Skocz do zawartości

Bicie kierownicy przy hamowaniu


Vito23

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

1. zdjąć tarcze hamulcowe i czujnikiem zegarowym zmierzyć bicie samych piast, powinny nie przekraczać 0,02 (norma ATE) - 0,03 mm (norma Zimmermann). Jeśli bicie jest wyższe - piasty do wymiany. Jeśli się ich nie wymieni to będzie sobie można wymieniać tarcze hamulcowe do usranej śmierci

2. przed zamontowaniem nowych tarcz wyczyścić piaste na lustro, nałożyć tarcze hamulcową na piaste absolutnie niczym nie smarowac styku piasta tarcza. Przykręcić tarcze hamulcową momentem 15 Nm. Wkrecić sruby od kół na podkladkach aby docisneły tarczę do miasty i ponownie zmierzyć bicie czujnikiem zegarowym. Norma Zimmermann 0,05 mm, norma ATE 0,08 mm. Jeśli bicie będzie się miesciło w normie to połowa sukcesu.

3. teraz właściwe docieranie tarcz i klocków, przez pierwsze 300 km unikać gwałtownego hamowania a samo docieranie polega na rozpędzeniu auta na swobodnej drodze do 100 km/h i 10-15 razy przyhamować z 100 do 50 km/h, czas hamowania ok 3 sekund. Po każdym takim hamowaniu należy ponownie się rozpędzić i dać ok 3 minut hamulcom na schłodzenie się. Potem powtarzamy tą operację znów kolejne 10-15 razy hamując z 100 do 25 km/h w czasie 3-5 sekund. Co każde hamowanie chłodzenie tarcz. Po takim zabiegu tarcze powinny być odpowiednio już przygotowane i nie powinny już doznac szkoku termicznego i się wykrzywić.

4. kolejna sprawa to porządek z zawieszeniem, nie może być absolutnie żadnego luzu, w pierwszej kolejności sprawdzić ew. wymienic tuleje albo całe wahacze przednie górne (te wygięte). Nie ma co polegać na oglądaniu przez mechanika czy na szarpakach. U mnie na szarpakach wyszło, ze ok, a mechanik mówił, ze są dobre i nie trzeba wymieniać. Tuleja gumowa tego wahacza siedzi w ramie pomocniczej zawieszenia, nie widać jej i żeby stwierdzić czy jest naderwana trzeba wahacz wyjąc. U mnie po wyjęciu wahacza tuleja jednego była praktycznie kompletnie zerwana.

5. kola i opony, upewnić się, ze felgi nie są krzywe anni podbite, że felga nie potrzebuje pierścienia centrującego. Sprawdzić czy opona nie jest wadliwa i czy nie daje nadmiernego bicia (test na wyważarce typu Hunter z testem drogowy,) - polega na przyłożeniu wałka do wirującego koła co imituje drogę. Wtedy możemy stwierdzic czy opona nie jest wadliwa. Następnie bardzo dokładnie na kalibrowanej maszynie wyważamy koło. Następnie warto sprawdzić niewyważenie koła na samym aucie. Na przykład u mnie nieyważenie przednik kół na aucie wynosiło ok 5 gr, to wielkość nie do odczucia, ale już na tylnej osi niewyważenie wynosiło odpowiednio 14 i 27 gr!!!. W takiej sytuacji to mógłbym jezdzić sobie na wyważanie kół w nieskończoność, konieczne było doważenie kół na aucie.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Na BMW w monachium po złożeniu auta odpinają licznik i dają je na tor i tam przez 300km docierają tarcze tak jak nasz kolega napisał powyżej. A samo założenie tarcz zajmuje tyle co złożenie silnika ( mierzenie bicia ) .

 

A tak na poważnie to jedź do ASO , ustal cenę sprawdzenia układu jezdnego . Jeżeli będą to tarcze , zakup je i zamontuj u nich. Ze zniżkami nie jest tak strasznie, a do tego masz 2 lata gwarancji. Taniej wyjdzie niż kupowanie w necie 3 kompletów i mieć nadzieję , że będą dobre.

 

Sprawdź gumy przednich wahaczy - te co są w sankach pod silnikiem. Często one powodują wibracjena kierownicy przy około 100km/h .

Co do tarcz to wibracje miałbyś też przy mniejszych i większych prędkościach - nie tylko w jednym przedziale prędkości .

 

P.S.

