Witam. Mam następujący problem. Postanowiłem wymienić płyn układu wspomagania zdecydowałem się na Mobil ATF tak jak zaleca instrukcja. Jednak można kupić 3 odmiany tego oleju 200,220,320. 1) Mobil ATF 200: Kolor czerwony Lepko kin. w 40°C cSt 43,8 Lepko kin. w 100°C cSt 7,9 Wskaźnik lepkoci - 153 Temperatura płynięcia °C -45 Temperatura zapłonu (COC) °C 204 Gęstość w 15°C g/cm3 0,887 Mobil ATF 200 spełnia poniżej wyszczególnione normy i specyfikacje: GM Typ A Suffix A Allison Type C-3 Mercedes Benz 236.2 2) Mobil ATF 220: Lepkość kin., ASTM D 445 [cSt] w 40ºC - 37 [cSt] w 100ºC - 7.0 Lepkość dynamiczna Brookfield-a, ASTM D 5293 [cP] w -40ºC - 33,000 Wskaźnik lepkości, [-], ASTM D 2270 (153) Temp. płynięcia, [ºC], ASTM D 97 - (-44) Temp. zapłonu, [ºC], ASTM D 92 - 200 Ciężar właściwy w 15ºC [kg/l], ASTM D 4052 - 0.870 Kolor Czerwony Mobil ATF 220 polecany jest także do aplikacji wymagających następujących poziomów jakościowych: Dexron IID Renk Doromat Caterpillar TO-2 Ford M2C 33G 3) Mobil ATF 320 Lepkosc kin. w temp. 40ºC, [cSt], ASTM D 445 - 35 Lepkosc kin. w temp. 100ºC, [cSt], ASTM D 445 - 8.2 Lepkosc dynamiczna Brookfield-a w temp. -40ºC [mPas]ASTM D 5293 17900 Temp. zapłonu, [ºC], ASTM D 92 - 197 Ciear własciwy w 15ºC [kg/l], ASTM D 4052 - 0.863 Mobil ATF 320 zalecany jest do aplikacji wymagajacych nastepujacych poziomów jakosciowych: GM Dexron III Renk Doromat Sam już nie wiem w sklepie facet mi polecił 320 niby że parametry trzyma lepsze niż pozostałe. Wszystkie 3 to oleje mineralne.