Skocz do zawartości

Płyn chłodniczy w G30 530i.


Lukasmat

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

To samo dopadło mnie w trasie, komunikat 'dalsza jazda może skutkować uszkodzeniem silnika' a miałem przed sobą 600km. Straciłem ponad pól godziny w trasie przez cała Polskę nad morze z rodziną - zjazd na najbliższą stację, czekanie na ostudzenie silnika i dolanie cokolwiek tam mieli dostępnego.

Co najlepsze pod maską są dwa zbiorniczki po lewej stronie (jeden wyrównawczy) i nie do końca wiadomo do którego lać, a w instrukcji wyświetlanej na idrive idioci pokazują jak przeprowadzić tą operację na wirtualnym silniku którego budowa nijak ma się do tego co jest pod maską... niech mi ktoś powie że to wymagałoby dużo wysiłku z ich strony :mad2:

Dziwna akcja, widzę że skala tego jest spora i problem pojawia się przy śmiesznie małych przebiegach, w poprzednich autach wogóle mi się to nie zdarzyło przez lata. Podejrzewam że to wynik kolejnej inicjatywy cięcia kosztów za którą płacą klienci :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie przy 25 tys tez komunikat sie pojawil. Co ciekawe w 3 letnim volvo zony w wakacje ten sam komunikat przy 50 tys przebiegu. Pomimo komunikatu uwazam, ze nie ma co panikowac i mozna spokojnie dojechac do celu obserwujac temperature silnika na wskazniku, bo ten komunkat na pewno pojawia sie przy jeszcze bezpiecznej ilosci plynu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Co najlepsze pod maską są dwa zbiorniczki po lewej stronie (jeden wyrównawczy) i nie do końca wiadomo do którego lać, a w instrukcji wyświetlanej na idrive idioci pokazują jak przeprowadzić tą operację na wirtualnym silniku którego budowa nijak ma się do tego co jest pod maską... niech mi ktoś powie że to wymagałoby dużo wysiłku z ich strony :mad2:

To do którego dolewać? Edit: Do tego większego, "prawego". W drivers guide w telefonie jest pokazane co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Po prawej stronie silnika są dwa zbiorniki - płyn należy wlać do większego. U mnie przy 57 tysiącach km auto poprosiło o trzecią dolewkę. Wizyta w serwisie i diagnoza: uszkodzony "jakiś" przewód od płynu. Wymiana umówiona po weekendzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ostatnio wymieniałem pompę, bo też mi się zaświecił niski poziom płynu, a ja raczej z tych, którzy uważają, że nic się nie dzieje przez przypadek, więc drążyłem temat i faktycznie pod pompą widać było zaciek. Co prawda w 540i, ale kto wie co tam w 530i siedzi. BMW w swej łaskawości pokryło koszt pompy, a ja musiałem dopłacić 2k za robociznę, napinacz i pasek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, moze ktos wrzucic foto gdzie dolac plynu ?
Po prawej stronie silnika są dwa zbiorniki - płyn należy wlać do większego.

Do większego, czy może do tego w którym brakuje? Nie twierdzę, tylko pytam :)

hehe, dobre :cool2:

W zbiorniczkach są poziomowskazy :)

To są jakieś jaja z tym chłodzeniem. U mnie, od początku (20-60kkm) odpowietrzali, wymieniali "coś", dolewałem....a przy przebiegu ponad 90k znowu dolewka, a po miesiącu jak przyszły mrozy ponowny komunikat :mad2:

 

Ostatnio wymieniałem pompę, bo też mi się zaświecił niski poziom płynu, a ja raczej z tych, którzy uważają, że nic się nie dzieje przez przypadek, więc drążyłem temat i faktycznie pod pompą widać było zaciek. Co prawda w 540i, ale kto wie co tam w 530i siedzi. BMW w swej łaskawości pokryło koszt pompy, a ja musiałem dopłacić 2k za robociznę, napinacz i pasek.

Płaciłeś?

Zapomniałeś do swojej wypasionej po korek bryki gwarancji przedłużonej dokupić?

No nie wierzę.... :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kupiłem BRI czy jak to się tam nazywa na 3 lata, bo tyle planowałem jeździć tym autem. No, a że przez covid od roku jeżdżę tylko okazjonalnie i dla przyjemności to i plany zmiany auta odłożyłem w czasie. Tak więc płaciłem za naprawę, bo lubię mieć auto na tip-top nawet jak ono tylko stoi w garażu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trochę nie w temacie, bo dotyczy 520d niemniej jednak płynu chłodniczego. Mianowicie w ciągu kilku ostatnich miesięcy, po raz trzeci zapaliła mi się kontrolka płynu. Zadzwoniłem do serwisu, okazuje się ze na moje auto jest akcja naprawcza. Chłodnica spalin podobno ma problem z rozszczelnieniem. Jestem w serwisie co 3,4 miesiące z uwagi na przeglądy olejowe (mam już przejechane 130Tkm) i ciekawą sprawą jest to, ze ostatnio byłem w listopadzie w ASO i nie było żadnych akcji....co oznacza wg mnie oczywiście, że dzialania dotyczą tylko tych co zgłaszają problem. Niestety chłodnica do wymiany....wiadomo koszty :). Ciekawa, ale w sumie racjonalna polityka kosztowa :).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolej tam gdzie brakuje.

Lejesz do "max" na miarce wewnątrz zbiornika - tam jest opisane "low"/"max", więc bez problemu ogarniesz.



"Dla­cze­go w skła­dzie pły­nu jest woda demi­ne­ra­li­zo­wa­na lub desty­lo­wa­na? Żeby zapo­biec odkła­da­niu się kamie­nia kotło­we­go i koro­zji ukła­du chło­dze­nia."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A po co destylowana, moze ktos wrzucic instrukcje jak dolac? Chodzi o to czy do tego duzego zbiornika dolac do jakiegos poziomu na miarce i finito?

 

Na butelce masz instrukcję, koncentrat najlepiej wymieszać z woda przed wlaniem do zbiorniczka wyrównawczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z boku zbiorniczka wyrównawczego masz oznaczenia min/max. Nie patrz na żółtą strzałkę bo ona jest od wskazania prawidłowego dokręcenia nakrętki na której też jest taka strzałka.


d6c8f066726cbf41.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Wracają mrozy, wraca temat. Czy komuś udało się to skutecznie opanować? Tzn. przejechał z 50 kkm bez dolewki?

U mnie to już 3 raz komunikat, tym razem przy 55 kkm. Oczywiście pojadę do aso, ale lepiej się przygotować. Przy pierwszym zrobili dolewkę, przy drugim dolewkę i wymianę korka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.