Skocz do zawartości

30d czy 40i


słonik40

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Może olali temat benzyn na rzecz hybryd.spojrzalem na stronę audi i jest tam oferta audi q5 45e tfsi. Ta chybryda ma prawie 370KM 5,4 sekund do setki i kosztuje od niecałe 240k. To jest mega okazja biorąc podsuwane cenę i osiągi w porownaniu z x3 m40i.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie niezła oferta ..

Tylko obecne Q5 wyglada bardzo zniewieściale.

Wogole obecna generacja ich modeli przeszła mega ugrzecznienie w porównaniu do poprzedniej..może a6 się trochę wyróżnia a może to tylko dlatego ze sedan sedanem ale ich kombi ma świetne proporcje. Nawet przez chwile o mało mnie to nie skusiło zamiast G31 :) Zresztą optycznie, nadal trochę bardziej od mojej mi się podoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja bym bardzo mocno się wachal miedzy a6 a g30 gdyby nie wymyślili jakiegoś quatro ultra a w ofercie na moment mojego kupna była by dostępna 250 konna benzyna z napędem quattro na torsenie. Ostatnio widziałem nowe a6 w czerwonym kolorze z pakietem czerń imwygladalomto bosko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego działania ultra nawet nie jesteś w stanie zauważyć, serio. Wszystko chodzi tak samo jak chodziło.


Minusem a6 dla mnie było tez finansowanie tzn przy podobnej cenie auta wychodziło na tyle gorzej ze nijak tego nie mogłem przełknąć, nie tyle kwoty co durnych zasad. A mam u nich spory rabat flotowy w % + gotówkowy. Mega irytujące podejście. No i słynne już pakiety i łączenia dodatków - żebym wziął to co chciałem musiałbym wziąć niechcianych gadżetów za jakies 40k ! Chore..


Niestety wiele się nie zmieniło bo przed zam X5 tez zrobiłem z ciekawości podejście - niestety z podobnym skutkiem. Obiecują ze coś się poprawi bo widza ze ludzie od nich uciekają ale jak na razie na pustych obietnicach się kończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można i tak na to patrzeć :) albo ze skoda to gorsze audi hehe

Ja tak miałem z lexusem, wsiadałem i miałem wrażenie ze znalazłem się w toyocie o zmienionym designie-stad tez(oraz przez cvt) odpuściłem temat dawno temu.


Generalnie lubię audi bo całkiem fajnie się nimi jeździ choć zawsze wydają mi się takie „techniczne”, bez duszy. Brakuje im tej indywidualności Bmw czy mercedesa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no te swiatla to wygladaja slabo akurat. Mnie sie suvy z audi akurat niezbyt podobaja ale te nowe a3,a4, a5,a6,a7,a8 wygladaja naprawde fajnie. Jeszcze odnosnie pojemnosci silnika, to dla mnie moze miec nawet pol litra ale najwazniejsze jest jak jezdzi i przyspiesza i jesli jest szybszy lub porownywalny od wiekszych silnikow to na pewno bedzie przezemnie rozwazany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

jeszcze ciekawe video pokazujace jaki postep jest w motoryzacji:


Stare rs4 z 4,2L v8 pod maska majace wiecej mocy i lzejsze jest min wolniejsze od nowego s4 z v6 diesel pod maska ktore niedaz ze jest ciezsze to jeszcze ma mniej mocy takze ten s4 diesel to nie jest takie glupie posuniecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 razy bardziej wolałbym wolniejsze o R6/V8 niż doładowane 3-4 cylindry o pojemności 1.5-2l.


1.Po pierwsze max przyspieszenie i moc używasz w promilu czasy jazdy, a pracę i dźwięk silnika doceniasz w każdym momencie jazdy od włączenia do zgaszenia.

2.Żywotność nowych motorów z mniejszą pojemnością to pewnie 50% o ile nie mniej w stosunku do bardziej odprężonych jednostek.

