Skocz do zawartości

E90 325d M-Pakiet ........... Niebieska :)


szymon-o

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

oli222

Nie będę ukrywał, że nie będę inwestował w super-hiper sprzęt do robienia zdjęć ........ są inne priorytety :mrgreen: oraz zboczenia :P .

Swoją drogą Niebieska wizualnie nie nadaje się jeszcze na robienie wyszukanych fotek :) .



Inwestycje na rok 2018 czas zacząć :norty: .



2018.04.27 Odgrzybienie klimatyzacji


Na początek rozgrzewka z klimatyzacją :) .

Podobnie jak w przypadku Czarnej odgrzybianie metodą ultra-dźwiękową.

Jako, że uzupełniam wpisy po czasie to mogę podsumować .............. czas zająć się parownikami i mieć na uwadze :arrow: Nowe nie będą :roll: .


uc?export=view&id=1-3ijnuSbFSekrXAf_BNlcAs0VpsU3ZmK


Powietrze pod wiatką :) mimo wszystko również się ozonuje hehe.

Chociaż wątpię aby ta szczelina miała wpływ na lepszy efekt końcowy.


uc?export=view&id=1iiLM_qXjwn9hjFztxHsi8fbvBistJC5Y


Dodatkowo na koszta narażałem Operatora mając podpięty prostownik, bo przez 20/30 min "ozonowało się" z włączoną dmuchawą :lol: .

Tak na poważnie w Niebieskiej aku nadal fabryczny, więc trzeba szanować bo mimo wszystko co fabryczny to fabryczny :o .


uc?export=view&id=14qQOMphtdrZXOVCBnSelTk9FP13F2KSR




2018.05.13 Przednia Szyba


Kilometry rosną jak szalone :) .


uc?export=view&id=1jbVxMl1ObogkxlZP6HZ-HQYVP4qmWr5j


Normalny Kowalski jak musi odstawić samochód na wymianę szyby to umawia termin ............ .

Jak Ja nie rozbiorę wszystkiego po kolei, mając możliwość oceny sumienności/dokładności wykonania zleconej roboty to jestem chory :norty: .

Swoją drogą powody miałem bo pierwsza szyba do Czarnej była lux wstawiona a niestety z drugą zakład się nie popisał.


uc?export=view&id=1EO-7IqAYQR_0d2k8efBn6vwwe3VWhB_r


uc?export=view&id=1aywGD5B2k95IM0YhW6r0egRt_4oB8zk7


Aby nie było samochód cały przed wymianą szyby czołowej :cool2: .

Polóweczka do zdjęcia w "internetach :norty: " również się załapała.

Wprawne oko zauważy, że nie miałem przyklejonej naklejki rejestracyjnej.

Wiedziałem, że przednia szyba będzie zmieniana a po raz "n-ty" zrywana naklejka słabo wygląda.


uc?export=view&id=1wz6RhTkL5zdzUTmWwOJpcV3TNhsiYcL2


Dokumentacja techniczna wszystkich baboli szyby :cry2: , wypiaskowania itd. niestety nie udało mi się uchwycić.


uc?export=view&id=1JZjc_lbQ2sG7RMlEArs0yUE-E35teibO


uc?export=view&id=1i_Q9SrMsKBaSc_WgTbXQ7uS-8XP7TAZB


uc?export=view&id=1jvEM1dK1AzMv3fBJ1NeUYgxitGlcvK0e


uc?export=view&id=14J9hFKqZEA5-GFUA3VRRqMdNRlNK7GDA


Na gotowo, szyba Pilkington-a zamocowana z górnym pasem koloru szarego czy jakoś tak.

Nowa przednia szyba OEM według mnie to przerost formy nad treścią ..... aby niby mieć mniejszy problem przy sprzedaży samochodu :roll: .

Ładnie w słońcu wygląda ten lakier :8) mimo, że nie był specjalnie myty itd. przed wymianą tylko opłukany.


uc?export=view&id=1RLh3haCMYQdk0QPar3RDJrifbJVAFDvE


Całokształt oceniam na -4 bo:

- listwa mocująca podszybie powinna być o 5mm dokładniej zamocowana

- nie zabezpieczono mi kierownicy i niestety roboczymi rękawiczkami wybrudzono ją.

W ogóle lipa, że niestety bardzo często trzeba się na prawdę wykłócać i być gburowatym itd. aby "ktoś" się chociaż trochę bardziej przyłożył do montażu.

Bardzo ważną sprawą jest konieczne wklejenie od razu z przednią szybą listwy mocującej podszybie bo inaczej nie będzie możliwości jego zamocowania i będzie latać (miałem okazję coś takiego zauważyć po jakiś "Asach" :duh: ), jak zwracałem na to uwagę to "trafiałem na mur" :mad2: .

Tym razem klej itd. nie wyszedł :mad2: monterowi na boczki słupków A :cool2: i ciężki klient z BMW jak ja mimo wszystko był zadowolony :mrgreen: .


uc?export=view&id=1ciU3Ujr_KffbrMBaYoOKiOAFXet0uxcU


Ciekawym detalem aktualnie jest przednia naklejka rejestracyjna :norty: .

W poprzedniej pracy podpatrzyłem u jednego z Klientów inaczej ją zamocowaną :) .

Chłopakom spodobał się samochód (jakieś tam nowe/świeże Audi ..... ) a ja podpytywałem co tu Klient ma zrobione ...... .


Więc ................... hehe:

Naklejka zalaminowa :) .


uc?export=view&id=1-bl7caARTIGZqC-ChEU0kMvMMDBjBeEi


Klejona na taśmę przezroczysta :D .


uc?export=view&id=1csfnFDQiRi_UIMzvrRw2Mh9sEQEp6S1R


Muszę się przyznać, że mogłem ją przykleić na szybę parę cm niżej ....... ale to nie ja jeżdżę jako pasażer w tym samochodzie :mrgreen: .



Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Galeria i skrupulatność po prostu mega :)

Super wygląda Twój samochód w m-pakiecie, ten kolor i mimo że przedlift, to prezentuje się ekstra :)

Bardzo mi się podoba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje Szymon!!

Fajnie się to wszystko czyta i ogląda. Będąc u ciebie muszę się uważniej przyjrzeć niebieskiej ( i koniecznie pomacać kierę).

Teraz już wiem dlaczego od prawie 2lat nie możemy się dograć w sprawie pewnego swapu do mojej taczki :) Myślałem że powodem jest potomek.... a tu widzę że do domu to wracasz tylko części myć :) Oby syn miał identyczne zainteresowania i hobby :)

Pozdrawiam jan

p.s warto było by upgradować nagłośnienie, mam nadzieję że wiesz o czym piszę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Witam . Ciekaw jestem czy coś się dzieje . Przez cały dzień co jakiś czas czytałem i właśnie skończyłem temat. Super wątek i jeszcze fajniejsza Niebieska. Życzę bezawaryjnosci Niebieskiej i Czarnej. Czekam na ciąg dalszy . Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hitalin

Faktycznie jak tylko możliwości oraz moce przerobowe pozwalają to jestem z tych skrupulatnych przy kręceniu :D .

Co Niebieska to Niebieska :wink: .




zielony90

U Ciebie w galerii również jest co oceniać :wink: .

Niebieska na LCI nie będzie wizualnie przerabiana.

Jak $ pozwolą to koniecznie lakier będzie odświeżony.

Ilość odprysków na przedniej masce oraz zderzaku woła o pomstę ............ :roll: .




superjachu

Janie jak dobrze wiesz na wszystko po trochu schodzi czas :mrgreen: .




artek88

Z jednym i drugim samochodem faktycznie co jakiś czas coś się dzieje ...... :twisted: :mrgreen: :wink: .

W przypadku Czarnej jest to już tylko typowa eksploatacja.

W przypadku Niebieskiej moja prywatna lista życzeń nie została jeszcze w pełni zrealizowana :norty: .




2018.05.22 Rozrzad Glowica DPF Inne



Jak wiadomo 3.0d montowane w E6X, E9X itd. zaczęli projektować i składać Księgowi :cry: np:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=252899

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=306756&hilit=e93+330d&start=45

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165606



Będąc świadomy pokaźnego przebiegu w Niebieskiej zacząłem się odpowiednio "zbroić" :roll: .



Przebieg przy wymianie kompletnego rozrządu i dodatkowych rozszerzeń :roll: .


http://i66.tinypic.com/2exrp09.jpg



Całą wymianę kompletnego rozrządu opisałem w dziale Sam Naprawiam w temacie:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=246249&start=15

W galerii skoncentruję się na pracach powiązanych i utrudnieniach napotkanych "po drodze".



Płukanka silnika według mnie w przypadku wymiany kompletnego rozrządu konieczna konieczność :8) .


http://i67.tinypic.com/2di1zit.jpg


Wtryski wyszły, ale z oporem ........ zasiedziane były :P .


http://i66.tinypic.com/op79m1.jpg


Komplet zdemontowany, mając go na wierzchu dałem do sprawdzenia "na stole" w zaprzyjaźnionym zakładzie.

Tak zwane koksy - dziczki to nie są :mrgreen: , ale przysłowiowym złomem również nie.

Używane części, z notą finalną 3 na 5.

Mając w planach przesiadkę na wydajniejsze podajniki paliwa :) szkoda było ładować $ w regenerację.


http://i66.tinypic.com/2m4odmw.jpg


Mając ściągnięty kolektor dolotowy oraz spuszczoną ciecz chłodzącą warto wymienić uszczelkę albo cały króciec.

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3465

Prywatnie zdecydowałem się na:

nr 10 :arrow: 11122247745

nr 11 x3 :arrow: 07119905400

Swoją drogą u mnie uszczelka nie wyglądała mimo wszystko najgorzej :wink: .


http://i68.tinypic.com/15gb1xs.jpg


Pierwsze napotkane utrudnienie :mad2: .

