Skocz do zawartości

BMW X3 xdrive25D


aro121

Rekomendowane odpowiedzi

500 nm vs 350 nm hmmm wole diesla :)

 

Nie porównuj gruszek z jabłkami, benzyna ma inną charakterystykę pracy od diesla. Patrząc na moment można by stwierdzić, że 25D (500nm) jeździ podobnie jak M40i (też 500nm), a między nimi jest przepaść. Idąc dalej, 30D (620nm) jechałoby lepiej niż M40i ('tylko' 500 nm).

Jak chcesz dobrze wybrać auto dla siebie, zrób jak kolega powyżej, przejedź się 25D i 30i i wtedy zdecyduj. Nie wybieraj między benzyną/dieslem patrząc w kolumnę moment w katalogu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 217
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zeby byla jasnosc nie jestem absolutnie przeciwnikiem diesli tylko marnych silnikow ogolnie .

Nie przepadam za 4 cylindrowymi dieslami BMW 20d i 25d. Kultura pracy pozostawia wiele do zyczenia . Ich sposob oddawania mocy i momentu mi nie odpowiada.

Jezdzilem tez po kilka dni X3 30d i M40i i 30d bylem wrecz zachwycony dynamika i elastycznoscia, gdyby nie cena ( glownie przez akcyze ) to moim zdaniem najlepszy wybor jednostki napedowej do X3. Na codzien zdecydowanie lepszy od M40i ktory palil duzo za duzo - jadac w trasie z i do Poznania na 2 auta z ta sama predkoscia spalil praktycznie tyle samo co X6M V8 4,4l 575 km :duh: W miescie 16,5 - 17l. A zeby skorzystac z osiagow trzeba go wysoko krecic na obrotach , wydech na chwile cieszy a na dluzsza mete wnerwia.

Natomiast do wiekszych i cizszych suvow od X5 w gore moim zdaniem tylko mocny diesel , mam G05 50d i wydaje mi sie optymalnym wyborem do tej

budy , jezdzilem benzyna 40i i jest duzo gorzej.

Reasumujac najlepiej jest sprawdzic organoleptycznie kazda opcje , kazdy ma inne preferencje , uzywa auta w innych warunkach itp. takze nie ma uniwersalnych madrosci dla jednego bedzie lepszy diesel a dla innego benzyna.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby byla jasnosc nie jestem absolutnie przeciwnikiem diesli tylko marnych silnikow ogolnie .

Nie przepadam za 4 cylindrowymi dieslami BMW 20d i 25d. Kultura pracy pozostawia wiele do zyczenia . Ich sposob oddawania mocy i momentu mi nie odpowiada.

Jezdzilem tez po kilka dni X3 30d i M40i i 30d bylem wrecz zachwycony dynamika i elastycznoscia, gdyby nie cena ( glownie przez akcyze ) to moim zdaniem najlepszy wybor jednostki napedowej do X3. Na codzien zdecydowanie lepszy od M40i ktory palil duzo za duzo - jadac w trasie z i do Poznania na 2 auta z ta sama predkoscia spalil praktycznie tyle samo co X6M V8 4,4l 575 km :duh: W miescie 16,5 - 17l. A zeby skorzystac z osiagow trzeba go wysoko krecic na obrotach , wydech na chwile cieszy a na dluzsza mete wnerwia.

Natomiast do wiekszych i cizszych suvow od X5 w gore moim zdaniem tylko mocny diesel , mam G05 50d i wydaje mi sie optymalnym wyborem do tej

budy , jezdzilem benzyna 40i i jest duzo gorzej.

Reasumujac najlepiej jest sprawdzic organoleptycznie kazda opcje , kazdy ma inne preferencje , uzywa auta w innych warunkach itp. takze nie ma uniwersalnych madrosci dla jednego bedzie lepszy diesel a dla innego benzyna.

 

Wow nie udało mi się 16-17 wykręcić a jeździłem nim ze 3 tygodnie, nie wiem jak to zrobiłeś , co do charakterystyki pomiędzy 30d a 40i to jednak 40i bez wahania, swoją drogą podbicie wydechu możesz wyłączyć całkowicie w trybie serwisowym poza tym w komforcie prawie go nie słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynik standartowy i to liczone na piechote przy tankowaniu a nie z kompa. Jazda zwawa ale nie katowanie .

Nie chodzi mi o zadne podbicie wydechu tylko dzwiek wydawany przez wydech. W X3 M40i nie ma zadnych klapek w wydewchu jak np. w X6M a co za tym idzie glosnosc w kazdym ustawieniu jest taka sama , tak samo prycha przy odcince , no moze na sport plus tylko ciut bardziej jest to odczuwalne ale to tylko przez ze sa podtrzymywane stale wyzsze obroty wiec jest glosniej.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@boliniak kolega pisal ze jechal trase do Poznania czyli zapewne gnal autostrada i taki wynik biorac pod uwage co potrafi zezrec 530xi jest jak najbardziej do osiagniecia.