3.To "coś" czego nie oddadzą suche dane z katalogów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
problem w tym, ze teraz nawet r6/v8 sa uturbione. Wiadomo, ze im wieksza pojemnosc tym wieksza elastycznosc silnika, wiecej mocy na dole ale jak dobrze dopracuja hybrydy to mysle ze juz zwykly uzytkownik nie odczuje roznicy miedzy iloscia cylindrow i pojemnoscia. Wedlug bloga bmw tutaj zacytuje szefa BMW: v12 oraz v8 idzie do odstrzalu bo aktualnie naped hybrydowy ma wystarczajaco duzo mocy/momentu zeby zniszczyc kazda skrzynie biegow. Jeszczre odnosnie dziweku to w aucie uzytkowym a na pewno juz w suvie chcialbym doceniac cisze a nie rycie silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie rycie silnika? Pracę silnika 6/8/etc. cylindrowego w stosunku do 4 słychać w każdym zakresie obrotów - o czym właśnie napisałem.


Zaraz zaczniesz nas przekonywać, że silniki 6 i 8 cylindrowe nie pasują do SUVów... bo ryczą :duh:


Odnośnie awaryjności to zastanów się, czy dokładanie miękkich hybryd do coraz bardziej wysilonych silników czyni je bardziej czy mniej skomplikowanymi. Czy zwykłe warsztaty poradzą sobie z naprawami taki silników po kilku latach czy idziemy w kierunku wymiany jednostek i zdaniu się na autoryzowane stacje? Moim zdaniem żywotność pojazdów bardzo się skróci i najfajniejszą fazę motoryzacji mamy za sobą - coraz więcej moich znajomych zaczyna bunkrować 5-10 letnie samochody z dużymi silnikami jako samochód na weekend/etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wiadomo, ze najfajniej chodza duze wolnossace silniki benzynowe typu v8 i wiecej, ktorych jest juz coraz mniej i warto sobie takiego np mustanga, stare amg,rs lub M w garazu zachowac. O temacie dzwieku sam napisales ze jest dla Ciebie wazny nie podczas przyspieszenia a podczas zwyklej jazdy ale przeciez w nowoczesnych bez sportowego wydechu autach podczas zwyklej jazdy silnika praktycznie nie slychac no i dorbze bo wiekszosc ludzi nie chce go slyszec. To ze wieksze silniki brzmia lepiej to jest oczywiste, chociaz duzo tutaj mozna zrobic zawsze odpowiednim wydechem. no i jak prace silnika r6 do r4 slychac tak samo slychac duza roznice miedzy v8 a r6. Im wiecej cylindrow tym lepiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego byśmy sobie nie życzyli to i tak czeka nas przyszłość w wersji benzyn 0,5 litra do awaryjnego naładowania elektryka oraz czystych motorów zeroemisyjnych..i stety i niestety. Zależy jak na to patrzeć globalnie.

Jeszcze dojdą dodatkowe durne limity prędkości na poziomie od 40 km/h w mieście do 90 na autostradzie dla bezpieczeństwa ogółu, potem pełna autonomia i jazda autem stanie sie nudną koniecznością..o ile wogole nie wpakuja nas do eko transportu zbiorowego...lipa ale kierunek zmian cały czas wskazuje na ograniczanie wolności wyboru jednostki na rzecz dobra ogółu. Wybór to my będziemy mieć w wirtualu..No i częściowy do zakupów.


Jakies kiepskie te wizje mam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Minusem a6 dla mnie było tez finansowanie tzn przy podobnej cenie auta wychodziło na tyle gorzej ze nijak tego nie mogłem przełknąć, nie tyle kwoty co durnych zasad.

