawiał, jeżeli reszta byłaby fajna a i cena dobra. To kwestia przyzwyczajenia się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy auto będzie sporo jeździć w trasie, czy raczej miasto? Do miasta adaptacyjne nie są potrzebne.

Martwe pole to ułatwienie, ale zostałem tak wyszkolony, że i tak ruch głowy zawsze jest i ogólnie to mało zwracam uwagi na ten symbol.

Dostęp komfortowy dla mnie must have przy nowym aucie. Przy używanym bym się zastanawiał, jeżeli reszta byłaby fajna a i cena dobra. To kwestia przyzwyczajenia się.

 

dzieki za pomoc, kupilem z dosc bogatym wyposazeniem, wiec wszystko co trzeba jest


Pozdr!

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do adaptacyjnych i tras to zalezy jakie trasy… Na autostradach i ekspresowkach nie widze jakichs duzych plusow swiatel adaptacyjnych. Jezdnia i tak jest szeroka, odgrodzona wiec zaden zwierzak nie powinien wpasc.


Adaptacyjne, jak i lasery, przydaja sie, gdy sporo jezdzi sie krajowkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do adaptacyjnych i tras to zalezy jakie trasy… Na autostradach i ekspresowkach nie widze jakichs duzych plusow swiatel adaptacyjnych. Jezdnia i tak jest szeroka, odgrodzona wiec zaden zwierzak nie powinien wpasc.


Adaptacyjne, jak i lasery, przydaja sie, gdy sporo jezdzi sie krajowkami.

Daj spokój, na austradach i eskach jest mega ciemno. IMO lasery / adaptacyjne to najlepsza inwestycja ever.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnie dwa lata jezdziłem RAV4 z full led i wydawało mnie się że to są super światła... dopóki nie odebrałem mojego BMW z laserami adaptacyjnymi.. po miesiącu jazdy stwierdzam że to jest absolutny must have i dobrze że zaznaczyłem w konf. Światła świecą nie porównywalnie lepiej i dalej, wycinają perfect, mega sztos.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do adaptacyjnych i tras to zalezy jakie trasy… Na autostradach i ekspresowkach nie widze jakichs duzych plusow swiatel adaptacyjnych. Jezdnia i tak jest szeroka, odgrodzona wiec zaden zwierzak nie powinien wpasc.


Adaptacyjne, jak i lasery, przydaja sie, gdy sporo jezdzi sie krajowkami.

 

Podstawowe ledy świeca zwyczajnie słabiej ;)

Dodatkowo nie są skrętne co e mojej ocenie dyskwalifikuje je aucie premium :/

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam od prawie roku 320i - 184KM. realne spalanie w trybie comfort w mieście jest na poziomie 9,0-10,2 l. Testowałem auto na trasie do Paryża 1224 km zrobiłem na jednym baku 59l w trybie eco pro i tempomat ustawiony na 123 km/h - jak dojechałem pod hotel miałem zasięg 23 km. Spalanie bardzo zależy od stylu jazdy oraz trybu. Tryb Eco Pro nadaje się tylko na autostrady w trasy przy włączonym tempomacie - kiedy nie jest potrzebne przyśpieszenie - jest na prawdę oszczędny - 8 bieg robi swoje i obroty są na poziomie 1600-1800 przy 123 km/h Nie polecam używania trybu eco pro do miasta - auto jest mułowate i potrafi spalić więcej niż w trybie Comfort. Tryb sport jest bardzo czuły jeżeli wyłączy się jeszcze kontrolę trakcji i jest mokra nawierzchnia, a nie ma napędu X-drive (jak u mnie) to prawie każde przyspieszenie prowadzi do utraty przyczepności tyłu. Miałem do testów ( zrobiłem ponad 900 km) model 330i plug in hybrid. Co zauważyłem zasięg na prądzie najlepiej sprawdza się na autostradzie przy tempomacie ustawionym w okolicach 100-120 km/h. Totalna katastrofą jest natomiast tryb ładowania akumulatorów w trakcie jazdy - spalanie na autostradzie 8,5-9 l przy 100-120 km/h a w mieście 14,5 -15,2 - jaki sens ma tryb ładowania akumulatorów w trakcie jazdy przy tak wysokim spalaniu.

Moim zdaniem idealnym kompromisem jest obecnie 2 l benzyna 320i lub 330 i - modele z silnikiem diesla przestały być konkurencyjne - mały bak 40 l (dopłata do większego ???), zabawa z ad Blue, diesel jest droższy, a warto za tą dopłatę kupić system Xdrive w benzynie, Zanosi się odwrotny trend paliwo diesel będzie zawsze droższe już od benzyny z powodu ogromnego popytu - choć w produkcji to benzyna jest droższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnie dwa lata jezdziłem RAV4 z full led i wydawało mnie się że to są super światła... dopóki nie odebrałem mojego BMW z laserami adaptacyjnymi.. po miesiącu jazdy stwierdzam że to jest absolutny must have i dobrze że zaznaczyłem w konf. Światła świecą nie porównywalnie lepiej i dalej, wycinają perfect, mega sztos.

