Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem:

auto kreci tylko do ok.5.000-5.100 obrotów na każdym biegu (czasem wkreci sie na 6.000 do odcięcia ale rzadko i mozolnie)

Brakuje mi juz pomysłów co może być tego przyczyną więc prosze o pomoc!!!

Wymienione lub wykluczone:

*przewody wysokiego napiecia

*popychacze, krzywki, wałek

*sonda, katalizator

*przeplywomierz

*filtr paliwa

*dolot szczelny

*po podłaczeniu pod kompa ZERO błędów!

Sprawdze jeszcze kopulke i palec ale watpie ze tu tkwi przyczyna

RATUJCIE!

BMW E30 316i (Kat) M40

 

Pozdrawiam;)

Opublikowano

wszystkie poprzednie pomysły są trafione, ale ja bym jeszcze dorzucił sprawdzenie kompresji oraz tankowanie na w miarę sprawdzonej stacji paliw. możliwe że zatankowałeś syfu i teraz należałoby przeczyścić wtryski. a tak spytam: filtr powietrza nowy?

kopułka i palec powinny być nowe, pompa gdyby ci siadała to miałbyś raczej kłopot już na wolnych obrotach (chociaż jej nie wykluczam), regulator ciśnienia - to bardzo mądry pomysł - trzeba pomierzyć.

istotne jest jeszcze czy na biegu jałowym też nie kręci się do końca, warto by było żebyś to napisał.

ekstremalna możliwość może być jeszcze taka że pada ci sterownik - wtedy może być również taki objaw jak opisany: silnik nie dokręca do końca. niedawno się z tym spotkałem i nie mogłem uwerzyć. taka jest po prostu trwałość pamięci.

pozdrawiam i życze szybkiego "uzdrowienia" :D

 

i jeszcze mi się przypomniało: od kiedy tak się dzieje: czy tak było już w chwili kupna, czy np od niedawna?

Opublikowano

A więc:

Filtr powietrza nowy,

Tankuję tylko na BP 98 Ultimate,

Na biegu jałowym kręci się do końca,

Moją Coupetke kupiłem 2 lata temu, a problem z obrotami jest od ok. 3miesięcy.

 

Dzięki wszystkim za podsunięte pomysły.

 

Jutro wymienie jeszcze dla spokoju kopułke i palec, dam znać czy to pomogło a jak nie to czekają mnie chyba pomiary ciśnienia w trakcie jazdy bo na jałowym jest ok!

 

Pozdrawiam

 

P.s

Bedzie ktoś może w sobote (26.08) w Toruniu na zlocie??

Można by w realu pogadac;)

Opublikowano

Bp proponuję zmienić na shell v-power, nie musi być racing. nie wiem jak jest w twoich okolicach, ale ja jak przeszedłem na shella to mi bardzo odczuwalnie mniej zaczął palić, co do osiągów to już nie pamiętam, raczej bez różnicy.

jeśli na luzie silnik osiąga maksymalne obroty, a podczas jazdy nie, to może problem jest w osiąganej mocy i w kompresji. dużo do powiedzenia ma tu też kopułka i palec, gdy one są nowe odnajdują się zgubione koniki.

 

kompresję mierzy się właśnie na biegu jalowym, mechanik będzie wiedział.

zastanawia mnie jeszcze czy nie odczułeś że jest ciut slabsza ostatnio albo czy jej nie przegrzałeś.

a, no i jeszcze jedno: nie napisałeś nic o świecach. jeśli będą już na wykończeniu totalnym to również będzie strata mocy. masz ich tylko 4, więc mógłbyś wymienić jeśli nie zrobiłeś tego jeszcze.

 

Bedzie ktoś może w sobote (26.08) w Toruniu na zlocie??

 

nawet nie miałem co planować, ale możesz tam kogoś poprosić. zwykle nie trafia się na chamów...

pozdrawiam

Opublikowano

Witam ponownie!

