Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Czujnik poziomu oleju (a w zasadzie czujnik jakości) w misce olejowej mierzy też temperaturę. Pamiętam że przy jeździe z dużymi prędkościami w N47 olej miał wyższą temperaturę od płynu, tzn. nawet ponad 100 stopni.


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/interfaces/serial-data-interfaces/oil-condition-sensor/WyI01lJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzanie ukł. paliwowego np. po wymianie filtra paliwa - za pomocą uruchomienia pompy wstępnej.

Wszedłem w ukryte opcje 10xklik na wersje - pojawiła się dodatkowa funkcja serwisowa: Wstępna pompa paliwa sterowanie.

Zostawiłem wartość 240 i kliknąłem WYKONAJ >

Pojawiło się OK, a po minucie napis: Funkcja serwisowa zakończona. Wszystko dokładnie tak jak pisał autor - więc niby ok, ale nie słyszałem w ogóle pompy. Siedziałem w zamkniętym aucie przy wyłączonym silniku, więc teoretycznie powinno być słychać.

Czy powinno się funkcje uruchamiać na włączonym zapłonie, czy obojętne?

Czy u Was słychać pompę ??? Jeżeli nie to jak sprawdzić, czy pompa faktycznie chodzi?

Czy może ktoś pamięta, gdzie znajduje się pompa w e87 120d 2007 LCI (silnik N47 2.0), aby jej bliżej posłuchać, czy pracuje?

 

Procedura BMW mówi żeby robić na uruchomionym silniku i dodatkowo podnosi obroty. Ale jak wymienimy filtr paliwa to warto wykonać przed uruchomić silnika żeby pozbyć się powietrza z nowego filtra. Robimy wówczas na włączonym zapłonie. Wyraźnie będzie słychać pracująca pompę pod tylną kanapą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś robił Btool reset po wymianie akumulatora ? pytam czy to działa na 100% bo tylko po to chce kupić appke :) używałem do tej pory tylko wersji lajt do sprawdzania błędów
gm7CfMp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Krotkie pytanko

Mam pelna wersje btool

Zmienilem baterie i zarejestrowalem. Baterie pokazuje jako nowa i 100% naladowana

W zakladce live data podaje mi podczas jazdy wartosci napiecia pomoedzy 12.8-14.6. Czy to jest napiecie na baterii czy to jest wskaznik ladowania? Jak to czytac. Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to napięcie na baterii mierzone zwykle przez klemę IBS.

Czyli przy pracującym silniku jest to napięcie ładowania, natomiast na wyłączonym jest to napięcie samego akumulatora (pod obciążeniem bo auto pobiera spory prąd do puki sie nie uśpi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik poziomu oleju (a w zasadzie czujnik jakości) w misce olejowej mierzy też temperaturę. Pamiętam że przy jeździe z dużymi prędkościami w N47 olej miał wyższą temperaturę od płynu, tzn. nawet ponad 100 stopni.


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/interfaces/serial-data-interfaces/oil-condition-sensor/WyI01lJ

 

Czy u was też zawsze wskaźnik pokazuje olej na max? U mnie tak jest pokazywany nawet w momencie kiedy na bagnecie jest połowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to napięcie na baterii mierzone zwykle przez klemę IBS.

Czyli przy pracującym silniku jest to napięcie ładowania, natomiast na wyłączonym jest to napięcie samego akumulatora (pod obciążeniem bo auto pobiera spory prąd do puki sie nie uśpi).

 

podziekowal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


Czy jest obecnie jakiś względnie szybki interfejs BT do aplikacji? Mam starego ELM ale czas odświeżania i czytania poszczególnych danych jest zwyczajnie wolny.

