Skocz do zawartości

Drgawki kierownicy przy hamowaniu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Co może być przyczyną przy hamowaniu dragań kierownicy? Z prędkości 40-60km/h są mniej wyczuwalne, z większych bardziej. Jeżeli miał ktoś z Was podobny przypadek to z góry jestem wdzięczny za info. Auto jest niedawno przywiezione przeze mnie, przeszło pomyslnie przegląd główny, a dopiero to wyszło jak jeżdzę nim od miesiąca po kraju.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Masz krzywe tarcze hamulcowe brachu!Normalka w BMW,nawet przy w miare spokojnej jezdzie.Przetaczanie pomoze na kilka tysiecy km. a potem znowu sie pokrzywia.Musisz zainwestowac w lepsze tarcze np.Brembo.Pozdrawiam. P.S.Zakladam ze gałki i sworznie masz wporzo,bo jak mowisz autko po przegladzie...)
Opublikowano (edytowane)

Przyczyn może być wiele:

opony, tarcze (chociaż moim zdaniem czułbyś na pedale), końcówki drążków, drążki, sworznie wachacza, silentblock'i....Pojedż jeszcze raz do mechanika i kompleksowo "weźcie w obroty" przednie zawieszenie.

pzdr

 

P.S. Wpisz w wyszukiwarkę "drgania kierownicy" i poczytaj, może coś Ci się rozjaśni.

Edytowane przez Remlen
Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano (edytowane)

i jest jeszcze sprawa gum środkowych na stabilizatorze

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA11&mospid=47434&btnr=31_0267&hg=31&fg=10

(element nr 2 jak są wypracowane to przy chamowaniu np.będziesz odczówał bicie i lekkie drganie kiery)

i...

niby błacha ale zdarzyła sie już znajomym parę razy,a mianowicie niedokręcone zaciski hamulcowe.

Edytowane przez Boggy e36
Opublikowano
Też tak się domyślam..tylko że jak wracałem z Niemiec to nie odczuwałem żadnych dolegliwości, a hamowałem z dużych prędkości i było dobrze..To mnie zastanawia...Nie czuję nic na pedale hamulca tylko na kierownicy
Opublikowano
Przerabialem niedawno ten temat. Wymienilem sworznie (wewnetrzne i zewnetrzne), tuleje wahaczy oraz drazki kierownicze - jak reka odjal. Pozniej znowu zaczely sie drgania przy hamowaniu - ale to byla wina zuzytych tylnych tarcz hamulcowych. Po wymianie drgania ponownie ustaly i tak jest do dzisiaj.
Opublikowano
Też to przerabiałem w zeszłym roku, postawiłem na tarcze i nie pomyliłem się, wymieniłem przednie tarcze na JURID-y i do tej pory jest git, a też drgała mi kiera przy hamowaniu, najbardziej tak przy 90-100 km/h.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano

Chmm..Tarcze, no też ale powinno sie je czuć pod pedałem hamulca..W Transporterze jaki również mam to było to i po przetoczeniu bębnów znikło, ale jak wspommniałem wyżej, na hamperku nie czuć nic.W każdym razie sprawdzę pod kątem waszych uwag które otrzymałem. Jeśli macie jeszce inne sugestje to z poproszę o odpowiedzi.

Pozdrowionka i podziękowania za zinteresowanie się tematem.

Irek

Opublikowano
Też tak się domyślam..tylko że jak wracałem z Niemiec to nie odczuwałem żadnych dolegliwości, a hamowałem z dużych prędkości i było dobrze..To mnie zastanawia...Nie czuję nic na pedale hamulca tylko na kierownicy

wystarczy ze po tym raz wjechałes rozgrzaną tarcza w kałuże i juz ci bedzie bić

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

przerabiałem temat. niestety tarcze były krzywe . po wymianie na nowe przestało drgać.

pozdrawiam

Ten, kto sie pyta jest głupcem przez pięć minut,

ten kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

mysle podobnie jak poprzednicy to wina tarcz

ale jesli masz je jeszcze grube to sprawdz czy nie powstal na krawedzi garb jesli tak to wez skrobaka i malego mloteczka i oczysc je

to powinno pomoc i podszlifuj krawedzie klockow to poprawi przyleganie ich do tarczy

Opublikowano

Witam kolegów, informuję was że problem ustąpił "sam od siebie" :wink: .Może to oznaczać że albo coś się zaraz zepsuje(jak najbardziej prawdopodobne), albo mam fuksa jeszce na jakieś kilkaset kilometrów. Jednak i tak czeka mnie wizyta u doktora, przy czym bedę u niego sugerował wasze wątki.