Pomyśleć można co jest trudnego w odkręceniu 6 śrub mocujących dolną rozpórkę :duh: .

2 ostatnie odkręca się bezproblemowo, te mocowane do "budy".

Z 4 sztukami wkręcanymi w spinkę w gwintem jest zabawnie jak są zapieczone :| .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=31_0715

nr 6 x6 :arrow: 33326768354

nr 7 x2 :arrow: 31106779393

nr 8 x2 :arrow: 31116768715


http://i64.tinypic.com/1589flw.jpg


Różnica między pozycjami nr 7 i 8 dla zainteresowanych :) .


http://i66.tinypic.com/v7dz6r.jpg


Standardowo chwilę to trwało :) ale miska olejowa zdemontowana.

Resztki oleju ściekają, będzie można ten kawał aluminium wyczyścić przed montażem :8) .


http://i65.tinypic.com/30lnp88.jpg


Pokrywa zaworów również zdemontowana.

Praktycznie już jest gotowa do wymycia :wink: .


http://i63.tinypic.com/2eb62d5.jpg



Zaczyna się etap prac powiązanych z demontażem/montażem głowicy :mrgreen: .



Widok fabrycznie żeliwnego kolektora wydechowego bardzo cieszy :D .

Przynajmniej nie będzie problemu z nieszczelnościami, jak to ma miejsce w przypadku kolektorów ze "stopów".

Nakrętki potraktowałem WD-40 odpowiednio, na szczęście nie było problemu z odkręceniem.

Swoją drogą jak na Niebieską to się zdziwiłem brakiem utrudnień przy demontażu kolektora wydechowego.


http://i65.tinypic.com/2jboady.jpg


Za to konieczne okazało się planowanie :| .


http://i65.tinypic.com/14viefk.jpg


Na zrobienie kolektora wydechowego musiałem czekać około tygodnia.

Niestety "nie powiększono" mi od razu kanałów do rozmiaru uszczelki :cry: .

Zdjęcia z planowania się nie zachowały :| .


http://i68.tinypic.com/34r8tb6.jpg


No nic czas na zabawę dla Dużych Chłopców.

Ogólnie to spociłem się ............ odkręcając śruby głowicy :shock: .


http://i65.tinypic.com/vmvd50.jpg


Praktycznie całość śrub zdemontowana.

Zostały dwie od strony ściany grodziowej ........ z nimi trzeba się trochę nagimnastykować w E9X :? .


http://i66.tinypic.com/264kyeb.jpg


Parę kg waży, ale udało się ........... zdemontowana :D .


http://i66.tinypic.com/2j0atr7.jpg


Dodatkowo jeszcze z 1/4l oleju silnikowego musi zlecieć ....... .


http://i66.tinypic.com/2igd1fp.jpg



Głowice dałem do sprawdzenia i ewentualnej regeneracji w rodzinnej Zielonej Górze.

Werdykt był następujący:

- szczelna

- komplet zaworów wydechowych do wymiany + prowadnice

- komplet uszczelniaczy zaworowych do wymiany

- planowanie.



Zorganizowałem części we własnym zakresie aby było wiadomo co zostanie zamontowane.

Prowadnice dobierała sobie Szlifiernia.


http://i67.tinypic.com/ohsbdl.jpg


http://i67.tinypic.com/ay4sxy.jpg



No i zaczęła się droga przez mękę :mad2: .

Na głowicę gotową do odbioru czekałem dobry miesiąc :duh: , miała być gotowa w 2/3 tygodnie.

Chodziłem po ścianach :evil: .

Dobrze, że Żonka nie potrzebowała Czarnej na codzienne dojazdy do pracy to miałem czym do roboty śmigać :? .

Muszę się również przyznać, że jak już były wszystkie niezbędne elementy układanki to zapału do roboty za wiele już nie zostało :( .



Niestety samozaparcia na weryfikację panewek oraz pierścieni mi już zabrakło.

Przerosła mnie "niekończąca się opowieść" rozpoczętych prac :( .



No to trzeba pożytecznie spożytkować czas oczekiwania :mrgreen: .

Na dobry początek wyczyszczę DPF-a w zaciszu garażowym oraz domowej łazienki :roll: .

Tylko jeden "z czujników" dał się wykręcić bez problemu :| .


http://i66.tinypic.com/11j88yu.jpg


Nasycenie początkowe :D .


http://i66.tinypic.com/f0n5gy.jpg


Myjciu-myjciu, chlapuńciu-chlapuńciu :norty: .


http://i63.tinypic.com/hv76uc.jpg


Początkowe płukania, ...... ta ekologia :mrgreen: .


http://i67.tinypic.com/20gjfiu.jpg


Na gotowo.

Jak przyjdzie czas na turbinę :wink: , to DPF-a dam do profesjonalnego czyszczenia.

Będzie porównanie, chociaż sugerując się "parametrami z komputera" to nie mam uwag aktualnie.


http://i64.tinypic.com/6r09w7.jpg


Przygotowywania bloku silnika do "uzbrojenia" rozpoczęte.


http://i64.tinypic.com/30m4mx2.jpg


W między czasie zorganizowały się wszystkie niezbędne części.


http://i66.tinypic.com/2cymdtk.jpg


http://i65.tinypic.com/2ivbb6a.jpg


http://i64.tinypic.com/1672lox.jpg


Komplet zdemontowanych części musiałem trzymać w osobnym garażu :P .

Załapały się do zdjęcia nawet 2 dodatkowe kartony ze złomem :) .


http://i68.tinypic.com/2nb6f12.jpg


W końcu nastał ten dzień, głowica gotowa można odbierać :mrgreen: .


http://i67.tinypic.com/vxhm3s.jpg


http://i68.tinypic.com/t9gqpf.jpg


Pierwsze przymiarki uszczelki umiejscowionej pod głowicą :) .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_2315

nr 1 :arrow: 11127801700, w moim przypadku


http://i63.tinypic.com/2ur5tom.jpg


Głowica na swoim miejscu.

Ogólnie to spociłem się ............ dokręcając nowe śruby głowicy :shock: .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_2315

nr 2 :arrow: 11127798532


http://i63.tinypic.com/2vl5t2w.jpg


Silnik dostał również komplet nowych popychaczy :) .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3654

nr 3 :arrow: 11332249817


http://i63.tinypic.com/ifpdhg.jpg


Wałki na gotowo zamontowane :cool2: .


http://i63.tinypic.com/sp8yhe.jpg


Pierwsze pasowanie zębatek rozrządu.

Swoją drogą pocieszne wydaje mi się to ujęcie :) .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3462

nr 2 :arrow: 11217809751

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3863

nr 2 :arrow: 11412247304


http://i63.tinypic.com/2u9h8oo.jpg


Jeszcze jedna śruba i rozrząd kompletnie i na gotowo skręcony :roll: .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3653

nr 5 x3 :arrow: 11317791821


http://i65.tinypic.com/clpjc.jpg


Zamykamy okienka rewizyjne :8) .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3661

nr 3 :arrow: 11142247660

nr 6 :arrow: 11142248640, kapsel ma niestety niewymienną uszczelkę aluminiową


http://i65.tinypic.com/9uz247.jpg


http://i65.tinypic.com/15naqnb.jpg


:cool2:


http://i68.tinypic.com/35i6ey9.jpg


Podstawa filtra oleju, prace dodatkowe.

To nie R6 benzyna, gdzie uszczelki regularnie trzeba wymieniać :wink: .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_2328

nr 8 :arrow: 11427788455

nr 11 :arrow: 11427788463

Dodatkowo wymieniłem.

nr 9 x3 :arrow: 07129905590

nr 12 x6 :arrow: 11427788464


http://i66.tinypic.com/2d01b8x.jpg


http://i68.tinypic.com/rk62zd.jpg


Układ chłodzenia

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3465

Pompę wody wymieniłem dodatkowo, zdecydowałem się na "metalową" HEPU.

nr 1 :arrow: 11517805810

nr 3 x4 :arrow: 11147792545


http://i63.tinypic.com/65n7l3.jpg


Termostat główny trzyma szczelność, więc wymieniłem tylko uszczelkę.

nr 5 :arrow: 11517787692


http://i66.tinypic.com/2nlfvwx.jpg


Mniej lub bardziej potrzebne elementy montażowe :wink: .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3886

nr 5 :arrow: 11137802669

nr 11 :arrow: 11437794698

nr 17 :arrow: 12611744292

Dodatkowo

nr 6 x17 :arrow: 11137800619

nr 7 x2 :arrow: 11137800622

nr 8 x2 :arrow: 11137800623

nr 9 x4 :arrow: 11137800621


http://i63.tinypic.com/2uy0lkx.jpg


Czas zamontować miskę olejową.


http://i66.tinypic.com/30iujw3.jpg


Uszczelnienia wydechowe turbiny.

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3873

nr 2 :arrow: 11657796787

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=18_0635

nr 3 :arrow: 18307793678


http://i67.tinypic.com/20tozex.jpg


Lubię widok świeżego smaru miedziowego na szpilkach kolektora wydechowego :) .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3835

nr 2 x3 :arrow: 11627798177

nr 4 x12 :arrow: 11627789015


http://i64.tinypic.com/iwssph.jpg


http://i63.tinypic.com/kapc0x.jpg


Układ wydechowy już prawie kompletny.


http://i63.tinypic.com/241a4c3.jpg


Pokrywa i wtryski już na swoim miejscu, już jest z górki.

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3934

nr 2 :arrow: 11127796378

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=13_1190

nr 11 x6 :arrow: 13532247156


http://i65.tinypic.com/2dhg2nc.jpg


Trochę przewodów wszelkiego rodzaju było z tej strony do uporządkowania :D .


http://i64.tinypic.com/2mfyi6p.jpg



Dodatkowe smaczki :) .


