Skocz do zawartości

Akcja serwisowa N47 B47 N57... zawór EGR


christo74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

motor B47 i układ EGR - czy należy się go bać? Czy nie jest to tykająca bomba?

Ja wiem, że były akcje serwisowe: wgrywano nowe oprogramowanie, robiono inspekcję układu EGR, w niektórych przypadkach wymieniano wadliwe części (chłodnicę EGR). Czasami wymiana była robiona po kilku wizytach. Czasami wcale.

Jak to wygląda na dzień dzisiejszy? Jeśli auto miało wymienioną chłodnicę EGR, można już spać spokojnie? Czy to tylko kwestia czasu aż element zacznie przeciekać (w sensie: płyn chłodniczy zacznie dostawać się do spalin)?

Co o tym sądzicie?

Czy jest może jakiś rocznik, od którego ta wada jest już poprawiona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem kwestia konkretnego egzemplarza i też dbania o niego (wymiany oleju itp.).

Z resztą jak w innych markach - chyba nie ma teraz aut, które można byłoby powiedzieć że na pewno nic się nie będzie działo.


Kupisz, wyjdzie w praniu, albo będziesz miał problemy albo nie.

Jeśli możesz sobie pozwolić to zakup w miarę młodego rocznika z BS, żebyś miał gwarancję.


Ja mogę ci podać mój przykład.

Kupiłem z PS z przebiegiem 29 tys., silnik B47, z samej końcówki produkcji, a więc co miało być poprawione to poprawili.


W przedziale przebiegu 40-45 tys. wymieniono: skrzynkę VTG (xdrive), zawór ERG, chłodniczkę ERG i sondę lambda.

Auto było z BS z GW, dlatego poza chwilowymi nerwami i reorganizacją czasu żeby załatwić serwisy to nie odczułem tego finansowo.


Reasumujac jak widzisz nowe praktycznie auto, z ostatniej fazy produkcji a problemy są.


Czy jestem zadowolony z auta ? Tak. Czy kupiłbym znowu F10 ? Tak, ale z założeniem jak do tej pory - auto z gwarancją producenta, bądź ze sprawdzonym systemem gwarancyjno - ubezpieczeniowym jak to jest w przypadku programu PS w BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Z PS to auta pokazowe i z wypożyczalni więc zawsze sprawiają większe problemy . Ja staram się takich unikać ;) W Polsce większość BMW z Polskiego salonu to właśnie auta z PS, a te w swojej przeszłości miał niezliczoną liczbę kierowców :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Poproszę o sprawdzenie, mechanik poinformował mnie o nieszczelności chłodniczki, opkopcona plastikowa pokrywa silnika, odgłosy "uciekającego " powietrza przy dodaniu gazu. dzięki. WBAXA51010C585965

 

Jest akcja na chłodnicę spalin !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z PS to auta pokazowe i z wypożyczalni więc zawsze sprawiają większe problemy . Ja staram się takich unikać ;) W Polsce większość BMW z Polskiego salonu to właśnie auta z PS, a te w swojej przeszłości miał niezliczoną liczbę kierowców :)

Ja w pełni się z Tobą zgadzam w kwestii pochodzenia tych aut - byłem tego świadomy je kupując.

W tej chwili jestem w posiadaniu drugiego BMW z PS. Z tym, że u mnie założenie jest takie, że kupuje auta do ok. 30 tys. przebiegu, z pełną świadomością jakie może być pochodzenie, ale tak aby było albo z gwarancją BMW AG albo PS.

Po prostu zakładam, że pomimo kilku kierowców i pomimo long life, to przebieg niewielki i mam 2 lata jakiegoś zabezpieczenia. W przypadku zakupu z innego źródła, nie mam żadnej kompletnie pewności a i zabezpieczenie brak, ponieważ nie mam przetestowanych produktów ubezpieczeniowych, które nazywają się gwarancją w przypadku zakupu aut używanych w komisach itp.