No może ja dość żwawo leciałem i po Wawie lekkie katowanko i w korkach i 14 wyciągnąłem no ale masz racje pewnie da radę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie jezdzilem ale mysle ze w x3 najwieksza "petarda" to M40d , nie liczac przyszlego X3M :)

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie z kolei dźwięk jednostek 20/30i wykorzystywanych w pełni jest zupełnie nieakceptowalny ;) 20d jezdzi się po mieście bardzo spoko, 25d powinno być ciutkę lepiej. Jak zjedzie nasza to opiszę co i jak dokładnie. Zgadzam się, że najlepsze do tego auta jest 30d, na teście bardzo przyjemnie się go użytkowało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aro121 nm nie jada tylko moc. Wysoki moment lepiej sprawdza sie w samoachodach bardziej obciazonych i podczas ciagniecia przyczepy natomiast moc pozwala lepiej przyspieszac. Ciekawy artykul do przeczytania tutaj: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=203&t=349842&start=60


Ale to by by byla tylko teoria, natomiast ja tez mialem taki dylemat, ale przed zakupem zadzwoniem do salonu i poprosilem o przygotowanie jazy probnej g30 520d oraz 530i jednej po drugiej aby sie sam organoleptycznie przekonac co jezdzi lepiej. Po jezdzie juz wiedzialem co bedzie stalo w moim garazu i bylo to 530xi. Zdecydowanie lepiej przyspieszalo, szczegolnie powyzej 120 km/h. Oczywiscie 25d jest nieco mocniejszy od 20d ale nie jest to jakas mega duza roznica. Chociaz do suva chyba takze wybralbym diesla bo jakos tak lepiej mi pasuje to jednak przynajmniej w przypadku serii 5 benzyna jezdzi lepiej.

 


Do X3 wybrałem diesla jakoś do gabarytów bardziej mi pasowało. Po za tym testowałem 30i i jakoś mi nie leżało. Ale to prawda co auto to inne odczucia jedne lepiej śmigają w benzynie inne w dieslu. Co do X3 zgadzam się z twórcą auto video bloga -

, nie tylko w kwestii że diesel lepszy ale też że 6 garowy kładzie 4 na łopatki ale .... jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma :D:D:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze tak czytam i moje 540xi na powerand sound w trasie do 200 spala okolo 11.5. W Warszawie bylo 14.0 i dosc mocno sie bawilem, qle malo atalem w korkach. Teraz mam 12.8l ale male miasto.i tryb sport plus nie schodzi. Ale 17? Mimo oporow powietrza kurcze podziwiam:D jesli chodzi o.wydech jest to zapewne bardzo osobnicza cecha. Jechalem ostatnio za m40i na autostradzie i wydechu nie slyszalem (moj za glosny?;D)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mama jezdzi mega spokojnie z garażu do garażu 20-30km dziennie 70/30 trasa/miasto i 20i pali jej 12,5 średnio. Tak samo użytkowane 530xd 7,8-8, także ;)


Co do tematu, dziś dostałem VIN. Auto jednak będzie robione w USA, bo RPA nie robi aut z listwami piano black w środku :) Coz, czekamy dalej :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że chyba włożyłem kij w mrowisko,m dodam coś od siebie jeszcze.


Obecnie mam 400Nm, 180KM i na 70K km rocznie mi w zupełności wystarcza. I do łykania km i wyprzedzania. Do setni na papierze mam 8,3 chyba.

Będę miał 231KM, 500Nm, 0-100 6,8 s., 4x4. W tej sytuacji daleki jestem od rozpaczy, że będę jeździł jakimś mułem.


Wreszcie, to auto służbowe, które nie będzie mnie kosztować ani złotówki, zero, "nada"... Jasne, że M40i przywitałbym z rozkoszą, ale w firmach sportowe auta to niezbyt częste zjawisko. Chyba, że w swojej...