O których zasadach piszesz? np.o tym zapisie Perfect Lease, zgodnie z ktorym musisz oddać finansującemu (VW Bank) 100% kasy za ukradziony samochód w ciągu bodajże tygodnia od tej kradzieży, mimo, że auto jest ubezpieczone również przez VW Bank a finansuje to VW leasing?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Minusem a6 dla mnie było tez finansowanie tzn przy podobnej cenie auta wychodziło na tyle gorzej ze nijak tego nie mogłem przełknąć, nie tyle kwoty co durnych zasad.

O których zasadach piszesz? np.o tym zapisie Perfect Lease, zgodnie z ktorym musisz oddać finansującemu (VW Bank) 100% kasy za ukradziony samochód w ciągu bodajże tygodnia od tej kradzieży, mimo, że auto jest ubezpieczone również przez VW Bank a finansuje to VW leasing?

 

Wtf serio!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtf serio!?

 

Taką umowę dostałem, nie mogłem uwierzyć w to co czytam. Było tam jeszcze kilka innych tego typu kwiatków. Kto to podpisuje? W rezultacie wziąłem wynajem A6 przez PKO Leasing, gdzie umowa była po prostu normalna

 

Też myślę o finansowaniu X3/4 bądź X5 w PKO Leasing, mam w rodzinie Jaguara w najmie PKO Leasing (teraz najem przejął Master Lease, który należy do PKO). Bez zarzutów jak do tej pory. Czy ktoś w przeszłości zwracał auto przed końcem umowy i brał nowe u tego samego leasingodawcy? Załatwiam taką kwestię w BMW Leasing w przypadku serii 4. Musi minąć dwa lata i muszę kupić oczywiście kolejne auto marki BMW by opłata wyniosła 1%. Ale myślę, jak ta procedura wygląda w PKO Leasing. Dzisiaj dostałem informację, że też taka kontynuacja jest możliwa, ale czy również musi minąć dwa lata? BTW. Czy wszystkie firmy leasingowe stosują procedurę uproszczoną do 200k netto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się z tym VW leasingiem nie zgadza ...tzn nie chodziło mi o ten punkt w umowie ale o pokręcone koszty finansowania wobec firm konkurencyjnych. Jeżeli chodzi o kradzież to nie wiem ale miałem całkowitą w VW( pracownik chciał sobie drogę skrócić , auto nie miało jeszcze miesiąca...) i nie było zadnych problemów. Zwykła papierologia, trochę to trwało i tyle. Nic mnie to finansowo nie kosztowało w każdym razie(poza pracownikiem któremu nic się nie stało ale to był jego kolejny wybryk i musieliśmy się niestety rozstać)


Bardzo miło tez wspominam zwrot Audi po zakończeniu umowy. Człowiek który nim jeździł naprawdę mocno go pocharatał i obawiałem się mega kosztów. Na szczęście Dekra normalnie to wyceniła, z ujęciem amortyzacji, VW leasing przyjął bez mrugnięcia okiem i na rozliczeniu wyszły mi jakies grosze do dopłaty.


Co do uproszczonych procedur wydawało mi się ze stosują je do 150k i to brutto ale może coś się zmieniło?

Nie wiem bo biorę na normalnych. Jest i tak bardzo prosto, parę skanów do wysłania, minimum formalności wg mnie. Sadze iż w Bmw nawet mniej niż w audi(ale i tam to nic takiego).


Z najgorszym leasingiem spotkałem się w toyocie. Tzn sama procedura do decyzji szybka i banalna, te same skany co wszędzie. Potem jednak pojawiają się schody..najpierw podpisanie samej umowy - z pol dnia można stracić..masakra. Milion dokumentów aż ręka siada od pisania ;)

Najgorzej jest jednak z warunkami - np każdorazowa konieczność wysyłania prośby o zgodę na nowego kierowcę/użytkownika - pomyłka. I jeszcze to obwarowane ryzykiem utraty objęcia ubezpieczeniem w razie szkody ! Dalej, każda pierdółka musi być robiona w Aso, czy to klocki czy usunięcie rysy. U innych to zwykle albo nic(te klocki) albo zgoda za 50pln(taka np rysa) poza Aso. Dodatkowo wieczne problemy z dostępnością aut zastępczych..odradzam Panowie. Finansowo przygoda z nimi wychodzi Ok ale w trakcie użytkowania trzymają użytkownika za ...

