Skocz do zawartości

Akcja serwisowa N47 B47 N57... zawór EGR


christo74

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Pod koniec kwietnia świeżo po zakupie samochodu byłem na akcji kontroli chłodnicy EGR. W ZK Motors Radom stwierdzono że jest wszystko ok. Natomiast zauważyłem ostatnio wyciek, i mam lekki ubytek płynu chłodzącego. Mam pytanie - czy mam jakieś akcje np weryfikacji/wymiany po stwierdzeniu usterki? Wtedy nie weryfikowałem stanu chlodniczki, ale dziwne że tak szybko pojawił się wyciek. Vin DW52927. Moja chłodnica to 7 823 210 08

https://nfhost.me/image/mBPjw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Pod koniec kwietnia świeżo po zakupie samochodu byłem na akcji kontroli chłodnicy EGR. W ZK Motors Radom stwierdzono że jest wszystko ok. Natomiast zauważyłem ostatnio wyciek, i mam lekki ubytek płynu chłodzącego. Mam pytanie - czy mam jakieś akcje np weryfikacji/wymiany po stwierdzeniu usterki? Wtedy nie weryfikowałem stanu chłodniczki, ale dziwne że tak szybko pojawił się wyciek. Vin DW52927. Moja chłodnica to 7 823 210 08

https://nfhost.me/image/mBPjw

 

czyli masz tak jak ja. MIałęm ubytek płynu a mam przebieg tylko 35tys km..... chłodniczkę wymieniono w ramach akcji serwisowej. Obecnie płynu nie ubywa.

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Według mnie to ten zaciek jest zlokalizowany przy czujniku temperatury za chlodniczką EGR.

Trochę to dziwne bo zaciek nie miał by tak czystego zielonego koloru. Najprawdopodobniej zmieszany był by z sadzą ?

Widać ,że płyn przedostaje się najprawdopodobniej przez rdzeń czujnika a nie przez metalową podkładkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnienie jak powinna wyglądać chłodniczka w środku przy sprawdzaniu endoskopem. Sprawdzenie zajmuje dosłownie 10 minut. Trzeba mieć mały nedoskop żeby się zmieścił pod kątem 90 stopni w otworze po czujniku temperatury.

 

Dzięki wielkie!!!


Możliwe że tym postem uratujesz komuś życie.


Wkleje tylko 2 ważne zrzuty z tych filmików dla potomnych:


sMXqoeS.jpg


sZuQcuY.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli założyli chłodniczkę z tej samej partii to tak będzie. ...albo założyli chłodniczkę z innego auta...gdyż zaraz po wymianie ubywa Ci płynu to coś nie halo jest. Tak szybko od razu chłodniczka się nie rozszczelni. Trzeba trochę pojeździć aby się rozszczelniła.


U mnie wyciek był na tyle mały , że endoskopem nie widać było wycieku...ale urządzenie pomiarowe szczelności ciśnienia wykazało ubytek. Dopiero po wymianie chłodniczki temat został załatwiony.ZAtem nie zawsze widać ubytek za pomocą endoskopu. Tak było u mnie. Natomiast wymiana samej chłodniczki nie jest trudna...jest z przodu i trwa godzinę...tak było przynajmniej u mnie.

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry ze tak póżno ,ale dopiero do mnie dodarła wiadomość o wadliwych chłodniczkach EGR. Po telefnie do bawaria motors w gdańsku ,oni skontaktowali się z Monachium ,moje bmw F 30 316D z 2013 roku nie kwalifikuje się do akcji serwisowej ,niby mam założoną chłodniczkę z innej dobrej serii.Co o tym sądzicie ,mam to na piśmie emailu od nich ,płynu nie ubywa etc. Mam nadzieję ,że nie muszę panikować ,jakieś zalecenia.

Pozdrawiam Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry ze tak póżno ,ale dopiero do mnie dodarła wiadomość o wadliwych chłodniczkach EGR. Po telefnie do bawaria motors w gdańsku ,oni skontaktowali się z Monachium ,moje bmw F 30 316D z 2013 roku nie kwalifikuje się do akcji serwisowej ,niby mam założoną chłodniczkę z innej dobrej serii.Co o tym sądzicie ,mam to na piśmie emailu od nich ,płynu nie ubywa etc. Mam nadzieję ,że nie muszę panikować ,jakieś zalecenia.

Pozdrawiam Sławek

 

No moje auto też się nie kwalifikowało do wymiany tej chłodniczki....chyba że ubywa płynu i wyciek się pojawi.. A auto mam z 2016 roku czyli młodsze od Twojego....i temat się pojawił przy przebiegu 34tys km. Zatem zaglądaj do zbiorniczka raz w miesiącu tak profilaktycznie... warto też wozić większą gaśnicę w bagażniku.... zwłaszcza jeśli się ma plastikowy kolektor ssący.

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.