Zaryzykuję natomiast stwierdzenie, że na moim terenie, kręte drogi dolnośląskie, Golf R prezentowałby M40i swój rozbrykany tył :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tu nie chodzi o żaden kij w mrowisku ale o wypisywanie głupot. W garażu mam 530i oraz 2 litrowego 190 KM 400 nm diesla z przyspieszeniem na papierze równo 7 do setki i jeżdżę tymi autami na zmianę. O ile diesel po nagłym wciśnięciu gazu przy prędkościach 0 -90 robi złudzenie szybszego o tyle benzyna jest po prostu szybsza szczególnie przy wyzszych prędkościach. Diesel traci pare gdzieś koło 120 -140 rozpędzając się maksymalnie do 234 a benzyna rozpędza się przyzwoicie do około 190-200 a maksymalna prędkość jaka osiągnąłem była 249. Nawet na papierze dla x3 benzyna jest szybsza o około 0.5 sekundy od 25d wiec nie próbuj kijem Wisły zawrócić pisząc ze 25d jest szybsze od 30i, chociaż 25d to tez fajny siknik i na pewno będziesz zadowolony. Porównanie m40i do,golfa i dogryzanie ze ktoś za samochód placi sam to juz chyba leczenie własnego zbyt małego ego...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawde to ani jeden ani drugi nie jedzie , jak dla mnie pozostaje kwestia ktory przyjemniej nie jedzie :mrgreen:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o żaden kij w mrowisku ale o wypisywanie głupot. W garażu mam 530i oraz 2 litrowego 190 KM 400 nm diesla z przyspieszeniem na papierze równo 7 do setki i jeżdżę tymi autami na zmianę. O ile diesel po nagłym wciśnięciu gazu przy prędkościach 0 -90 robi złudzenie szybszego o tyle benzyna jest po prostu szybsza szczególnie przy wyzszych prędkościach. Diesel traci pare gdzieś koło 120 -140 rozpędzając się maksymalnie do 234 a benzyna rozpędza się przyzwoicie do około 190-200 a maksymalna prędkość jaka osiągnąłem była 249. Nawet na papierze dla x3 benzyna jest szybsza o około 0.5 sekundy od 25d wiec nie próbuj kijem Wisły zawrócić pisząc ze 25d jest szybsze od 30i, chociaż 25d to tez fajny siknik i na pewno będziesz zadowolony. Porównanie m40i do,golfa i dogryzanie ze ktoś za samochód placi sam to juz chyba leczenie własnego zbyt małego ego...

 

O matko jaki nerwowy...


Primo. Nigdzie nie napisałem, że diesel jest szybszy od benzyny tylko, że podczas jazdy miałem wrażenie, że się męczył.

Subiektywne wrażenie...

Sporo tu od tego momentu kręcenia nosem, że generalnie to diesle nie jadą, a w ogóle to 6 garów i reszta świata. Super, jasne, ja bardzo chętnie. Ale mi się w budżecie nie mieści a różnicy względem tego, czym jeżdzę obecnie spodziewam się sporej.


Nikomu też nie dogryzam z powodu tego kto jak wszedł w posiadanie auta. Skąd mam to wiedzieć?


Zmierzałem do tego, że kręcenie nosem przeze mnie na 0,5 sek. 0-100 to byłoby dopiero buractwo lub jak to nazwałeś "leczenie ego".


M40i do Golfa R nie ma co porównywać. To była tylko drobna spekulacja z mojej strony, ze na Przełęcz Jakuszycką Rką jechałoby się lepiej z racji trakcji w zakręcie. I już...


Dystansu trochę Panie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Fino jak sie jezdzi na codzien 50D to wiadomo. Poniewaz czesto te dyskusje sie przewijaja dolacze jeszcze video z porownania volvo xc90 T6 vs xc90 D5


T6: 320KM 400 Nm

D5: 235 KM 480 Nm


Na poczatku startuja rowno ale pozniej benzyna odjezdza, zeby przy 140 miec prawie 3 sekundy roznicy. W prawdzie benzyna ma duzo wieksza moc, ale moment sporo mniejszy, pojemnosc ta sama. Filmik chyba dobrze obrazuje co jednak lepiej przyspiesza moc czy moment. Predkosc max tez benzyna ma wieksza.


@Bjoernrider wiadomo, ze jak ktos jezdzi mocniejszym autem to na slabsze bedzie krecil nosem. Sam przeciez piszesz, ze bedziesz mial w nastepnym aucie wieksza moc i bedzie sie tym lepiej jezdzic, a porownanie rodzinnego suva do hot hatcha to juz wogole bez sensu. Rozmawiamy o wyborze silnika a Ty ni z gruszki ni z pietruszki wyjezdzasz o golfie. Wiadomo, ze suv w przeciwnosci do hot hatcha to nie auto do scigania, na prostej jak ma wiele wieksza moc, bedzie szybszy ale na zakretach polegnie. Przyklad z Nurburging:

1. 7:51.7 Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (2018)

2. 7:43.8 Honda Civic Type R (FK8)

3. 7:47.19 Volkswagen Golf GTI Clubsport S (2016)


Stelvio, mimo ze jest okrzykniety najszybszym suvem swiata polega z prawie o polowe slabszymi hot hatchami, dlatego np w Stanach (tutaj pewno sie wielu osobom naraze wiec z gory przepraszam) panuje poglad, ze SUV to dobry dla mamusiek do wozenia dzieci do szkoly a facet powinien jezdzic "proper car" :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@słonik40 tak dla jasnosci to M50d tez nie robi w moim odczuciu jakiegos specjalnego szalu ...

Od kiedy odebralem X3 dla zony to kiedy tylko moge to smigam nim i bardzo mi podchodzi jego lekkosc , zwrotnosc ,porecznosc i przydatnosc do smigania wokol przyslowiowego komina - krotkie odcinki , wielokrotne wsiadanie , wysiadanie , parkowanie - tu bije X5 o glowe.

Poza tym silnik jest mega cichy i plynie oddaje moc. Na razie sobie tlumacze ze trzeba go porzadnie dotrzec :wink:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.