Według ETK dość trudno dobrać te gumowe wieszaki :) .


http://i66.tinypic.com/24zajw4.jpg


http://i65.tinypic.com/xm97it.jpg


http://i64.tinypic.com/xmtz4w.jpg


http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=13_1161

nr 3 :arrow: 11127501588


http://i68.tinypic.com/15zldup.jpg


Pierwsza próba odpalenia :D :norty: :cool2: .

Piana to resztki chemii do mycia DPF-a, mimo sowitego płukania musiało coś zostać w filtrze.


http://i67.tinypic.com/es98xc.jpg


http://i68.tinypic.com/14mdmd5.jpg


Czas na odpowietrzenie układu chłodzenia, przedmuchanie DPF-a i sprawdzenie czy wszystko jest ok.

Ogólnie pierwsza jazda testowa :P .


http://i64.tinypic.com/flc7l2.jpg


Samochód pali, jeździ ...... można go wymyć i nawoskować :norty: w nagrodę za cały trud.


http://i63.tinypic.com/30cribo.jpg



Podsumowując, Niebieska dostała :

- komplet zębatek + śruby/nakrętki mocujące OEM rozrządu oraz napędu pompy oleju

- zestaw łańcuchów z napinaczem oraz ślizgami FEBI

- wszelkie możliwe uszczelnienia, do których ma się dostęp OEM/Elring

- kompletną wymianę cieczy chłodzącej

- oczywistych części widocznych w kartonach nie będę punktował :wink:

- dodatkowo została zregenerowana głowica, przez w zasadzie mój kaprys ..... aktualnie przez poświęcony czas i nerwy z tym zawiązane bym się na takie rozszerzenie nie zdecydował :duh: .


Wbrew temu co pisze TIS głowicy nie trzeba "ruszać" przy wymianie kompletnego rozrządu w M47XXX oraz M57XXX.



Koła letnie przygotowane do kolejnego sezonu, wymyte-felgi nawoskowane-opony zakonserwowane-wyważone.

Samochód pali, jeździ ...... można zakładać :norty: .


http://i67.tinypic.com/2cmrwut.jpg


Lubię blask tych nakładek na wentylki :) .


http://i64.tinypic.com/2d9wsw9.jpg




Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:


wow, ten ogrom prac, jak i profesjonalne podejście do nich jest nieopisany


:cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:


gratulacje bezkompromisowego podejścia i kolejnych 350k bezawaryjnej jazdy

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opis przepiekny jak zawsze... ja jestem w szoku ze miales czapke zdjeta... miske zdjeta... i nie sprawdziles pierscieni ani panwek..... nie odpusciłbym tego...

tak czy inaczej robota pryma sort !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
fajna lektura na poświąteczny poranek i masa informacji :cool2: jeszcze jakby Cypisek tak prowadził swoje tematy to można by było dzięki Wam samemu auto naprawiać ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sineczek

Do bezawaryjnych 350 tyś km jeszcze trochę elementów układanki brakuje + ewentualne dodatki :) .



cypisek21

Ogólnie to masz rację, ale specjalnie nie przemilczałem tego faktu w opisie z postępu prac.



kulfon3

Z takim stwierdzeniem mimo wszystko bym polemizował, bo jak nie ma się chęci, wiedzy oraz ogólnie możliwości to nic z tego nie będzie :| .

Jednak jak świadomie chce się dobrać mniej lub bardziej niezbędne części (oryginalne/zamienniki) :wink: to nr oem oraz schematy z realoem do wglądu są podane jak na dłoni :mrgreen: .

Każda prowadzona galeria (z tych obszerniejszych :) ) ma swoje mocne strony.



Darek B-stok

:)



bart 328

:)




Ogólnie to podziękował za pozytywne przyjęcie relacji :cool2: .

Zdaję sobie sprawę, że przyrównując do wcześniejszych wpisów z "mniejszych robót" można było wszystko przedstawić jeszcze trochę bardziej skrupulatnie ............ ale zrób to chronologicznie i aby miało ręce i nogi ...... :| od samego myślenia już głowa boli :roll: .

Nie wspomniałem również, że przy okazji składania samochodu po rozrządzie itd. wleciał ponownie fabryczny/oryginalny intercooler.

Niebieski IC Wagnera wrócił do swojego oryginalnego kartonu i czeka bo tak do końca w 100% nie mogę się zdecydować co z nim zrobić :? .




2018.07.26 Podebrady



3 dni po złożeniu silnika dalsza trasa :norty: i do tego poza Pl :wink: , jak testować to na poważnie :) .

Będzie jak w przypadku Titanica .............. :lol: hehe :?:


Zdjęcia robione "po nocy" :) .

Ciekawe co musieli sobie myśleć "Tubylcy" wychodzący z sąsiedniego lokalu ............ :roll: :norty: :lol: .


uc?export=view&id=1hxNPwtbQ86NWAGOJVaOwTDeBROrd1mgy


uc?export=view&id=1CrCJsi_RzLzIYNYCR56Y36zpkD-qmOWk


Swoją drogą na tym zdjęciu widać, że po rozrządzie wrócił na miejsce oryginalny-mniejszy-fabryczny IC.


uc?export=view&id=1NSFkqx_Op_8EF6jnog0UdemAbpZhRigL



Z ważniejszych wniosków :mrgreen: :

- samochód nie zatonął :cool2:

- poziom oleju bez zmian

- poziom cieczy chłodzącej bez zmian

- kopcenia "wszelkiej maści" brak :D .



Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisz na pw ile za Icka:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2018.07.28 Hamulce Przód - Zakup



W kwestii pasowania chciałem "na koniec zimy 2017/2018" posiłkować się ASO BMW DEX Lubin, przez całokształt obsługi klienta odradzam.

Na sprzedaż mieli wystawiona jedyneczkę z fabryczna opcją wyposażenia Hamulec sportowy M :arrow: S2NHA=Tak.

Czyli ładne :mrgreen: , niebieskie z logiem M zaciski o nr. 34116799465 i 34116799466 pod tarcze 340/30mm (kształt-rozmiar to samo co szare).

No to się zjawiam przy okazji z bardzo nietypowym pytaniem :mrgreen: (co na wstępnie zaznaczam, aby przykuć uwagę):

- że chciałbym aby przymierzyli moją felgę wzór 194 z serii 3, modelu E90 do wspomnianej jedyneczki na przednią oś i że zależałoby mi na paru zdjęciach obrazujących spasowanie zacisków względem ramion felg itd..

No i oczywiście, drugie pytanie "jaka kasa" :P .

Pan ze sprzedaży samochodów używanych odsyła mnie do koleżanki z działu serwisu.

U Pani jeszcze raz to samo tłumaczenie, tylko do pytania "jaka kasa" :P dodałem, że jak zaproponują (wymyślą) cenę kosmos to szkoda mojego i waszego czasu na gaworzenie.

Panią trochę pytaniem zagiąłem, ale nie ma co ukrywać niespotykane :) .

Pani chce mnie odesłać do działu sprzedaży, ........ to mówię że już u kolegi byłem.

No to gaworzymy, tłumaczę o co chodzi, Pani przeprosiła i zapewne podeszła na konsultację do mechanika ... spoko normalna rzecz.

Ostatecznie w moją nietypową sprawę została zaangażowana 3 osoba osoba, chyba Mistrz Serwisu.

3 raz tłumaczyć to samo ....... normalnie to się już nie chce ....... ale zależy mi więc znowu ta sama gadka (chociaż w jednym momencie pomyliłem się i wplątując serię 5 zamiast serii 1), czy jest taka możliwość, jaka kasa tylko nie świrujcie z $ bo szkoda naszego wspólnego czasu na gaworzenie.

Ostatecznie nie dowiedziałem się nic, kazano mi zostawić swój nr telefonu i że na drugi dzień Pani oddzwoni.

Telefonu nie było (ale to jestem wstanie zrozumieć, bo w obsłudze klienta często jest mimo wszystko zapierdziel).

Za dwa dni dzwonię jednak ja :mrgreen: , 250 albo 300 za przymierzenie jednego koła :shock: :mad2: ... nie pytałem się "czy z kwitem".

Każdy ustala ceny za usługę wedle własnego uznania i o to nie mogę mieć pretensji.

Zniesmaczyło mnie to, że 30 minut Żonka i Bombelas siedzieli w samochodzie i zmarnowano nasz czas :mad2: bo jednak trudno było od razu powiedzieć, że np. nie robimy takich rzeczy albo koszt tego typu usługi będzie wynosił np. +200zl.

Na wulkanizacjach przymiarka koła może zająć "a dodam" 15 min, tylko że nie mają samochodów i układów hamulcowych potrzebnych :mrgreen: .



Chciałbym podziękować forumowiczowi cypisek21 za upublicznienie informacji o pasowaniu zacisków z serii Fxx pod tarcze 340/30 mm do felg wzór nr 194 :) .

Od definitywnego potwierdzenia zależało kupno przez moją skromną osobę :mrgreen: takich zacisków ............ docelowo chciałem pozostać przy felgach R17.



Na poważnie zaczynają się rozterki co wybrać :norty: :

- używany kompletny zestaw Niebieskich z tarczami i klockami z większym przelotem i ceną+ przez kolor itd.;

- używany kompletny LUX zestaw Niebieskich z tarczami i klockami z mniejszym przelotem i ceną+ przez kolor itd.;

- nowy niebieski przód z allegro + nowe tarcze i klocki, tył zawsze na spokojnie można dokupić;

- nowy szary przód z allegro + nowe tarcze i klocki, z tyłem będzie problem bo 2-tłoczkowych szarych nie robią :| ;

- używany szary LUX zestaw z tarczami i klockami z mniejszym przelotem, z tyłem na spokojnie się kiedyś coś pomyśli;

- używany szary zestaw z tarczami i klockami z większym przelotem, z tyłem na spokojnie się kiedyś coś pomyśli.



Przy okazji oczekiwania na głowicę z Niebieskiej miałem bardzo dużo czasu na poszukiwania.