 

Jeszcze nigdy nie widziałem aby w jakimkolwiek ASO zakładali tarcze hamulcowe do auta , uprzednio sprawdzając je zegarem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

PRZY PRZYSPIESZANIU-> zużyte przeguby półosi, uszkodzone łożysko podporowe(najczęściej prawej półosi).Częstotliwość drgań zależy od prędkości, przyspieszania, hamowania, obciążone półosie wibruja inaczej.

 

ROSNĄ Z PRĘDKOŚCIĄ->uszkodzenie łożysk podporowych wału, i gumowego tłumika drgań

 

W ZALEŻNOŚCI OD OBROTÓW SILNIKA-> poduszki silnika, dwumasa

 

ostatnio wpadł mi w ręce artykuł w Auto Świat w którym napisali, że przyczyna wibracji w e90 jest niedomaganie wspomagania układu kierowniczego?!

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam, może ktoś potrafi mi pomoc. Mam bmw e90 325i, jadąc z prędkością od 100km/h w górę podczas hamowania kierownica zaczyna mi tak drgać ze mało nie powybija mi zębów:) czy mogą to być przednie hamulce do wymiany (tylne były wymieniane) czy cos innego może to powodować. i jeżeli są to hamulce to jakiej wielkości tarcze przychodzą do tego modelu? Z góry dziękuje za odp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn potencjalnie kilka.

Najbardziej oczywiste - sprawdź tarcze (mogą być krzywe), felgi (ten sam problem - krzywe), zrób geometrię zawieszenia. Jak problem tylko przy hamowaniu to wskazanie na tarcze.

 

Tarcze masz przód 300x24 mm (jeśli masz silnik N52) lub 312x24 mm (jeśli masz silnik N52N i N53), tył 300x20 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniane tarcze z tylu rowniez moga byc przyczyna bicia kierownicy. Jesli problem objawia sie tylko przy hamowaniu to przyczyny szukabym wlasnie tam.

Czesci takie jak tarcze i klocki hamulcowe powinny byc sezonowane, czyli lezec min 3 miesiace w magazynie, a jak wskazuje praktyka tak nie jest. Niesezonowane tarcze maja wlasnie bicie , ale tylko wtedy jak sa rozgrzane -czyt. hamowanie z duzych predkosci. Jak sa zimne sa idealne.

U mnie bylo to samo. Po 11kkm problem znikl, w poprzedim aucie to samo , tylko po 15 kkm bylo ok. :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz watek o hamulcach, sa na forum opinie o tych tarczach i klockach; nie dublujmy tematow.

 

ja z tych klockow nie bylem zadowolony bo je zuzylem po 10 kolkach na torze w Poznaniu, do tego piszczaly mi (na tarczach zimmerman sport).

 

To powiedziawszy - do "zwyklych" zastosowan - klocki jak klocki, sa ok, tyle ze dosc drogie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego? naciecia i otwory nie powinny miec wplywu na zuzycie, one sluza odprowadzaniu gazow i lepszej wymianie ciepla; glowny parametr ktory bedzie Ci wplywal na zuzycie tarcz to material z ktorego sa zrobione (no i oczywiscie rodzaj materialu ciernego na klockach)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Problem dotyczy e90 LCI z 2008 roku. Silnik N47, skrzynia automatyczna 6hp19z. Podczas hamowania przy prędkościach autostradowych 100+ km/h, a konkretnie przy dość lekkim przyhamowaniu pojawiają się drgania kierownicy. Na pedale hamulca nic nie czuć. Ostre hamowanie tłumi drgania i praktycznie ich nie ma, lub pojawiają się tylko przy pewnym zakresie prędkości i nie zdążę ich wyczuć. Można powiedzieć, że tarcze, lecz tarcze wymieniłem razem z klockami dwa miesiące temu z powodu ich prawdopodobnego pokrzywienia. Mianowicie były wyczuwalne dość silne drgania podczas hamowania. Tarcze były dość grube, mimo to wymieniłem na nowe firmy zimmermann. Problem drgania zniknął, lecz od niedawna pojawił się ponownie. Dodam, że przy winianie klocków nie wymieniłem czujnika zużycia - zamontowałem ten stary. Żaden błąd na wyświetlaczu się nie pojawia, jednak po podłączeniu kabla diagnostycznego i przeprowadzeniu testu ISTA wyświetlił się błąd na wyświetlaczu o dość długiej treści: "Braking/driving stab.

