Skocz do zawartości

Zakup G30 jako pierwszego BMW.


Lukasmat

Rekomendowane odpowiedzi

Kupując u brokera te pakiety są wtedy "w cenie" czy to w salonie się dodatkowo wykupuję?

Od 1 kwietnia 2017 r. dodatkową gwarancję można wykupić już tylko w chwili zakupu samochodu, później takiej możliwości nie ma.

 

Mnie bardziej chodziło o BSI podczas kupowania u brokera ale dobrze wiedzieć jak sprawa z przedłużeniem gwarancji wygląda dzięki :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

z tego co patrzylem nie ma takich szyb w g30, w ogole duzo rzeczy nie ma, jest np skora na desce ale tylko syntetyczna, brak alkantary itd

Trzeba poczekac na nastepny rok modelowy, moze wprowadza wiecej opcji, bo na razie to cienko..

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak jest tez skor individual w ofercie no i G30 ma ciensze blachy bo chcieli zaoszczedzic na wadze samochodu :)
"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie wszyscy z konkurentów mają dostępną opcje laminowanych szyb a BMW upiera się przy ich braku już od dawna... Nawet jeżeli poprawili wyciszenie to nie wyklucza to tej opcji, z którą byłoby jeszcze ciszej. Od dawna Audi czy Merc są lepiej wyciszone. Z własnego doświadczenia wiem, że BMW traci na tym sporo klientów.
"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jechałem A6 3.0 272 na obwodnicy Krakowa w deszczu. I moim zdaniem był cholernie głośno - koła przy 100 km/h słyszałem prawie jak w swojej obecnej Skodzie RS

 

No cóż, za jakiś czas się dowiem, gdzie tkwi prawda

 

PS

 

A to nie jest tak, że od dopiero G30 nie ma tych szyb ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tą Eco-Skórę i z prawdziwą skórą to za wiele wspólnego nie ma, ale wygląda dużo lepiej niż plastik.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o wyciszenie. Sprawdzalem mierzac soundmeterem na fonie. Co prawda nie wierze w sama liczbe wskazywanych dB ale chodzi o brak roznicy w odczytach pomiedzy A7 normalne szyby, moje A4 2011r i G30. Wszystkie mialy okolo 77dB przy 140km/h. Przy postoju w zasadzie roznicy tez nie bylo ale przy 80km/h najciszej jest w mojej A4.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie komfort akustyczny jest bardzo indywidualna kwestia - nie chodzi tylko o natężenie dźwięku ale tez o ich np. częstotliwość.

Sporo tez zależy od opon i nawierzchni wiec porównywać należałoby z tym samym ogumieniem i na tym samym odcinku.

 

Podobnie zawsze wznoszę brwi jak widzę porównania samochodów na torze gdzie na ogumienie nikt uwagi nie zwraca (a nie natknąłem się jeszcze NIGDY na test gdzie powiedziano by ze auta stoją na takich samych, nowych gumach), a opony są dla torowych wyników kluczowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponawiam pytanie. Skoro w nowej 5er nie oferuja podwojnych szyb, a w 7er tak, to czy znaczy ze G11/G12 sa gorzej wyciszone od G30?
"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, natezenie dzwieku i odczucia kazdego sa inne i trudno je porownywac dlatego uzylem prostej aplikacji, ktora moze i nie wskazuje dokladnie poziomu dzwieku tylko w przyblizeniu i z jakims wiekszym bledem. Zastanawiajace jest taki sam lub bardzo podobny poziom dzwieku przy 140km/h A7 bez ramek i normalnej konstrukcji A4 i G30. W A7 jeszcze mozna dokupic szyby wygluszajace.