 

Potwierdzam laser light to przełom - jada nocą jest przyjemna, choć kierowcy tir szczególnie na drogach S w zakręcie migają że ich oślepia - system nie widzi górnych światełek tirów i jak tylko znikają światła drogowe na zakręcie ( są zasłonięte przez barierki ) to zapala lasery które oślepiają ich. jest to trochę stresujące ponieważ nie chcę nikogo oślepiać - z drugiej strony jak kierowca tira nie mrugnie długimi na dachu to system nie wyłączy laserów - kierowca musi sam pilnować wyłączając tryb auto. Generalnie polecam jako obowiązkowe światłą laserowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno polecać światła laserowe, kiedy to znikają z oferty BMW. Wersja LCI nie posiada już takowych w ofercie. Z tego co mi wiadomo wszystkie nowe wersje też ich póki co posiadać nie będą. Podobno jakiś problem z homologacją w USA.

Wprawdzie nie posiadam (jeszcze) G21 a tylko F31 z adaptacyjnymi światłami LED, to uważam że robią robotę. Możliwe, że lasery lepiej świecą, ale to wszystko o czym piszecie, wycinaniu, nie oślepianiu, doświetlaniu itp również jest i działa. Moim zdaniem adaptacyjne LED'y nowej generacji są lepsze od tych co mam obecnie.


Ale generalnie jeżeli ktoś nie jeździ w trasy, tylko głównie po mieście, to te światła są mu zbędne. W 1er dla żony nie brałem i nie żałuję. Auto w dwa lata ma niecałe 8 tys. km a jedyne trasy za miasto to 30-40 km poza Gdańsk, i rzadko kiedy po ciemku. A to co jest w zupełności starcza. Natomiast jeżeli ktoś dużo jeździ w trasy, zwłaszcza nocami, to adaptacyjne są typowym MUST HAVE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno polecać światła laserowe, kiedy to znikają z oferty BMW. Wersja LCI nie posiada już takowych w ofercie. Z tego co mi wiadomo wszystkie nowe wersje też ich póki co posiadać nie będą. Podobno jakiś problem z homologacją w USA.

 


"Z tego co mi wiadomo" ... "podobno" a może jakieś źródło tych informacji?


Co ma USA do EU? Homologacje przyznaje sie pojazdowi jeszcze przed produkcją,zanim wejdzie na rynek a nie pózniej. Wg mnie z laserów zrobili taki bardziej premium akcent , który będzie dostępny tylko dla wybranych modeli ( możliwe że to też cos ma wspólnego z dostępnościa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj forum, to się sam zorientujesz. Masa tutaj informacji. Dużo też wiem od swojego dealera, ale zasada jest prosta: póki BMW oficjalnie nie przedstawi stanowiska, to wszystko jest "najprawdopodobniej". Czyli nic na 100%. I taka też jest moja wypowiedź.


Sam nie wiem czemu problemy z homologacją w USA wpływają na rynek europejski, ale takie pytanie to trzeba by zadać panom z Monachium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo też wiem od swojego dealera,.

 


No to faktycznie masz solidne żródło :duh: Przeciętny użytkownik tego forum wie więcej niż oni, potwierdzone wiele razy :)


@konopson


Tutaj chyba stylistyka wzieła góre, przecież IX ma lasery a wszedł niedawno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo też wiem od swojego dealera,.

 


No to faktycznie masz solidne żródło :duh: Przeciętny użytkownik tego forum wie więcej niż oni, potwierdzone wiele razy :)


@konopson


Tutaj chyba stylistyka wzieła góre, przecież IX ma lasery a wszedł niedawno.

 

W 2020 prezentacja to już dwa lata temu. Wszystkie nowe modele od teraz będą miały ledy i ledy matrycowe. Nie będzie w ofercie laserów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie te lasery są tak zautomatyzowane ze mogę sobie w trasie jechać na długich i same ogarniają temat miasta / jazdy z naprzeciwka? :o

 

Tutaj akurat laserow nie potrzeba - w LCI nie ma laserow juz a ogarniaja same temat miasta / jazdy z naprzeciwka :)


ZTCW lasery i tak włączały się po osiągnięciu pewnej prędkości i w określonych warunkach meteorologicznych (chyba brak deszczu). To nie jest tak, że długie = lasery. Ja z nielaserów w LCI jestem zadowolony - mam wrażenie, że wycinanie i reagowanie na światla innych samochodów działa lepiej/szybciej niż w moim XC60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same lasery włączają się przy braku innych źródeł światła typu latarnie. Natomiast same długie i wycinanie włącza się powyżej 60-70km/h. W deszczu też, jednak w deszczu i mgle już tak dobrze nie wyłapują źródła z naprzeciwka i jak sam nie wyłączysz to potrafią oślepiać (nie wyłączać się)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Czy ktoś obiektywnie porównywał wyciszenie w G20 vs G30? Czy seria 3, dzięki szybom akustycznym ma lepsze wyciszenie niż aktualna 5-tka?

 

Miałem G20 z szybami akustycznymi obecnie mam poliftowe G30 i dla mnie 5tka jest lepiej wyciszona, zwłaszcza przy prędkościach autostradowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.