Skocz do zawartości

Jazda po autostradzie F31


aprox99

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
F34 320i 2017. Zwykłe zawieszenie. Zarówno lato jak i zima runflat na 17'. Autostrady D do 220 km/h, Polska do 180 km/h. ZERO problemów, myszkowania, korygowania itp. Fakt, gorzej przy porywach wiatru - trzeba pilnować!

 

potwierdzam, z tym że korygowanie przy porywach to przesada, oczywiście potrafi auto przesunąć ale nie tak jak berlingo czy zafirę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bez przyczyny BMW zaleca opony RFT.

Tak jak e90 jeździło źle na RFT, tak F30 jeździ bardzo źle na zwykłych oponach, zawieszenie pracuje optymalnie na RFT.

Jeździłem F30 praktycznie w każdej konfiguracji opon (16,17,18,19 RFT i zwykle ) oraz zawieszenia (zwykłe, m pakietowe, adaptacyjne) i najlepiej to auto jeździ na 19 calowych RFT z zawieszeniem sportowym m.

V-max po autostradzie i zero problemów.

 

Moge potwierdzić. Mam m pakietowe mieszane ogumienie na zimę i lato. Lato mam rft i jest bajka , a zimowe mam zwykle i samochod jesta tragiczny, jak paseratti, buja, nie stabilny itd.

 

Wypraszam sobie :mrgreen: Wcześniej jeździłem paseratti B7 i było o niebo lepiej niż na zimówkach w BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie opony mają tutaj kluczowe znaczenie.

Ja właśnie zmieniłem w służbowym focusie 2016 opony z conti na fulde jakąś Eco i jest dramat...

Auto pływa po drodze jak ponton.

Podobna sytuacja w aucie żony e90 był rft i wszedł standard z tym że 225/50/16(trafiłem w dobrej cenie).

I auto też pływa powyżej 160. Ale to kwestia przyzwyczajenia, moja żona sobie radzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jak jadę jest wszystko pewne,puszczam kierownicę i jest ok.Problem jest jak kieruję,tak jakby np.kręcę lekko w lewo i potem zaraz w prawo a auto jeszcze moment jedzie w lewo zanim zareaguje żeby jechać w prawo tak jakby ta reakcja była spóźniona i potem żeby utrzymać w torze jazdy trzeba ciągle korygować
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego approx, ale zamiast nas przekonywać, że jeździ nie tak, jak powinien, to może zacznij szukać przyczyn?

Ja stawiałbym na następujące rzeczy:

- coś z oponami

- magiel

- software: moje prywatne auto to pre LCI, ale jeździłem kilkoma LCI i tam w trybie Sport jest moim zdaniem „pewniej” niż w starszych egzemplarzach. Normal raczej bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bez przyczyny BMW zaleca opony RFT.

Tak jak e90 jeździło źle na RFT, tak F30 jeździ bardzo źle na zwykłych oponach, zawieszenie pracuje optymalnie na RFT.

Jeździłem F30 praktycznie w każdej konfiguracji opon (16,17,18,19 RFT i zwykle ) oraz zawieszenia (zwykłe, m pakietowe, adaptacyjne) i najlepiej to auto jeździ na 19 calowych RFT z zawieszeniem sportowym m.

V-max po autostradzie i zero problemów.

 

Moge potwierdzić. Mam m pakietowe mieszane ogumienie na zimę i lato. Lato mam rft i jest bajka , a zimowe mam zwykle i samochod jesta tragiczny, jak paseratti, buja, nie stabilny itd.

 

Wypraszam sobie :mrgreen: Wcześniej jeździłem paseratti B7 i było o niebo lepiej niż na zimówkach w BMW.