Ostatecznie trafiłem na aukcję firmy nova-parts:

https://allegro.pl/uzytkownik/nova-parts?bi_s=archiwum_allegro&bi_m=seller-more&bi_c=Product&order=m


W sobotni wieczór ogólnie bardzo sympatycznie towar się kupuje :) .

Dobrze rokował fakt, że kompletne zaciski i tarcze na żywo wyglądały faktycznie jak na zdjęciach.

Sprzedające Chłopaki (mam nadzieję, że się nie obrażą) byli bardzo twardzi w negocjacjach :norty: , ale ostatecznie zostało osiągnięte porozumienie :) .

W ogóle to zwróciłem uwagę na pomieszczenie magazynowe bo wyglądało na prawdę porządnie, czysto, ogólny ład i porządek, podsufitki zabezpieczone geowłókniną dodatkowo itd..

Szkoda, że Chłopaki nie mają w zasadzie towaru do E9X, bo zawsze coś można sobie upatrzyć :| .


Zdjęcia poglądowe zapożyczone z aukcji sprzedających.


uc?export=view&id=1IHIxBOlW5dFUW2Cq6qASQ6yd9tMPHKII


uc?export=view&id=1MQMHpB9GeBU6iB6SDJWPiD02-vOLI1bb


Trafił się zestaw LUX, z faktycznie małym przebiegiem.

Wiadomo obawiałem się jakieś wady ukrytej, tzn. krzywych tarcz ..... chociaż cena na gotowo była zbliżona do nowych zacisków z allegro.

Wszystko zweryfikują przejechane kilometry Niebieską i czas.


uc?export=view&id=18htV--UgZNL1UUJLpWL7cAm9Jurk0Wgy


uc?export=view&id=1Me66FPCXTNPImmH9-sKtpje-_-nA3G0e


uc?export=view&id=1eGLOBgbYDT0lbJuRVa2wEDD3ZrxSYhjR


Tarcze do zdjęć trochę ciężko było utrzymać jedną ręką :) .


uc?export=view&id=1Z4CFOstCqkfyr4gOfOWhny9TZo6YOxxG


uc?export=view&id=1kxCpnwC2zKleGlbY_AoFIycfAdJ2C5g3


uc?export=view&id=1xQL3ahZXvMj6SOpLLig0jW6cetE5TysH



Podsumowując :D :

- mam zakupione zaciski pod tarcze 340/30mm które fabrycznie występowały w następujących modelach

http://www.realoem.com/bmw/pl/part?id=4U11-EUR-07-2015-F33-BMW-440iX&mg=34&sg=05&diagId=34_2353&q=34116850931

http://www.realoem.com/bmw/pl/part?id=4U11-EUR-07-2015-F33-BMW-440iX&mg=34&sg=05&diagId=34_2353&q=34116850931



Dodam jeszcze co nieco :mrgreen: internetu od siebie (mam nadzieję, że Autorzy się nie obrażą):

https://e89.zpost.com/forums/showthread.php?s=ce2e14cbdb4e31177bf17e7c45d21053&t=1096917&page=2

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=655274

https://www.babybmw.net/viewtopic.php?t=88991

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=655274&page=7

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318&start=240

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=858607

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412&start=1650

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412&start=1965



Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam po tuleje mimosrodowe na tylne zaciski z fxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cypisek21

Nie mówię, nie tylko chyba najrozsądniej będzie jak skończą mi się z tyłu chociaż klocki ......... aby 2 tłoczkowe zaciski zawitały :wink: .




2018.08.19 Typowa eksploatacja :twisted:



A) Hamulce przód

Przychodzi w końcu ten dzień, że chłopiec staje się mężczyzną :D .



W drugiej połowie roku 2018 jednak kilometry na spokojnie Niebieskiej przybywają.


uc?export=view&id=1HDcGL9PsHHACJ8Noe3BwIXscHEYd-P8-


Pacjent cały i zdrowy, trzeba w końcu wgniotką się zająć ........... ale kiedy :( .


uc?export=view&id=12tVQAGF8nbvCbj3sPjsFaUjAEJ51ZRuk


Mniej lub bardziej niezbędne części :) .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=4U11-EUR-07-2015-F33-BMW-440iX&diagId=34_2353

nr 1 :arrow: 34116878876, miałem w zestawie ...... oszczędności :)

nr 2 :arrow: został oryginalny z E90 bo pasuje, mimo że dostałem w zestawie również czujnik przód z FXX

nr 3 x2 :arrow: 34116792223, miałem w zestawie ...... oszczędności :)

albo

nr 4 x2 :arrow: 34106797602

nr 5 x2 :arrow: 34211161806, nie zmieniałem bo oryginalne wyglądały bardzo przyzwoicie

nr 6 L :arrow: 34116850931, miałem w zestawie ...... oszczędności :)

nr 6 P :arrow: 34116850932, miałem w zestawie ...... oszczędności :)

nr 7 x4 :arrow: 34106864424, nie ma konieczności zmiany :roll:

nr 8 x2 :arrow: 34116850934, miałem w zestawie ...... oszczędności :)

nr 9 x2 :arrow: 34116862801, miałem w zestawie ...... oszczędności :)

nr 10 x2 :arrow: 34116780509, miałem w zestawie ...... oszczędności :)

nr 11 x3/x4 :arrow: 34116780508, miałem w zestawie tylko jedną sztukę :( , zamówiłem x3 ale chyba dokupię jeszcze jedną bo nieznacznie się różnią


Na zdjęciu tylko dwie śruby bo jeden zacisk już na swoim miejscu :) .


uc?export=view&id=1htzbBWvi-96SK9ymloBPFyGu6-113NPR


Standardowy płyn hamulcowy, z którego prywatnie korzystam.

Przewody w stalowym oplocie firmy HEL.

Dużym problemem był wybór odcieniu docelowego koloru :mrgreen: .

Wizualnie fajne, nie powiem ...... Bombelasowi :D również się spodobały jak Tatuś rozpakowywał swoje zabaweczki :norty: ...... tylko czemu zaraz chciał Piotruś jeść te przewody to nie mam pojęcia :roll: .


uc?export=view&id=18kOcsWYCjX_qt6D1-7828TEfJXE8d6-A


Rzut okiem na stare przednie tarcze hamulcowe, szału nie ma ....... ale klocki zdrowe były jeszcze :wink: .

Występowało bicie przy hamowaniu, "nie totalne" ale jednak ....... więc żalu/smutku nie ma.

Jeszcze całe 0,2mm zostało do dopuszczalnej przez BMW granicznej grubości/minimalnej ..... mogłem na OLX wystawić zamiast na złom :norty: .


uc?export=view&id=1N3iFyh_9OQNGFZyRHXC0FlRzQVkIW0M5


Czyścimy, mierzymy i zostawiamy :o , bicie przednich piast nie przekroczyło dopuszczalnych 0,02mm.

Na spokojnie :) , Niebieska na pewno trochę w rodzinie zostanie to zdążę dwie nowe piasty zamontować.


uc?export=view&id=1MF_wZ_AJ0_6zTQML2c0MDNELGIsvgz_V


uc?export=view&id=12PVhUg8_lBfX-mqrplGFicCo2FJuPlI6


Pierwszy problem, który napotkałem przy przymiarce zacisków.

Konieczne było delikatne zeszlifowanie końcówek osłon tarcz hamulcowych przód aby o zacisk nie haczyły itd..

Swoją drogą fabryczne osłony z 325d w zupełności wystarczają na 340/30mm.

Jak widać do przymiarek wykorzystałem fabryczne śruby przednich jarzm, jednak nie było konieczności kupna dedykowanych z serii FXX.


uc?export=view&id=1NgWjHjfx8ThpL_Jg4KSBwdGLx3KDXI1y


Małe porównanie :D pokoleń.

Docelowo nie planuję inwestycji w moc na poziomie ++++ :mrgreen: więc za zestawem pod 370/30mm nie musiałem się rozglądać.


uc?export=view&id=1FVirgvyH0MpXixwRSwIBOoGLBIaPdW1l


Całe 6 mm różnicy w grubości :) .


uc?export=view&id=1R3CGzlyNXo5pDQh0MafT0LzLEvUyHBIq


Lewy przedni zacisk kompleksowo skręcony :) .

Skuteczny pomiar bicia tarcz uniemożliwiał rdzawy nalot ....... wskazówka latała jak oszalała :mrgreen: .


uc?export=view&id=1Kj_YbkoCRsgn46YNvIoaKc2B2o_iY2qe


Drugi problem "a", który napotkałem przy montażu zacisków.

Przewody hamulcowe przód odkręcić przecież to banał ......... .

:duh:

:mad2:

:nienie:

Brzydkie słowo :lol: na "k", to już widzę co będzie z prawej strony ...... .

Penetrowałem, grzałem, prosiłem, groziłem (jak bym miał argumenty :cry2: ) ...... zobaczymy drugą stronę.


uc?export=view&id=1FtFaXQysjNEV9wDJRMZZeUlr_BbA0Vyg


Prawy przedni zacisk kompleksowo skręcony :) .

Z tej strony miałem ogólne zastrzeżenia co do osadzenia tarczy hamulcowej, wszystko zweryfikują jazdy testowe :o .


uc?export=view&id=140OkKDETQeI-3Lv7ahIQtQVftA4are5p


Drugi problem "b", który napotkałem przy montażu zacisków.

Z tej strony jeszcze ciekawej :x .

Ja rozumiem takie cyrki, ale na tylnej osi :( ..... przewody tył czekają na swój czas :mrgreen: .

Ogólnie czego bym nie ruszył w Niebieskiej a było ostatnio w 2006r przez fabrykę kręcone to prawie cały czas pod górkę :mad2: .


uc?export=view&id=14E06ChTwmAG1fuMTZ48Krv0CVX8NSBGD


Jak to często bywa dodatkowe i nieprzewidziane koszta :mrgreen: .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=34_1486

nr 3 :arrow: 34326853500

nr 4 :arrow: 34326853501


Przewody zamówiłem lokalnie w Zielonogórskim ASO BMW.