Brake and drive control systems failure. Reduced braking and driving stability. Avoid hard braking. Have the problem checked by the nearest BMW Service".

ISTA żadnego błędu związanego z hamulcami nie zgłasza. Czy ma ktoś podobne doświadczenia lub pomysły co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. Wibracje na kierownicy przy hamowaniu tylko przy wyższych prędkościach. Obstawialem tarcze jednak to nie było to. I tak jeździłem jeździłem wibracje jaj były tak były 0 błędów. Aż w końcu zaczęły wyrzucać ABS, DTC itp. Ogólnie problem dotyczył pompy (nie wiem jak to się fachowo nazywa po prawej stronie patrząc od przodu samochodu, pod maską). Okazało się że padał mi regulator napiecia przy alternatorze. Podzespoły elektroniczne działały nie poprawnie że względu na skoki napięcia. Podejrzewam że pompa DSC również wariowała. Zabrzmi absurdalnie ale po wymianie regulatora wibracje zniknęły na instalacji jest stałe napięcie 0 błędów. Sprawdź u siebie czy aby nie masz skoków napięcia nic nie kosztuje a może jakiś trop. Skoro tarcze nowe to musi być coś z elektroniką. U mnie wibracje wyczuwalne były tak jak by delikatne szarpniecia kierownicą raz w lewo raz w prawo. Tak jak by prawe i lewe koło hamowalo na zmianę. Pozdrawiam.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W omedze mialem podobny problem, tzn wymienilem klocki i tarcze na nowe, bo okazalo sie ze tarcze bija. Tarcze tez byly dosc grube w sumie do stoczenia, ale postanowilem kupic drugie nowe. Tarcze nie byly tez jakies najtansze ani najdrozsze. Firma ABE jesli dobrze pamietam(400zl za dwie sztuki). Zalozyłem nowy komplet i nie bilo, wszystko bylo ok. Lecz po miesiacu okazalo sie ze problem znowu powrocil, znow bilo. No i ostatecznie okazalo sie nowe tarcze po miesiacu sie pokrzywily :duh: moze jakis lipny material cholera wie. Przetoczylem te stare i hamulce nie bija do dzisiaj, a rok juz minal. Wiec moze jednak to wina tych nowych tarcz.. Aczkolwiek u mnie tak bylo :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja jakiś czas temu skończyłem tarcze OEM i założyłem zimmerman. Szybciutko się skrzywily mimo dotarcie.. Montaż książkowy.. Kupiłem TRW i Zimmer na gwarancję oddałem.. TRW trochę lepiej ale biły.. Poczytałem na forum i kupiłem za 800 EBC turbo groove.. Tarcze idiotoodporne.. Klocki mam ferrodo
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze oddam do przetoczenia, ale najpierw sprawdzę teorię z regulatorem. Nie wiem czy nie szukam argumentów pod tezę, ale ISTA nie łączy mi się z częścią modułów, a kiedyś łączył się z wszystkimi. Niepokoją mnie odczyty o braku komunikacji z modułami, tak jakby faktycznie było coś z zasilaniem. Ponadto te atrakcje nie dzieją się zaraz po ruszeniu. W sumie to nawet jeżeli zaraz po ruszeniu szybko zagrzeje tarcze to też nie ma drgań. Sprawdzę jak wygląda napięcie podczas jazdy.

Czy regulator ładowania do e90 pasuje od e60 520i 2004?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem kilka testów i takie oto wnioski:

Napięcie na akumulatorze przy zgaszonym silniku - 12,0V. Podczas pracy silnika na biegu jałowym 15,1-15,3, później spadło do 15. Mierzone multimetrem dobrej klasy. ISTA-D nie mógł połączyć się z żadnym sterownikiem - dopiero po podłączeniu prostownika (napięcie 13,6V) przeszła identyfikacja pojazdu. Nie wszystkie moduły odpowiadały podczas testu, lecz wchodząc w każdy z osobna nie było problemu. Podczas diagnostyki modułu DDE (układ sterowania silnikiem wysokoprężnym) wyskoczył błąd ciśnienia paliwa 4BDA. Po skasowaniu, nie było śladu po błędzie - zrobiłem jeszcze trasę około 40 km. Odnoszę wrażenie, że coś dzieje się z elektryką. Czy napięcia są na właściwym poziomie? Ponadto w kwestji ciśnienia uzyskałem takie pomiary jak na załączonym obrazie. Czy są one właściwe?

aa530babe12ba.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.