 

Wybacz :lol:

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu nic nie jest takie na jakie wygląda.Kupujesz auto ,,premium" a dostajesz bubla.Powoli po Audi a4 i BMW 3 przekonuję się że te samochody to więcej reklamy niż fakty.Autem nie można normalnie kierować ale co tam,prestiż się liczy.Zawsze mówiłem,gdyby zdjąć symbole marek i przetestować samochody to zdziwilibyśmy się kto by wygrał.Do aut BMW,Audi ,VW czy Benz podchodzą testerzy z uprzedzeniem.W testach zawszy wygrywa też VW a jak go nie ma to Skoda albo Seat.BMW auto z duszą sportową ,podwozie zostało zestrojone jak w furmance,coś na typ bujanego Poloneza.Dlatego cieszę się że kupiłem używane ,mogę z niewielką stratą sprzedać ,przy nowym miałbam z 10 tys.Euro w plecy.Pozdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaj, spokój będzie. :cool2:

Zakładasz wątek, w którym cześć userów potwierdza Twoje uwagi, a część nie.

Zamiast spróbować ogarnąć auto, to snujesz rozważania na temat testerów i furmanek, a te nic nie wnoszą do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu nic nie jest takie na jakie wygląda.Kupujesz auto ,,premium" a dostajesz bubla.Powoli po Audi a4 i BMW 3 przekonuję się że te samochody to więcej reklamy niż fakty.Autem nie można normalnie kierować ale co tam,prestiż się liczy.Zawsze mówiłem,gdyby zdjąć symbole marek i przetestować samochody to zdziwilibyśmy się kto by wygrał.Do aut BMW,Audi ,VW czy Benz podchodzą testerzy z uprzedzeniem.W testach zawszy wygrywa też VW a jak go nie ma to Skoda albo Seat.BMW auto z duszą sportową ,podwozie zostało zestrojone jak w furmance,coś na typ bujanego Poloneza.Dlatego cieszę się że kupiłem używane ,mogę z niewielką stratą sprzedać ,przy nowym miałbam z 10 tys.Euro w plecy.Pozdr.

 

Jesteś zwykła maruda!

Zamiast pisać pierdoły rozwiąż problem, który ma Twoje auto.

Kupiłeś używkę, która na skutek zużycia jakiegoś elementu/elementów nie jeździ tak jak powinna i tyle.

Idź do salonu BMW i przejedz się nowym egzemplarzem to gwarantuje Ci, ze nie napiszesz złego słowa.

Cały świat uważa serie 3 za wzór sportowego prowadzenia, ale Ty twierdzisz inaczej. Nie daje Ci to do myślenia?

Moja f31 tez nie jeździła dobrze, ale okazało się, ze zużyte były amory. Do tego wpadły 19-stki z rft i jeździ to bardzo fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wcześniej powiedziano, jest to zapewne kwestia kół. U mnie samochód z salonu, więc zużycia żadnych elementów nie było. Tym bardziej, że na letnich 18" RFT jest ok. Nie robiłbym z tego tragedii, ale dla mnie niezaprzeczalne jest, że przesiadając się z V60 na zimówkach na F34 na zimówkach od razu poczułem, że to drugie prowadzi się gorzej na autostradzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zawieszenie adaptacyjne M, koła 18 RFT lato i zima.