Byłem meeega :!: :cool2: :!: zadowolony jak moim oczom :shock: ukazały się fabrycznie powyginane/dopasowane metalowe przewody hamulcowe.

Teraz mam odpowiednie argumenty :8) .


uc?export=view&id=177lidWC72uu-F5UjRo06htoA6556G5cN


Wymiana lewego przedniego przewodu to sama słodycz, brakuje w jednym miejscu gumki osłonowej :wink: (po zdjęciu uzupełnione).


uc?export=view&id=1zeBwJERBkEZl4YWNiZKbgOqL4vuTRWIu


Lewy przód prawie na gotowo.

Niestety prawie bo z niedogiętą dolną klamrą skręcone przewody w gnieździe montażowym są luźne.


uc?export=view&id=1Qh3h5v2KM5shtOIYBE2zOT9UQUCdSlw3


Z pomocą przyszła podkładka nie oem :mrgreen: .

Mam również uwagę co do samych przewodów, tulejka w którą wkręca się metalowy przewód hamulcowy jest za krótka.

Brzydkie słowo :lol: na "k", nie uświadczę chyba części zamiennych "tuningowych" dopasowanych w 100% jak oryginał :mad2: .


uc?export=view&id=1VYb2s1XYD2CAx128k4jWTZxY99eyVDP2


Z wymianą prawego przedniego sztywnego przewodu hamulcowego niestety jest troszeczkę trudniej :norty: .

Żałowałem, że nie robiłem hamulców od razu z silnikiem, bo bez głowicy dostęp do tego przewodu był idealny :lol: .


uc?export=view&id=1RvmuP1VVo2SSQEon2Eo0OpUYReO7qZs0


Prawy przód już skręcony, można odpowietrzać.


uc?export=view&id=1jkG0NqAdlMBsTRJHk9g1ps4V8sPoOl9s


W sumie to śmiesznie odpowietrza się zaciski "wielo-tłoczkowe", operować trzeba dwoma odpowietrznikami :) .

Finito :cool2: , mierzymy koła i w drogę ...... a spodziewałem się mniejszego zakresu ruchu zacisk-felga :mrgreen: .


uc?export=view&id=1usIesxQJZugRz6gugVk1pUXWc3qR1wXw


uc?export=view&id=1R_y4Axs03lBuyJ5_9RzUJjI570D9R7K3


Spasowanie zacisków przy felgach wzór 194 :shock: , dopuszczalne :P .

W wolnej chwili dla potomnych trzeba przymierzyć również wzory 158, 160 oraz 285 :!: .


uc?export=view&id=1iGbjvqXNNQ2EDVm5NiPucRvUq1ocAYyb


uc?export=view&id=1lz0mZKV7Ex3_462_u-ISzcrXFrljlncn


Hamulce świeżo po montażu w godzinach nocnych na obwodnicach Zielonej Góry docierałem chyba 1,5h :shock: .

Full czasu dosłownie głaskałem pedał hamulca aby całość mogła się zdecydowanie bardzo :!: na spokojnie oczyścić i zacząć ponownie dopasowywać.

Następnie docelowe docieranie z prędkości +100 km/h stanowczo ale bez blokowania kół do 30-40 km/h, powtarzamy, powtarzamy ............. odpowiedni kawałek bez hamowania aby układ mógł się wystudzić i ponownie.

Przód hamuje :D , nie ma drgań i kierownicy z rąk nie wyrywa :cool2: .

Nie testowałem awaryjnego zatrzymania z większej prędkości aby nie przedobrzyć :| .

Głowy nie dam ale chyba na prawej tarczy został jeszcze niestarty ślad "w zakamarkach" po przylegającym klocku hamulcowym .......... przejechane kilometry zrobią swoje :wink: .

Można Niebieską rano jechać do pracy :D .




B) Listwa tylnego zderzaka



W tylnym zderzaku były jeden ale dość istotny brak.

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=51_5973

nr 4 :arrow: 51128040152

Swoją drogą ......... to nawet jak na BMW trochę droga ta listewka.


Jak wiadomo co tydzień nie szaleję na myjniach ........ :search: .

Miejsce montażowe i najbliższe okolice wstępnie wyczyszczone, pozostaje odtłuścić i można kleić dokupiony fant.

Raczej na pewno "listewka" zapodziała się montażyście po lakierowaniu tylnego zderzaka, albo np. uszkodziła i kosztorys naprawy nie uwzględnił tego detalu ...... bo po co :x .


uc?export=view&id=15cGnvRHF9k3kUeSoRYsOl0eUyFk11-Ex


Chyba będzie pasować :) .


uc?export=view&id=1Snuz0sSErD_VMnbSPVgIbbFkAQKv699H


Na gotowo :cool2: , kolejną pozycję z prywatnej listy do zrobienia można wykreślić :8) .


uc?export=view&id=1YRpsx5D0BmnCxkuXHtz0jZX5VhFaGhrF



Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po każdym Twoim poście mam:

tenor.gif?itemid=5014017

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sineczek

Hehe, staram się ale konkurencja :wink: jest niczego sobie :norty: :cool2: .

Faktem jest również brak wystarczającej ilości wolnego czasu abym mógł uzupełniać galerie "Naszej rodzinnej floty" na bieżąco.

Nadal uzupełniam zaległe tematy z 2018 :roll: , a jeśli chodzi o prace przy Niebieskiej to przecież mamy już 05.2019 :norty: :mrgreen: .



aaben

Hm ....... powiedziałbym, że łapią trochę wolniej niż seria w początkowej fazie hamowania ale bardziej efektywnie :8) (wytracanie prędkości przez samochód jest bardziej przewidywalne).

Ogólnie jak wsiadam za kierownicę np. E6X albo E9X z fabrycznym układem hamulcowym (nie uwzględniam X35i/d) to czuje niedosyt względem tego co jest w Niebieskiej.

Z innej strony to zaczynam mieć niedosyt, że od razu nie zawitał zestaw pod felgę min. R18 ........ ale to by się wiązało z kompletną zmianą "ogumienia" :| i byłby od razu komplet na przód i tył ale portfel lżejszy :roll: :mrgreen: .




2018.09.07 Przygotowania do Zimy :?


Wytyczne były bardzo jasne:

Asia :arrow: Mężu Niebieska ma mieć koła zimowe :!: .

Męęężulek :mrgreen: :arrow: .... "W myśl zasady, że do nas Panowie zawsze należy ostatnie słowo ........ :!: Tak Kochanie :!: :lol: ".



Tak na poważnie cofając się troszkę w czasie to sytuacja z docelowymi felgami do Niebieskiej była niejasna i niesprecyzowana :roll: (w trakcie kompletnego rozrządu+głowica+reszta ....... miałem duuuuużo czasu na śledzenie portali aukcyjnych).

Sprawę komplikowało wpasowanie na przednią oś 4 tłoczkowych zacisków, czy na pewno bez dystansów itd. wejdą w oryginalny wzór 194.

Rok temu (2017/2018) udało się przeforsować tezę, że Niebieska jest samochodem użytkowanym od wiosny do jesieni, więc 18 mogłyby być na stałe :roll: .

Hm z oryginalnymi M-Pakietowymi 18 wzór 193 nie powinno być problemu z dopasowaniem i gdyby szał zakupów pozwolił to "wiel-tłoczkowe" niebieskie zaciski na przodzie i tyle to prezentowałyby się zapewne godnie :cool2: :cry2: .

Brałem również jeszcze pod uwagę 18 dedykowane dla 320SI albo cuuuuuuś :P z palety dla F10/F11.

Wzór 193 nawet zacząłem podsuwać Żonce do weryfikacji "czy lipy nie będzie" :) , na grafitowy komplet z oponami zimowymi z miejsca dostałem zgodę :cool2: .


W to wszystko wplątane było początkowe założenie, że jeśli do Niebieskiej będzie minimum R17 to w razie "w" na zimę mają być felgi wzór 285.

Ten wzór również Dziubasek zatwierdził :P , więc szukamy szukamy szukamy możliwe jak najlepszego stanu w jak najkorzystniejszej cenie bo jak wiadomo większym wzięciem cieszą się +18 itd..



Ostatecznie trafiłem na aukcję firmy moto_m5:

https://allegro.pl/uzytkownik/moto_m5?order=m


- Ogólnie nie ma co się oszukiwać towar szykowany pod sprzedaż :P ;

- kontakt z Panią z działu kół mega :cool2: , a jestem bardzo specyficzną maruda :lol: ;

- dodatkowy opis sprzedawanego towaru 50 na 50, hm no może trochę lepiej bo jednej informacji nie doprecyzowano tylko "boczkiem wspomniano"

:arrow: że felgi z zewnątrz były odświeżane a dodatkowo w jednej na łączeniu między 2 ramionami zszedł lakier bezbarwny na nieznacznej powierzchni;

- opony zakładał chyba amator, zachowując poprawny kierunek toczenia taka sama wysokość bieżnika wypadała na stronę a nie oś samochodu;

- felgi miały być wyważane przed wysyłką, a tylko na 3 sztukach były świeże ciężarki;

- ostatecznie dodatkowo dostałem 4 oryginalne, nie zniszczone, wypukłe dekielki BMW :D ;

- maruda jestem to trzeba było podsumować :norty: , ale w takich $ "z kwitem" :shock: to na spokojnie :arrow: jestem zadowolony .... zobaczymy do pierwszego śniegu :lol: .



