Skocz do zawartości

BMW X3 xdrive25D


aro121

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Najwidoczniej malo slyszales ostatnio. Polecam obejrzenie filmu: https://www.wykop.pl/link/4754787/zlewanie-oleju-z-nowego-bmw-z-przebiegiem-zaledwie-22-tys-km/strona/12/. W instrukcji bmw tez jest bodajze napisane zeby pierwszy tysiac jezdzic delikatniej. Spalanie we wszystkich nowych autach ktore mialem tez wyraznie spada po pierwszych kilku tysiacach km. Ciekawe dlaczego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 217
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Delikatniej. Docieranie silnika miało swoją instrukcję lata temu.

Zasadniczo w instrukcjach piszą takie rzeczy, żeby się dureń nie dorwał jakiś i na czerwonym polu nie katował non stop. Mają też świadomość dwóch rzeczy, a mianowicie, że instrukcję mało kto czyta, szczególnie w omawianej sekcji. Kolejna sprawa to to, że awaria silnika wskutek "niedelikatnej" jazdy w początkowym okresie, pomijając ekstremalne przypadki, jest praktycznie niemożliwa do zwalenia jej na klienta.

Siedzę w automotive od 18 lat. Najpierw części z tworzywa, potem osprzęt silnika. Obecnie turbosprężarki i kompresory. Dostawca Tier 1, chociaż obecnie nie do BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To w takim razie jak juz odbierzez auto to polecam zajrzec do instrukcji. Na koncu jest spis hasel i pod literka D jest docieranie oraz podana strona. W rozdziale tym jest dokladnie opisane jak docierac silnik, hamulce i takie tam, takze nic sie w tym temacie nie zmienilo. No poza tym, ze dokladnosc wykonania czesci jest zapewne duzo wieksza wiec domyslam sie, ze niedocieranie nie grozi juz az tak wielka katastrofa jak w przeszlosci, ale jednak uzytkownicy powinni miec swiadomosc zeby przeczytac instrukcje i docierac silnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Oczywiście że pierwsze 2000 km do 4 tys obr (w benzynie) i max 160 km/h. To samo usłyszysz od dealera. A jak to zlejesz i np zacznie się pobór oleju to z logów to wyjdzie na 99%.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz, porównujesz z Kią...Ma to sens? :wink:


Zasadniczo chodziło mi o napęd, ciekawy byłem czy daje radę, chociaż zdziwiłbym się gdyby nie dawał.


Dawno nie słyszałem o docieraniu silnika, tak od lat 90... :D

 


Uwierz mi że z tą wersją co ja miałem ma sens :) (GT Line 185 KM 4x4 z pełna elektroniką :)) I widzę że system asystenta pasa ruchu w aspekcie trzymania pasa był lepszy w KIi. BMW zachowuje się dziwnie, bardzo pływa.



Co do docierania w instrukcji jest cały dział. Zwał jak zwał docieranie układanie, ważne aby nie piłować auta przez pierwsze 200 km.

Poniżej cytat z instrukcji o napędzie, oponach i hamulcach.


0aa85c36207d34a9gen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W autach AMG (Nawet A45) masz obowiązek jazdy przez 1500 km do max 4,5k obrotów i 140 km/h. Znam przypadek auta, które po logach wypluło katowanie od pierwszych kilometrów i właściciel musiał walczyć z serwisem o uznanie naprawy gwarancyjnej skrzyni. S4 tak samo w instrukcji, do 1000 km miałem max 4k obrotów i 150 km/h, do 2000 stopniowo zwiększać i dopiero od 2500 km dawać w palnik ;)


Także przy 25d także będzie układany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pełna zgoda, że katowanie nowego silnika mądre nie jest, podobnie jak zimnego. Do tego absolutnie nie zachęcam.

Zmierzam do tego, ze zwykły, myślący użytkownik tego nie robi i fiksować się na tym nie ma potrzeby. Jeśli raz się zapomni, nic się nie wydarzy.