Silnika na bank nie przegrzałem.. Nie katuje go! Na bierząco wszystkie płyny, filtry i olej wymieniam..

Świece NGK mają niecałe 9.000km

 

Wymieniłem dziś kopułkę i palec ale tak jak myślałem nic to nie dało;(((

W następnym tygodniu jadę zmierzyć ciśnienie... i pewnie wszystko się wyjaśni

 

Pozdro

Opublikowano

Jeśli twierdzisz, że na biegu jałowym silnik kręci się do końca, oznacza to, że coś złego się dzieje jak silnik pracuje pod obciążeniem. Moim zdaniem nie jest to problem z brakiem paliwa ani z brakiem iskry na świeczkach, tylko problem jest związany z kątem wyprzedzenia zapłonu.

 

Im szybciej silnik się kręci, tym wcześniej iskra musi zostać wyzwolona. Dodatkowo, jak naciśniesz na gaz (otwierasz przepustnicę na maxa), to również kąt wyprzedzenia zapłonu musi ulec zmianie ze względu na zmianę stosunku paliwa do powietrza w mieszance. Jeśli tak się nie dzieje (i jest to odczuwalne pod obciążeniem a nie na jałowym biegu, gdzie moc wytwarzana jest mała) to silnik pod obciążeniem nie jest w stanie wejść na wysokie obroty. Możesz sprawdzić czy tak jest np. zmieniając bieg na niższy podczas jazdy, aby zmusić silnik do pracy na obrotach ok. 6-6,5. Jeśli silnik nie dławi się, oznacza to, że dostaje paliwo i iskrę – co już tak naprawdę wiesz, bo piszesz, że na jałowym biegu silnik rozkręca się do maxa!

 

Informacja o położeniu przepustnicy jest przekazywana do systemu sterowania zapłonem za pomocą pomiaru podciśnienia w kolektorze. Należy sprawdzić ten układ. Tj.:

 

1. Pomiędzy kolektorem a aparatem zapłonowym (pod kopułką) powinna być cienka rurka gumowa (czasami są dwie w zależności od modelu). Sprawdź czy nie jest uszkodzona lub zatkana i czy dobrze jest umocowana na końcówkach.

 

2. jeśli 1. nie rozwiąze problemu, to należy zdjąć kopułę i rurkę o której mowa w 1 powyżej od strony kolektora. Weź rurkę w usta i wciągnij powietrze, aby tworzyć podciśnienie. Mechanizm aparatu zapłonowego powinien przekręcać o kilka naście stopni. Jeśli tak się nie dzieje, to jakiś mechaniczny problem z aparatem występuje. Wymień go na próbę (UWAGA – jest bardzo precyzyjna procedura aby to zrobić aby utrzymać synchronizację pomiędzy położeniem tłoku (wału) a położeniem rozdzielacza)

 

Daj znać czy to pomogło.

...ooops - ale się rozpisałem ;o)

RobertS

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano
Jak widzę kolega w swoim aucie ma silnik M40 w nich nie ma żednego aparatu zapłonowego tylko cewka i rozdzielacz całym zapłonem i kątem wyprzedzenia steruje komp.
Opublikowano

Dzięki Wojtas - moja wypowiedź nie na temat - sorry. :oops:

 

W M40, funkcję o której napisałem wykonuje komp. On potrzebuje min. dwóch pomiarów w celu stworzenia mapki:

 

1. położenie przepustnicy

2. obciążenie silnika

 

Informację o położeniu przepustnicy komp otrzymuje od czujnika kalibracyjnego w przepływomierzu. Informację o obciążeniu silnika komp dostaje od czujnika lambda.

 

Polecam sprawdzenie tych dwóch czujników i ich podłączenia do kompa; chyba, że coś z kompem się stało …np. jakieś zmiany oprogramowania.