Zdjęcia poglądowe zapożyczone z aukcji sprzedającego.


uc?export=view&id=1SP4SDsbi7neGJecPib5j6SXkyxJk62t0


uc?export=view&id=1y_FmmcUT5maemRBn4ox4rGg0U2GBJ_Ba


"Pan Wulkan" ocenił:

- że felgi proste ........... nie podchodziłem sprawdzać bo by mnie gonił spod wyważarki :mrgreen: ;

- opony, które na 100% były na tyle od wewnątrz lekko pod-jechane (standard w BMW) , ten fakt wszyscy odnotowaliśmy :) (oceniających łącznie było 3, trzech muszkieterów z wulkanizacji, na której razem pracowaliśmy :8) );

- koła wyważone, jedna była "przekręcana" aby z 80g zejść .......... wiem, wiem to ciężar felgi + opony (RSC) :lol: .


Foteczki na gotowo, muszę jeszcze zakonserwować opony i w ogóle przymierzyć czy na przód wejdą :roll: .

Zdjęcie jasne.


uc?export=view&id=1f1Hm-hYyPjc7-zsWFPbz9hCwJ04CHHtx


Zdjęcie ciemne.


uc?export=view&id=1Wbjj1qkxigimlMVWtI_d3g44VtILmGYd


Zdjęcie mroczne :mrgreen: , wad żadnych nie widać :lol: .


uc?export=view&id=1eHvfehiZJWXnXSVoNC4DWpIg-HVdVm10



Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Jest chwila wolnego czasu można spróbować podgonić "galerię" oraz zacząć porządkować :mad2: po poprzednim hostingu zdjęć.



2018.11.16 Koła Zimowe



Kilometry potwierdzone :) .


uc?export=view&id=18x9SN2HDfiY2om4i8rKqN8iwnMEAPULi


Mając możliwość dla formalności przymierzyłem pod zmienione zaciski przód 3 rodzaje kół z palety dla E9X.

Oby wszystko pasowało :D .


Wzór nr 160 (zima Czarna)


uc?export=view&id=1R2MS-HdVVuvrRQ3ENNcDDVH_uhrdDm9L


uc?export=view&id=1tH6rtpYcLgxBB6hopma7V8rFXIMn_URt


uc?export=view&id=1ooH_VVBJdiZIK2ReK8lOxP7m5dpDXor7


Wzór nr 158 (lato Czarna)


uc?export=view&id=1wxL8VIF163w-WL6W9UpxXKafw9BqUdCz


uc?export=view&id=1WT_a9Y0kkJtd3f1-bwrv2luEYvR5HUmX


uc?export=view&id=1naze-xZwEiG5iW0j842jLgD4gzF_Dlqb


Wzór nr 285 (zima Niebieska)


Na gotowo przed montażem :) .


uc?export=view&id=1HPRnHYp9cyjk4VIEw6qQP3xDVK8NKjej


uc?export=view&id=1F8AQrmUXnUbuXslJFES-ObY9gOyLrVSB


uc?export=view&id=1-4n9c_SpWbkWQfoJoI9xWoHtVK_FLCBl


uc?export=view&id=189Li1b4z5N5Aiwu63CpEBMa-GAKdnota


Dodatkowo szarpnąłem się :mrgreen: na wymianę łączników stabilizatora przód.

Wybór padł standardowo na produkt firmy Lemforder.


uc?export=view&id=1uzuoOYhECHkkedSwJl1TIlWwcetSTWlU


uc?export=view&id=1arxh27Qwo0fNgfyNgRnQQ7OHcRsDGXlB


Niebieska na gotowo czeka na pierwszy śnieg w województwie Lubuskim.


uc?export=view&id=1EWZXWJbs2cJ6D_ng6DEkfJN4zM9vLvC3


uc?export=view&id=1lu0QlRdhhTCPHg7Xy9oq_yCGdNocxs4r



Z prac w roku 2018 to było by na tyle ........... ciekawe co wymyślę-wymyśliłem w 2019 :norty: .



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne heble :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

cypisek21

Tak jak już pisałem na hamulce tył i może na przód w większym wydaniu przyjdzie czas :) .




2019.02.02 Remont dosłownie i w przenośni.


UFFFFFF duży wpis, oj się działo.

1/4 włosów na głowie posiwiała.

1/7 włosów wypadła.

Cały, cały luty chodziłem wq....... :evil: :mad2: :duh: :nienie: i jeszcze raz :evil: .

Ciągle coś pod górkę ...... nie ważne czy "dom", "praca", "garaż" ........ .

Ogólnie to byłem nie do życia, a dodatkowo pikanterii dodawał plan aby złożoną Niebieską jechać na zimowy wypoczynek ponownie do Włoch.


Niestety zdjęcie z kilometrami zaginęło w akcji.

Nie apteka załóżmy, że "serwisik" robiony przy stanie licznika 378000 km ...... pełna profeska :norty: .


uc?export=view&id=1wM_rz2HVF3sqD7EI5VzZH1eNcHd14mJM




Aby zachować faktyczną chronologię przeprowadzonych prac w tym wpisie nie robię podziału na poszczególne etapy.




Obraz nędzy i rozpaczy :P tylnego zawieszenia w "wersji zimowej".


uc?export=view&id=1ApW6__ROJm9j1D2qGlHRDGS2rEZzoxA8


uc?export=view&id=1-8LDuIBF60btDq7m10aBUzkgNWLcU5RT




Zaciski hamulcowe tył.


Na zdjęciach brakuje już zewnętrznych osłon tłoczków.

Mimo, że przy okazji wymiany T+K tył oraz gumek ślizgowych zacisków czyściłem tłoczki pod osłoną gumą to 100% efektu to nie dało :? .

Jak zapieka się zacisk hamulcowy to prawie zawsze przez syf/korozję między zaciskiem - wewnętrzną uszczelką a tłoczkiem.


Główny zestaw naprawczy zacisku.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=34_1476

nr 10 x2 :arrow: 34216769103, w oryginale cena kosmos jak za dwa kawałki gumy :duh: .


Strona prawa


uc?export=view&id=1NzKe2YDZOqEtqlce_n0VRUr7t6_ixl5f


Strona lewa


uc?export=view&id=1UdQcV96AggziEtqj3WRe_i8f1Aiu46lY



Rozbieranie tylnego zawieszenia + utrudnienia z przewodami hamulcowymi.


Jak jest z odkręcaniem przewodów w E9X jak mają swoje lata i kilometry :norty: to już wiem po przodzie.

Za tył zabrałem się "trochę inaczej" :8) , bez słów zaczynających się na literę "k" :lol: udało się odkręcić wszystkie przewody nie ukręcając metalowych.


uc?export=view&id=1k_89axuuOObM2h_xE2jM5hHluWcbt_qj


Załapały się od razu super-hiper-profesjonalne ściski przewodów hamulcowych.

Przewody elastyczne będą zastąpione produktem firmy HEL.


uc?export=view&id=1sTSMoiFDp5LHMwSynyknWFF68WGy9X2E



Przewód plusowy


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=61_1946

nr 1 :arrow: 61129125036, niestety BMW nie oferuję nowych wtyczek ...... wiadomo :? .

Prędzej czy później każdą E9X ten problem dopadnie a nieuszkodzone używki w końcu się skończą :mrgreen: .

Gdyby zakres prac przy Niebieskiej był mniejszy/mniej kosztowny to dla świętego spokoju na nowy oem by się zdecydował.


uc?export=view&id=1z9OeVtZuMAfarLuLYp4NuV0b90zCg59j


Tylne zawieszenie w częściach, puzzle ......... ciekawe czy będzie mi dane z Synkiem za parę lat takie układać :mrgreen: .


uc?export=view&id=10D7B9L-28st2FjqYVwPywTmCANf6q89_


Dobrze, że podkładek pod doniczki mi nie brakuje to jest porządek :mrgreen: .


uc?export=view&id=1mwqeulq4u4720w6y418J3KwzYaKpQyHm


Sanki tył + dyfer również poza autem.


uc?export=view&id=1xo4P6FM09D1orxfuJXDuJmDQKjYeYmMM



Grubasy tył zużycie.


Wyraźne ślady zużycia są na przednich tulejach.

W przypadku wymiany ekonomicznej jak by ktoś czuł taką potrzebę, tylko dwie przednie i po robocie.


uc?export=view&id=16_ycpxvrgFlT_d4PfFlZOsuS_eJFP7SI


uc?export=view&id=1503-_pzOK9fq6C3GE4QMjw3M4R8TAxGL


Zdjęcie mimo wszystko może trochę przekłamywać ale wyrobienie tylnych tulei było małe.


uc?export=view&id=1rzy0s0J5JKczFbmnCBngNHNkyJHjaX-K


uc?export=view&id=1MHw6_dxRJIk8w-NFaGNBKjtCzP4RlcXb



Sanki tył ......... prawie golas :norty: .


Tulei dyfra nie zmieniałem bo robiłem to od razu po zakupie ...... przy okazji innej nocki :twisted: .


uc?export=view&id=1J4U4lhkel9lVpepAyAxxilxQ_VLt6ACz


Ulubione niebieskie kartoniki Niebieskiej :8) ......... standardowo Lemforder.

W galeriach na forach nie spotkałem się (może za słabo szukałem) z opisem wymiany kompletu tulei tylnego zawieszenia :norty: .

W miarę możliwości narzędziowych można działać :wink: .

Standardowo na początku prezentacja zakupów :cool2: .