Dzięki za wszelkie podpowiedzi, pozdrawiam.

Irek

Opublikowano

zacznij od najprostrzych rzeczy:

 

1. ustaw/sprawdz geometrie

2. sprawdz czy masz proste fele

 

u mnie na 16' mialem troszke podbite i jak zwalnialem przy predkosciach powyzej 100/h powaznie walilo po sterze... na mniejszych predjkosciach praktycznie nie bylo czuc. Fe;gi oddalem do prostowania i dobrego wywazenia.

 

Jesli chodzi o tarcze to jesli sa krzywe to znacznie bardziej telepia jak sie bardzo nagrzeja. Jak na zimnym autku pierwszy raz hamujesz drganie powinno byc mniejsze niz za drugim wcisnieciem jak tarcza jest goraca. Jesli nie widzisz takich roznic to stawiam na felgi. (u mnie tak bylo) ... inaczej wrzuc zimowe kola albo od kogos znajomego i bedzie wszystko jasne

Opublikowano
Jeśli tylko na kierownicy, to moim zdaniem sworznie, tarcze/klocki czułbyś na pedale hamulca.
To jest wszystko prosto z głowy, prosto z głowy do wieczności, płynie strumień kolorowy, niesprawdzonych wiadomości....
Opublikowano

Krzysiek_O

Wiitam, nie ma dużych wyczuwalnych oznak bicia na kierownicy jak są zimnie tarcze. Faktycznie nie wziąłem pod uwagę felg ,a mam stalowe. Może to również być to. Nie mniej jednak za wszystkie sugestie dziękuję.Jeżeli usunę ten problem , to na pewno opisze go na forum.

Pozdrawiam kolegów i dzięki za wsparcie techniczne.

Opublikowano

witam

 

A ja też miałem to samo i miałem już wymieniać tarcze ,klocki i co tam jeszcze aż kumpel podpowiedział żeby wyważyć dobrze kółka i ...jak ręką odjął...po szarpaniu ani śladu a parę stów w kieszeni zostało.

Chyba chciałbym sprzedać swoją i zamienić na nowszy model...może 7-kę?
Opublikowano

prezes6937

 

 

No.. to daje do myślenia. Mam zamiar zrobić z kółkami. Po całej sprawie postaram się opisać problem i jak udało się go usunąć . W każdym razie dzięki za ogólne wsparcie.

Zdrówko dla was.

Opublikowano
tak, jak napisał prezes: dobre wyważenie kół często załatwia sprawę. miałem te same objawy, po zmianie opon i wyważeniu wszystko zniknęło i było chwilę git. później zapakowałem przy ok. 140km/h w próg na asfalcie i cały misterny plan w ... wymagane było ponowne wyważanie :evil:

18.11.2006

Forza evil!

Opublikowano
NIE MA CO GDYBAC BO MASZ NA 1000% KRZYWE TARCZE HAMULCOWE! KUPUJAC NOWE TO TYLKO I WYLACZNIE WYMIENIAJ W KOMPLECIE Z NOWYMI KLOCKAMI.
Opublikowano
mam właśnie ten sam problem, tylko że u mnie mocno trzęsie nawet przy mniejszych prędkościach. Jak usunę problem to dam znać co to było w moim przypadku.
Opublikowano

Orzeł..

Wynika z tego że trzeba usunąć problemy zaznaczone przez kolegów, postaram się także opisać w miarę możliwości; przyczynę i sposób ich usunięcia. Jeśli będziesz pierwszy co do wypowiedzi, to podpowiedz co i jak zrobiłeś .

Pozdrówko dla wszystkich.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.