W instrukcjach umieszcza się przypadki, które wystąpiły (nie wiem czy wszędzie tak samo) więcej niż raz na 1 000 egz. W praktyce oznacza to bądź usterkę np., która coś spowodowała, bądź (częściej) kompletnego idiotę, który np. kręci bączki pod marketem przegrzewając furę w pół godziny.


Zatem Panowie drodzy, na luzie, zdrowi na umyśle maja przecież rozsądek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mama mocno zastanawiała się nad pytonikiem, ale na żywo nie podszedł. Chciała koniecznie ten kolor i bez żadnych chromów. Nerki mają zmieniać jutro :) Obecnie jest f25 granatowe z bezowym środkiem i chromami :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mama mocno zastanawiała się nad pytonikiem, ale na żywo nie podszedł. Chciała koniecznie ten kolor i bez żadnych chromów. Nerki mają zmieniać jutro :) Obecnie jest f25 granatowe z bezowym środkiem i chromami :D

 

A czemu nie wziąłeś od razu rozszerzonego pakietu "BMW Individual Shadow Line o rozszerzonym zakresie". Fabrycznie dostajesz czarne nerki i czarne rury wydechowe. Moje podejście do chromów i wszelkich sreber we wnętrzu jest podobne jak Twojej mamy. Dlatego wziąłem ten pakiet. Co więcej wnętrze zamówiłem takie samo Vernasca Canberra Beige, wykończenie listwami piano black.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze? Nie miałem pojęcia, ze jest taka opcja? Brałbym na bank! Konfigurator mam praktycznie od góry do dołu odklikany, zostały wentylowane fotele, hak i TV, reszta na pokładzie.


A podejście do chromów to u nas rodzinne ;)


8-C202-E68-8-E4-F-42-CA-92-F4-118-E2-EB2091-C.jpg


EDIT: właśnie sprawdziłem, ze w cenniku od 01.01 jest już opcja za 1100 zł. Jak składałem w grudniu to polegałem tylko na konfiguratorze. No nic, końcówki będzie można przemyśleć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze? Nie miałem pojęcia, ze jest taka opcja? Brałbym na bank! Konfigurator mam praktycznie od góry do dołu odklikany, zostały wentylowane fotele, hak i TV, reszta na pokładzie.


A podejście do chromów to u nas rodzinne ;)


A4-D5-A8-AE-74-B2-40-D6-89-BB-08-E5-F36-FF5-C6.jpg

 

Ja bym się też w sprawie czarnych nerek i rur nie skapował gdybym nie zaczął wertować cennika dostępnego na stronie BMW. Potem podpytałem sprzedawcę i tak mi się udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W F10 jest Adaptive Drive i 20stki (profil niższy), to muszę przyznać, ze to zawieszenie robi cuda. Zarówno mega twardy Sport+, jak mega kanapa na Comfort+. Kosmiczna dopłata, ale warta każdej złotówki. Tutaj wyboru za mocno nie było, ale adaptacja wydawała mi się najrozsądniejsza. F25 z 18 RF jest bardzo twarde, jak na SUVa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku dni jeżdzę (o ile żona z rąk wypuści :D ) 3.0i na zawieszeniu M. Dalej twierdzę że M w X nie ma nic wspólnego z normalnym M. Jest komfortowe!!! Samochód się prowadzi w miarę precyzyjnie. Testowałem przed zakupem adaptacyjne bo tez rozważałem tą opcję ale nie czułem zbyt dużej różnicy pomiedzy poszczególnymi trybami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko dla każdego z nas Wszystkich wybrać wspólny mianownik :). Co dla jednego jest komfortowe dla drugiego jest twarde a dla drugiego miękkie . Prawda jest jedna to co jest montowane do 4 czterocylindrowcow to biedna wersja zawieszenia montowanego do szóstek :) i to jest niestety przykry fakt. A nawet zawieszenie M przy M40 nurkuje przy hamowaniu po prostu ten typ tak ma. X3 to nie M3 kupując X nie miałem nadziei na sportowego rumaka a jedynie na bezpieczne rodzinne auto. Jak bym chciał sportowe auto inaczej spożytkował bym te 300k. :)



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.