W przypadku PS i BMW wiem że u mnie to działa i mam jakiś komfort psychiczny. Przetestowane jak pisałem wyżej na dwóch pojazdach - w obydwu były jakieś naprawy.

Oczywiście każdy inaczej podchodzi do różnych zakupów i na wszystko są klienci. Na szczęście mamy prawo wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej celuję w oferty poza programem PS.


Wracając do tematu. Jeśli samochód jest po akcji serwisowej i chłodniczka EGR została wymieniona. Czy na dzień dzisiejszy można założyć, że temat ryzyka pożaru jest załatwiony?

Czy trzeba jeszcze o czymś pamiętać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Z PS to auta pokazowe i z wypożyczalni więc zawsze sprawiają większe problemy . Ja staram się takich unikać ;) W Polsce większość BMW z Polskiego salonu to właśnie auta z PS, a te w swojej przeszłości miał niezliczoną liczbę kierowców :)

Ja w pełni się z Tobą zgadzam w kwestii pochodzenia tych aut - byłem tego świadomy je kupując.

W tej chwili jestem w posiadaniu drugiego BMW z PS. Z tym, że u mnie założenie jest takie, że kupuje auta do ok. 30 tys. przebiegu, z pełną świadomością jakie może być pochodzenie, ale tak aby było albo z gwarancją BMW AG albo PS.

Po prostu zakładam, że pomimo kilku kierowców i pomimo long life, to przebieg niewielki i mam 2 lata jakiegoś zabezpieczenia. W przypadku zakupu z innego źródła, nie mam żadnej kompletnie pewności a i zabezpieczenie brak, ponieważ nie mam przetestowanych produktów ubezpieczeniowych, które nazywają się gwarancją w przypadku zakupu aut używanych w komisach itp.

W przypadku PS i BMW wiem że u mnie to działa i mam jakiś komfort psychiczny. Przetestowane jak pisałem wyżej na dwóch pojazdach - w obydwu były jakieś naprawy.

Oczywiście każdy inaczej podchodzi do różnych zakupów i na wszystko są klienci. Na szczęście mamy prawo wyboru.

 

To mnie cieszy bo kupując takie auto trzeba mieć świadomość jego nie lekkiej przeszłości i wykazać się cierpliwością przy usuwaniu usterek na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
DX39390


Nadal nic nowego?

Płyn chłodniczy sobie ubywa... Ale BMW na ponowną wymianę ochoty nie ma...

Jest akcja na zgłoszenie usterki przez klienta, jeśli puszcza chłodnica to powinni zrobić bez problemu.

Może być też inna przyczyna wycieku szczególnie przy tym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W październiku 2018 przy przebiegu 100 tkm wymieniłem egr. awaria w trasie. Wymiana poza ASO.

W kwietniu 2019 akcja i wymiana chłodnicy egr przy przebiegu 110 tkm.

Wczoraj przy okazji wymiany oleju przebieg 121tkm okazało się, że mam wyciek z egr. Jest na zewnątrz cały zielony. Dostałem ładny filmik z kosztorysem wymiany (dodatkowo wyciek oleju - do wymiany kolektor i pokrywa zaworów).

To co mnie zmartwiło to fakt, że w rozmowie telefonicznej Pani stwierdziła, że po wymianie egr może się okazać konieczna ponowna wymiana chlodniczki....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosztorys naprawy na prawie 12 tyś w ASO.

Szukam innej alternatywy.

 

egr powinni Ci jeszcze raz wymienić jak jest wadliwy. Co do reszty to troche mało napisałeś, wiadomo że aso najlepiej wszystko by wymieniło. Pokrywa zaworów jest pęknięta że chca wymieniać na nową ? z tym kolektorem dziwna akcja. Pojedz do innego dobrego serwisu i niech to jeszcze raz obejrzą.

gm7CfMp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.