Jedzie jak po szynach :D

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mój jedzie jak po szynach > 200kmh, jak kolega wyżej pisał mozna prowadzić jednym palcem. 17" RFT. Raz założyłem non-RFT i była porażka totalna, pływał przy wyższych prędkościach, zawieszenie jest przystosowane tylko do RFT. No ale piszesz, że masz RFT więc nie w tym rzecz. Geometria jest w porządku?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem potwierdzić to co mówią koledzy. Mam f30 xdrive LCI na zwykłym zawiasie. Na lato 18’ i auto przy 200 jest mega stabilne. Problem zaczyna się zawsze gdy zakładam zimowe ogumienie 16’. Auto salonowe i regularne sprawdzane na własnym warsztacie więc nie ma mowy o żadnym zużyciu zawieszenia itp. Nie można wymagać od auta niewiadomo jakiego prowadzenia gdy ma się na nim balonowe opony i zwykły zawias. Wcześniej jeździłem 530xd f10 i problem prowadzenia występował tam niezależnie od opon (18 cali zima i 19 lato). Był on spowodowany niedopracowanym układem wspomagania (z tego co wiem to gdzieś na południu Polski ktoś wgrywał „sterownik do jazdy prosto, ale wolałem nie eksperymentować i sprzedałm samochód)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się sami zastanowicie to coś z tymi kombinacjami opona-felga nie tak.Miałem w życiu dużo samochodów i nigdy nie było drastycznych zmian prowadzenia po zmianie kół na inny rozmiar czy letnie na zimowe.Rozumiem że jak firmy przestaną produkować Runflaty to koniec normalnej jazdy w BMW?Znaczy bubla wypuścili jak się patrzy.Mam seryjne 205 60 16 runflat ,należą do pierwszego wyposażenia i auto ma na nich normalnie jeździć bez żadnego kombinowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zwykłych oponach 18 cali występuje problem z prostym prowadzeniem na autostradzie, muszą być run flat?

 

NIe, nie muszą ale są zalecane.


Ja mam lato na rft na 18 mieszanych i jest super. Zimę mam na mieszanych zwykłaych i jest bardziej miekka i mi to nie odpowiada. NIe moge uzyc slowa nie stabilnie czy nie przewidywalnie.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F36 GC xdrive:

18" zima RFT szerokość 225 na obu osiach: auto prowadzi się stabilnie

19" lato RFT szrokość 225 oś przednia, szerokość 255 oś tylna: auto po gładkim prowadzi się bardzo stabilnie, na koleinach potrafi zabujać.

20" lato RFT szerokości jak w 19": ostatnio trasa na Mazury DK7 i powrót bardziej bocznymi drogami, w przypadku słabszej nawierzchni ciut nerwowości , test autostradowy na A2 bardzo stabilne prowadzenie do 180 km/h. Więcej się boję :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam standardowe 18stki u siebie i raz jedyny miałem problem z "pływaniem" samochodu (przy drobnych ruchach kierownicą). Winowajcą okazała się zbierzność, po nastawieniu wszsystko jest wporządku. W lato mam RF - super stabilnie do 250 (ciśnie tyle po chipie) dalej nie próbowałem, na zimę mam zwykłe opony (nie RF) i nadal jest ok, ale zamochód za to robi się "gumowy", mniej "przyklejony" do drogi, stąd również uważam, żę F30 jest zrobione tak, żeby jeździć na RF, wtedy zawias współpracuje dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Miałem podobny problem, już powyżej 140km/h był problem z utrzymaniem auta i zawsze się zastanawiałem czy tylko we mnie tak dmucha wiatr :roll: . Oczywiście zacząłem od tych trudniejszych rzeczy czyli zbieżność, zawieszenie itd. Na końcu najzwyczajniej w świecie dopompowałem wszystkie koła do 2,5 i problem znikł. Zauważyłem też że średnio raz w miesiącu muszę sprawdzać ciśnienie w oponach bo robi się różnica. Dodam, że mam ROFy na 16". I popieram poprzedników którzy wskazują na duży wpływ opon na prowadzenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę tu wychodzić na mądralę ale szczerze mówiąc ciśnienie w oponach powinno się sprawdzać co najmniej 2 razy na miesiąc a najlepiej raz w tygodniu, na "zimnych" kapciach, co do R.F to od zmiany na zwykłe XL nie widzę absolutnie żadnej różnicy pomiędzy nimi a R.F.

Nie wiem być może na większych kołach różnica się zaciera, w zimie będę jeździł na zwykłych XL 18-tkach no i zobaczymy czy będzie podobnie czy będą one sprawiały problemy z trakcją(chcę wierzyć że nie) :roll: :?:

p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.