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=33_1230

nr 2 x2 :arrow: 33326763092, mała tulejka a dużo zachodu przy wymianie

nr 3 x2 :arrow: 33326792553, dolna tuleja wahliwa której np. mały luz najlepiej widać bez spiętego wahacza

nr 12 x2 :arrow: 07119906489, dokupiłem bo po str. wew górnych wahaczy

nr 13 x2 :arrow: 33326760668, dokupiłem bo po str. wew górnych wahaczy

nr 14 x2/x4 :arrow: 33322406290, można wymienić 2 wahacze albo 4 tuleje

Tak się składa, że tymi elementami zajmowałem się od razu po zakupie, przed pierwszą geometrią bo regulacja była niemożliwa :mrgreen: .

nr 18 x2/x4 :arrow: , można wymienić 2 wahacze albo 4 tuleje

nr 19 x2/x4 :arrow: , można wymienić 2 wahacze albo 4 tuleje


Tylne sanki standard, zgodne vin-em.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=33_1229

nr 8 x4 :arrow: 33326768354, były mocno skorodowane więc wymieniłem

nr 9 x2 :arrow: 33326770829, wymiana spacerkiem nie była ......

nr 10 x2 :arrow: 33326763092, formalność :)


Tylne sanki E90 M3 :twisted: , niech ma kolejny ... smaczek z mojej prywatnej listy wykreślony

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VA91-EUR-01-2007-E90-BMW-M3&diagId=33_1408

nr 2 x2 :arrow: 33312283382, bardzo twarde i jest gimnastyka przy montażu ........ 1 sztukę musiałem dokupić :?

nr 3 x2 :arrow: 33312283383, bardzo twarde i jest gimnastyka przy montażu ........ 1 sztukę musiałem dokupić :?


uc?export=view&id=1zeiGDHWrxMSc-eIardYiG87-iXRJa1fj



Dobieramy się do przewodu plusowego


Tutaj nic na siłę bo łatwo kosztów sobie narobić ......... .


uc?export=view&id=1VjxfnvPmfYmlXSluTIhyDtPP1c0iqg8d


Po wymontowaniu akumulatora widać coś takiego :) .


uc?export=view&id=1VByODoiaSlTxRFMcVGjznmWHuv_r4g0f


Syf zimowy w gratisie, jak widać na jeszcze zamontowanym przyłączu przewodu są dwa "haczyki montażowe".


uc?export=view&id=1QuK7LZLgVtx2K_yg-b4SEhuXg7V55Ulm


Później wielkie :shock: , że z elektryką w samochodzie mogą pojawiać się problemy.


uc?export=view&id=1DyWHkinyx6r1h4X_T3tQj0UfyvheVQ5C


uc?export=view&id=15L2d5cf9H0_4fCvFp9Mzd0M7dZ2qpRb4



Dolne "zwykłe" tuleje zwrotnic tylnych :mad2: .


Uczciwie muszę przyznać, ze trochę :wink: wszelkiego rodzaju "kubków" do wymiany tulei mi się już nazbierało.

Jakie było moje niezadowolenie jak się okazało, że nie mam właściwego rozmiaru by te tuleje zamontować :mad2: .

Standardowo kontakt do zaprzyjaźnionego tokarza i czekamy na odbiór brakującego fanta.


uc?export=view&id=1FiKuo4gyVFogGYnC-m3bM5ZiFRqs2HFa


uc?export=view&id=1Cr1VZY-BoZlCkoz47lj-kh0kbjKCeikH


Montaż jest przewidziany małą fazką od str. osłony tylnej tarczy, dlatego "kubeczek" wciskowy musi być mały aby całość się zmieściła.


uc?export=view&id=1Vja1RXQxa0ToynaJu5rPeqi1P4c0D5Ps


Dolne małe tuleje sanek tył, demontaż i montaż sama przyjemność.


uc?export=view&id=1Z1xS3LU7CxGYa2A0EnF0udjgj-FjRgq1


Dolne duże tuleje sanek tył, hmmmmmm kolejne siwe włosy na głowie.


uc?export=view&id=1nzzZB2QjFzfu-t3qzFsNMBswuRNEsEnM


uc?export=view&id=1ImALOuVKKNM25KoUI6twZj3Q-bu2Kxwp



Prace w komorze silnika ...... głównie :wink: .


W emocjach rozpie........ górną osłonę silnika, na szczęście używki dostępne są w małych $.


uc?export=view&id=1I0tHJQUu2HtvxzvfSKVZrmBtP2a6ZeLj


Dobieram się do przewodu plusowego od przodu.


uc?export=view&id=1TtGo55bgQr8wG4ftSkzN9aATQ07DZPQo


Jeden z przyjemniejszych zakupów, dokupione przy okazji szukania górnej osłony.


uc?export=view&id=1CoPEjkhN0_T2PmRZbsKIsa1FSgMDPsPo


Na miejscu docelowym :cool2:


uc?export=view&id=1QhuOWJHdBg89-eeqBQw_o11jezDx3AQc


Przewód plusowy ciąg dalszy.


uc?export=view&id=1FLiUet7HkDcTLTe8ALFmA44jL9Xr3cG7


uc?export=view&id=16uJXSeM7i9bh3PR609tfMcASs0TOuYAz



Wkład odmy


Jak wiadomo BMW w modelach E9X 325d, 330d z silnikiem o kodzie M57/T2 zrezygnowało z wkładu odmy, 335d celowo pomijam :!: .

Część inaczej jest nazywana separator albo przez naszego "ulubionego producenta" Oddzielacz oleju :P .

Po forach krąży opinia, z którą prywatnie się zgadzam że brak separatora może wpływać na szybsze zapychanie się filtra DPF.

"Mgiełka olejowa" nie ma jak się ponownie skraplać i spływać do miski olejowej przez oddzielacz oleju :lol: .


Co ciekawe wkład odmy występuje w np. E46 3.0d 204 KM i E6X 3.0d na żeliwnym bloku montowanych w wersjach przed-liftowych (w uproszczeniu).

Dla formalności:

https://www.realoem.com/bmw/pl/part?id=EX91-EUR-04-2003-E46-BMW-330d&mg=11&sg=15&diagId=11_3935&q=11127799366


Kompletna odma/Odpowietrznik ma nr OEM :arrow: 11127799225.

Separator/Oddzielacz oleju ma nr OEM :arrow: 11127799366.


Od razu po kupnie w Niebieskiej wymieniłem odmę na nową OEM, szkoda było utylizować po tak mimo wszystko małych kilometrach.

Zdecydowałem dokupić sam wkład Febi-ego, kawałek plastiku ciężko spie...... , jakość wykonania w mniejszym standardzie niż OEM BMW.

Jeśli chodzi o kompletną odmę do silników diesla Mx7xxx to prywatnie nie polecam produktów firm Febi, Vaico itd. ....... tylko oryginał i spokojna głowa.


uc?export=view&id=1rGkoDhlaHaLn3zEgBO8YJNtC-_xMA-AG


Dedykowana odma bez separatora.


uc?export=view&id=1CKXV1y7x5I9WGtY1vKkefAt06I2dfw_u


Separator na szczęście umiejscowił się w obudowie odmy.


uc?export=view&id=1xnGJuiCduIhuaAauo1xuwdQok0nRGE5b



Plus w końcu sobie dynda.


uc?export=view&id=1q23Vr_siASJem5SAJie1Qna3N5TpSW9p



Nowy ściągacz dedykowany co prawda dla serii 5 ale się przydał :8) .


uc?export=view&id=1FExQQdxnwlMK-CnRKgYgixgkVb5BW0KE


uc?export=view&id=1ncP1aKY7TccjnMDWnLyaGuBBR3uvzqFt



Stabilizatory H&R, miała być radość i wisienka na torcie.


Zestaw zamówiłem decydując się na wysyłkę Standard (5-7 dni):

https://hrsprings.pl/index.html

Nigdy więcej zakupów u tego sprzedawcy hrsprings.pl / VENOM S.C. Michał i Piotr Smentoch.

Minęło +10 dni żadnej informacji od sprzedawcy o przedłużonej dostawie oraz przeprosin za zaistniałą sytuację.

Jak się zacząłem kontaktować ponownie to przypomniano sobie łaskawie o moim zamówieniu, że coś nie pasuje faktycznie.

Ręki nie dam odciąć sobie ale termin dostawy towaru nie był możliwy do ustalenia :duh: .

Wiadomo standard :mad2: przed zamówieniem gadka 5-7 dni i u Pana, a jak wpłaciłeś $ i dostawa się przedłuża to sobie czekaj dalej :evil: .

Mimo wszystko zależało mi na stabilizatorach, dałem sprzedawcy pewnie 3/4 dni ....... .

Nadal terminu ostatecznego brak to rezygnacja za niedotrzymanie umownego terminu dostawy, proszę podać nr konta oddamy $.

Przelewu zwrotnego nie otrzymałem, ale za chyba 2 czy 3 dni później w pracy zjawił się kurier z paczką dla mnie w dużym kartonie.

Gdybym był w biurze w chwili dostawy paczki bym jej nie odebrał za całą otoczkę mojego zamówienia, które złożyłem 07.02.2019 a towar otrzymałem pod koniec 02.2019 (mam oryginalny kraton + list przewozowy).


uc?export=view&id=1LV0Z13OkvfxZ5kTUuK1tzh16sznWchbT


Jedyny plus to fakt, że dostałem niebieskie stabilizatory, na których najbardziej mi zależało.

Stabilizator przód średnica 27 mm.


uc?export=view&id=1qGjhsjT6ClbY_YttK6B4_HyTJrZgJUEr


Stabilizator tył średnica 20 mm, fabryczny M-Pakietowy ma d=14mm i można zginać na upartego :cry2: .

W czarnej mając fabrycznie sportowe dostosowanie podwozia stabilizator ma średnicę 19 mm ........ .


uc?export=view&id=1HPa7mRY606EYGGi23EbKotD1rjIF6HhJ


Do zestawu są również dołączone gumy mocujące na tylną oś.


uc?export=view&id=1ByHJW6jE5oHV53W1W6RF7oHQbQgfINks


Moje dodatki

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=31_0728

nr 2 x2 :arrow: 31356765574, co nowe to nowe :wink:

nr 4 x4 :arrow: 07119905374, nakrętki zmieniłem dodatkowo bo były skorodowane


uc?export=view&id=13UvpFjAmxHrc1tfzslMs9Q_hGsYjBwzc


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=33_1280

nr 3 x2 :arrow: 33556780707, koniecznie do wymiany jak skorodowane

nr 4 x4 :arrow: 07119907125, koniecznie do wymiany jak skorodowane


uc?export=view&id=1w41xWzlloRh6uBE7cLJycvDJZntLeV9X



Zaciski tył ciąg dalszy.