Z oponami tez jest dluga historia. Ciezko jest porownywac dwa auta na torze zakladajac im te same gumy w takim samym rozmiarze. Jeden bedzie dobrze jezdzic na np 265 a inny tak samo na 275. Wszystko zalezy od masy, rozlozenia ich miedzy osiami i paru innych czynnikow. Taka opona musi przeniec obciazenia na asfalt w roznym stopniu w zaleznosci od auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Wyczytalem, ze w G30 sa skrzynie ZF 8HP. Pytanie czy wiecie jaki dokladnie model jest w 2.0 benzynie? 8HP 45...75 w zaleznosci od Nm.

 

Jeszcze jedno pytanie. Naprawde warto jest brac x drive'a czy RWD zupelnie wystarcza i jest wiecej niz bezpieczny? Czesto mozna w RWD "zamiatac" na zakretach i przy np. Skrecaniu i mocniejszym gazie czy to juz tyle ma kagancow, ze sa to juz skrajne przypadki? Jak wyglada jazda autostradowa i stabilnosc na zakretach miedzy AWD i RWD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W g30 przy tak rozbudowanej kontroli trakcji i stabilosci uważam że trzeba napradę bardzo głupiego manewru czy też mocno przesadzić z prędkością w zakręcie aby nie dała sobie ona rady z opanowaniem auta.

W xdrive na pewno będziesz czuł się pewniej w czasie jazdy po śliskiej nawierzchni, ale pamiętaj że w dużym uproszczeniu auto skręca i hamuje tak samo czy to rwd czy awd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mialem duzo do czynienia z RWD. Pamietam kiedys jezdzilem swiezo po zdaniu prawka Omega 3.2 V6 w automacie i zjezdzajac z autostrady na slimaku na mokrej nawierzchni lekko zarzucilo mi tylek. Oczywiscie tu nie ma porownania do G30 ale jakos tak mi to w pamieci zostalo :D

 

Juz znalazlem duzo fajnych informacji z bimmerfest.com o skrzyni itd. Jakies materialy szkoleniowe czy co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat RWD vs AWD wałkowany wielokrotnie. Zajrzyj na forum F10.

 

AWD przydaje mi się najczęściej w mieście, bo głównie tam jeżdżę. Włączanie się do ruchu gdy jest mokro. Zimą przy parkowaniu, ale to nie jest częsta sytuacja. No i zimą w te kilka dni w roku, gdy śnieg leży na ulicach, musisz być odporny na pogardliwe spojrzenie posiadaczy quattro ;) Bo start spod świateł może być gorszy niż przednionapedowek z małymi silnikami.

W typowej trasie różnicy nie zauważysz, może poza ekstremalnymi warunkami (koleiny śniegu).

Osobna kategoria to śnieżyca w górach - przy RWD musisz szybciej sięgnąć po łańcuchy.

Zarzucania tylnonapędowki bym się nie bal.

 

Który napęd wybrać? Ja dla 530i bardzo bym się zastanawiał nad RWD. Niższa masa, mniejsze opory, niższa cena na inne gadżety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie wybor nie jest latwy i dylemat znany od dawna.

Od poczatku myslac o nowym samochodzie chcialem miec 4x4 musowo. Ale teraz tak sobie konfiguruje 5ke i pomyslalem o RWD. 5ka bedzie tez jezdzic moja zona i nie chcialbym zeby doswiadczyla jakiegokolwiek zarzucania na zakrecie nieswiadomie jakdac tak jak jezdzi obecnie FWD tym bardziej, ze z dzieckiem na pokladzie.

Chyba zostaje jednak wybor AWD. 530i moze to nie demon predkosci ale dla nas wystarczy. Moze kiedys przyjdzie czas na moje juz ponad 10letnie marzenie o Mustangu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przy normalnym=spokojnym przyspieszaniu nie ma możliwości zarzucenia RWD. W mieście absolutnie RWD nie jest problemem. Jak ruszysz to jedziesz, po śniegu jeździ się bardzo bezpiecznie. W górach może być różnie, ale jak ruszysz to pojedziesz. Problemy mogą być tylko na śniegu z ruszeniem pod górkę. Na prostej nie, na deszczu zero problemów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.