 

RobertS

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano
Kronelio ma racje,sprawdz glowice w jakim jest stanie.W moim m20 mialem podobny objaw,pekla mi glowica,scignelem ja i dop jak rozebralem to zobaczylem w jakim oplakanym stanie byl wałek oraz dzwigienki .Jutro odbieram głowice zakładam i mam nadzieje ze bedzie jak nówka:)
Opublikowano

Kornelio,

Wałek, Krzywki, Popychacze wymieniałem niecałe 20.000km temu, sprawdzane były jeszcze teraz i są OK!

Jeżdźę na Castrol GTX High Mileage 15W40.

 

Roberts,

Pod kompem absolutnie ZERO błędów.

Dzięki za szczegółowe rozpisanie się;)))

 

Jede w środę pomierzyć cisnienie...

Dam znać co z tego wyniknie..

 

Pozdrawiam;)

Opublikowano

Witam ponownie!

Ręce opadają;((((((

Nie mam już siły i pomysłów, mój mechanik również...

 

Ciśnie zmierzone, również podczas jazdy..

i NIC!!!

Wszysko w normie! więc wykluczam

pompę i regulator ciśnienia.

 

Chyba zostaje już tylko tak jak pisał "Sweet" STEROWNIK ale aż nie chce mi sie wierzyć..

 

aaa jeszcze jedno, zauważyłem że jak silnik jest trochę chłodniejszy to czasem dokręci się do końca ale rzadko, nie jest to reguła.

 

Jak komuś wpadnie do głowy jeszcze jakiś pomysł albo jak komus padł sterownik w tym silniku to proszę o info!

 

Z góry dzięki

POZDRAWIAM

Opublikowano

Nie jestem specjalisą od m40, ale jeśli sprawdzałeś z mechanikiem, który naprawia wszystkie samochody, bez specjalizacji bmw, to moze coś przeoczył. a nawet jeśi ma specjalizację bmw, to może i tak warto by było podjechać do innego, może się zdarzyć, ze będzie znał się lepiej, albo akurat wyłapie usterkę. no i ostatecznie jak już wszystk zawiedzie to może aso. tylko wybierz takie co się będą znać, bo jak ja zadzwoniłem do jednego w łodzi, to chłopak nie wiedział co to za silnik m20 :duh: :nienie: :jawdrop:

nie poddawaj sie, trzeba próbować :cool2: powodzenia :wink:

Opublikowano

Racja o ile nie jest to "twoj lokalny magik od bmw" to poszukaj takiego i zobacz co powie.

 

Ktos wczesniej o lambdzie pisal... moze nie dopala lub ogolnie zle/nie dziala?

Moze ogolnie ktorys z wczesniej wymienianych elementow szwankuje a nie widac tego na kompie? Niby rozmawiamy o niemieckiej maszynie a nie o poldolocie na przyklad, wiec to teoretycznie niemozliwe zeby komp klamal,

no ale... trzeba sie czepiac wszystkiego.

Nie moze byc tak ze niby wsio ok a naprawde nie ok. Co hamulce sie zaciskaja po 5000 rpm?... :?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam ponownie!

 

"Sweet"> Sterownik wykluczony!!! podłączyłem inny i te same objawy;(((

Hamulce też sie nie zaciskają Heh ;)))

Jeszcze raz popychacze i wałek były sprawdzane i są jak Nowe!

 

a co do mechaników: to w Poznaniu BMW-Mikołajczak> poddał się, a Dolata> stawia na ściągnięcie głowicy..?

Czyli co jakis zawór ssący czy wydechowy się nie domyka.. gniazda..???

Ktoś się odważy jeszcze na jakąś diagnoze?

Wiem, że juz wszystkie/prawie wszystkie opcje się wyczerpały ale może..?

 

Pozdro dla wszystkich i dzięki za posty;))

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam!

Nareszcie E30-stka odżyła!!! Juhu :D

Po licznych kłopotach problem został rozwiązany!!!