Mając na uwadze w przyszłości chęć montażu zacisków 2 tłoczkowych ....... nie szukałem na siłę kosztów.


uc?export=view&id=1mqMeKk8-EJxsNGhzEFFFoKyZ1h02Dnw2


Mimo, że prywatnie nie jestem zwolennikiem zestawów Frenkit, Autofren Seinsa, albo np. Quick Brake ..... kwestia "czasowo-$" wygrała.


uc?export=view&id=138_EP5yObEbcFXw5uwZHF2ixNIqX6W1x


Zaciski przygotowane do montażu, ale jeszcze nie ma do czego :lol: .


uc?export=view&id=1xb4sTuzibj1A9GCEX-AZVqmSGBPbL23L



Łącznik wału przód.


Swoją drogą fabryczny długo wytrzymał a nie jest przecież w stanie agonalnym.


uc?export=view&id=1NHjIbOYEbpoOvluzfqXFnYYIgyuKc-wV


uc?export=view&id=11kTI9GjAz8NDjk_-88Kou_88SXoNyD6m


uc?export=view&id=1gz8WeVigtruq8O1Ourhx9_c9CT4YzJnR



Bak wytłumienie.


W czasie zmiany biegów, bez znaczenia czy jazda wolna/normalna jazda słyszałem stuki-puki/szuranie/trzaskanie dochodzące z tylnej osi.

Podejrzenie padło na brakujące podkładki sprężynujące baku.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=16_0595

nr 4 :arrow: 07147273549, drogi kawałek tworzywa sztucznego


uc?export=view&id=191BcESkJML5y3dFcSDGLJCbcNTi-1rn8


Brakujące 5 sztuk na fabrycznych :) miejscach.


uc?export=view&id=19FMvoyu9GNULnolkH6ZE04JiJLsdDI1A


uc?export=view&id=1Ns-cU3lBaqf_Ddwjv7kRrnzWtjLKKfQq



Wał napędowy ciąg dalszy.


Mamy wał na dole ........ to co chyba nie zostawimy starej podpory :roll: .


uc?export=view&id=1v0kp9GZmWDxGUIBBZ01lYhQwBUDsX3w3


uc?export=view&id=1fJB7k5n2aVNkcnvsZmR6T4rHdW78FOZK



Tuleje tył ostatnie montaże :?


Tuleje dolne zwrotnicy również w końcu na miejscu :evil: .


uc?export=view&id=1vTFU0bW6M3eTtCiiUxN6yNvZoXeEcC88



Konserwacja/odświeżenie podwozia.


Niestety w swoich warunkach garażowych nie mam takich samych możliwości technicznych jak np. piotres.

Parę dni miałem w ogóle ból głowy czy zajmować się podwoziem, bo to kolejne wydłużenie.

Również najzwyczajniej nie lubię babrać się w farbach itd., ale za robotą przemawiało praktycznie całe rozebrane podwozie.


Decyzja podjęta ........... działamy :shock: , potrzebuję "malowidło" na pędzel.

Doradzono mi farbę Elastometal.

https://www.noxan.pl/antykorozja/farba-do-podwozia.html


uc?export=view&id=14GD6u_WSQXSqdkizm5tcmJl3N3QhggcM


Powierzchnia w trakcie przygotowań.


uc?export=view&id=1c6rth07kavOzZOPuqFFmPWuNw_oXY0iD


uc?export=view&id=1x_CfTcohJgq0naUHj7QEYZQZb4jeruHY


1 warstwa, kolor to sprawa indywidualna :norty: .


uc?export=view&id=1t7K37hEJFLlO1FNvwxzXiZuaOec3fFyA


2 warstwa


uc?export=view&id=1u7Ajsl0ZFz6jSGdV6rZad0jsmrZWIWno


3 warstwa i można w końcu zacząć składać podwozie.


uc?export=view&id=1ImyQJscrKofDZrD_VCqKUB7j6LOOGhV_



Tył, czas kończyć z tymi puzzlami :) .


Plusy dwa :D .


uc?export=view&id=1HP_0aPEnPMmloKoN1YDhrd4CnGHjMFnb


Dopieściłem jeszcze osłonę przewodu odpowietrzającego baku, jest wieczna :norty: .


uc?export=view&id=1GL7R2wT2Xdk3YqgzqqhqvQpK_p_3xsr9


Bardzo długo wyczekiwany stabilizator tył na swoim miejscu.


uc?export=view&id=149yD8w4te5tGOwz62PHrPzT9yWyf8BZC


Chyba coś z tego będzie :mrgreen: .


uc?export=view&id=1nSTNBSk6aEFHHupy9nbFfOhIMll6RGWt


Bak również już na miejscu.

Swoją drogą na nowych/brakujących podkładkach trzeba go bardziej docisnąć przy montażu :o .


uc?export=view&id=1sqAncpWydXpk1szsEpfI-kvlDwZan6vI


Przewody HEL tył 1 sekcja.

Mimo wszystko są o około 1 cm krótsze niż dedykowane gumowe.

Chciałbym mieć okazje zamontować stalowy oplot innego producenta do E9X dla porównania wykonania itd. ........... .

Dodatkowo zmieniłem:

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=34_1808

nr 10 x6 :arrow: 34341163565, standardowo były już trochę skorodowane


uc?export=view&id=1-0HnhaagdFIFR_lmywQhpF2qDUMEGwDg



Niewidoczne braki wnętrza :8) .


Muszę się przyznać, że podpatrzone w galerii zlkwow_, bo nigdy nie zwracałem uwagi na ten detal.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=51_5722

nr 12 x2 :arrow: 51711872829


Jest brak trzeba uzupełnić :cool2: .


uc?export=view&id=1NKW0Xo2juUwYNYbl8ZVDDCQwC7GO5FHp



Przewód IC - Turbo


W każdego rodzaju E9X itd. z silnikiem diesla ten przewód będzie się pocił.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_4987

nr 1 :arrow: 11617796303, nr oem w google i jest cała masa zamienników.

Ja niestety nauczony, że zamienniki nie są w 100% odwzorowane zdecydowałem się na nowy ..... zwariowałem :roll: .

Mimo wszystko prawie 380 tyś km a dziury na wylot nie ma.


uc?export=view&id=1lZp9SHigiPsEBDI-mFMz0jI0WhCQfUSW


uc?export=view&id=1erJYElm0x-X8KDnzy-3xw69I4FXdpzYA


Nowy vs. stary.


uc?export=view&id=1eVfpLyUaJOxpEJoJDojjpShhWdXGR2PM


uc?export=view&id=1wFpnRl6PgNpyH5k3fISh6nyK360dBnE8


Nowa rura na swoim miejscu, na kolejne 200 tyś km starczy hehe.


uc?export=view&id=17Dp3WoqD170KkEye3MDG-OKJoYidBXET



Masa silnika.


Jeden z najczęściej zaniedbywanych przewodów w E9X, chociaż fabryka je również słabsze zrobiła bo w E46 itd. jest on "praktycznie wieczny".

Później tematy na forach:

- raz prąd jest/raz nie ma

- jechałem i samochód stanął, kompletny brak prądu ........ itd. itd..

Przewód "zielenieje" i "druciki" się przerywają :arrow: wymień :!:

Winna może być również skrzynka bezpieczników za schowkiem ale nie o tym teraz :P .

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=12_1377

nr 4 :arrow: 12427549393, oem używka ze starszych modeli albo ewentualnie zamiennik bo np. IC ma w ofercie.

nr 8 x2 :arrow: 07143413174, zmieniłem dodatkowo a jak nie skorodowane to zostawiamy :) .

nr 9 :arrow: 07119902900, zmieniłem dodatkowo a jak nie skorodowane to zostawiamy :) .


uc?export=view&id=1--U3eAFW_uN82jmr0-TwtpWfFfc_Jh2d


Tak wygląda nówka oem, gdyby ktoś chciał porównać.


uc?export=view&id=118y2IcaZHvdFsF0SpPTWV1ohaXmmMmBY



Wymiany typowo serwisowe.


Muszę się przyznać, że nie pamiętam czemu dodatkowo zamówiłem i wymieniłem te części :lol: .

F. powietrza


uc?export=view&id=1LSiFlIFWaB3_BFBVfbrOsiZBwNbnvrLI


Chemia do układu paliwowego.


uc?export=view&id=1VfIXytFgEyV-horwLOm0lMX-tbPvjAog




Łączniki tył, niech ma :) .


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=33_1280

nr 5 x2 :arrow: 33556764428


uc?export=view&id=14IIroyZAhdQh6JYQXdZIx9XwXNtp-reH



Koniec już prawie :mrgreen: :roll: :o .


Zawieszenie tył prawie złożone i skręcone do oddania hehe.


uc?export=view&id=1iY7l6s3FDI2V_Zg5_WN7ZcQ3OizUkK2m


uc?export=view&id=1g1OPr7d1yfDv4GGjLeXB8GrQm7iXTwBO


Twardy i ciężki kawał gumy :cool2: .


uc?export=view&id=1EwCv7tnP7KbrWLLs3sQ366uWPENqR1pz


Podpora i cały wał również na swoim miejscu.


uc?export=view&id=1r62-SMtV-aGPz_hZRJalalEQE2PlRn4i



Samochód w końcu prowadzi się tak jak powinien :twisted: i nie ma "szarpania" po plecach wynikającego z luźnych grubasów tył.


Po takim zakresie prac w zawieszeniu i nie tylko korekta geometrii koniecznie do zrobienia :!: .


Udało się, wszystko opisane ........... :shock: .


Oczywiście na urlop .......... nie udało się Niebieską wyruszyć :cry2:



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.