Jeszcze leasing daimlera jest Ok poza tym ze każdorazowo przy umowie składają zapytanie do Bik nie kontrolne tylko jako „kredyt gotówkowy” :) a Cały czas mowimy o leasingu :) za głowę się złapałem jak to zobaczyłem, myślałem ze jakaś pomyłka , dzwonię pytam : „No my tak mamy prosze Pana”..

Taka drobna przestroga dla tych którzy chcą np kupić dom żeby potem w banku się nie dziwili ile to gotówki klient chciał przedtem nabrać :)


Na różne ciekawostki można się zatem natknąć w różnych markach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Minusem a6 dla mnie było tez finansowanie tzn przy podobnej cenie auta wychodziło na tyle gorzej ze nijak tego nie mogłem przełknąć, nie tyle kwoty co durnych zasad.

O których zasadach piszesz? np.o tym zapisie Perfect Lease, zgodnie z ktorym musisz oddać finansującemu (VW Bank) 100% kasy za ukradziony samochód w ciągu bodajże tygodnia od tej kradzieży, mimo, że auto jest ubezpieczone również przez VW Bank a finansuje to VW leasing?

 


w bmw jest podobny zapis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Minusem a6 dla mnie było tez finansowanie tzn przy podobnej cenie auta wychodziło na tyle gorzej ze nijak tego nie mogłem przełknąć, nie tyle kwoty co durnych zasad.

O których zasadach piszesz? np.o tym zapisie Perfect Lease, zgodnie z ktorym musisz oddać finansującemu (VW Bank) 100% kasy za ukradziony samochód w ciągu bodajże tygodnia od tej kradzieży, mimo, że auto jest ubezpieczone również przez VW Bank a finansuje to VW leasing?

 


w bmw jest podobny zapis

 

To się kupy nie trzyma...chodzi mi o logikę zapisu - przecież wypłata odszkodowania idzie na rzecz właściciela czyli Bmw. I co ? Zwracają to potem użytkownikowi ? I na jakiej podstawie trzeba by im całość spłacić ? Musieliby fakturę wystawić. Za sprzedaż ? Przecież go nie kupujemy tylko leasingujemy.

Nie mówię ze czegoś nie ma w umowie bo nie sprawdzałem ale nie łapie logiki zapisu. Sprawdzę to z ciekawości i potem napiszę czego się dowiedziałem, może zle to interpretujemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź pod uwagę chociażby taką sytuacje, że ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania - np. bo spowodowałeś wypadek pod wpływem narkotyków. Wtedy leasingodawca ma to w nosie i oczekuje, że oddasz mu kasę za całe auto a ewentualne spory z ubezpieczycielem masz sobie prowadzić we własnym zakresie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu się zgodzę ale nie mówimy przecież o syt. gdzie jest brak podstaw do wypłaty odszkodowania ale jedynie o beneficjencie powyższego. Wg mnie to są nieporównywalne zdarzenia.


Z innej beczki, bardziej w temacie wątku. Aktualne ciekawostki silnikowe :


https://moto.rp.pl/tu-i-teraz/37191-usa-nie-potrzebuja-samochodow-elektrycznych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu się zgodzę ale nie mówimy przecież o syt. gdzie jest brak podstaw do wypłaty odszkodowania ale jedynie o beneficjencie powyższego. Wg mnie to są nieporównywalne zdarzenia.


Z innej beczki, bardziej w temacie wątku. Aktualne ciekawostki silnikowe :


https://moto.rp.pl/tu-i-teraz/37191-usa-nie-potrzebuja-samochodow-elektrycznych

 

trudno się nie zgodzić z Panem Klausem, widać dużo rozsądku w tym co mówi.

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.