Co kupić w rozsądnym budżecie załóżmy do 100-150 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie a mianowicie po sprawdzeniu ładowania akumulatora w aplikacji napięcie ładowania pokazuje pomiędzy 13.5-14.5 przy normalnej pracy silnika. Zdziwiła mnie jedynie wartość prądu akumulatora które skaczą od różnych wartości na minusie czasami wchodząc na dodatnie wartości. Czy to normalne? Zastanawiają mnie ujemne wartości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Posiadam bmw x5 e70, 3.0 sd, 2009 rok. Jeszcze uczę się tego autka i mam parę pytań. Kupiłem program btool, okazało się, że auto się nie dogrzewa. Zmieniłem termostaty i wszystko wróciło do normy. Miałem jeszcze uszkodzoną jedną świecę, którą też zmieniłem na oryginał. Obserwuje wypalanie dpf za pomocą aplikacji, zauważyłem, że dpf wypala się co 150 km, czy to nie za często? Po zmianie termostatu wypaliłem sam po 110 km i potem zaplanował wypalanie po 150 km. Zauważyłem, że jeśli jeżdżę zaraz po wypaleniu to sadza rośnie wolno, ale jeśli zgasze auto i znowu na zimnym silniku to sadza rośnie szybko. Jeżdżę obecnie po takich drogach wojewódzkich i trochę miasta. Czy non stop muszę to kontrolować? Podobno po przerwaniu cyklu olej może rozrzedzić się z ON? Na wszelki wypadek zrobiłem test przelewowy wtrysków, wyszło idealnie, posprawdzałem wszystkie czujniki i sondy silnika i był otwarty filtr i podobno jest ładny. Aplikacja pokazuje 73000 tyś do wymiany filtra i 44g popiołu, 160 tyś przebiegu. Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


M57x mam takie korekty. Wtryski były sprawdzane na stole 1 był robiony ten na 6 cylindrze który był wcześniej na 1. Wszystko zakodowane nadane kody zrobione zgodnie. Lecz korekty na rozgrzanym wyglądają tak:


Screenshot-20200513-142949-bimmer-tool.jpg


Miesiąc wcześniej wyglądało to tak:


1. 0,0 - 4,0

5. -0,2 - 1,8

3. -2,1 - 0,6

6. -2,2 - 0,0

2. -1,5 - 0,8

4. -1,6 - 1,2


Czyli poprawa jest, ale dalej 1 i 6 mnie zastanawia. Do tego moduł swiec i swiece wymienione wraz z przewodem filtr paliwa nowy. Paliwo z Shell Vpower i AR6300 gdzie szukać jeszcze problemów dla którego się dwa cylindry rozjeżdżają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
poszukaj mojego watku w ktorym pisalem o e70 z silnikiem 3.0sd. skonczylo sie remontem silnika. pekniety tlok. auto jezdzilo i zachowywalo sie calkiem normalnie, mialo moc. 2 objawy - korekta na jednym wtrysku i ciezko zapalala. ale oczywiscie nie musi tak byc u Ciebie, miejmy nadzieje...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przy wyjętych wtryskach zawsze dobrze sprawdzić kompresję. Niemniej jeżeli silnik chodzi prawidłowo i ma moc to nie ma co się z tych korekt doktoryzować.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Witam

D70BX7A0


Wartości jakie mogę zmienić dla zaworu EGR mieszczą się w przedziale ..... - 0,4 do 1.0.

W innych autach jest możliwość od - 40 do + 87.

Próbowałem ustawić na .... + 1.0 ...... wyskoczył komunikat żądanie poza dopuszczlnymi wartościami . Tak samo dla wartości + 0,9. Nie sprawdzałem dla innych wartości.


Rok temu miałem akcję na chłodniczke spalin . Inspekcja wypadła pozytywnie, chlodniczka sprawna . Podobno przy takiej akcji wygrywali nowy program ( informację wyczytałem z internetu ). Nie wiem czy ten zabieg nie ograniczył wykonania regulacji zaworu EGR.


Wyczytałem też ,że dla DDE6 i DDE7 nie można wykonać korekt pracy zaworu EGR..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.