 

Została ściągnięta głowica, wszystko wyglądało jak nowe dopiero po kalibracji okazało się, że jedna krzywka na wałku i jedna dźwigienka jest przetarta..

 

Przyczyna: Brak smarowania

 

Głowica została splanowania, kanaliki przeczyszczone i rozwiercone, 1 dzwigienka i wałek wymienione, zalane 10W40.

 

Teraz autko chodzi idealnie.. Dokręca się bez problemów do odcięcia..:twisted2:

 

Niby taki prosty w budowie silniczek M40 a tyle kłopotów może przysporzyć. Ach szkoda gadać ale cóż jeśli ktoś kocha swoją BETE to zrobi dla niej wszystko..

 

Mam nadzieje, że moje doświadczenie pomoże w przyszłości innym, u których pojawi się podobny problem zaoszczędzić kupe kasy, czasu i nerwów.

 

P.s

Spokojnie za wszystkie poniesione koszty (żeby w końcu wykryć przyczynę) mógłbym wsadzić kompletny M20B25

Opublikowano
to pewnie za ta kase co juz wrzuciles w ten motor siedzialoby tam zdrowe m42 albo m50... a tak moge sie zalozyc ze za 20-30 tys bedziesz mial ten sam problem - bo pewnie nie robiles remontu na ori czesciach bmw.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Zgadza się, za tą kaske mógłbym wstawić inny silnik (M50 to może przesada), ale z drugiej strony kto wie jakie tam by mnie przygody czekały.., Tak przynajmniej wiem co mam.

 

Czytajac temat wnikliwiej zauważyłbys, że wszystko było robione na oryginalnych częściach!

Głowica jest teraz jak NOWA! więc jeżeli chodzi o zakład to spokojnie PRZyJmUJE! :wink:

Opublikowano
naprawde kupowales czesci bmw ???? przeciez za ta kase co wydales w ASO - bo tylko tam kupisz oryginlane czesci bmw kupilbys sobie 2 taka beatke :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

..ale sie uparłes..

 

więc:

-kable (ASO) BREMI ok.700zł

-kopułka + palec BREMI (poza ASO) 220zł

-1x dźwigienka (ASO) 50zł

-wałek (org.BMW) używka ok.250zł

-filtr paliwa Bosch 80zł.. powietrza..,świeceNGK..

-katalizator sport. LINDO GOBEX (CHMS)

 

-rozrząd (przy okazji): 2xrolka napinająca SKF, 1xrolka prowadząca SKF, pasek Gates ok.300zł

 

-sprawdzone (podmienione), sprawne:

przepływomierz, sonda, sterownik, ciśnienie..

 

- 2 lata wcześniej na początku przygody z E30-stką (ok.25tyś km wstecz)

zakupione wszystkie:

-popychacze, dźwigienki, wałek (wszystko FEBI Bilstein!!!)

Najprawdopodobniej przyczyną wszystkiego poza zapchanym kanalikiem był minerał 15W40 Castrola!

Teraz wlany pół syntetyk PETRO CANADA 10w40.

 

Wiem, że kaska nie mała poszła ale zakochałem się w tym aucie.. (wiem, że jest w 100% bezwypadkowe, org. lakier, wnętrze jak nówka...itp.)

 

BMW to jednak kosztowne hobby :D ale i radości daje w zamian!

 

Moim zdaniem WARTO :!:

Opublikowano
no to tylko pogratulowac i zyczyc przyjemnej jazdy - i mniejmy nadzieje ze moje slowa sie nie sprawdza...o tych 20 tys...

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Popieram kolege z pomysłem zostania przy SWOIM M40. Ja też mam małe problemy z moim silnikiem, ale przynajmniej wiem co z nim jest i za ile moge to zrobic.

Myślałem o wstawieniu np. is-a, ale załóżmy że go kupie 0k. 2000zł a niech sie okaże że łańcuch jest do du..y....2000zł, a tak mam swoje i wiem co i jak.

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.